karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 05:05:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Voihan vaatekauppa
ViestiLähetetty: 2011-11-18 13:01:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pikkujoulukausi, ja päällepantavaa tarvitsisin...
Itsetunto on nyt kyllä taas ihan nollissa, kolme tuntia hikistä sovittelua takana.
Reissun saldo:
2 xxl kokoista trikoopaitaa ja kolmet rintaliivit :smt119
Huomio siitä, että mun lapaluiden alla roikkuu ihme läskilerpakkeet
Mulla on kamala juurikasvu
Naama punoittaa hitosti
Mulla on selluliittiä jopa säärissä (karvojen lisäksi)
Panikoin, kun pelkään, etten saa liian naftiksi osoittautunutta vaatetta pois...

***kele! :smt009 :smt089

Eikö missään myydä isoille naisille hienoja vaatteita? Ketjujen isojen tyttöjen mallistojen vaatteet ovat aika karseita mutta näköjään myös tavallisten mallistojen isot koot ovat kaikilta osin mulle mittasuhteiltaan vääriä, vaikka mittojen mukaan niiden pitäisi mahtua.
Erilaisissa Miss XL kisoissa kuvatuilla pullukoilla on ihan hienoja vaatteita, misää ihmeessä niitä myydään?
Tänään käyty: Veromoda, H&M, Lindex, Kappahl, Seppälä... jne..

Viestin otsikko: Re: Voihan vaatekauppa
ViestiLähetetty: 2011-11-18 15:38:22 
Ihana toi sun purkaus viestin alussa! Niin tuskaa ja
itseironiaa. Mä käyn nykyään miestenosastolla vaate-
ostoksilla. Ylipainoa ei ole kuin kymmenen kiloa,mutta
naisten vaatteet on niin kapeita,etten niihin mahdu.
En kyllä ole koskaan ollut "naisellinen". Kun poikani
oli parivuotias,niin tuntemattomat luuli,että olin hänen
isoveljensä :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-18 15:45:44 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Mä ole ostanut ModeXL:stä ja Lorellasta jos on oikein tiukka paikka, niissä on tällaiselle painonnostajan käsivarsilla varustetulle
naiselle ihania(kin) vaatteita eikä kinttaa olkavarsista. Kootkin on merkattu eri lailla, löytyy ns. välikokojakin esim. 43-numeroinen, näitä ei muualta saa.
Noista liikkeistä, missä olet käynyt, en koskaan löydä mitään.

ViestiLähetetty: 2011-11-18 19:55:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä olen ihan suosiolla tilannut vaatteet netistä jo pitkän aikaa. Kotona on helpompaa kokeilla, kun ei tarvi ahtautua sinne koppiin. Voi pitää taukoja, jos alkaa puuskuttaa tai ottaa päästä - yleensä alkaa... Tietysti vaarana on vääränkokoiset vaatteet ja niitä joutuu palauttelemaan, mutta paljon on osunut nappiinkin. Elloksen omat mallistot on aika huonoja, mutta sieltä saa esim. Zizzin ja Taillisimen vaatteita, jotka on osoittautuneet laadukkaiksi. Stockmannin Hulluilta Päiviltä ostin tosi edullisesti kaksi Zizzin paitaa ilman kokeilua, ja ne oli kyllä hyvät ostokset, tosi laadukasta ja nätisti laskeutuvaa kangasta. KappAhl ja Lindex on joskus ihan ok, mutta H&M ja Seppälä ei sovi mulle mitenkään päin, en kerta kaikkiaan löydä niistä mitään, mikä sopisi mulle.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 08:42:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samaistun tällä hetkellä niin hyvin tuohon kirjoitukseen!

Itse olen kiertänyt Jyväskylän keskustan lähes kaikki vaatekaupat yrittäessäni metsästää vaatteita pikkujouluihin ja ensi viikolla oleviin ystävän häihin... Epätoivo meinaa iskeä! Ongelmahan mulla on se, että rinnanympärys on suhteessa isompi kuin vyötärö eli kun ostan paidan mikä mahtuu nätisti rintojen kohdalta, se ei istu vyötäröstä millään tavalla... Ja kuitenkin vyötäröni on suhteessa isompi kuin lantio ja jalat, joten alaosien kanssa on sama ongelma, istuvia housuja on lähes mahdoton löytää. Tai siis ne joko istuu ja nappi ei mene kiinni (tai puristaa aivan hirveesti) tai sitten ne lököttää takapuolesta ja reisistä jo uutena :(

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2011-11-19 08:48:27 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Nykyään löytyy jo vaatteita noista mainitsemistas liikkeistä mullekin, mutta se mitä oon ihmetelly aiemmin,että minkä saa####n takia nää isommille
ihmisille suunnitellut vaatteet on a) muodottomia b) karmeesti kuvioituja c) järkyttävän hintaisia!!!!!

