karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 08:52:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jasun nöyrä paluu vol. 10?
ViestiLähetetty: 2013-08-04 13:35:14 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Onpas aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi kävin polskimassa. Ja kiloja myös... :oops: :oops:

Eli olen Jasu, moninertainen uusiokarppi. Aikoinaan tutustuin karppaukseen kun hain tietoa puhjenneen psorin helpotukseksi. Jäin jollain lailla koukkuun siihen hyvään oloon jonka hiilareiden rajoittaminen sai aikaiseksi. Ja kuitenkin olen tässä viimeisen vuoden aikana vedellyt surutta sisääni kaikkea p...aa, kuuntelematta sitä miltä minusta tuntuu.

Kerran karppi, aina karppi...Kuukauden verran olen harrastanut aktiivista pohtimista omasta lihavuudestani ja sen syistä. Fakta on se että minulla ei pysy ruokailu hanskassa, mikäli ateria sisältää paljon hiilareita. Se ikäänkuin ruokkii pohjatonta nälkää ja syön koko ajan ylitse kylläisyystunteen.

Löysin mielenkiintoisen kirjan, jossa paneuduttiin painonpudotuksen ytimeen. Oivalsin monia syitä siihen miksi olen vuosia syönyt niinkuin ruoka loppuisi maailmasta.

Viikon verran olen keskittynyt toimimaan toisin kuin aiemmin ja tuntuu aika hyvältä.

Olen siis uusiokarppi Jasu, ikää 51v. Pituus 155cm ja painoa oli viikko sitten 95,4kg eli aika muhkea mimmi. Tavoitteena minulla on päästä lukemiin 65kg, toivon että vuoden sisään tämä on totta.

En tavoittele ihan normipainoa vaan sitä että pienentyneen painon kanssa jaksaisin arjessa enemmän ja olisin aktiivisempi. Vähän ja paljon haluttu.

Pyrin keskittymään ruuan laatuun ja määrään. Vähän on hyvää kun syö tiedostaen.
Psori on taas paremmalla tolalla nyt viikon jälkeen, sen näkee ja tuntee.

Mutkia on matkassa, miten pystyn selättämään jatkuvat kiusaukset erilaisten kokoustarjoiluiden muodossa. Yleensä mun hyvinkin motivoitunut asenteeni on alkanut lipsua kun olen tuumaillut pullalautasen edessä että 'ei vähän haittaa'... Tästä yleensä on alkanut kierre joka johtaa siihen että syön suklaata kuin leipää ja moraalinen krapula paranee uudella levyllä. Tämän työstäminen on minulle se isoin juttu, syömisen hallinta

Tikkeri täytyy laittaa uusiksi...

Tuntuu taas että on tullut kotiin :? :?

ViestiLähetetty: 2013-08-05 16:36:49 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Jahas, iloiset lukemat aamulla :D ..Tätä on hyvä muistella kun alkaa jumittamaan.

Viikko sujui oikeinkin hyvin, mitään ahmimiskohtauksia ei tullut eikä myöskään tehnyt mieli napostella mitään.
Nyt täytyy vähän muuttaa syömisen rytmiä kun työt alkoi. Söin tänään turhan kevyesti lounaalla (ei ollut tarkoitus) ja kotiin tullessa vatsa möyrysi. Talttui muutamalla pähkinällä ja lasillisella vettä.

Eli n. klo 8 aamupala
12.30 lounas
17 päivällinen
21 iltapala

Näillä pyrin pääsääntöisesti menemään, tarkoitus ei ole kituuttaa vaan syödä sopivasti ilman ähkytunnetta. Nyt saa kaikkia ihania kotimaisia vihanneksia tuoreena, marjoja puskista. Tämä on yhtä juhlaa =D> .

ViestiLähetetty: 2013-08-05 16:36:49 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Jahas, iloiset lukemat aamulla :D ..Tätä on hyvä muistella kun alkaa jumittamaan.

