No nyt vaimo sitten yllätti kauppareissulla ja hommas yllättäen sen vaa'an josta oon ohimennen hänelle maininnu! Oli vielä hienoutena se että sillä voipi mitata rasvaprosentit ja kehon nestemäärän, mutta siihen en luota piirun vertaa. Ja kaikkeapa ne nykyään keksii; siitä saisi siirrettyä tietkoneelle oman "painoprofiilin" ja mukana oli joku ohjelma mistä sitten voi tarkistella painon kehitystä suuntaan ja toiseen. Vaaka olkoon mun osalta vaakana, sitten voi käydä erikseen paremmissa laitteissa mittauttamassa muut prosentit vaan eipä niillä oikeen mitään tee.
Piti samalla sitten heti testata paino vaikkakin keskellä päivää(oon kuullut että suositellaan aamupainosta katsomaan, tiedä sitten..), ja oli kyllä tietyllä tapaa positiivinen yllätys! Painoa oli vain "ainoastaan" 99,9kg!
Jotenkin olin asennoitunut että vaaka lykkää ainakin lukeman 110kg.
No, nyt sitten jatkossa punnituspäivä kerran viikkoon, katon kuitenkin aamupainon heti huomenna ja siitä seuraavan kerran viikon päästä.
Sainpahan tuon tikkerinkin laitettua ja laitoin siihen alkupainoksi ton 100kg, tavoitteena on tuo 25kg höllyviä pois eli tuohon 75kg jos pääsis. Eiköhän se ajan kanssa
Ja aloin tästä päivästä myös kokeilemaan juttua josta kuulin veljeltäni, hän on myöskin ollut hieman "runsas" jokseenkin ei niin suuri kuin minä. Hän sai ruokavaliota muuttamatta sen suuremmin painoa alaspäin reilusti(oisko ollut n. 15kg) ihan sillä että jätti syömättä ilta 6 jälkeen, samalla tietenkin jätti myös pois muut sokeriset herkut.
Aattelin sitten kokeilla että jätän syömättä kello 18 jälkeen ja aikaistan pikkuisen tuota aamupalaa. Pyrin kuitenkin 3 ruokakertaa pitämään päivässä, saa nähdä sitten saako aamupalan jälkeen ennen "illallista" menemään alas mitään.
Jännä jäädä seuraamaan miten menee painon suhteen että miten nopeasti lähtee alaspäin, mulla on kuitenkin aina ennen ollut TOSI epäsäännölliset ruoka-ajat, että kauanko menee että kroppa ymmärtää että sitä ruokaa tulee eikä tartte säästellä. Oon saattanut syödä aamulla 9 aikaan leipää ja vasta illalla 18-19 aikoihin syönyt jotain pikkusen tuhdimpaa eikä kuitenkaan välttämättä ole nälkä ollut siinä välissä. Ja toisina päivinä taas sitten mörtännyt oikeen urakalla kaikkea suorastaan s*ntaa.
Oli taas illalla hieno juttu kun olen ollut aina perso lihapiirakoille, niin vaimo tuossa vieressä söi pari kappaletta oikein härnäten niin ei käynyt ajatustakaan että "tuoksuupa hyvälle" tai "olispa tuo hyvää majoneesin kera" niinkuin aina ennen.
Ja on tässä välillä käynyt mieli että jos tuon vaimokkeen saisi mukaan karppaukseen niin helpompaa olis tuo ruoan laitto, mulle kun se tuppaa aina jäämään. Ei siinä, rakastan ruoan laittoa ja kokiksi lähtisin heti opiskelemaan jos täällä nyt mahdollisuus vain olisi.
Mutta syököön puolestani vanhaan malliin ja mätätköön karkkia ja muuta silloin kuin huvittaa,(syö kuitenkin kohtuudella vaikka karkkivarastoja onkin, pussi voi kestää jopa viikon mikä mulla ois menny vajaassa tunnissa..) painoa kun sille ei jostain syystä vain tule, söi se sitten mitä tahansa. Myönnän, olen kateellinen

Alanpa myös merkkaamaan tänne omat liikuntani ihan sen vuoksi että saa itsekin pidettyä silmällä minkä verran tulee liikuttua.
Tän päivän "urheilusaldo" on: 1h 30min kävelylenkki koiran kanssa ja puolen tunnin lumityöt.
Välillä oikein huvittaa että kun on tullut käytyä lenkillä ja jos sen jälkeen ajattele että huh, olipa kova lenkki, niin eipä se mitään siihen verrattuna ole mitä ennen tuli tehtyä, punttitreenit, sählyt, uinnit, sulkapallot, kesällä rullaluistelu ihan joka paikkaan jne.
Kyllä sitä on ennen tullut urheiltua, ja miksi sitä jäi naimisiin menon jälkeen vain olemaan paikallaan?? Lopputuloskin on sen mukanen ja kyllä tuo vaimo siitä jaksaa leikkimielisesti piikitelläkin
Kylläpä mä oon omasta mielestäni sen velkaa hänelle että laitan itseni ruotuun, vaikka kylläpä tuo kuullostaa rakastavan vaikka kahvoja löytyykin
Kyllä aivan, eiköhän tässä nyt ole tälle illalle taas oltu koneella ja valvottu, nyt nukkumaan kun nuo lapset ei oikeen taho antaa aamulla nukkua. Hyvät on herätyskellot