karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:20:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2014-01-21 01:24:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-21 01:07:52
Viestit: 13
Tervehdys vaan kaikille :)

tuollaisen Bmi:iin sain itselleni. :oops:
Pitäisikö tehdä itselleni sellaiset välietapit 25kg välein, ettei urakka tunnu ihan ylitsepääsemättömältä?
Sairauksista löytyy 2-tyypin diabetes ja verenpainetauti, motivaatio aloittaa karppaus on todella suuri.
Pysyvää elämäntapa muutostahan tässä haen, ei tuota ylimääräistä 70kg:tä karisteta muutamassa kuukaudessa, lähinnä olen miettinyt sellaista kolmea vuotta tähtäimeksi?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 07:03:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2013-05-03 18:55:49
Viestit: 271
Hei ja tervetuloa foorumille :)

En ihan ole painoindexin mukainen kohtalotoveri, mutta vonkale kuitenkin. Karppaus on helppo mieltää koko elämän ruokavalioksi, kun sen kanssa ei tarvitse kituuttaa, olla nälässä tai syödä mautonta ruokaa. Sen sijaan ruoka on hyvää, terveellistä, ravintorikasta, energiatasot nousee, keho kuntoutuu ja mahdolliset vatsaongelmatkin yleensä siirtyy muualle. Siksipä suosittelen, että alat vain pikkuhiljaa tekemään muutoksia ruokavaliossa ja opettelet karppaamaan ihan ilman sen kummempia paineita tai aikarajoitteita.

Voithan sinä toki laittaa niitä välietappeja sekä aikarajoituksia painonpudotukselle, jos ne antavat motivaatiota. Minulle moisilla on yleensä ollut päinvastainen vaikutus ja on helpommin tullut lyötyä hanskat tiskiin, kun on jotain tehnyt "väärin". Tavoitteita on hyvä olla, mutta pidä mielessä, että uusi ruokavalio vaatii opettelua (joillakin vähemmän joillakin enemmän). Pienet takaiskut ei haittaa vaan kaikesta oppii :) Karppaus on kuitenkin siitä kiitollinen ruokavalio, että tuloksia tulee yleensä nopeaa ja vaivattomasti, varsinkin jos vertaa muihin dieetteihin.

Minulle annettiin aikanaan tällainen ohje, kun aloitin karppauksen ja tuskailin kaloreista ja makroista ja ties mistä: osta vain sellaisia ruokia ja ruokatarvikkeita, joissa on 100 grammassa noin 5g tai alle hiilihydraatteja. Ja tuo toimi todella hyvin! Suosittelen ohjenuoraksi ainakin alkuun :)

Tsemppiä painonpudotukseen! Eiköhän tuo 70kg sula hyvän motivaation siivittämänä! Muista iloita jokaisesta pudotetusta kilosta :)

_________________
Kuva

Nykyinen päikky: Puuhailijan elämänkerta
Vanha: Ahdistaako?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 07:53:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Kyllä se onnistuu, kun tällä elämäntapa remontilla ei tarvitse nähdä nälkää, eikä tarvii kuntosalille lähtee rehkimään monimutkaisia ohjelmia.

Senkus ekana tutustut alla olevaan linkkiin, aloita siitä aloitusvaiheesta, suunnittele kaikki päivän ruokasi, syöt niitä että maha on täynnä.
Sitten jossain vaiheessa lähet pienelle "happihyppelylle" eli kävelet kirjastoon, ja lainaat kaikki Antti Heikkilän kirjat. Niistä poimit ylös kaikki hyvät vinkit.

Zemppiä! =D> :D

http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 17:14:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-16 11:53:45
Viestit: 372
Paikkakunta: Oulu
Moi vaan, täällä on yksi kohtalotoveri. BMI on tällä hetkellä 49.54, mutta on se ollut korkeampikin, yli 50. Mullakin on erinäisiä fyysisiä sairauksia ja lääkityksiä hankaloittamassa hommaa, karppaus on tosin tuttua jo ajoilta jolloin olin noin 80 kiloinen. Ja karppaus todella toimii, sen voin sanoa, mulla se vaan on tahdonvoimasta ja muista sairauksista kiinni.