Viikko sujui oikeinkin hyvin, mitään ahmimiskohtauksia ei tullut eikä myöskään tehnyt mieli napostella mitään.
Nyt täytyy vähän muuttaa syömisen rytmiä kun työt alkoi. Söin tänään turhan kevyesti lounaalla (ei ollut tarkoitus) ja kotiin tullessa vatsa möyrysi. Talttui muutamalla pähkinällä ja lasillisella vettä.

Eli n. klo 8 aamupala
12.30 lounas
17 päivällinen
21 iltapala

Näillä pyrin pääsääntöisesti menemään, tarkoitus ei ole kituuttaa vaan syödä sopivasti ilman ähkytunnetta. Nyt saa kaikkia ihania kotimaisia vihanneksia tuoreena, marjoja puskista. Tämä on yhtä juhlaa =D> .

ViestiLähetetty: 2013-08-10 17:12:04 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Viikonlopun tilannekatsaus :D .

Viikko on sujunut hyvin, töissä sen verran sutinaa ettei ruoka ole edes pahemmin ollut mielessä.
Ruokailu on pysynyt hallinnassa yllättävän helposti. Mulla on tavoitteena myös kasvisten syönnin lisääminen mikä on aika helppo toteuttaa kun peruna,pasta yms. jäävät pois. Töissä puhuttiin eri ruokailusysteemeistä ja joku totesi että 'Jasu ei ainakaan ole Atkinssonilla kun sillä on niin paljon vihanneksia lautasella' :mrgreen: . Saavat muut sitten pähkäillä mitä syön. Joku meillä on pudottanut parikymmentä kiloa Nutrileteilla ja energiapatukoilla. Mua ainakin säälittää kun jää paitsi hyvästä ruuasta. Ei kuulemma uskalla lopettaa :shock: .

Kahdesti viineri on yrittänyt houkutella mutta mulla ei ole ollut mitään vaikeutta olla syömättä. Ei ole tehnyt mieli makeaa ollenkaan eikä tehnyt mieli vetää mahaa niin täyteen että meinaa oksentaa.

Aineenvaihdunta on selkeästi piristynyt, saunassa virtaa hiki oikein kunnolla.

En laske mitään, syön aika näppituntumalla pitäen mielessä että hyviä rasvoja kunnolla, proteiinia runsaasti ja hyviä hiilareita maltillisesti. Hiilarit on tulleet kasviksista ja marjoista, muutama hedelmä ja kolme viipaletta Uotilan ruislimppua on mahtunut joukkoon.

Olo on harvinaisen stressitön ja harmooninen, oikein mahtava fiilis. Maanantaina sitten puntariin taas :smt039 .

ViestiLähetetty: 2013-08-12 17:28:47 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Hyvällä mallilla, paino tippui viikossa 1,1kg. Olen tosi tyytyväinen, vähän liiankin lujaa tippuu mutta tasaantuuhan se.

Eli ruokailut pelittää ihan hyvin. Tänään olin yhdessä koulutuksessa, iso tylsännäköinen vehnäpulla heilutteli mulle kopasta mutta ei tehnyt mieli. Näihin tarjoiluihin mun karppaus yleensä kompastuu. Jotain on ilmeisesti pääkopassa tapahtunut koska en ole joutunut nyt kahteen viikkoon pinnistelemään millään laillla.
Viime viikolla söin Mikan pikasuklaata ja lupasin että jos nytkin tippuu niin olen ansainnut sen.

Homma siis jatkuu samaan malliin :smt039 :smt039 .

ViestiLähetetty: 2013-08-15 20:31:53 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Viikon väliaikatiedotus...

Ihan mallikkaasti on mennyt. Hienoina asioina tällä viikolla on ollut se että olen päässyt muutamasta kahvisessiosta kuivin suin=ilman että ahnehtisin sellaista mikä ei sovi minulle. Jossain vaiheessa toki tulee eteen ettäå maistaa jotain ns. ei-sallittua mutta nyt harjoitellaan sitä että aina ei tarvitse syödä pöytää puhtaaksi.
Olin tänään seisovassa pöydässä syömässä ja selvisin hyvin. Runsaasti salaattia, keitettyjä vihanneksia sekä broilerpataa ja kaalikääryle. Söin kohtuudella, ruuasta nauttien enkä vain lapioinut sapuskaa naamaan. Hienosti meni, ylpeä olen =D> .
Näitä tilanteita tulee ja jos joka kerta antaa luvan siihen että voi ahmia (vaikkei tee mieli) niin suo on syvä ja siihen uppoaa.

