karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 10:36:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-04 17:57:58 
Poissa
sintti
sintti

Esittelinkin tuolla esittelyketjussa itseni, mutta laitetaan tähän nyt lyhykäisyydessään faktoja kehiin.

sukupuoli: mies
ikä: 34
pituus: 165 cm
lähtöpaino: 108 kg

Sinkkutalous (koiran kanssa elelen) ja suurilta osin istumatyö ja työajat vaihtelee päivä-ilta ja yövuorojen kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti. Paheita light-cola ja suklaa. Sukupuolenkorjausprosessia takana puoli vuotta ja kohta 4 viikkoa mastektomiasta. Elämä hymyilee ja minä myös. Karppina elelty tiukasti heinäkuun alusta ja tätä jatketaan niin pitkään kuin sielu sietää. Ylipaino ei ole vielä tuonut mukanaan mitään vakavia sairauksia, mutta oven takana pilkottaa. Enää ei ole tekosyitä, joiden taakse paeta. Jännä, että ero rakkaasta ystävästäni suklaasta ei ole tuottanut mitään hirmuisia tuskia. Ehkä testosteroni alkaa muuttamaan mielihaluni vähemmän makeaan suuntaan :D Ois kivaa tietää, miltä tuntuu olla normaalipainoinen, eli tommonen 60-65 kiloinen. Ehkäpä sekin päivä vielä tulee :)
Tukena elämässäni kaikissa muutoksissa isä, äiti ja sisarukset ja ennen kaikkea ystävät. Täältä haen karppaukseen tietoa, tukea ja hyviä reseptejä.

ViestiLähetetty: 2013-07-04 22:38:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tietoa saat lukemalla.
Tietysti myös kysymällä, osallistu keskusteluihin myös.

Tukea annetaan se mitä pystytään.

Hyviä reseptejä löytyy, lue myös "karpit kokkaa""mitä söit..." ja Päiväkirjoja, ruokapäikyt ja salaiset päikyt.
Noissa päikyissä on sitten muutakin kuin syömistä...

Maittavaa reissua karppilampeen.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-07-05 05:24:40 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta!

En muista koska viimeksi sain nukuttua näin hyvin (jopa 10 tuntia), mutta johtunee siitä, että vaistomaisesti käännyin normaaliin nukkumisasentoon (selältä vatsalleen) yöllä ja haavat ei satu enää niin paljoa, etteikö voisi nyt oikeasti jo vatsalla nukkua. Leikkauksesta lähtien oon ollut tän reilun 3 viikkoa kuin unessa ja yöt meni valvotessa ja vasta vuorokauden valvomisen jälkeen oon työllä ja vaivalla saanut kerrallaan 5-6 tuntia oikeasti nukuttua. Uni siis todellakin on ystävämme ja vaaka näytti herättyäni 105,2 :)
Tiedän kyllä, että joka päivä ei sais käydä, mutta itseänihän kiusaan. Ja jotenkin aattelen, että näin alussa haluan tietää, että onko syömiset mennyt oikein... Näyttäis ihan ok.
Mun karppiruokavalioon on kuulunut tähän mennessä oopsi-kääryleet (suolaiset ja makeat), oopsi-pizza, kaali-kana/jauheliha/tonnikala -salaatit, mantelileipä, mansikat, vadelmat, mustikat, partisjugu, kerma, tuorejuusto ja sitten tietty kasviksista eri salaatit (jääsalaatti, friseesalaatti), KURKKU, tomaatti. Rasvoista on tullut käytettyä oivariinia (pitänee vissiin alkaa jatkossa ostaan ihan voita), oliiviöljyä, valkosipulimajoneesia ja kaupasta löyty ceasar-salaattinkastiketta, jossa kivasti makua.
Nyt oon parina viime päivänä opetellut tosissaan juomaan aterioilla vettä tuon light-cola sijasta ja so far so good :) Itse en oo kahvi-tee -ihmisiä, joten epäsäännöllistä työtä tekevänä sitä kofeiini-buustia on haettu tosiaan light-colasta (juu tiedän, että aspartaami hyi hyi, ja yritän nyt tästäkin paheesta eroon, mutta ei kaikkea kerralla pysty) ja muutoinkin oon jo vuosikausia pyrkinyt siihen, että se mitä juon on sokeritonta. Itse asiassa sokerillinen cola maistuu mun suuhun nykyään tosi tosi pahalta.
Rasvatonta maitoa olen juonut myös ihan koululaisesta saakka, mutta maito sellaisenaan ei nykyään kuulu mun perusjuomiin.
Se onni mulla on, että millekään ruoka-aineelle en ole allerginen, joten valinnanvaraa on. Ruisleipä on kyllä sellainen, joka tekee ilmaa vatsaan niin, että sattuu ja sitten tietenkin laittaa pierettämään. Ei tarvii enää viettää päiviään kaasukammiossa, ihanaa :)

