karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 23:29:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-05 21:17:55 
Poissa
sintti
sintti

Jospa sitä itsekin jakaisi tuntojaan täällä, kun kerran muutkin. :D

Oon eteläisessä Suomessa asuva perheellinen 35vuotias nainen. Pituutta on huikeat 155cm ja painoa oli viime sunnuntaina 107kg. Elikä BMI 43. Olen koittanut saada painoani alaspäin ennenkin ollessani kevyempi. Painonvartijat pariin otteeseen ja xtravaganzat tuli testattua, huonolla menestyksellä. Aina parin viikon jälkeen tuli se lopullinen repsahdus, joka lopetti aina kaiken innon ja määrätietoisuuden. Muistan olleeni erittäin nälkäinen ja kiukkuinen joka kerta. Tosin kiukkuisuus saattaa olla myös luonteenpiirre..

Suurimmat kompatuskiveni ovat leivonnaiset ja kaikki makea. Pidän leipomisesta, pidän kaupantätien myymistä tuoreista herkuista ja karkeista. Jäätelöä voisin syödä joka päivä, paljon. Pidän toki ruuastakin, mutta voisin puputtaa pelkkää leipää höysteillä koko päivän.

Aloitin induktio-vaiheen sunnuntaina 21.4. mitan tultua täyteen. En halua enää joutua ostamaan aina vaan isompia vaatteita enkä halua olla jatkuvasti hirmuisen turvoksissa ja jaksamaton. Ensimmäiset kolme päivää päätä särki aika paljon, muuten on ollut uskomattoman helppoa. Minulla ei ole jatkuvasti nälkä! :shock: Kun vielä oppisin saamaan tarpeeksi rasvaa ruuastani, niin olisin tyytyväinen. Vielä on tekemistä siinä asiassa.

Mielenkiinnolla olen näitä sivuja lukenut ja huomannut, että meitä joita hiilihydraatit ovat pompotelleet, on paljon.

ViestiLähetetty: 2013-05-05 21:36:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toinen Mimmi täällä toivottaa tervetulleeksi mukaan.

Pahimmat koukutukset kyllä jäävät kun pitäytyy aikansa pienemmällä hh-tasolla. Itse en ole koskaan ollut ihmeempi pullan syöjä, mutta sekin vähä on jäänyt melko vähiin karppiaikana kuin itsekseen. Alkuun menee opetellessa, mutta se kyllä kannattaa. Karppilassa on monta suuntausta ja yhtä monta tapaa laatia oma ruokavalio. Älä siis hämmenny, vaan noudata alkuun yhtä. Vaikka sitä Atkinsin opastamaa induktiota eri vaiheineen. Kiire ei ole onneksi mihinkaään.

ViestiLähetetty: 2013-05-06 05:41:28 
Poissa
sintti
sintti

:smt041 JEE! V-i-i-s-i (5) kiloa pois parissa viikossa. Nyt tuntuu hienolle. Ihana aloittaa viikko hyvällä mielellä.

ViestiLähetetty: 2013-05-06 08:10:07 
Poissa
sintti
sintti

Tervetuloa! Kiva saada lisää porukkaa tänne vonkaleiden puolelle.

Meillä näyttää olevan sama aloituspäivä ja näköjään sama pudotuskin ekan kahden viikon ajalta. :)

Tsemppiä jatkoon!

Projekti aloitettu 21.4.2013

ViestiLähetetty: 2013-05-06 08:56:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa mimmi :smt006

ViestiLähetetty: 2013-05-06 13:31:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmiruu onkin alkanut oikein kunnon pudotuksella.
Tuo kaikki ei ole nestettä!

Tervetuloa.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-05-06 16:12:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa karppilaan!

ViestiLähetetty: 2013-05-06 16:43:03 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia kaikki. Oon ollut yhtä hymyä koko päivän. Jännää miten se onnistuminen saakin niin paljon muutakin hyvää aikaan. Ts oon ollut hyvällä tuulella, jaksanut ekstrahommia töissä enkä ollut puhkipoikki kotiinpalatessa. :D

ViestiLähetetty: 2013-05-06 17:01:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa :)

Tsemppiä jatkoon, mutta ainaki sulla on alkanu tosi hyvin =D>

ViestiLähetetty: 2013-05-06 17:24:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Monet ovat kirjanneet tuo jaksamisen positiivisuus listalle.
Sitä se karppaus teettää...koita kestää vaikka ekstrahommia piisaa. :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-05-07 06:55:16 
Poissa
sintti
sintti

:smt091 Voe räpätys sentään!

