karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 19:25:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-18 08:10:13 
Poissa
sintti
sintti

Jospa minäkin sitten perustaisin ihan oman päiväkirjan, sellaisen kaikenkattavan :lol: ... Vertaistukihan ei varmaan koskaan ole pahaksi.

Olen 35v kolmen lapsen äiti, vaihtelevasti mutta silti enimmäkseen ylipainoinen ollut varsinkin koko aikuisiän. Pituutta 163 ja painoa tällä hetkellä 103,7kg. Olen ollut ketokarppina kuukauden verran, tänä aikana paino on noussut 2,7kg. Alkuun vaatteet löystyivät ja kasvot kapenivat, mutta sitten ilmeisesti kroppa päätti, että periksi ei anneta ja ilmeisesti alkoi keräämään nestettä. Nyt on pari päivää ollut jo parempi olo, tuntuu, että alkaa helpottaa.

Periksi en ole kuitenkaan meinannut antaa missään vaiheessa. Tai ehkä tuo on jopa väärä sanamuoto, sillä sinnittelyä tämä ei ole ollut missään vaiheessa. Pari kertaa olen sallinut itselleni muutaman irtokarkin, mutta muuten olen pysynyt tiukasti erossa hiilareista. Pyrin hiilareitten olevan alle 20g tai ainakin alle 30g. Missään vaiheessa en kuitenkaan ole punninnut enkä muutenkaan laskenut ruokia. Mutu-tuntumalla mennään tällä hetkellä. Tietty jos paino ei kohta ala putoamaan, on varmaan aiheellista alkaa vähän jo laskemaan syömisiä.

Yritän kuitenkin pyristellä eteenpäin ilman stressiä :smt083 .

ViestiLähetetty: 2013-04-18 08:20:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka! Ja tsemppiä painonpudotukseen :) Onko sulla kitukuureja taustalla?

Mulla oli aika lailla samansuuntainen aloituspaino suhteessa pituuteen, 168 cm/105,8 kg. Aloitin tammikuun 21. päivä, tällä hetkellä painoa on tippunu semmonen 17 kg, huomenna on virallinen punnituspäivä, joten tarkempaa lukemaa silloin...

Jos vaan jaksamista riittää, kannattaa varmaan jossain vaiheessa punnita ruokia ja laskea hiilareita (mahdollisesti rasvoja ja proteiinejakin, itse en ole niitä laskenut kun paino on ihan hyvin tippunut), itsellä ainakin avautui silmtä sen jälkeen kun hommasin keittiövaa'an.

ViestiLähetetty: 2013-04-18 08:24:56 
Poissa
sintti
sintti

Onhan niitä luonnollisesti jos minkälaista diettiä taustalla... Meillä on hurja remontti alkamaisillaan, mm. keittiö täysin uusiksi, niin olen arvellu, että mennään tällä metodilla ainaki loppukesään ja katotaan sitte. Toivottavasti paino alkaa putoamaan ajan kanssa. Oon arvellu, että tottuessakin menee aikaa sekä kropalla että mielellä ja kun olo on hyvä, niin sekin riittää. Vastakohta ois syyä karkkeja ja leipää ja voida huonosti :smt011 ...

muoks: Niin ja kiitos käynnistä ja tsempeistä GreatKingRat :smt039 !

ViestiLähetetty: 2013-04-18 09:08:31 
Poissa
sintti
sintti

Ihan uteliaisuuttani laskin kuitenkin eilisten syömisten makrot ja ne näyttää tältä:

hh 24g
rasva 180,3g
prot 82,2g
kcal 2058

Eli hiilarit menivät ainakin eilen yli sen 20g, tässä tapauksessa kompastuskivekseni lasken tuon avocadopirtelön, jota juon usein aamulla. Siihen kun tulee kermaa, maitoa ja turkkilaista jogurttia. Tosin maitoa olen vähentänyt ja lisännyt soodavettä tilalle, joten täytyy varmasti vähentää vielä enemmän.

Voisko joku ihana sanoa, miltä nuo lukemat kokeneemmalle näyttävät?