Kiitos iso isä positiivisista kommenteista :) Antaa oikeasti pontta jatkaa omaa urakkaa, kun näkee minkälaisia taipaleita muut ovat kulkeneet ja onnistuneet. Ja nyt aamiaiselle :)

ViestiLähetetty: 2013-07-05 08:55:25 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Tsemppiä tänne! Olen ehdottomasti mukana, sun syömiset vaikuttaa tosi monipuolisilta, tuollaiseen ruokavalioon tuskin kyllästyy ihan heti. Mielenkiintoista lukea sukupuolenkorjausprosessistakin. :) Hyvä että leikkaushaavat eivät enää häiritse unta!

ViestiLähetetty: 2013-07-05 10:05:51 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempistä! Joo, siis nythän tässä käyn toista kertaa elämäni aikana murrosikää eli finniä pukkaa, iho paksunee ja rasvoittuu. Kovasti odotan äänenmurrosta alkavaksi ja vähän jo naamakarvatkin paksunee, mutta kunnon partaan menee varmaan vuosia aikaa (eihän biomiehetkään sitä partaa saa muutamassa kuukaudessa :D ). Taistelen tässä tietysti myös tavallaan hormonien vaikutuksien kanssa, koska testot lisää painon nousua ja ruokahalua. Tärkeintä on kuitenkin, että itsetunto parantunut roimasti, kun pääsin oikeille hormoneille ja manboobsit hävisi :) En oo koskaan ostanut 5 paitaa kerralla, mutta viime viikolla tuli ostettua :D

ViestiLähetetty: 2013-07-06 09:38:17 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta päivää!

Eiliseltä kauppareissulta löytyi lisää mantelijauhoa ja minulle uutena tuttavuutena kookosjauhoa. Tulipa sitten testattua mustikkaskonssien tekoa ja hyvin sujui. En oo koskaan ollut mitenkään innokas laskemaan tarkkaan, mitä suuhuni laitan, mutta eilen illalla sitten aloin ynnäämään päivän syömisiä. Hiilarit oli noin 50 g luokkaa, muista ravintoarvoista en sitten osaakkaan sanoa, mutta päätin ihan kokeeksi (nyt kun vielä tässä saikulla oon ja on aikaa), niin laskea ihan piruuttani tämän päivän syömiset (jos sitten huomenna niistä sitten lisää).
Äidiltä sain myös verenpainmittarin lainaan ja noin 10 minuutin rauhoittumisen jälkeen mittasin oikein hyvät 132/82 arvot (torstaina sairaanhoitaja mittasi, niin 163/103), joten jonkinlaista jännittämistä pukkaa siis, kun joku muu niitä mittailee :D (tää sairaanhoitaja oli jo niin huolissaan, että meinas melkein passittaa jo lääkärille, että saan lääkkeet!!!)
Aamu startannut hyvin ja kohta koiran kanssa ulos haistelemaan. Paino taas tipppunut vähän, eli nyt 104,9 kg (-0,3 kg). Eli jotain tässä tehdään oikein. Ylihuomenna on virallista/tarkkaa karppausta vasta viikko takana ja tiedostan, että jahka töihin pääsen takaisin (invataksia ajan) autoon kököttelemään, niin tylsyydessä ajatukset menevät usein herkkujen suuntaan. Kiusasin itseäni eilen oikein kunnolla, kun kaupassa kävelin karkkiosaston läpi ja katselin niitä sokeriherkkuja, joita on tullut tungettua suuhunsa vuositolkulla milloin minkäkin verukkeen vuoksi. Tunnen selvästi, että tässä alussa pitää olla itselläni tiukka linja, ettei taas koko homma mene plörinäksi. Tämäkin auttaa, kun kirjoittaa itselleen tänne (ja tietysti teille muille, jotka satutte lukemaan). Ei muuta kuin hyviä päivänjatkoja :)