Muutenkin syömisten puolesta viikko on sujunut hyvin. Tällä viikolla olen ollut tosi energinen ja unen tarve on selvästi vähentynyt. Olo tuntuu kutistuneelta, sormus pyörii sormessa ja koen oloni luikeroksi (mitä en tietenkään ole :oops: ). Tämä varmaan enteilee, että paino ei paljoa tipu ensi maanantain punnituksessa, ennenkin koettu. Huomenna on hiilareita enemmän ja vknloppuna olen aika lailla prode-rasvalinjalla. Heilutetaan vähän venettä... :lol: .

Hieno juttu, mulla on jalassa tosi ärtynyt psoriläiskä, halkaisija n. 5cm. Koko kesän olen sitä rasvannut, jopa 4:n luokan kortisonilla. Mitään ei tapahtunut. Totesin, että antaa olla. Nyt läiskä näkyy aavistuksen himmeänä, ei juuri erotu. Rasvainen ruokavalio tekee tehtävänsä :smt026 .

Mutta näihin kuviin, näihin tunnelmiin :smt039 .

Toivottavastikeihäsmiehetvoittaakultaajanäyttäämaailmallenärhenmunat :smt081.

ViestiLähetetty: 2013-08-16 06:00:24 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Hienoa kuulla, että psori on alkanut helpottaa :)
Hyvä meininki sulla. Itselläni meni aikoinaan pari
kuukautta suurimman leivänhimon unohtamiseen.
Että tsemppiä vaan!

ViestiLähetetty: 2013-08-16 06:11:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jasumiiti kirjoitti:
Onpas aikaa vierähtänyt siitä kun viimeksi kävin polskimassa. Ja kiloja myös... :oops: :oops:
Olen siis uusiokarppi Jasu, ikää 51v. Pituus 155cm ja painoa oli viikko sitten 95,4kg eli aika muhkea mimmi.

Tuntuu taas että on tullut kotiin :? :?

Huomenta
vanhoja tuttujakin näkyy..
Tervetuloa taas mukaan.
olen ollut täällä foorumilla koko ajan, mutta en ole enää vonkale mitoissa, minulla nyt 70,0 kg.
nyt menee noin hyväkarppi hh tai pikkusen ylikin.
jatkoja
tv Ari

ViestiLähetetty: 2013-08-19 18:40:29 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kiitokset Zee ja Ari kommenteista. Mun ei kyllä tee mieli leipää, päälliset on parempia :D :D .

Ihan oikein arvasin, paino ei ole tullut alas kuin 100g, mikä on hyvä juttu. Alkoi pelottamaan kovin armoton pudotustahti. Mutta hassua on se, että painoin sunnuntaiaamuna 89,6kg. ja syömiset eilen ihan kohdllaan. Outoa on se.

Hyvillä fiiliksillä eteenpäin, kun tuo selkäkin lakkaisi oikuttelemasta. Tuli vknloppuna ajettua autolla aika tavalla ja se ei ole mun selän juttu. Olisi mukava mennä kuntosalille taas pitkästä aikaa. Meidän kunta järjesti kampanjan, sai ladata siihen läpyskään kuntosalikertoja haluamansa määrän, 1€/kerta. Onneksi oli rahaa tilillä, latasin 120€ edestä.

Olen vähän pähkäillyt että mun proden saanti ei ole kauhean hääppöistä, en ole kovin ihastunut lihaan. Minä, makkaramestarin tytär :oops:... Broileria syön mielelläni. Yritän paikata syömällä rasvaisempaa ruokaa, raejuustoa menee myös kiitettävästi. Nyt uunissa on paistumassa piirakka, pohja oli tuolta reseptiosiosta ja olen tehnyt sitä muutamaan kertaan. Voita, rahkaa, munaa, mantelijauhoa, Fiberhusk'a ja juustoraastetta. Päälle laitoin lehtipinaattia, punasipulia, fetaa, tomaattia, juustoa sekä kerma-munaliemen. Sitä on hyvä ottaa evääksikin.