ViestiLähetetty: 2013-04-18 14:04:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en ole koskaan punninnut ruokia tai laskenut makroja. Olen laiska sellaisessa ja stressaantuisin vain. Mulla liikunnan mukaan ottaminen elämääni kiihdytti aineenvaihduntaa huikeasti yhdistettynä juurikin ketoiluun. Sit tultiinkin kovaa ja korkeelta alaspäin painon suhteen. Se motivoi kummasti :D Ja nuo sinun mainitsemat maitotuotteet mulla ainakin hidasti painonputoamista. Niinkuin myös keinomakeuttajat.

Puhdas ruoka, rentoutunut mieli ja liikunnan lisäys, siinä aika hyvä yhdistelmä ketoilun kanssa(ainakin mulle).

Tsemppiä :D

ViestiLähetetty: 2013-04-18 14:32:27 
Poissa
sintti
sintti

Kiva kun kävit Meteli :) ! Tosi hienoa työtä olet saanut aikaan, kuten myöskin GreatKingRat, onnittelut teille siitä :smt023 !

Kyllä olen miettinytkin noita maitotuotteita ja itseasiassa vähentänytkin, mutta tuo avocadopirtelö vaan sattuu olemaan NIIIN herkullista, että toisinaan ostan kaupasta muutaman avocadon ja nautin tuon pirtelön sitten parina aamuna peräkkäin. Tänään kyllä mietin, että joudun tosiaan vähentämään ainakin tuon maidon pois siitä, sillä se ei lainkaan tuntunut pitävän nälkää niin hyvin, kuin joku muu ruoka olisi voinut tehdä.

Mietityttää vain, että mitä ihmettä sitä sitten syö, jos jättää maitotuotteet pois? Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että ollaan sitten muna-pekoni -linjalla tai sitten salaatti on toinen vaihtoehto. Asun kuitenkin täällä vähän syrjäkylällä, kauppaan on pitkä matka eikä sekään suuri ole, joten tuoretuotteet on vähän niin ja näin. Onneksi kesä on tulossa ja kasvukausi alkamassa, sitten saa kaikkia herkkusalaatteja ym. paaaljon halvemmalla kaupasta :smt045 .

ViestiLähetetty: 2013-04-18 16:43:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävisikö pirtelöön maidon korvaajaksi kookosmaito?

ViestiLähetetty: 2013-04-18 18:43:58 
Poissa
sintti
sintti

Kitty kirjoitti:
Kävisikö pirtelöön maidon korvaajaksi kookosmaito?

Onko se eri asia, voi kyllä käy =P~ ! Kiitos vinkistä!

ViestiLähetetty: 2013-04-18 19:25:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kurkista pakastealtaaseen, sieltä löytyy vihannes- ja kasvisekoituksia. Tosi helppoa ja nopsaa :D

ViestiLähetetty: 2013-04-19 06:48:04 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Meteli vinkistä! Olen tähän asti ajatellut, että niissä kaikissa on tyyliin porkkanaa tai muuta, mutta täytyy paneutua tarkemmin :).

Eilen syömisten kanssa meni hyvin, aamulla join sen pirtelön ja päivällä paistoin pari kananmunaa, vähän pekonia ja kukka- ja parsakaalta voin kera lisäksi. Tämä olikin ihmeen täyttävää, kun ei illalla vasta tuli mieleen, että voisi jotain syödäkin. Ja tyydyin ottamaan muutaman metusiivun iltapalaksi vissyn kanssa.

Vaa'alle en ole päässyt, kun siitä on patteri loppu ja se näyttää kaikkia lukemia väliltä 90 ja 112 :lol: . Tuli mieleen nuo suurimman pudottajan ja muiden telkkariohjelmien vaa'at, jotka aina kumman hitaasti näyttää tuloksen. Noh, tuo ei sitten näyttänyt lainkaan ja patteritkin tietty pitää olla jotku ihmeen nappiparistot, joita ei varmasti kotoa löydy valmiiksi. Ihan hyvä, eipähän tule jatkuvasti punnittua itteään :).