ViestiLähetetty: 2013-07-06 14:41:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuossa ylhäällä "Ruokakulma", helpottaa laskemista tooosi paljon. :wink:

ViestiLähetetty: 2013-07-06 15:38:16 
Poissa
sintti
sintti

No hitsiläinen!! Johan meinaa helpottu!!! :D KIITOS!!! Vaikka hyvähän se on välillä muistella, että mitenkäs ne prosenttilaskut menikään :D

ViestiLähetetty: 2013-07-08 06:12:51 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta!
Tulikin valvottua la-su yö niin, että koko sunnuntai meni enemmän tai vähemmän nukkuessa. 5 tuntia sitten herättyäni puntari näytti 104.1, mutta sunnuntain syömiset jäivät tosiaan vähälle. Näköjään kuitenkin mun kropalle sopii kunnon unet ja paino tippuu.
Lauantain syömiset meni jotenkin näin:
Aamiainen:
2 paistettua kananmunaa suolalihaleikkeleen kera, jääsalaattia, kurkkua ja valkosipulimajoneesia. (HH 4,2 R 69,4 P 27,4)
Mustikkaskonssi (HH 3 R 11,2 P 5,8)
Välipala(?):
2 suklaapalaa (jotain luomu minttusuklaata suklaaprosentti 69) (HH 4,4 R 4,5 P ?)
Myöhäinen lounas:
Kraavilohta, katkarapuja, jääsalaattia, pisaratomaatteja, valkosipulimajoneesia (HH 3,4 R 30,7 P 16,28)
Mikan pikasuklaata 1 annos (HH 4,6 R 19,8 P 3,1)
Illallinen:
Kanasalaatti Tampereen Ziperian Tivolissa (annoksesta jäi syömättä toinen ananasviipale, leivät ja 1/3 jäävuorisalaatista, makrot näissä vedetty ihan hatusta ruokakorin avulla) (HH 19,9 R 43,7 P 42,6)
Leffassa:
Lajitelma manteleita, cashew, saksanp. ja hasselpähkinöitä (HH 2,6 R 18,3 P 5,7)
2 suklaapalaa (sitä samaa kuin "välipalaksi") (HH 4,4 R 4,5 P?)

Lauantain makrot yhteensä HH 46 (13,2%) R 202 (58%) P 100 (28,8%) ja vaikka noita kaloreita ei niin mietitä, niin laskinpa nekin nyt tähän eli yhteensä 2442 kcal. Niin ja suluissa siis miten päivän makrot jakautuneet. Ajatuksia?

ViestiLähetetty: 2013-07-08 12:12:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Makrot on mielestäni ihan hyvät.
Jos tarvii säätää, rasvaa voi hiukan vähentää, kaloritkin silloin tippuu.
mutta loivin liikkein, pienin askelin.
Niin kauan kun toimii, ei suuria muutoksia.

ViestiLähetetty: 2013-07-08 17:34:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei vaan minultakin. Makrot näyttävät ihan kohtuullisilta minunkin silmääni-ja tosiaan pieniä liikkeitä säädössä, jos säädön tarvetta tulee. Ja siinäkin kannattaa muistaa, että liiallinen kituuttaminen vaikeuttaa kehosi toipumista ja sopeutumista muutoksiin. Eli jos korjauksen tarvetta tulee, maltillisia liikkeitä. Makroja kannattaa laskea, sillä tavoin saat kokonaiskäsityksen syömisistä. Ruokakorin lisäksi voit tutustua myös www.fineli.fi. Sieltä löytyy rutkasti ravintoarvoja eri ruoka-aineille. Oletko tutustunut jo alan kirjallisuuteen?