Huomasin vknlopun aikana, kuinka mahalaukku on kutistunut. Hain kebab'n salaatilla ja ajattelin että siitä tulee kaksi ateriaa. Oli pakko jakaa kolmeen osaan se lihamäärä, neljäänkin osaan olisi ollut ihan ok. Salaattia tein sitten lisää. Tajutonta, että sitä on pystynyt vetämään samanlaisen satsin ennen yhdellä kertaa :mrgreen:.

Näillä jatketaan, vonkalemaista viikkoa kaikille!

ViestiLähetetty: 2013-08-23 19:52:59 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Länsirintamalta ei mitään uutta :shock: ...

Viikko on kulunut niin nopeasti että en ole edes ehtinyt repsuilla.
Olen tehnyt pakkaseen hyviä sapuskoja ja mässäillyt kasviksilla.
Huomasin että vaikka en ihmeemmin ole syönyt lounasaikaan niin on nälkä vasta myöhään illalla. Tai ei edes nälkä, tyhjä tunne vatsassa. Olen vähän mietiskellyt että nyt voisi pätkäpaastokokeilu onnistua kun ei tee koko ajan mieli ruokaa. En nyt vielä kuitenkaan, siinä täytyy kuitenkin laskea ja se ei ole mun juttuni.
Poikkean isän luona lähes päivittäin ja mulle on aina ostettu viinereitä. Nyt otan pussin mukaani ja kerrankin mulla on ollut tarjota jotain kun käy vieraita :P . En henno sanoa että en syö :whistle: .

Tänään tein hyvää kasvislisuketta uunissa. Porkkanaa, sipulia, paprikaa, kesäkurppaa, valkosipulia, tomaatteja naturel sekä aurinkokuivattuina. Pyörittelin ne runsaassa oliiviöjyn ja soijakastikkeen sekoituksessa, lisänä aurinkotomaattien lientä ja balsamicoa. Uunissa melkein kypsäksi ja sitten grillivastus päälle. Porkkanoita pidin ensin yksinään vähän aikaa. Olipas makoisaa.

Viime vknloppuna piti vähän pitää hiilaripäivä ja sitten prode-rasvapäivä, läskiksi meni :lol: . Hiilarit oli anopin tekemässä sämpyssä. Huomenna syödään tosi rasvaista ruokaa ja sunnuntaina vähän enemmän hiilareita kiinalaisen ruuan muodossa.

Painonkehitystä en tiedä, mutta kyllä kutistumista on tapahtunut. Mun lempihousut lököttävät ja kello pyörii ranteessa. Myös unen tarve on vähentynyt, nyt nukun melkein tunnin vähemmän ja silti olen aivan pirteä. Paitsi yksi yö meni kukkuessa, kolme ja puoli tuntia unta. Palelin aivan hirveästi ja lopulta päädyin etsimään villasukkia :shock: .

Mukana vknloppu edessa, molemmat lapset tulleet kylään :D .

Tällä linjalla jatketaan :smt039 .

ViestiLähetetty: 2013-08-23 21:51:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei Jasu!
Lueskelen välillä vonkaleosastoakin, vaikken siihen joukkoon itse nyt kuulukaan. Tuosta palelemisesta halusin sanoa: Mulla on monesti illalla varpaat kylmät eikä uni ota tullakseen. Olen kaurapussia ruvennut pitämään unikaverina. Välillä se on varpaiden päällä, mutta joskus jos palelee muuten, niin laitan sen pepun päälle tai otan "halaukseen" niin joha kohta uni tulee :smt015 .

ViestiLähetetty: 2013-08-25 09:56:04 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Nyysnääs, kiitos vinkistä :D . Kaurapussi lämmitetään mikrossa, muistaakseni? Vikkasukat saa jalkoihin mutta muuhun paleluun tuo voisi toimia. En yleensä palele, kun nukun paksujen vällyjen alla. En tiedä mikä kohtaus se oli, ilmeisesti muilla on vaihdevuodet ja hikoilevat, mulla on viihdevuodet ja palelen :lol: .

