karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 09:29:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kastelukannun muodonmuutos
ViestiLähetetty: 2013-10-22 12:01:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa kaikille!

Tuossa viime viikolla esittäydyin jo esittelyketjussa mutta nyt aloitan oman ripittäytymisketjuni tässä.

Olen tuhti vonkale, BMI yli neljänkymmenen (en tiedä tarkalleen kun en vaa'alle nouse). Sisälläni asuu liikunnallinen, ulkoilmaa rakastava ei-vielä-ihan-keski-ikäinen nainen jonka ympärille on kasaantunut aivan liikaa kiloja! Kilot hiipivät vyötärön ympärille ja lantioille siinä kahdenkympin jälkeen kun nuoruuden urheiluharrastus loppui, mies löytyi ja ryhdyin istumatyöhön ja kotia rakentamaan. En kuitenkaan syytä lapsiani, sillä olin samoissa mitoissa kuin nyt silloin kun aloin odottaa ensimmäistä lasta. Toisen jälkeen laihdutin semmoiset 43 kiloa painonvartijoiden avulla mutta sitten tapahtui erinäisiä asioita elämässä ja syöminen oli viimeinen asia joka oli mielessä. Jokaikinen kilo (ja ehkä vähän lisääkin?) on palannut, että on se hyvä jojoilla kymmennittäin kiloja muutamassa vuodessa :cry:

Nyt on elämä kuitenkin muutaman vuoden taas ollut raiteilla ja olen pari vuotta ajatellut että näihin kiloihin voisi tarttua. Olen yrittänyt itse laskea PV-pisteitä, mutta ilman minkäänlaista vertaistukea se on hiton tylsää. Silloin kun laihdutin ne yli neljäkymmentä kiloa tein sen tahattomasti osittain karppaamalla. Koska olen niin perso lihalle vaihdoin nimittäin hiilaripisteeni lihapisteisiin :lol:

Olen nyt reilun viikon verran hiljaa aloitellut karpparielämääni jättämällä viljat ja sokerit pois ja sallimalla itselleni rasvaisemmat tuotteet tilalle. Yksi flunssa tässä välissä on sairastettu jolloin join kyllä enimmäkseen teetä mutta vähän punaherukkamehuakin, ja puolivahingossa söin perunaa kun en tajunnut mitä tein flunssatokkurassa.

En usko että makeisten, leivän, perunan, pastan, riisin jne poisjättäminen tekee minulle tiukkaa, ne eivät ole minulle erityisen suurta herkkua vaan pidän vihanneksista ja lihasta (olen aina aiemmin väittänyt että kiloni tulee juustosta, mutta ehkäpä se oli ne hiilarit sittenkin?). Annoskoko voi myös osoittautua ongelmaksi (varsinkin sen suhteen että tässä pitäisi oppia tunnistamaan aitoa nälän ja kylläisyyden tunnetta) ja sitten se että en jaksaisi laskea hiilareita jos olisi pakko. Nyt alkuun hiilareiden "löytäminen/tunnistaminen" eri ruoka-aineista tuntuu myös välillä haasteelliselta joten hiilarimäärät ovat varmasti vaihdelleet aika paljon. Olisi kiva jos pärjäisi laskematta hiilareita, mutta kaipa se on pakko?

Mites muuten kun olen lukenut monesta eri paikkaa että maanpäällä kasvaneita vihanneksia voi syödä, juuresten kanssa pitäisi olla tarkempi - miten on sitten palkokasvien kanssa? Eri pavuissa näyttää olevan hirvittävän eri määrät hiilihydraatteja, mitkä pavut kelpaavat karppaajalle, mitkä ei?

Entä kuinka vaikeaa on syödä esim. kiinalaisessa tai thai-ravintolassa jos jättää riisin (ja paneroidut pallerot) pois ja syö vain vihanneksia ja sooseja? Onko se tarpeeksi karppia vai ei? Lounaspaikkoina lähistöllä kun löytyy juuri nuo niin siksi mietityttää...