Sopisit hyvin tuonne karppiklubi Pallokaloihin, joka on siis suljettu ryhmä isommille karpeille ;-) Pääsyvaatimuksena taisi olla 100 viestiä tällä foorumilla...voin toki ottaa selvää, onko asiat muuttuneet, jos sinua (tai muita isompia vonkaleita) kiinnostaa liittyä seuraamme.

Minä käytän välietappeja, mutta en noin isoja. Nyt on tavoitteena juhannukseen mennessä pudottaa 6,5kg. Jos laittaa aivan hurjan korkean tavoitteen, voi matka katketa siihenkin kun se tuntuu niin mahdottomalta saavuttaa.

Karppaus toimii, on helppoa ja maukasta ja sopii diabeetikollekin. Tsemppiä!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 17:34:58 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Liittynyt: 2006-12-10 13:11:40
Viestit: 4221
Täällä myös kohtalotoveri, jolla paljon pudotettavaa. Lähtöbmi oli 52.2, nyt onneksi jo jonkun verran pudonnut. :D :D
Samoin mulla on kakkostyypin diabetes, joka pysyy hyvin normiverensokereissa vähähiilarisella ruokavaliolla. Pienin tavoittein etenen, niin ei tule uskonpuutetta matkalla. Seuraavaan etappiin enää lyhyt matka ja taas saa nauttia onnistumisesta. :lol:
Tsemppiä urakkaan. =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 17:58:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-08-15 12:40:35
Viestit: 10065
Paikkakunta: Lappeenranta
Tsemppiä vaan, kerrohan sitten miten sujuu :smt026
Miekin aika korkeista lukemista liikkeelle aikanaan lähdin, et kyllä se onnistuu siullakin varmasti :smt023

_________________
"niin makaa kuin petaa"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-22 00:11:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-10-19 23:19:51
Viestit: 38
Minä ilmoittaudun kanssa! Painondeksi n. 50,5. Tavoitteena olisi ensin päästä alle 130 kg (mutta katsotaan, jos pääsisi ensin alle 140 kg).

Minulla ei ole muita (liitännäis-)sairauksia, kuin kilpirauhasen vajaatoiminta, tiedä sitten johtuuko se ylipainosta ja johtuuko ylipaino siitä. Ja tietty kohonnut verenpaine on "vaivannut", mutta se ole ollut niin kohonnut, että olisi lääkitystä tarvinnut ja kilpirauhasläkityksen myötä sekin on normalisoitunut. Nyt kun sairaus on jotenkin kontrollissa, niin aloitin atkinssin dietin (viikko sitten) ja odotukset on korkealla (tai matalalla, miten sen nyt ottaa :D ).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-22 14:18:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Tervetuloja mukaan!
Täällä lisää kohtalotovereita!

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-22 20:42:35 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-03 20:39:22
Viestit: 4772
Mä lähdin itse niinkin pienillä etapeilla kun 5kg. Ei tullut turhautumista eikä kyllästytä. Viitonen kerrallaan meni suht helposti. Jos heti ajattelee että 70kg se tuntuu niin suurelta että ei ihme jos ei nappaa. Viitoset saa aina äkkiä täyteen

_________________
Mitä turhia äiti naureskeli. Nyt rupeat vain itseäsi kaunistamaan . Syö vuosi sulaa voita ja toinen vuosi sianlihaa, ja niin sinusta tulee muita sirkeämpi
Kalevala


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-31 09:18:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-10-19 23:19:51
Viestit: 38
Atkinssin aloitusta vedetty nyt pari päivää vajaa kolme viikkoa ja paino on nyt alle 140 ja painoindeksikin alle 50!
Ihan täysin orjallisesti en ole vetänyt, söin yhden kerran pussikeittoa, kun ei ollut muuta evästä töihin ja esim. sokerintonta ketsuppia olen laittanut tonnikalan päälle. Joinain päivinä hiilarit jää alle kymmeneen, mutta eninmilläänkin veikkaisin, että hiilarit on ollut alle 25, vaikka olisinkin syönyt jotain listasta poikkeavaa.