ViestiLähetetty: 2011-11-19 09:21:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.yoursclothing.co.uk nuo on kivan näköisiä, en ole (vielä) tilaillut kun en tajua miten tuo maksaminen tapahtuu. En omista luottokortteja, elektroni ei kelvannut. Mikä on Pay Pal?

Seppälästä löysin eilen ihan kivat vaatteet mummon hautajaisiin läskivaateosastolta. Niin sinänsä, hautajaisissa vaatteiden tuskin on tarkoituksena olla "kivat", mutta sanotaan että siistit ja mukavat ovat. Mustaa ja harmaata, mutta lähti sieltä yksi ihanan oranssi paitakin mukaan noin muuten.

Tällä kertaa löytyi ihan kivat vaatteet, mutta miksi yleensä nuo "isojen tyttöjen" eli läskien vaatteet Seppälässä, Menkkahaukassa jne. on värittömiä (harmaa, musta, haalea violehtiharmahtava) tai sitten hirveitä isokuvioisia kuoseja? Tai malliltaan sellaisia pusseja? Mie ainakin näytän ihan kamalalta sellaisissa säkeissä. *muokkaus* Teija tuon ehti sanoakin, en vaan lukenu tarkemmin*

ViestiLähetetty: 2011-11-19 10:39:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.isotkoot.com/

Tuolla on se kauppahakemisto.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 12:37:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Netistä minäkin valtaosan vaatteistani ostan. Yours, New Look, Evans, Ulla Popken, Amazon uk...
Käyn kyllä säännöllisesti katsastamassa näiden Seppälän, Lindexin yms ketjujen tarjonnan, mutta harvoin sieltä mitään tarttuu matkaan. No, alusvaatteet ostan usein Lindexin alesta, sopivat kaikinpuolin mun kurveille ja laatukin on ollut todella hyvä.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 13:37:02 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

TeijaS kirjoitti:
Nykyään löytyy jo vaatteita noista mainitsemistas liikkeistä mullekin, mutta se mitä oon ihmetelly aiemmin,että minkä saa####n takia nää isommille
ihmisille suunnitellut vaatteet on a) muodottomia b) karmeesti kuvioituja c) järkyttävän hintaisia!!!!!

Eniten ottaa kupoliin just karmeat kuviot, kun itselle raita on ainoa kuvio minkä kelpuutan,( joo marimekon t-paitoja löytyy lyhyt- sekä pitkähihaisena) ja jokaiseen riepuun on kirjailtu tai painettu kukkaa sun muuta, miten ne kuvittelee että kaikilla olis sama maku?
Hyväkin paita muuttuu huonoksi kuvioilla, minnehän vois tehdä valituksen :-k
Toinen on hihan kapeus :shock: paras tais olla Butiken på landetin paidat, koot muka 48-50, mulle ei sopinut edes ranteet niihin :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-19 14:14:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

piparimuru kirjoitti:
Mikä on Pay Pal?

PayPal on aluperin eBaytä varten kehitetty maksusysteemi. Syötät sinne oman luottokorttisi tiedot, joita PayPal ei välitä eteenpän maksunsaajalle, vaan toimii tavallaan luottokorttiagenttina ostajan ja myyjän välillä. Se on siis turvallisempi, mutta siitä huolimatta ostajalle ilmainen tapa maksaa nettiostoksia.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 14:26:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Mikä on Pay Pal?

Tonne voi myös siirtää rahaa omalta pankkitililtä, ei tartte luottokorttia, mä käytän pelejä maksellessani :)

ViestiLähetetty: 2011-11-19 15:14:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Muistaakseni Visa Electron on ainakin joskus kelvannut Yoursilla. Tuo kortti vain ei automaattisesti kelpaa ulkomaisiin nettikauppoihin, vaan joudut käymään esim nettipankissa ruksaamassa jonkun asiaan liittyvän kohdan... olipa sekava selitys :?

ViestiLähetetty: 2011-11-19 17:09:23 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Jyväskylässä ainakin on Keljossa Citymarketin yhteydessä Zizzi liike, hyvännäköisiä vaatteita isoissa kokonumeroissa. Lilliksen kanssa ollaan muutamat paidat ja hepeneet sieltä shoppailtu :D
Tuossapa on listaa missä muualla niitä myymälöitä on http://www.zizzi.dk/en-GB/Find-Shop/Finland.aspx

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2011-11-20 16:01:45 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Mä vähän aikaa jo murehin kun ei ole yksiäkään pikkujouluja tiedossa. Mutta ehkä se onki hyvä juttu. Sama ahistus iskis kyllä minuunki :( Toivottavasti löytyy kivat vaatteet teille jotka ootte menossa!