Että tällaisia mietteitä tänään, mielelläni jaan tämän taipaleeni kanssanne! :smt039

Kastelukannu
(Ensimmäinen välitavoite on uskaltaa nousta vaa'alle)

ViestiLähetetty: 2013-10-23 13:31:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloja mukaan, Kastelukannu!
Pikkuhiljaa täällä edetään... Näin karpaten olo on hyvä :D

ViestiLähetetty: 2013-10-23 13:37:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jatketaanpas raapustuiksia. Eilen iltapalaksi meni juustoa ja metukkaa salaatin kera. Oli hyvää, mutta sitten iski sellainen fiilis että pitää saada enemmän vihanneksia. Tänään siis lounaaksi salaattia, hyvää oli kera tonnikalan, majoneesin ja kaupasta löytyneiden juustokuutiolajitelman :) Vedenjuontiin pitää panostaa enemmän, se on jotenkin kyllä nyt hukassa. Tänään on mennyt aamulla lasi vettä, kuppi kahvia. Työpäivän aikana kaksi teemukia ja lasillinen vettä. Onhan tuossa tietysti nestettä mutta ei varmaankaan tarpeeksi. On tässä oppimista mutta ainakaan ei ole nälkä ja ruoka on hyvää :D

Ja kiitos tervetulotoivotuksista elliskä!

ViestiLähetetty: 2013-10-23 16:02:54 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Tervetuloa porukkaan! :)

Riittää kun aluksi opettelee vähän noita eri ruokien hiilarimääriä. Aika pian sen oppii näkemään, paljonko kutakin ruoka-ainetta voi syödä. Sitten ei enää tarvitse laskea. Jos myöhemmin tulee pitkiä jumitusvaiheita, niin sitten voi tehdä pistokokeita syömisiinsä ja mahdollisesti vähän hienosäätää.

Kannattaa aluksi vaikka ottaa pari mittalukemaa (esim. vyötärö ja lantio) tai ihan vain itselleen aloituskuvan vertailun vuoksi. Jos motivaatio hupenee, niin voi sitten ottaa uudet lukemat tai kuvan ja taas jaksaa, kun näkee sen edistyksen. :)

Toivottavasti saat lisää vastauksia muilta noihin lounaspaikkoihin liittyen.

Kauheesti tsemppiä!

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2013-10-23 16:05:22 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Ai niin, oletko lukenut karppauskirjoja? Hyvä perusteos on "Ruokavallankumous". ;)

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2013-10-23 16:44:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa kastelukannu :smt006
Minäkin suosittelen lukemista,mikäli tykkää...
Itseäni auttoi paljon kun luin elämäntapa remontin
alussa muutamia kirjoja.
Kuvat motivoi kyllä jos tuntuu,että into hiipuu :D

ViestiLähetetty: 2013-10-25 11:59:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos, kiitos kaikille kannustuksista! Mittanauhan kaivan ehdottomasti esille kunhan ehdin... Jostain syystä ne sentit eivät tunnut yhtä pahalta kuin ne kilot :roll:

Syöminen on mennyt ihan hyvin, ei mitään repsahduksia tms. Aika pitkälti menee aamut jonkun maustamattoman jogurtin voimin, lounaat salaatti/vihannes +proteiini+rasvalinjalla ja iltaisin kotiruokaa siten että jätän hiilarit syömättä. Katsotaan tepsisikö tämä :)

Viikonloppuna tulee tosin kyllä tulemaan hiilareita kun lauantai-illaksi ja yöki lähden nuoremman kanssa mummolaan. Onneksi siinä nyt kuitenkin on vain kaksi ruokailua, illallinen ja aamupala, joten hiilarit saa varmaan aika minimiin (virallisterveelliseen verrattuna) kuitenkin.

Opit tähän mennessä:
1) Ei ole nälkä ja ruoka on hyvää :)
2) On kivaa arkena olla valmista ruokaa kaapissa (joten onneksi sain viime viikonloppuna hyvin tehtyä ruokaa jääkaappiin odottamaan).
3) Kaupasta olen oppinut ostamaan avocadoja välipalaksi, niitä _voi_ syödä lennossa, mutta jonkunverran sotkuisaa puuhaa se kyllä on. :mrgreen:

Mukavaa viikonloppua kaikille vonkaleille!

Kastelukannu

ViestiLähetetty: 2013-10-25 12:16:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa mukaan! :)

Tsemppiä matkallas.. Hiljaa hyvä tulee ja malttia vaatii tääkin ruokavalio...

nimim. monta turhautumista ja surua ja myös paljon iloa myöhemmin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-10-28 09:55:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos murrsu :)

Viikonloppu meni ihan kohtuullisen hyvin. La-ilta ja su-aamu tuli syötyä jonkun verran leipää, mutta muutoin suht vähähiilarista silti. Ai niin, ja yksi röstiperuna kanssa. No, uusin voimin tähän viikkoon. Täytin jo 1,5 litran vesipullon jonka pitää olla tyhjä ennen töistä lähtöä. Jos sen lisäksi juo pari teemukillista töissä ja aamulla tuli jo juotua lasillinen vettä ja kahvia, illalla taas pari lasillista vettä ainakin, niin eiköhän siinä sitten olisi tarpeeksi juomista.

