karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 01:27:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-08-06 08:04:39 
Poissa
sintti
sintti

Hei,

Olen 27v mies. Olen ollut lihava jotakuinkin niin kauan kuin muistan, en tosin näin lihava koska aikaisemmin harrastin liikuntaa, lähinnä voimalajeja. Yli 100kg muistaakseni ylittyi kun olin 15v ja siitä asti sahaamalla menty ylös. Muistan vielä monia vuosia sitten kun kauhistelen painoani, 117kg se oli aivan älytön lukema. Nyt pahimmillaan 135kg sitä toivoisi että olisi "vain" 117kg :D.

Aikaisemmin olen kokeillut karppausta vähän puolivillaisesti sitä kesti noin viikko kunnes lopetin, ilman sen kummempaa syytä. Olen myös laihduttanut laskemalla kaloreita, käyttämällä tv:stä tuttujen kasvojen ruokavaliota yms, sellaisen 5-10kg aina saanut pois kunnes ovat tulleet takaisin, joskus korkojen kera.

Pahin kompastuskivi itsellä on varmasti ahmiminen, vaikka on viikon syönyt suht siististi saattaa perjantaina hulahtaa pannupizza ja suklaalevy ja muutama kalja huivista alas. Ja syöminen ei sitten toki lopu perjantaihin vaan lauantaina jatkuu sitten herkuttelu. Toinen ongelma on ollut liian tiukat ruokavaliot. Kuten mainittu kaloreita laskemalla ja muilla vastaavila dieteeillä on saanu hetkellisiä tuloksia mutta eivät nämä tyylit ole sellaisia mitä uskon noudattavani tai pystyn noudattamaan pitkään. Olen lanseerannut männä viikolla uuden moton itselleni syömisen suhteen :D "Syö tänään, niinkuin kuvittelet syöväsi vielä 10v päästä" tämä ohjatkoon ruokavaliotani.

Karpannut olen nyt 2vko, painoa pudonnut hieman vajaa 5kg ja vyötäröäkin hieman sulanut. Ja nyt on ollut mukavaa ja helppoa, olen antanut itseni "lipsua" eli tähän 2vko on mahtanut jokunen olut ja jopa yksi pizza (josta jätin reunat syömättä) ja jäätelöä. Yhden suuren muutoksen olen huomannut näinkin lyhyessä ajassa, kun olen syönyt herkkuja ei ole tullut mitään tarvetta ahmia, en vetänyt paketillista jäätelöä vaan söin ehkä 1,5dl ja oli täysi olo ja lopetin syömisen. Tämä on jo suunnaton ero vanhaan!

Ruokahalu pysynyt hyvin kurissa, syön nyt karpatessa yleensä kaksi kertaa päivässä, joskus kolme koska kokoajan ei ole nälkä. Toinen muutos minkä olen huomannut on että vaikka 4h unilla on tullut töihin, on hyvin jaksanut työpäivän loppuun asti, ennen tuli lounaan jälkeen todella väsynyt olo ja ihan kirjaimellisesti saatoin nukahdella tuoliini.

Tänne koitan nyt sitten jatkossa päivitellä kuulumisia ja ajatuksiani! Kiitos kaikille jotka jaksavat lukea :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-08-06 08:19:09 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä päätös ja ihan hyvä alku!
Tervetuloa mukaan, kirjoittele, kyllä täällä luetaan vaikka ei aina kommentteja tulisikaan.

ViestiLähetetty: 2013-08-06 14:49:51 
Poissa
sintti
sintti

Mro!

Tässähän melkein luki kuin omaa tarinaa. Aikalailla samanlainen stoori ikää ja voimaluja myöten.

Aloittelin itse viikko sitten karppauksen aikalailla samanlaisella ajatuksella kuin sinäkin. "Syö tänään, niinkuin kuvittelet syöväsi vielä 10v päästä"

Tosiaan hyvin jaksaa painaa duunissa, olo on energinen ja aina ei ole nälkä.

Eikun tsemiä jatkoon!

ViestiLähetetty: 2013-08-06 14:54:44 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Tervetuloa porukkaan! :)

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2013-08-06 15:43:24 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

"Syö tänään, niinkuin kuvittelet syöväsi vielä 10v päästä" tämä ohjatkoon ruokavaliotani.

Hyvin sanottu, teretulemast :D .

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00