piparimuru kirjoitti:
Seppälästä löysin eilen ihan kivat vaatteet mummon hautajaisiin läskivaateosastolta...
Tällä kertaa löytyi ihan kivat vaatteet, mutta miksi yleensä nuo "isojen tyttöjen" eli läskien vaatteet Seppälässä, Menkkahaukassa jne. on värittömiä (harmaa, musta, haalea violehtiharmahtava) tai sitten hirveitä isokuvioisia kuoseja? Tai malliltaan sellaisia pusseja? Mie ainakin näytän ihan kamalalta sellaisissa säkeissä. *muokkaus* Teija tuon ehti sanoakin, en vaan lukenu tarkemmin*
Mie ostan uusia vaatteita tosi harvoin, syy on just se, että en jaksa alkaa sovittelemaan missä tahansa kaupassa, mitään normaalivartaloisten XL-kokoja, kun ei ne kuitenkaan ole hyviä, vaan yleensä ne ovat sellasia makkarankuoria, ettei mitään rajaa. Vaihtoehtoisesti noiden (Seppälä, Lindex, KappAhl, joita tältä seudulta löytyy) ja niiden "läskivaateosastot", valikoima on todella niukka ja sitten siellä on "muka" niitä samoja "trendivaatteita", joita koko muu kauppa on täynnä, mut ne ei vaan näytä läheskään niin hyviltä. Varsinki Seppälä on nykyään aivan ankee, siellä on ympärivuoden samat muutamat rääsyt, väri vaan vaihtuu vuoden ajan mukaan. Onko muut huomannu vastaavaa?!! Ja auta armias jos menee sinne normikokosten puolelle katteleen niin jo on myyjät kattomassa siihen tyyliin, et "luuletko sä ihan oikeesti, et se mahtuu sulle". Toi on toki varmasti ihan myymäläkohtainen ongelma, mut näin täällä meilläpäin ja mie en kuitenkaan ole kooltani edes sieltä ihan suurimmasta päästä, et joskus vahingossa joku normi XL tai XXL voi näyttääkin ihan siedettävältä, jos ylipäätään mahtuu päälle.
Seuraavalla ei ole tarkoitus loukata ketään, tiedän kyllä, että täällä palstalla on ihmisiä vähän joka ikäluokasta. Mutta toinen seikka on se, et mä olen vielä alle kolmekymppinen ja kyllä musta ne vaatteet niillä isojen tyttöjen osastoilla näyttää monesti, et ne on suunnattu sellasille +50-vuotiaille. Ne on toisinaan niin "mummo"-vaatteita, ettei paljon tarvi sovittelemaan lähteä, kun sitä haluaisi vielä näyttää ikäiseltään. Mut vissiin ne naiset ei sit lihoa, ku vasta siellä viiden kympi kieppeillä, niin miksi sitä mitään nuorekkaampaa tarttis tarjota.

Ja mitään biletysvaatteitahan noilta osastoilta ei löydy

, eihän isot tytöt biletä, ne on lähinnä sellasta arki-/työvaatetta, sellasia asiallisia.
Joku puhui raidoituksen hyväksymisestä vaatteissa, mut miksi oi miksi, ne isojen kokojen paidat ym. on aivan liian useasti vaakaraidoitettuja

. Mulla on ainakin pistäny toi tosiasia aivan liian usein silmään, silloin harvoinkin kun mä käyn jossain vaatteita kattelemassa. Eikös se ole ykkössääntö leveämmällä ihmisellä, että "elä ainakaan vaakaraitaan pukeudu, kun se leventää entisestään". Tuntuu joskus, että niiden yksiväristen säkkien lisäksi siellä ei pahemmin muuta vaihtoehtoa olekaan kuin se joku yksi vaakaraitainen paita, on kai niitä herttileijaa muitakin kuvioita olemassa.
Viimeaikaiset vaateostokset on tullu tehtyä lähinnä netistä, Halens on mua miellyttänyt tällä hetkellä eniten. Sieltä on löytyny musta mun ikäiselle ihan kivoja vaatteita, niin arkeen ku juhlaankin ja hinnatkin on ihan kohtuullisia.
Huhhuh...tulipahan vähän vuodatettua, kun kerrankin löytyi asia, josta oli "vähän" patoutumia