Tänään pitää kaivaa se mittanauha esiin ja mitata vyötärö ja reidet ja ehkäpä rinnan ympärys (tosin ne rinnat itsessään eivät ole mitään järjettömän kokoisia mutta onhan siellä rintakehän sisäpuolella todennäköisesti rasvaa jonka voisi mittanauhalla todeta hupenevan). Sitten on jotain lukemia mitä seurata. Vaatteistakin ajattelin valita jonkun tavoitevaatteen joka olisi nyt juuri pikkaisen liian nafti, pitää käydä vaatekaapilla tonkimassa, kyllä siellä liian pieniä vaatteita on ihan riittämiin.

Toinen mitä voisin tällä viikolla yrittää on laskea makrot. Tähän menessä on helppoa kun en ole vielä syönyt mitään :lol:

ViestiLähetetty: 2013-10-29 09:54:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin, eilisen syömiset kirjattu ja äsken laskettu:

HH: 21 g (6 E%) + P: 76 g (20 E%) + R: 123 g (74 E%) = 1495 kcal

Proteiina meni siis ilmeisesti liian vähän eilen, tai no, tavoitepainon verranhan tuo on - todellinen paino on sitten jotain aivan muuta :lol:. Hiilarimäärään olen ihan tyytyväinen, rasvaa taas tuntui menevän paljon mutta ei se nyt kaloreita nostanut liikaa. Mutta kokonaiskaloreita on selkeästi liian vähän eikö vain? Eilen olikin vähän nälkä mutta ajattelin että se ehkä johtuikin viikonlopun hiilarisyömisistä. Laskurin mukaan perusaineenvaihtoni kuluttaa n. 2000 kaloria päivässä joten reilua vajetta tuo näyttää.

Jatkan kirjaamista tänään ja katsotaan mihin päädyn sitten tänään. Oikeastaan näiden laskeminen on ihan hauskaa, mutta heti eilen lounaalla huomasin että unohdin arvioida annoskokoa ennen kuin rupesin syömään :D Arvioiminen sinänsä pitäisi onnistua kohtuu realistisesti sillä sen verran monta kertaa painonvartiojoissa mukana olleensa että jonkinmoinen näppituntuma jo on määriin. Tänään taidan mennä ihan vaan kauppaan ostamaan ruokaa jolloin saan varmasti oikeat määrät lounaasta kirjattua.

Mittanauhaa en muistanut eilen kaivaa esille. Aamulla muistin mutta silloin oli liian kiire. Josko tänään muistaisin :wink:

ViestiLähetetty: 2013-10-29 19:59:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaloreita meni tosiaan vähän.
Mutku.
Jos nälkään et jäänyt, niin menköön...
Tämä kun on sellainen "dieetti" jottei nälkää nähdä. :wink:

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-10-30 09:39:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ehkäpä oli vähäsen nälkä silloin maanantaina, mutta säätämistähän tämä vielä on ennenkuin löytää rutiinit ja oppii mitä kannattaa syödä.

Eilisen lukemat olivat seuraavat: HH: 25 g (5 E%) + P: 113 g (24 E%) + R: 149 g (71 E%) = 1893 kcal eli selkeästi enemmän kaloreita meni. Protskuja paljon enemmän kuin edellisenä päivänä. Tämä laskeminen tekee kyllä hyvää, samalla tulee bongattua erilaisia ylläreitä, kuten että parsakaalissa on proteiinia 4,6g/100g. Kun syö yhden pakastepussin à 200g niin siitä tulee jo 9g proteiinia, Finelin mukaan. Tuntuu paljolta mutta toisaalta varmaan ihan hyvä saada erilaisia proteiinejakin.

Tänään teki niin mieli verigreippiä (joka on mun suurta herkkua) että kävin aamulla ostamassa matkalla töihin, mutta tuossa se nyt köllöttää työpöydällä kun ei ole vaakaa enkä tiedä kuinka paljon tuosta 375g painoisesta möhkäleestä on syötävää (Finelissä kun on vain tiedot kuoritusta). Ehkäpä se vaan pitää yrittää arvioida, tai sitten googlettamalla löytää tieto? Tai vien sen kotiin ja punnitsen kuorittuna, tiedänpähän sen jälkeen. Muokkaus: Tavallisesta greipistä löytyy tiedot kuoritusta, sen mukaan tuossa yhdessä greipissä olisi 16g hiilareita? Ehkä en sitten syökään.

Mittanauhaa yritin eilen etsiä kotoota, mutta se on mystisesti kadonnut jonnekin. Harmitti ihan kun olin päättänyt että nyt mittaan, mutta en sitten päässytkään mittaamaan :? Ei muuta kuin uutta mittanauhaa ostamaan, se vanha olikin jo aika kulahtanut.