Suklaata en pidä mitenkään erityisenä pahana. Hyvin valittu tumma suklaa sisältää paljon hyvää, eikä hiilaritkaan karkaa taivaisiin muutaman palan takia.

ViestiLähetetty: 2013-07-08 17:58:29 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Tsemppiä karppaukseen ja " uuteen elämään " :D

ViestiLähetetty: 2013-07-09 09:23:19 
Poissa
sintti
sintti

Huomentapäivää :)
Hyvin nukutun yön jälkeen vaaka näytti taas vähän pienempää lukemaan 103,9 (jonka nyt sitten uskaltauduin tikkeriinkin päivittämään) eli edelleen hyvin menee! Eilen tein karppipizzaa mukaeltuun oopsi-pohjaan (äitikin tykkäs) ja kaupassa vertaillessani tomaattimurskien hiilaripitoisuutta olin ällistynyt, että niin monessa hiilareita oli pitkälti yli 6 g/100 g. Luomu t.murskassa sitä olikin sitten reilu 2 g, joten sen valkkasin, vaikka olikin jokusen sentin kalliimpaa. Mukaan lähti myös kookosmaitoa (niissäkin suuria eroja :o ), kylmäpuristettua kookosöljyä ja kaakaovoita.

iso isä ja nallepallo: kiitokset arvioinnista makrojen suhteen. Ajattelinkin, että rasva on yksi mistä voi nipistää. Ehkä myös proteiinistakin. Toisaalta oli vähän huono tuo päivä sikäli, että siinä nyt oli sitä leffa-mussutusta, ja tarkkoja lukemia illallisellekaan en tiedä. No mutta varmasti osittain pääasia on kuunnella myös omaa kroppaa. Testojen myötä mun nälänsieto on heikentynyt ja tuun tosi tosi vihaiseksi, jos ei saa ruokaa silloin, kun oon nälkä :D
nallepallo: fineli.fi:tä oonkin jo melkein viikon käyttänyt apuna arvioimaa aterioiden makroja ja että tiedän missä millonkin meen :) Oon useampi vuosi sitten (kun ekan kerran aloin karppaamaan) lukenut sellaisen kuin "syön hyvin, siksi laihdun), joka äidillä oli ollut jo vuosia. Täytynee katsoa, jos jotain uudempaa löytyis luettavaksi :)
hullu hatuntekijä: kiitos tsempeistä, saas nährä, että vieläkö tässä kauan saa kuulla "ai kiva, me saatiin nainen kuskiksi!". Ja nyt varsinkin, kun tuo rintavarustus on poissa, niin kuinka kukaan voi luulla tämän kokoista ihmistä ihan litteätissiseksi??? Ehkä jollain 60-70 kilosella naisella voikin olla näkymätön rintavarustus, mut mä oon selkeesti isokokoisempi.

Viimeisen sairaslomapäivän kunniaksi paistan kookoslettuja, jotka ovat olleet turpoamassa yön yli. Toivottavasti onnistuu :)

ViestiLähetetty: 2013-07-09 21:17:55 
Poissa
sintti
sintti

Pakko tulla jakamaan vielä eräs juttu. Olen youtubeen pari videota laittanut tänä keväänä (koskien siis sukupuolenkorjausta ja siis dokumentoin ihan vain fyysisiä muutoksia, ääntä yms.), niin nyt tein uuden päivityksen, niin selkeesti on kaksoisleuka pienentynyt! On kyllä hauska huomata ihan konkreettisesti, että kuinka sitä saa muutettua itseään ja missä ajassa. :smt026

ViestiLähetetty: 2013-07-10 08:12:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huomenta Timi! :)

Täällä jäin seurailemaan! Mielenkiintoista luettavaa! :) Tsemppiä matkaan!