Aamu alkoi järkyttävällä krampilla pohkeessa. Taitaa olla suolasta puutetta. Eilen juuri aloitin magnesium-kuurin ajatuksella, että ehkäisee kramppeja, joita uskoinkin saavani. Tosin näin isoa kramppia ei ole pitkiin aikoihin ollutkaan, kuin tänään. Ne pienemmätkin haittaavat yöunia, saatika sitten massiivisemmat. Auauau!

ViestiLähetetty: 2013-05-10 08:01:15 
Poissa
sintti
sintti

Heti se helpotti, kun älysin laittaa ruokaani hiukan enemmän suolaa. Täytyy koittaa muistaa se suola vastedes.

Seuraava ajatus liittyykin sitten omaan käytökseen. Kuinka pysytään poissa vaa'alta ja mitataan vain kerran viikossa? Nyt joka aamu käyn ja hermoilen kun muutosta ei näy. Onko jotain vinkkiviitosia?

ViestiLähetetty: 2013-05-10 22:07:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä oon myös semmoinen vaa-alla hyppääjä ja sitten otan tosiaan turhaa stressiä. Auttaiskohan jos laittais sen vaa-an johonki oikeen hankalaan paikkaan ja ottais esiin vaan kerran viikossa?!

ViestiLähetetty: 2013-05-13 20:43:20 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vinkistä. Jospa sen noudattaminen helpottaisi "tuskaa". Meinaa nimittäin ärsyttää, kun edistystä ei viikkoon ole tapahtunut. Jos oisin kärryillä hormoonitoiminnastani, niin voisin vaikka arvuutella josko "huono aika kuukaudesta" näkyisi mittarissa. Vaan erinäisistä syistä johtuen olen aivan ulalla aiheesta, joten jatkan tasaista jurnuuttammista ruokavalioni kanssa.

Ruokavalion noudattaminen ei ole vaikeaa, kun ei kaupassakaan ole kertaakaan iskenyt "mun-on-PAKKO-saada-pullaa/karkkia/tms-nyt-heti"-kohtausta, vaikka siis työni puitteissa käyn säännöllisesti kaupassa herkkuja työpaikalle ostamassa. Muun perheen mussuttaessa kaikenlaista, olen pysynyt ruodussa ja siitä olen kieltämättä jopa ylpeä. Jopa äitienpäivän syömingit kylässä onnistuivat hienosti. :D

No, ensi viikko koittaa ja uudet mittaukset edessä. Kun vaan pysyn sitkeästi ruodussa, niin pakkohan niitä tuloksia on (lisää siis) tulla.

ViestiLähetetty: 2013-05-19 20:20:52 
Poissa
sintti
sintti

No enhän minä ole sieltä vaa'alta pysynyt poissa :oops: ja oon saanut (lisää) harmaita hiuksia, kun ei edelleenkään ole tuloksia. Noh. Aamulla ois taas "virallinen" mittaus. Vähän hirvittää.

Mullon nilkat taas aivan turvonneet ja jalat ihan vetämättömät. Johtunee pitkästä aikaa tehdystä yövuorosta ja sen jälkeisestä levosta, joka on jäänyt aika minimiin. Pidän sormia ristissä, että aamulla olisi tilanne toinen sekä turvotuksen että painon kanssa.

ViestiLähetetty: 2013-05-20 06:02:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo ei minusta näytä huonolta tulokselta ollenkaa. Ensimmäinen postaus sulla oli 5. toukokuuta, seuraava merkintä oli 19. toukokuuta, jossa mainitsit pudottaneesi 6 kg painoa. Se on upeaa.
Yleensä painon pudotus VHH:la on noin 1 kg / viikko.
Myöskin on hienoa jos olo alkaa myös tuntua paremmalta.

ViestiLähetetty: 2013-05-20 21:13:06 
Poissa
sintti
sintti

Heh, nyt alkoi viides viikko (aloitin 21.4.) ja onhan se hyvin saada edes se 5,5kg poies. Mutta.. Tuo paino on lähtenyt ensimmäisenä kahtena viikkona, ja nyt se jurnuuttaa paikallaan se paino. Eli meinasi itku tulla vaa'alla tänäaamuna. Tiedän olevani kärsimätön, joo-o. Vaan kun on tuota ylmääräistä ympärillä yhden ala-asteelaisen verran, nin olin ikäänkuin tsempannut itseäni ajatuksella, että alkuun lähtee nopeasti. Näin se vain on, että tulokset motivoivat. Ympärysmitta ei myöskään ole vaihtunut, joten sieltäkään en sitä tsemppiä löytänyt.