ViestiLähetetty: 2011-11-21 17:25:35 
Poissa
sintti
sintti

Sama täällä, netistä tulee vaatteet ostettua. En voi sietää sitä kaupassa pyörimistä, ja sitten tulee puoliväkisin ja hätiköidysti ostettua joku törkeän kallis juhlavaate,jota ei sitten loppujen lopuksi viitsi päälleen laittaa sinne mihin vaate oli tarkoitettu :?

Klingel ja Ellos ovat suosikkejani. Molemmista löytyy isoja kokoja. Myös Bubbleroomilla on runsaampia vaatteita (riippuen tietysti kuinka iso ihminen ja minkä ikäinen on kyseessä). Klingeliltä löytyy juhlavaa vaatetta, ja minusta kyseisen putiikin vaatteet ovat varsin hyvälaatuisia. Kyllä noita isojen daamien vaatekauppoja on aika hyvin nykyään. Googlettamalla löytyy vaikka miten ihania Plus Size-kauppoja, jos on valmis tilaamaan esim. jenkeistä.

ViestiLähetetty: 2011-11-22 12:59:39 
Poissa
sintti
sintti

piparimuru kirjoitti:
Seppälästä löysin eilen ihan kivat vaatteet mummon hautajaisiin läskivaateosastolta...

Tällä kertaa löytyi ihan kivat vaatteet, mutta miksi yleensä nuo "isojen tyttöjen" eli läskien vaatteet Seppälässä, Menkkahaukassa jne. on värittömiä (harmaa, musta, haalea violehtiharmahtava) tai sitten hirveitä isokuvioisia kuoseja? Tai malliltaan sellaisia pusseja? Mie ainakin näytän ihan kamalalta sellaisissa säkeissä. *muokkaus* Teija tuon ehti sanoakin, en vaan lukenu tarkemmin*

Mie ostan uusia vaatteita tosi harvoin, syy on just se, että en jaksa alkaa sovittelemaan missä tahansa kaupassa, mitään normaalivartaloisten XL-kokoja, kun ei ne kuitenkaan ole hyviä, vaan yleensä ne ovat sellasia makkarankuoria, ettei mitään rajaa. Vaihtoehtoisesti noiden (Seppälä, Lindex, KappAhl, joita tältä seudulta löytyy) ja niiden "läskivaateosastot", valikoima on todella niukka ja sitten siellä on "muka" niitä samoja "trendivaatteita", joita koko muu kauppa on täynnä, mut ne ei vaan näytä läheskään niin hyviltä. Varsinki Seppälä on nykyään aivan ankee, siellä on ympärivuoden samat muutamat rääsyt, väri vaan vaihtuu vuoden ajan mukaan. Onko muut huomannu vastaavaa?!! Ja auta armias jos menee sinne normikokosten puolelle katteleen niin jo on myyjät kattomassa siihen tyyliin, et "luuletko sä ihan oikeesti, et se mahtuu sulle". Toi on toki varmasti ihan myymäläkohtainen ongelma, mut näin täällä meilläpäin ja mie en kuitenkaan ole kooltani edes sieltä ihan suurimmasta päästä, et joskus vahingossa joku normi XL tai XXL voi näyttääkin ihan siedettävältä, jos ylipäätään mahtuu päälle.

Seuraavalla ei ole tarkoitus loukata ketään, tiedän kyllä, että täällä palstalla on ihmisiä vähän joka ikäluokasta. Mutta toinen seikka on se, et mä olen vielä alle kolmekymppinen ja kyllä musta ne vaatteet niillä isojen tyttöjen osastoilla näyttää monesti, et ne on suunnattu sellasille +50-vuotiaille. Ne on toisinaan niin "mummo"-vaatteita, ettei paljon tarvi sovittelemaan lähteä, kun sitä haluaisi vielä näyttää ikäiseltään. Mut vissiin ne naiset ei sit lihoa, ku vasta siellä viiden kympi kieppeillä, niin miksi sitä mitään nuorekkaampaa tarttis tarjota. :evil: Ja mitään biletysvaatteitahan noilta osastoilta ei löydy [-X , eihän isot tytöt biletä, ne on lähinnä sellasta arki-/työvaatetta, sellasia asiallisia.