ViestiLähetetty: 2013-08-25 21:58:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jasumiiti kirjoitti:
Nyysnääs, kiitos vinkistä :D . Kaurapussi lämmitetään mikrossa, muistaakseni? Vikkasukat saa jalkoihin mutta muuhun paleluun tuo voisi toimia. En yleensä palele, kun nukun paksujen vällyjen alla. En tiedä mikä kohtaus se oli, ilmeisesti muilla on vaihdevuodet ja hikoilevat, mulla on viihdevuodet ja palelen :lol: .

Jep, mikrossa lämmitetään 1-2 minuuttia suunnilleen riippuen miten kuumaksi haluaa. Minäkin nukun paksun täkin alla, mutta meillä on "kalsea" kivitalo. Kesällä tietysti ihan hyvä, mutta talvella lämmitän mieluiten itsenäni kaurapussilla ja vaatetuksella kuin paahdan lämmityspattereita kuumalla. Makuuhuoneessa on kesäisin noin 21, jos ei ole kauhea helle ja talvisin 18. Välillä pitää vaihtaa sitten märkää paitaa pois yöllä. Ei mulla tietääkseni ole vielä vaihdevuodet (41v) ja tällainen kylmä/kuuma-aaltoilija olen ollut jo pitkään.
Kun toi meidän parivuotias oli muutaman kuukauden ikäinen ekana talvenaan, niin päästin makuuhuoneen lämmön 15 asteeseen. Vauvalle vain villahaalaria yöksi. Hyvin nukutti molempia! Sitten ajattelin, että olenkohan vähän liian extreme ja pistin patterin päälle :roll: .

ViestiLähetetty: 2013-08-27 17:10:34 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Nyysnääs, me nukutaan maan alla :lol: . Ja ei olla kyllä laitettu lämmitystä talvellakaan, mies nukkuu ilkosillaan ja mä kauheissa eskimovarusteissa. Nenä on aamuisin kylmä, mutta sydän lämmin :smt005 .
Viileässä nukkuu kyllä paremmin.

Mulla on maanantaisin yleensä punnituspäivä. Eilen en viitsinyt mennä vaakailemaan, sen verran turvotti sunnuntain kiinalainen ravintolasyndrooma. Söin varmaan puolet siitä mitä esim. viime kesänä söin mutta olo oli aikas karmea :smt078 , melkein oksensin. Eli enemmän hiilareita päivässä-tyyli ei ainakaan tässä muodossa sovi.
Paino ei ole sentään noussut, pudotus viime viikossa ruhtinaalliset 100g :respect: , mutta olen edelleen ihan tavoitepudotuksessa, kiitos ekan viikon kilomäärän.

Ateriarytmi arkisin on aika lailla seuraava:
-klo 5.30 kuppi kermakahvia
-klo 8 marja-rahka-kermaseos (siinä voi olla myös raejuustoa)
-klo 12.45 lounas, tänään tekemääni feta-pinaattipiirakaa (pohja viljaton) salaatin ja öljyn kanssa
-klo 17.30 päivällinen, tänään herkuttelin possun ulkofileellä, herkkusienillä, kukkismuusilla ja salaatilla+öljyllä
(-klo 21, jotain pientä ennen nukkumaanmenoa. Ei ole oikeastaan nälkä, tämä on enempi psykologinen juttu. Tänään se voi olla avokado tai pari viipaletta juustoa).

Noilla syömisillä vatsa täyttyy hyvin, nälkä pysyy poissa ja olo on virkeä.

Kahvia juon aamun lisäksi yleensä vielä 2-3 mukillista. Teetä yleensä iltaisin. Joskus saatan juoda lasin punkkua, viimeksi taisi olla muutama viikko sitten.

Jatkan matkaa tyytyväisin mielin, tsau :resp:.

ViestiLähetetty: 2013-09-01 15:41:16 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Nelisen viikkoa tiedostavaa syömistä takana, pieni yhteenvedon paikka :) .

