karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 04:23:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Läskipallo lävistyksellä
ViestiLähetetty: 2014-02-02 19:26:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi!

Päätin aloittaa uuden aiheen, koska vanha oli jo hieman vanhentunut. Olen siis sama henkilö kuin edellisessä aloituksessani "Reetuli pienenee vai pieneneekö?"

Tähän tulee myös päivitystä jatkosta, mutta tässä nykyhetki.
Eli tilanne on siis tämä. Karppaan kolmatta kertaa. Kuukausi takana.
Väliä oli vain marras-joulukuu, mutta sinä aikana lihoin ainakin 6 kiloa takaisin, kiitos joulun ja sen alusajan. (hyi helvetti!)
Tällä hetkellä mittani ovat 82,2kg/157cm
LY: 108 cm
VY: 107 cm
RY: 114,4 cm

Mitat otan kuukausittain, mutta vaa'alla käyn kahden viikon välein ennen aerobista jumppaa.

Kyse on siis 28-vuotiaasta naisesta, joka istuu pyörätuolissa. Urheileminen (lukuunottamatta fysioterapian jumppa ja uiminen) ovat mahdotonta.
Fysioterapiassa harjoitetaan lähinnä aerobista liikuntaa, kuten vatsalihasliikkeitä, painoja, venyttelyä yms. Mutta pyrin rehkimään aina hien pintaan sielläkin.
Uida pystyn melkein yksin, eli minua ei tarvitse auttaa kuin altaaseen ja sieltä pois.

Aloitin tuolla "aloittelevat karpit"-keskustelussa aiheen "Kun paino ei tipu" eli ongelmana on tällä hetkellä lähinnä se, että en tiedä paljonko jouluna on tullut lisäkiloja, mutta joulun jälkeen punnituksissa on ollut lukemat 82,6 ja kaksi ja puoli viikkoa myöhemmin 82,2.
Olen kyllä edellä mainitsemassani ketjussa saanut hyviä vinkkejä ja muuttanut jo parin päivän ajan ruokailutapojani siten, että hiilarit pysyvät 20-30g välissä (joskus jää alle 20g), proteiinit max. 70 ja kaloreita pitäisi saada melkein 1600 kcal/per päivä (en tiedä onko se oikea? Joten voiko joku kaloreista tietävä auttaa?)
Nykyään saan ihan liian vähän kaloreita (muutama sen jo todennutkin mun kultakalajuttuja katsoessaan)
Tavoitteeni on pudottaa mahdollisimman paljon, mutta haaveena on painaa 55 kg.
Nyt olen ilmeisesti ketoosissa, koska suussa on alkanut maistua pahalle (jo viiden päivän ajan.)

Olen huomannut, että karppaus on mulle helpoin tyyli pudottaa painoa, sillä edellisillä kerroilla olen tiputtanut 10-15 kg.
Ymmärrän, että kolmannella kerralla kroppa reagoi hiukan hitaammin...

Kiitoksia avustanne ja tuestanne. Tsemppejä tullaan tarvitsemaan jatkossakin! [-o<

ViestiLähetetty: 2014-02-04 22:11:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiva, ettet ole lopettanut karppailua, jos se on ollut sinulle avuksi. Itsekin aion jatkaa sitkeästi, vaikka paino ei olekaan pudonnut niin paljon kuin alussa toivoin. Painan kuitenkin vähemmän nyt kuin vuosi sitten. Suuntahan voisi olla toisinkin päin. Itse asiassa karppaus katkaisi lihomiskierteeni.
Tsemppiä sinulle! Toivon, että pääset tavoitteeseesi, vaikka sitten hitaastikin.

ViestiLähetetty: 2014-02-04 22:24:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyselet kaloreista.
No niitä voi tarkastella tuosta ylhäältä laskutikusta.
Mutku.
Kaloriteoria on vain teoria.
Käsittääkseni ei voi tietää kuluuko tai saako niitä kaloreita juuri siten ja mikä on "läpimenevä" kalorimäärä...
Antaisinkin sellaisen rennon ehdotuksen.
Syö karpisti kun on nälkä, niin että nälkä lähtee...

Kaiken lisäksi tiedän että osaat! :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2014-02-21 08:56:01 
Poissa
sintti
sintti

Komppaan iso isää kaloreista. Kuinkahan monta vuosikymmentä menee, että ihmiset uskoo, että kaloriteoria on todellakin vain teoria. Käytäntö on käytäntö. Ehkä kaloreita voi käyttää viitteellisesti, mutta ei niistä kannata kovin huolestua, jos tulosta tulee. Tsemppiä karppaukseen! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00