Proteiini on mun mielestä sulla kohdillaan, ainut missä ehkä juurikin kannattaa nipistää on rasva. MUTTA, jos paino kerran putoaa tasaiseen tahtiin, ei liene kannata pahemmin vähentää mitään :) Kunhan syö monipuolisesti, kunnolla, ei ähkyyn vaan lopettaa kun on sopivasti täynnä ja hyvä olo pysyy niin hyvin sujuu :)

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon

ViestiLähetetty: 2013-07-10 10:26:31 
Poissa
sintti
sintti

Huomenta!

Kiitokset Shandog kannustuksesta :) Täytyy sit tehdä hienovaraisia muutoksia, jos paino alkaa pitkäksi aikaa jumittaan tai nousemaan. Tänä aamuna (tai aamupäivällä) paino oli 103,5, joten nyt jo reilusti yli viikon paino tasaisesti pudonnut joka ikinen päivä. Eilen söin aamiaiseksi 2 possun fileetä (200g) ja salaattia ja tomaattia kastikkeineen. Lounaaksi oli kookoslettuja mustikoilla ja kermavaahdolla. Illalliseksi reilu annos oops-pizzaa ja sivuun salaattia.

Tänään alkaa taas työt, mutta heinäkuu on niin hiljaista takseille, niin tällä viikolla vain 2 työpäivää (tosin molemmat noin 12 tuntisia). Onneksi asun samassa kylässä, jossa taksia ajelen, jotta kotiin pääsee koiraa ulkoiluttamaan ja syömään. Välillä taas on pakko miettiä taloudellisia aspekteja ja kiitää kyydin toivossa vilkkaamille tolpeille ja siinä nälkä jää kakkoseksi. Ja koskaan ei tiedä mistä itsensä löytää (on sitä ennenkin lähdetty illan vikalle kyydille ja sitten tuleekin lentäjiä, joita viedään takas helsinki-vantaalle :D ).

Ens kuussa ois meikäläisen syndet ja kuumeisesti mietin, että skippaanko koko jutun, vai teenkö tarjoomiset muille ja sit itselleni karpimpaa herkkua... Tosin on sitä ennenkin synttäreitä viettämään vaan ravintolaan, jos ei oo paria kaveria varten jaksanut ruveta mitään kakkuja tekeen (vaikka oonkin aika hyvä kakkumaakari). No on tässä vielä aikaa miettiä.

Ois kyllä mahtavaa, että syntymäpäivään mennessä tuo elopaino olis kaksinumeroinen. Jos ei repsahduksia tule, niin mielestäni hyvinkin saavutettavissa oleva lukema, vai? Tajusin muuten, että en ole sitten yhtään ottanut huomioon sitä, että joka päivä koiran kanssa tulee käveltyä noin tunnin verran. Tosin se on vaan semmosta ihan normikävelyä (ja välillä laahustamista, kun koira löytää mielenkiintoisia hajuja), että paljonko se nyt sitten kuluttaa.

Mielenkiinnolla odotan, että miten työyhteisö ottaa mut vastaan, kun osa ainakin tietää syyn mun kuukauden sairaslomaan. No, kyllä mut varmaan korttipeleihin huolitaan :D Ai, että missä taksarit pelaa korttia? No lentokentällä tiätty, kun venataan jengiä tunti tai kaks :D

ViestiLähetetty: 2013-07-10 13:38:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Laitan tähän nyt muutama juttu, jotka tuosta proteiinin määrästä tuli mieleeni.

Ensinnäkin olet edelleen toipilas kirurgisesta operaatiosta. Ja olet sitä vielä jonkin aikaa. Toipuessasi operaatiosta tarvitset proteiinia hyvän arpikudoksen muodostamiseen ja yleiseen toipumiseen. Vähäinen proteiinin saanti voi altistaa tulehduskierteelle tai muille ongelmille toipumisessa. Olen itse joutunut kirurgin veitsen kohteeksi jokusen kerran viime vuosien aikana ja luin ohjeita toipumiseen(tietty omiin vaivoihini suunnattuja sellaisia) ja proteiinin määrää pidettiin aika oleellisena. Ei kuulemma kannata pihdata liikoja. Tietysti hyvänä kakkosena oli sitten hivenaineet ja vitamiinit.