Olo on hyvä ja tasapainoinen. Ei pelkästään ruokavalion ansiota vaan myös yksi pitkään jäytänyt asia on selkeytynyt. Ahmimiskohtauksia ei ole ollut, satunnaiset pienet ylimääräiset mieliteot ovat menneet ohi palalla tummaa suklaata tai muutamalla pähkinällä. On ollut yllättävän helppoa syödä oikein, olen ilmeisesti vaan suurennellut niitä retkahtamistilanteita ja luonut niistä ilkeän peikon.
Psori on selvästi paremmalla tolalla, samoin nivelkivut ovat helpottaneet. En kyllä osaa sanoa, johtuuko se minimaalisesta viljojen käytöstä vai runsaasta rasvasta.

Myös syömisen määrä on pysynyt hanskassa, ei ole tullut vedettyä ähkyä (paitsi viikko sitten kiinalaisessa) ja tämän koen tosi isoksi asiaksi. Mulla on ollut tosi vaikea lopettaa syömistä ajoissa :? . Asiaa varmaan auttaa myös se että pyrin rauhoittamaan syömisen ja keskittymään siihen.

Karmea nuha iski, join tosi vahvaa inkiväärilientä ja sarvikuono pääsee käyttöön. En millään voisi olla pois töistä, meillä on sijaiskielto ja hommat alkaa pissiä aika lailla kun joku on poissa.

Muutaman kerran olen käynyt vaa'an päällä, aina lukema on ollut alhaisempi kuin viime maanantaina. Tietysti toivon myös huomenna alhaisempaa lukemaa, mutta se ei ole se tärkein asia tällä hetkellä. Ykkösenä edelleen syömisen hallinta, vaikka nyt onkin mennyt hyvin niin se ahmimispeikko voi väijyä jossain ja odottaa tilaisuutta :lol: . Saa nokkaansa!

ViestiLähetetty: 2013-09-02 11:31:16 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kävin päivittämässä tikkerin, paino on tullut alas 0,7kg viime viikosta. Olen tosi tyytyväinen.

Flunssa pahenee, lähdin pois töistä kesken kaiken. Mikään ei oikein maistu, mutta parempi koettaa syödä jotain kuin kitua. Voita nassuun :lol: ...

ViestiLähetetty: 2013-09-05 18:24:07 
Poissa
repsukarppi
repsukarppi

Kuukausi takana, paino tippunut 5,7kg. Not bad... :D

Ja olen kyllä syönyt älyttömän hyvin.

Tänään:
5.30 kerma-kaakao-kookoskahvi
8.00 kolmen munan munakokkeli kermalla
13.00 munakoisohöystöä+ naudanpaistinjämät, oliiveja, 'fetaa'
18.30 grillattua broileria paprikamajoneesilla, höyrytettyä parsakaalia voin ja pinjansiementen kera
Iltapalaksi pakkasesta mansikoita rahkan ja kerman kanssa.

Tasaantuuhan tämä mutta ruokavalio ei voi olla pahasti pielessä jos paino putoaa ja olo on loistava (vaikka flunssa päällä onkin, menossa ohitse). Ja painonpudotus ei ole se pääasia, vaan syömisen hallinnan opetteleminen ja hyvän olon tavoittelu.

Tällä viikolla piti alkaa liikkumaan kun niveliin ei enää koske mutta odottelen että tämä rään valuminen loppuu...

ViestiLähetetty: 2013-09-06 06:38:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No ei paha ollenkaan =D>

ViestiLähetetty: 2013-09-06 12:41:37 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Hienoa Jasu =D>

Hiteen kaikki mielen mustuus,
me suoritamme itsemme tästä
retkestä kuin enkelit. Asiat
käyvät hyvin, peijakkaan hyvin,
eikä yhtään syytä päätä kallistella.

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2013-09-06 15:26:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnea painonpudotuksesta minultakin! Itse en millään viitsisi ruveta liikkumaan, vaikka lääkäri käski. Vaivoin sain kerätyksi pihalta pari kassillista omenia ja selkää särki. Kävelysauvat odottavat nurkassa. Minkälaista liikuntaa sinulla on ohjelmassa?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00