Nälässä ei ole tarvinnut olla, mutta erinäisiä mielitekoja (=makeannälkä) on paljon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-01 14:26:06 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-21 01:07:52
Viestit: 13
Ompas tänne tullut paljon tekstiä sitten viimmeksi kun kävin! :D
kiitoksia kovasti kaikille, tsemppauksesta ja hyvistä ohjeista. :hug:
Olen nyt pari viikkoa sitten aloittanut, ja voi hurja mitä lukemia vaaka näytti -6kg, talvitakki alkaa pyörimään päällä, kiristänyt vatsan kohdalta ennen, olen pirteämpi, vatsavaivat ovat helpottaneet, ja se ihme hiilaripöhömaha on kadonnut, ei nyt tietenkään kokonaan mutta sellainen pömppö efekti on kadonnut?
Hurja aloitus mutta varmasti siksi kun olen sen verren iso kokoinen niin aluksi paino putoaa nopeasti.

Mieskin on innostunut, ja pudottanut painoaan kahdessa viikossa -5kg.

Pakko lisätä vielä olen menossa viikon päästä verikokeisiin jossa katsotaan rasva arvot, maksan arvot, ja sokeri, viimmeksi sokeri huiteli
+10, maksa arvoissa alat oli hieman koholla joka viittaisi metaboliseen oire yhtymään, ei johdu alkoholista koska en juo olen absolutisti, ja kolesteroli oli juuri rajoilla, mielenkiintoista onkohan arvot muuttuneet? Viimmeksi otettu 3kk sitten.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-02 11:22:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Bläski kirjoitti:
Pakko lisätä vielä olen menossa viikon päästä verikokeisiin jossa katsotaan rasva arvot, maksan arvot, ja sokeri, viimmeksi sokeri huiteli
+10, maksa arvoissa alat oli hieman koholla joka viittaisi metaboliseen oire yhtymään, ei johdu alkoholista koska en juo olen absolutisti, ja kolesteroli oli juuri rajoilla, mielenkiintoista onkohan arvot muuttuneet? Viimmeksi otettu 3kk sitten.


Mutku.
Alussa nuo saattaa "huonontua"!
Pitemmällä aikavälillä paranee.
No, sokrut tasaantuu lähes heti, mutta kole arvot "huononevat".
Kun luet kole ketjuja, ymmärrät nuo lainausmerkit.

Teidän aloitukselle Kuva

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-03 11:00:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-01-04 14:19:13
Viestit: 33
Täällä kunnon vonkale myös.168/120 : :evil: Viitosen ettappeina ajattelin alkaa ja 50kg ois mentävää.

_________________
Pessimisti ei koskaan pety, ainoastaan yllättyy positiivisesti


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-03 13:01:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-17 17:39:01
Viestit: 8015
Paikkakunta: Kallavesj'
Mä olen seuraillut Papan ohjeita enemmän ja vähemmän. Seuraava linkki oli mun aloitusvaiheessa ohjenuorani - ja on oikeastaan nytkin ... tosin nykyisin sovellan tarpeen mukaan.

Olen postannut tuon linkin useamman kerran varsinkin aloittelijoille - ja jokaikinen kerta opin siinä samalla aina itsekin lisää. :)

Papalle sinne jonnekin terveisiä - ja teille muillekin tietty! :smt039

Niin ja tsemppiä kaikille!

viewtopic.php?f=13&t=856&hilit=pappa

_________________
Tuli tuoksuu hyvältä... ja makuasioista voi kiistellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-25 10:44:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-08-14 12:59:38
Viestit: 23
Bläski kirjoitti:
Olen nyt pari viikkoa sitten aloittanut, ja voi hurja mitä lukemia vaaka näytti -6kg, talvitakki alkaa pyörimään päällä, kiristänyt vatsan kohdalta ennen, olen pirteämpi, vatsavaivat ovat helpottaneet, ja se ihme hiilaripöhömaha on kadonnut, ei nyt tietenkään kokonaan mutta sellainen pömppö efekti on kadonnut?
Hurja aloitus mutta varmasti siksi kun olen sen verren iso kokoinen niin aluksi paino putoaa nopeasti.