Toinen asia on, että sinähän haluat lihaksia, eikö? Lihakset tarvitsevat kasvaessaan proteiinia. Rasva pitäisi polttaa ja lihakset säästää- niitä pitäisi pikemminkin lisätä. Jos kuitenkin vedät liikaa proteiinia, se muuttuu elimistössäsi sokeriksi ja haittaa laihtumista. Ja jos syöt liian vähän, lihakset ei kasva.

Proteiinin sopiva määrä laihdutuksen kannalta on aika yksilöllinen asia, mutta sinun tapauksessasi en usko että alas vedetyistä proteiineista on hyötyä. En tällä tarkoita sitäkään, että mitään proteiinimättöä kannattaa aloittaa. Nythän sinulla on pyörinyt siinä 1g/painokilo, mikä on aika tavanomainen hyvä määrä.

Noista hormonipuuskista sitten sen verran, että proteiini ja rasva yleensä pitävät paremmin nälkää kuin hiilarit. Ehkä taksissa kannattaisi pitää sopivia pähkinöitä tms varalla mukana, jos tuleekin yllättäen pitempi ajo, etkä pääse ajoissa kotiin syömään. Jos tarkoituksesi on pitää hiilarien taso siellä 50g paikkeilla, löytyy jo aikamoinen valikoima pähkinöitä ja pähkinänkaltaisia(macademiat, maapähkinät) herkkuja, joiden säilytys on kohtalaisen helppoa, jotka ovat hyvänmakuisia, ja jotka antavat helpotuksen nälänhallintaan yllättävissä tilanteissa. Muuten käy helposti niin, että kurvaat lähimmän kuppilan luokse hakemaan sen helpotuksen ja verensokerirallin jäljiltä oletkin sitten nälkäisempi ja vihaisempi kuin ennen kuppilassa käyntiä ja harmissasi siitä, mitä tuli syötyä. Hormonien kanssa ei kannata liikaa luottaa "itsekuriin" eikä taistella siitä "kuka määrää", vaan varautua vain ennakkoon.

Mutta- kuten tässä ketjussa jo tuli mainittua- säädä ruokailua vasta kun säädön tarvetta on.

ViestiLähetetty: 2013-07-11 12:05:39 
Poissa
sintti
sintti

Huomentapäivää!

Eka työ-ilta meni sikäli hyvin, että en repsahtanut lentokentän herkkkuautomaattiin, vaikka yli 3 tuntia kyytiä odottelinkin (käyttäkää ihmiset kiltit taksia, jos varallisuutta riittää :D ). Keskityin katselemaan Netflixistä "Syyttömänä tuomittu" -sarjaa, kun se oli sinne ilmestynyt. Ja kai syömiset taas meni ihan kohtuu hyvin (vaikka viimeisen aterian kerkesin syömään vasta puoli kahden aikaan aamulla), kun kerta tuossa 11 jälkeen herättyäni paino oli 103,1 kg. Välillä on kyllä sellainen fiilis, että mä nään varmaan jotain hyvää unta ja kohta herään ja oon oikeesti edelleen se 110 kiloa painava otus suklaalevy kädessä :D

Nallepallo: kiitos informaatiopätkästä. En tiennytkään, että proteiinilla on noin suuri merkitys arpien paranemiseen. Onneks meikälle tuo protsku maistuu (kohtuus toki tässäkin!!), joten ei pitäis ongelmia sen suhteen tulla. Vajaan kuukauden päästä ei tarvii enää näitä hiivatin teippejä pitää arpien päällä :) Sitten alkaakin erilainen arpien hoito, joka jatkuu vuosia. Kuulemma monet kundit käyttäneet tuota kookosöljyäkin ja hieronneet useamman minuutin arpiinsa, jotta vaalentuisivat.