Jotain positiivista kuitenkin on: en ole sortunut kertaakaan tämän neljän viikon aikana karkkeihin, pullaan tms. Meillä on nytkin Kismettejä taloudessa, vaan eivät ne minua kuumota tuolla ruokakaapissa. Aika hassua. Mietin, että syönkö liikaa juustoa (Auraa...) ja kermaa, josko maitotuotteet nyt hidastavat touhua. Vai pitääkö yleensäkin lisätä ruuan määrää ja samalla rasvan määrää. Kun olo on ollut kylläinen joskus turhan vähillä kaloreilla.

Mitenkähän on, maistuuko kuuma vesi kookosöljyllä ihan kauhealle? Kun en usko kahvia saavani kookoksen makuisena nieltyä ja jotenkin pitäisi ilman hiilari ja proteiini-satseja saada se rasvan osuus korkeammalle. :-k

ViestiLähetetty: 2013-05-20 21:39:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mimmiruu kirjoitti:
Heh, nyt alkoi viides viikko (aloitin 21.4.) ja onhan se hyvin saada edes se 5,5kg poies. Mutta.. Tuo paino on lähtenyt ensimmäisenä kahtena viikkona, ja nyt se jurnuuttaa paikallaan se paino. Eli meinasi itku tulla vaa'alla tänäaamuna. Tiedän olevani kärsimätön, joo-o. Vaan kun on tuota ylmääräistä ympärillä yhden ala-asteelaisen verran, nin olin ikäänkuin tsempannut itseäni ajatuksella, että alkuun lähtee nopeasti. Näin se vain on, että tulokset motivoivat. Ympärysmitta ei myöskään ole vaihtunut, joten sieltäkään en sitä tsemppiä löytänyt.

Jotain positiivista kuitenkin on: en ole sortunut kertaakaan tämän neljän viikon aikana karkkeihin, pullaan tms. Meillä on nytkin Kismettejä taloudessa, vaan eivät ne minua kuumota tuolla ruokakaapissa. Aika hassua. Mietin, että syönkö liikaa juustoa (Auraa...) ja kermaa, josko maitotuotteet nyt hidastavat touhua. Vai pitääkö yleensäkin lisätä ruuan määrää ja samalla rasvan määrää. Kun olo on ollut kylläinen joskus turhan vähillä kaloreilla.

Mitenkähän on, maistuuko kuuma vesi kookosöljyllä ihan kauhealle? Kun en usko kahvia saavani kookoksen makuisena nieltyä ja jotenkin pitäisi ilman hiilari ja proteiini-satseja saada se rasvan osuus korkeammalle. :-k

Rasva on hyväksi painon pudotuksessa. Maitotuotteet sisältää maitosokeria, mikä joillakin ihmisillä saattaa hidastaa kilojen pudotusta.
Mikä on sinun päivittäinen hiilarimäärä. ja mitä yleensä syöt, jos täällä joku voisi vaikka antaa hyvä neuvoja.
Voi olla niinkin, että sulta meni alussa painoa suhteellisen paljon lyhyessä ajassa, niin täytyy vain odotella, että kroppa alkaa tottumaan uuteen ruokavalioon. Kyllä se siitä

ViestiLähetetty: 2013-05-25 06:29:10 
Poissa
sintti
sintti

:smt038 JEE!! Vihdoin paino tippunut, ihan yhtäkkiä yllättäen kaikenlisäksi. Pudotus yhteensä nyt 7 (!!!!) kiloa noin kuukaudessa. Vielä olisi siis mahdollisuuksia päästä kaikenlaisiin tavoitteisiin. Ja tähän sitten sellainen pieni riemutanssi, tai no mitä sitä kursailemaan, ISO riemutanssi!

ViestiLähetetty: 2013-06-06 06:19:58 
Poissa
sintti
sintti

Ilmeisesti kehoni yrittää pitää saavutetuista eduista kiinni viimeiseen asti ja painon pudotus on sellaista nykivää. Ts. ensin junnataan toista viikkoa samassa, kunnes yksi aamu sitten onkin humpsahtanut alaspäin. Noh, nyt kun tätä on hetken katsellut, niin ei enää haittaa se "junnaaminen", kun tietää että alas se kuitenkin tulee. Ehkä yksi tekijä humpsahdusaamuissa on kunnon yöunet, meinaan että muutoin meinaa jäädä turhan vähiin unet ja sitten kun saa nukkua tarpeeksi, on painokin tippunut. Täytynee koittaa pitää parempaa huolta riittävästä levosta. Ei aina niin helppoa vuorotyössä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00