Itsellä kävi samalla lailla, olo parani kuin taikaiskusta; ei pöhöttynyttä oloa, koti näyttää siistimmältä kun jaksaa puunailla paikkoja, muutenkin energiaa tuntuu välillä oikein tursuavan! Ja kaikkein ihaninta on kun ei tarvitse nähdä nälkää!! :lol:
Itsellä lähtömitat oli 127kg/170cm ja nyt viimeksi kun tuli punnittua oli omaa elopainoa keventynyt 5 kg, joten siitä on hyvä jatkaa...
Tsemppiä sulle ja jään innolla odottamaan kuinka matkasi etenee =D>
Ps. Eikös olekkin ihanaa kun vaatteet alkaa pyöriin päällä!

_________________
Voi olla, ainakin luulen niin, on täysi syy olla tyytyväinen, ja olenhan minä, tai ainakin melkein kai!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-25 11:35:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2014-02-09 21:35:58
Viestit: 95
Moikka ja tervetuloa joukkoon! Täällä yksi naisen alku jonka aloitusbmi taisi olöa jopa 56 paikkeilla :shock: Painoa pudonnut parissa viikossa sellainen 6kg :)

Jään seurailemaan menoasi :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-28 17:40:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-02-28 17:19:44
Viestit: 1
Aloitin laihdutuksen viime vuoden syyskuussa, jolloin BMI oli 51.4. Nyt painoa pudonnut tähän mennessä 33kg ja BMI 39.3 . Pari kuukautta mennyt n. 1,5kg kuukaudessa kun tasaantui siitä alkusysäyksestä :) .

Etapeista sen verran, että joka kilo riemastuttaa viikon päätteeksi sekä aina kun 5kg pudonnut, niin ponkaisen lähes kattoon :mrgreen: . Sitten riemua on tuottanut kun on päässyt tasakymppien alle. 45kg pudotus oli siis pitemmän aikavälin ensipudotus eli kun BMI alle 35 ja siitä jatkan aina 15kg jatkotavoittein. Enää puuttuu 12kg tuosta -45kg pudotuksesta, sen jälkeen otan tavoitteeksi -15kg.


Alkupainoni oli 140kg ja pituus 165cm. Pituus ei ole muuttunut, mutta paino on! Tulee opiskelijalle hintavaksi, kun pitää syödä tietyllälailla ja vaatteet jää jatkuvasti liian isoiksi :shock: .

_________________
Taistelu kiloja vastaan! Alkanut syyskuussa 2013.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-03 00:36:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-10-19 23:19:51
Viestit: 38
Mulla on painoa tullut pari kiloa lisää, paino taas yli 140 kg. Söin normi ruokaa (en edes mitään pizza-pulla linjaa) ja heti se kostautui. Täytyy ensi viikolla taas aloittaa uudelleen ja käydä tankkaamassa jääkaappi täyteen karpimpaa ruokaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-04 11:24:18 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-04-10 20:20:50
Viestit: 33
Täälläpä yksi isokokoinen kohtalotoveri :) Lähtö BMI on 46....mutta olen tehnyt vakaan päätöksen, että se laskee :lol:

Tsemppaillaan toisiamme!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-12 01:40:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2014-01-21 01:07:52
Viestit: 13
Kiitos tsemppauksista :-D painoa on nyt 132,7kg!! :smt026
Mulla oli kolmisen viikkoa paino tuossa 135kg, kunnes tajusin syöväni liian vähän, stressiäkin oli joten taisin saada sen kuuluisan jumin?
Nyt putoaa taas hienosti, makean himo on voitettu täysin, ja hyvä olo tila jatkuu....nälkää ei tosiaan nähdä tässä elämäntavassa.
Sokeriarvot on ollu pitkään todella matalia.
Lähtötilanne tosiaan oli 148,7 BMI 56 :shock: ( lääkärissä oikein punnittu), olen aikaisemminkin karpannut ja yrittänyt perinteistä kitu dieettiä ja saanut sillä kiloja pois, sitten lipsahdin vanhoille tavoille, ja nyt siis toka yritys pysyvään elämäntapa muutokseen, nyt bmi on 49,9 :smt038

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)