Joku puhui raidoituksen hyväksymisestä vaatteissa, mut miksi oi miksi, ne isojen kokojen paidat ym. on aivan liian useasti vaakaraidoitettuja #-o . Mulla on ainakin pistäny toi tosiasia aivan liian usein silmään, silloin harvoinkin kun mä käyn jossain vaatteita kattelemassa. Eikös se ole ykkössääntö leveämmällä ihmisellä, että "elä ainakaan vaakaraitaan pukeudu, kun se leventää entisestään". Tuntuu joskus, että niiden yksiväristen säkkien lisäksi siellä ei pahemmin muuta vaihtoehtoa olekaan kuin se joku yksi vaakaraitainen paita, on kai niitä herttileijaa muitakin kuvioita olemassa.

Viimeaikaiset vaateostokset on tullu tehtyä lähinnä netistä, Halens on mua miellyttänyt tällä hetkellä eniten. Sieltä on löytyny musta mun ikäiselle ihan kivoja vaatteita, niin arkeen ku juhlaankin ja hinnatkin on ihan kohtuullisia.

Huhhuh...tulipahan vähän vuodatettua, kun kerrankin löytyi asia, josta oli "vähän" patoutumia :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-22 14:53:32 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Joo samaa mieltä Seppälän räteistä, saumat ja napit tarttis ommella uusiks ennen kuin ottaa mitään käyttöön, materiaalit on peestä ja mallit samaten. Nauratti kun sanoit että suunnattu +50, olen 53 enkä koskis pitkällä tikullakaan niitä rättejä :lol:

Mä en ole samaa mieltä poikkiraidasta, koetapas joskus pystyraitaa niin onpa kamala, lihottaa takuulla enemmän kuin hillitty poikkiraita,
mä olen tietty jäävi sanomaan kun käytän varsinkin Marimekon poikkiraitapaitoja, niissä on kuitenkin hinta-laatusuhde priimaa, kestävät vuodesta toiseen eivätkä kinttaa pesun jäljiltä saumat kuten ensimmäisen pesun jäljiltä kaikki ketjukauppojen t-paidat ja muut paidat. Niin ja mä hyväksyn vain ja ainoastaan raidat kuvioina, muut kuviot saa mut pahoinvoivaksi :mrgreen:

Parhaat jakut ja housut olen löytänyt Vero Modasta ja ModeXL:stä, vieläkin kovassa käytössä tumman rosanpunainen vyötäröpituinen jakku ja tummanharmaa pusakkamallinen jakku. Peittävät kilot ja menevät kymmenen kilon sisään päälle. Taas ihan viimoisen päälle nyt. Maksoin niistä aikanaan maltaita, mutta kannatti maksaakin. Ja pitkään talvitakkiin panostaminen kannatti myös, vuosia ollut hillityn harmaa käytössä, tosin enimmäkseen hautajaisissa kuten harmaa jakkunikin, kun ei tuota biletystä oikein enää jaksa.

Eli kyllä löytöjä joskus osuu kohdalle.

ViestiLähetetty: 2011-11-22 15:05:41 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Joo samaa mieltä teidän kanssa,isoja rumakuvioisia rättejä suurinosa. Mutta kyllä niitä herkkujakin tosiaan löytyy. meidän kylällä käytössä,lindex,seppälä ja prisma,anttila myös.Nyt näin " vanhemmiten " kun muiden mielipiteillä ei ole niin suurta merkitystä,olen alkanut ostamaan mikä itsestä oikeesti näyttää kivalta. Oon enemmänkin sellainen boheemi/hippi tyyppi, rakastan värejä.Ja paljon on ihmiset kehuneet kun uskaltaa ostaa mistä tykkää,oli se sit raitaa tai kukkaa.Punaiset kengät ostin viimeks kun ärsyttää kaikki mustat värit. piristää kummasti kun laittaa ne päälle ja punaisen raitapaidan viininpunaisten farkkujen kanssa. Harmaa hiiri oon kyl aina toisinaan,mutta muutamallakorulla saa jo pirteyttä aikaseks. Meidän tyttöset käyttää kans henkka/maukkaa, kappaa ja ginaa mutta mun kokoisia vaatteita sieltä on turha ettiä. Samoin kirpputoreilta en oo juurikaan omankokoisia/näköisiä löytänyt.Kenkiä/ asusteita kylläkin.

ViestiLähetetty: 2011-11-22 15:14:38 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

Mä ostin Kädentaidon messuilta kirkkaanpunaisen pitkän hametunikan ja mulla on myöskin siihen sopivat punaiset kengät, tuokohan ikä rohkeutta, niin luulen :smt023

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00