ViestiLähetetty: 2013-10-30 10:57:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei ja mukavaa kun olet täällä!
Kirjoitit noista kaloreista. Mulla on ongelmana sellanen, kun omasta mielestä syön reilusti, maha on täynnä ja kohta taas jääkaapille. Olen nyt suunnilleen laskenut kaloreitani. Mulla kun saakeli ei tuu kuin n 1000 kalorii, jos sitäkään päivässä. Mä en itsekään käsitä. Eikös pitäsi laihtuakseen syödä enemmän?
Sanoit noista hiilareistasi. En mäkään laske niitä kun lautaselle kokoon annokseni.
Mietin suunnilleen jo tavaroita ostaessani kaupasta, paljonko on ja paljon tulee hiilareita yhelle annokselle. Mulla ei pinna kestä jos jokainen viipale pitäis punnita. Se alkais rasittaan ja loppuis koko touhu.
Sanoit että mitta on parempi kuin vaaka?
Mä en omista mittaa ja mul on uusi vaaka, joten siinä käyn aamuisin.
Mä aloitin karppauksen diabeteksen takia ja tietysti painookin on liikaa. On ihan mukavasti, todella pikkuhiljaa tippunut mut olo on ihan hyvä.
Kerrohan taas kuulumisii, ja kyllä sille vaa´alle uskaltaa nousta. Rohkeutta vaan:)

ViestiLähetetty: 2013-10-30 18:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kaloriteoria on ammuttu alas noissa tutkimuksia ruotivissa ketjuissa.
Mutta ne kalorit tulee kasaan helposti(?) lisäämällä rasvaa.
Monet aloittaessaan on viellä rasvojen kanssa varovainen, turhaan.
Ei niillä tarvi löträtä, muttei varoakkaan.
Ruotsalaiset ovat tuominneet kevyt elintarvikkeet kuolin tarvikkeiksi.

Mutku.
Lainaus yhdestä allekirjoituksesta:

"Syö hyvin, että jaksat laihtua"

ViestiLähetetty: 2013-10-31 09:51:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo, ei niitä kaloreita kovin helposti näytä tulevan :D Eilisen syömiset menivät näin: HH: 25 g (6 E%) + P: 110 g (27 E%) + R: 121 g (67 E%) = 1629 kcal. Enemmän rasvaa olisi siis pitänyt olla.

Ajattelin että tämän viikon syön nyt niin selkeitä annoksia että pystyn helposti arvioimaan ja laskemaan makrot, jatkan ehkä vielä ensi viikon. Ei siis mitään lounaisruokailuja tms vaan omat eväät josta voi pussin kyljestä tai vaa'an perusteella laskea paljonko sitä tomaattia oikein olikaan. Tunnustelen miltä tuntuu (tähän mennessä ihan hyvältä, ehkä sellaista pientä näläntunnetta välillä joka voisi kieliä siitä että rasvaa on liian vähän - minkä kyllä uskon => pitäisi nostaa sitä) ja sitten teen viikon niin etten laske tarkkaan mutta tunnustelen onko nälkä tms ja katsotaan miltä se taas tuntuu ja tuleeko syötyä (kuinka paljon) enemmän. Olen nimittäin huomannut että tällä viikolla kun lasken makroja olen todella tarkka kaupassa (ja siellä menee aikaa!) kun tutkiskelen ravintoarvoja eri tuotteissa. Monta kertaa olen jättänyt jotain kauppaan kun en ole pystynyt päättämään söisinkö vai enkö söisi ko. tuotetta :D Ja edelleen tässä työpöydän nurkassa norkoilee tuo eilinen greippi, en vielä ole päättänyt syönkö vai enkö.

Tuntuu siis siltä että nyt en kuuntele kehoa ihan sataprosenttisesti vaan syöminen on enemmän suorittamista, mikä tietysti ei pidemmän päälle ole hyvää. Toisaalta olen tällä viikolla syönyt ihan hyvin, joten tästä jää jonkinlainen verrokkitieto kirjausvihkooni josta on helppo katsoa sitten jälkikäteen että näin paljon hyvää ruokaa oli noin vähän kaloreita - jos joskus tulee tarve sellaiselle. Mutta siis jatkossa pitäisi löytää se hyvä tasapaino että pystyy syömään itsensä oikeasti kylläiseksi (muttei tietenkään liikaa) mutta valitsemalla ne oikeat ruoka-aineet niin saisi kilota tippumaan tai sitten joskus tulevaisuudessa pysymään.