Mutta ei kai tässä tän ihmeempiä. Aamiainen on nautittu ja koira tuossa katsoo siihen tyyliin, että mentäiskö jo heittään vähän lenkkiä. Aattelin tehdä vähän pidemmän sightseeingin tänään ja kävellä tuonne Rajasalmen sillalle (Pirkkalasta Nokialle). Aurinko paistaa, mieli on kevyt ja ihmiset ihania :) Vapaapäivän viettoon siis mars!

ViestiLähetetty: 2013-07-12 10:01:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei Timi :smt039
Tulin vastavierailulle ketjuusi.
Hienosti on lähtenyt käyntiin =D>
Kirjoittelit,että sulla on synttärit.
Kyllä elämässä pitää välillä juhliakin ja palaa sitten ruotuun :D
Itse jopa huomasin kun paino jumitti,että hiilaripäivät laittoivat
taas painon alaspäin.
Nyt kesällä on tullut herkuteltua enemmän,mutta tosi kurinalaisesti
menikin ekat puoli vuotta.
Naureskelinkin miehelleni,kun söin yks ilta lasten leipomia korvapuusteja
2kpl kahvin kanssa ja paino oli seuraavana aamuna vähemmän :mrgreen:
Kesällä-ainakin itselleni maistuu raikas ja kevyt ja muutenkin ruokahalu on selkeesti pienempi.
Ei muuta kun hyvällä fiiliksellä eteenpäin :smt023

Aurinkoista viikonlopppua :smt006 :smt006

ViestiLähetetty: 2013-07-15 13:43:29 
Poissa
sintti
sintti

Moi Samperin puusilmä :) kiva kun pääsit vierailulle tännekin. Joo, kai sitä täytyy sit juhlia, eikä miettiä turhia, että mitä tarjottavaa laittais. Oot varmaan ihan oikeessa noitten hiilaripäivien kanssa, koska viime viikon yövuoron jälkeen paino pysyi paikallaan ja jopa nousi vähäsen... Eilen tuli sitten tämä pieni suklaahiiri rohmusi kaupasta pari fazerina-patukkaa ja olin varma, että tän päivän lukemat on jossain pilvissä, mutta kas! Nyt päästiin uudelle numerolle ja paino 102,8. Ihan karpisti muuten oon syönyt, lukuunottamatta noita suklaita.
Tänään taas yövuoro ja kohta pitäis "aamiainen" syödä. Viime kerralla tein niin, että söin klo 15, 21 ja 03. Taisi sitten olla liikaa hiilareita siinä viimeisessä ateriassa, kun paino jumitti. No, mutta taas kohti uusia seikkailuja... Koko viikko on ilta/yöpainotteista, joten herääminenkin tapahtuu aikaisintaan 12 maissa ja jos yön meinaa valvoo, niin hullu on, jos herää ennen 14.

Tein eilen karppia vadelmajuustopiirakkaa ja katkarapu-parsakaali-mozzarellajuustopiirakkaa. Vadelmajuustopiirakka oli tosi nannaa. Vaikka siihen käytinkin philadelphiaa, joka sitä vähärasvaisempaa (vahingossa ostin, kun ne purkin niin samannäköiset, ärrärärää). Ois tullu paremmat makrot, jos ois ollut sitä täysrasvaista. Jos sitä ohjetta julkaisis, niin pitäiskö se laittaa sitten johonkin karpit kokkaa osioon ja sinne uus ketju, vai?

Sit tossa mietin, että kuinkohan moni karppaa niin, että jakaa päivän makrot aterioille etukäteen, eli suunnittelee tarkkaan? Että jos ite vaikka yrittäisin jossain vaiheessa karpata tyyliin 40g HH, 90g P, 180g R ja sit jaoin noi grammat aterioille: aamupala HH20, P30, R80 - lounas&illallinen HH10, P30, R50. Sit laskis etukäteen aina ennen syöntiä, että miten saa noi kaikki numerot täyteen ja syö sen mukaan. Aamulle laitoin eniten ruokaa, kun kerran se on se päivän tärkein ateria. Tällaisia mietteitä tällä kertaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00