Sellaisenkin positiivisen asian olen huomannut, että kynnet ovat huomattavasti kestävämmät kuin ennen. Ja ennen jos sain vaivoin kasvatettua kynsiä vähän pidemmiksi, ne muuttuivat ensin läpinäkyviksi ja kohta pehmenivät ja lohkeilivat pilalle. Nyt on ihan vahingossa kynnet kasvaneet ja pysyvät valkoisina. Tykkään :smt081 !

Jos täällä joku sattuu piipahtamaan, toivotan mukavaa ja aurinkoista päivää :smt039 ! Meillä herättiin lumisateeseen...

ViestiLähetetty: 2013-04-19 08:33:06 
Poissa
sintti
sintti

Taisin muuten löytää ratkaisun maito-ongelmaan, nimittäin kananmunamaito! Satuin löytämään sen yhdestä smoothiereseptistä ja toimii hyvin maidon korvikkeena smoothiessa :smt045 . Tähän kun vielä vaihtaa kerman kookoskermaksi, niin pari lusikallista partista ei haittaa lainkaan ja saan juua aamupirtelöni hyvällä omallatunnolla :smt038 !

ViestiLähetetty: 2013-04-19 09:08:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Anetka!!!

Itse en ole huomannut maitotuotteiden mitenkään jumittavan.
Maitoa menee kahvin kanssa ja sitten maustamatonta jugua syön
yleensä illalla parin siemenleivän kanssa.
Mutta,eri variaatioita kannattaa kokeilla-kyllä se oma tie löytyy :D :D

Mukavaa viikonloppua Anetkalle!!! :smt006

ViestiLähetetty: 2013-04-24 14:08:14 
Poissa
sintti
sintti

Tämä viikkon onkin sitten podettu vatsatautia... En tiedä johtuuko tämä jostain mitä olen syönyt vai onko jokin muu tartunta. Epäilen itse pellavansiemeniä, taidan jättää ne käyttämättä vastedes.

Painon suhteen on edelleen hankala sanoa, koska patterit puuttuvat vieläkin puntarista. Ulkoisesta tutkailusta päätellen paino on hieman laskenut, sitten hamassa tulevaisuudessa kun puntarille pääsee, tulos saattaa olla ihan mieluisakin :).

Toissapäivänä kipeä vatsa halusi vähän näkkileipää, päätin sitten, että eihän yksi näkkäri tätä hommaa kaada varsinkaan kun muutenkaan ei paljon ole pystynyt syömään, joten söin yhden. JA olihan se MAKEA! Hyi :sick: ... Pärjään vallan hyvin ilmankin :)!

ViestiLähetetty: 2013-04-25 07:59:48 
Poissa
sintti
sintti

Tais ollakki vain ihan tavallinen vattatauti, itte olen jo suht kunnossa, mutta lapset on saanu saman taudin myös :sick: :smt078 . Joten syömisten suhteen voin olla ihan rauhallisin mielin. Nyt en vain tiiä, että mitä voisin alkaa syömään, hirveästi ei tee mieli ruokaa kolmen syömättömän päivän jälkeen. Tosin joka päivä olen jotaki yrittäny syyä, mutta jumalattoman vatsakivun olen saanut palkinnoksi. Nyt en sitten enää ole uskaltanu paljon mitään laittaa suuhun kivun pelossa. Täytyy kohta ottaa ryhtiliike tuon suhteen...

ViestiLähetetty: 2013-04-25 08:53:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jotain vatsaa hellivää kannattaa syödä.
Meillä oli kans alku vuodesta noro kylässä ja se oli kyllä :evil:
Ite söin vähitellen sit maustamatonta jugua mustikoilla.
Jaksuja :smt049

ViestiLähetetty: 2013-04-26 11:34:08 
Poissa
sintti
sintti

Noita olen itekin syönyt, mutta nyt tässä ihmettelen, että mitä seuraavaksi. Alkaa mustikkavarat olla vähissä, kaupan marjoilla ollaan tämä talvi oltu aika pitkälti, kun viime kesä ja syksy oli sen verran tiukkaa remonttiaikaa, ettei ehditty marjametsään kertaakaan [-X . Tänä vuonna pitäs kyllä yrittää tehä parannus tässä :oops: ...
Muuten ois siivouspäivä edessä, koko viikko on menny maatessa ja sen on näköinen ympäristökin...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00