Nyt on muuten uusi mittanauha hankittu ja "alkumitat" olkoot seuraavat:

Rinnanympärys: 124
Vyötärö (ai siis mikä?): 131
Lantio: 131

Ja vielä kun paino lienee suurinpiirtein noissa samoissa lukemissa niin kai sitä itse asiassa aika sopusuhtainen on :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2013-10-31 17:43:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En tiedä oletko jo saanut ohjeen, mutta kertaus...

Kaupassa kannattaa katsoa hiilarit paketeista.
Alle 5g/100g on hyvä ohjearvo.
Kevyt tuotteet on estolistalla. :wink:

Noilla parilla asialla selviää jo hyvin kaupassa.
Viellä kun tarkistaa lisäaineet, tai niiden puuttumisen, on jo pitkällä.

Ei tämä lopulta mitään rakettitiedettä ole...

ViestiLähetetty: 2013-11-01 09:43:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos neuvoista - olin jo kyllä kuullut tuon 5g/100g ohjeen, se onkin tosi hyvä! Jotenkin näiden makrojen laskeminen vaan tekee minussa sen että lähden liiaksi pohtimaan minkä valitsisi vaikka tietää että kuitenkin osuvat tuon rajan alle. Esim saatan jäädä maitokaapille pohtimaan protskujen ja hiilareiden suhdetta väännellen ja käännellen purkkeja minuuttikaupalla. Mutta kuitenkin haluan nyt jonkun aikaa laskea makroja, uskon että se opettaa siihen mitkä kasvikset yms joita on tottunut syömään ovat parempia kuin toiset. Tavoite ehdottomasti kuitenkin on olla laskematta, sillä se ei onnistu pidemmällä tähtäimellä kuitenkaan.

Eilen tuli paljon hiilareita mutta edelleen vähän kaloreita :? : HH: 39 g (9 E%) + P: 79 g (19 E%) + R: 134 g (72 E%) = 1678 kcal Hiilarit olivat kuitenkin hyviä hiilareita, eli suurin ylläri oli syömäni mustaherukat, sadassa grammassa oli 8g hiilareita. Ja kun Pirkan turkkilaisessa jogurtissa oli saman verran niin heti aamusta oli jo 16 hiilaria kasassa. Sitten tuli vielä päivällisen kasviksista toinen mokoma jolloin näitä kertyikin enemmän kuin alkuviikon aikana. Eihän tuo vielä ole mikään mahdoton hiilarimäärä, mutta haluaisin näin alkuun pitää ne aika minimissä niin sitten jonkun viikon kuluttua voi nostaa vähäsen ja katsoa miten vaikuttaa vointiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille vonkaleille :smt039

ViestiLähetetty: 2013-11-01 18:01:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tietysti koko ja mitä teet vaikuttaa kalorimäärän tarpeeseen.
Yläreunassa on laskutikku, sielä voi laskea perusaineen vaihdunnan, linkki:

http://karppaus.info/laske/bmr.php

ViestiLähetetty: 2013-11-04 16:17:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin. Viikonloppu tuli ja meni. Kohtuullisen karpisti tuli syötyä. Viikonlopun huomio on se että pitää oikeasti suunnitella että jääkaapissa on myös karppiruokaa :D Ei auta että siellä on ruokaa muulle perheelle, jos itsellä olisi tarkoitus syödä karpisti... Lauantai-ilta osoittautui yhtäkkiä ongelmaksi, ei ollut muuta syötävää kuin leipää.... Söin loppujen lopuksi kolme ohutta näkkileipää joissa yhteensä 21g hiilareita, niin olisihan siinä paljon huonomminkin voinut mennä. Luulisin (en laskenut) että sekä la että su menivät hyväkarpisti, lauantain hiilarit todennäköisesti jossain 50-60 paikkeilla, sunnuntaina vähän vähemmän (kun ei niitä näkkileipiä enää sunnuntaina tarvinnut syödä kun kaupasta sai ruokaa...)

Tänään olin niin väsynyt (liian vähän tuli nukuttua) että kun kolleega ehdotti läheistä lounaspaikkaa lähdin mielelläni valmiiseen pöytään (vaihtoehtona siis ruokakauppa). Karpin osalta tarjotussa ruoassa ei ollut mitään vikaa, päinvastoin salaattibuffassa oli öljyssä marinoituja eri juttuja ja vielä salamia ja juuuuuustoa! Ihanaa karppiruokaa siis :) Joten karpisti meni, mutta tarkoitukseni kun oli laskea makrot niin se meni kyllä vähän plörinäksi. Muttei ainakaan hiilareita tullut kuin ehkä korkeintaan 10 tarjolla olleista kasviksista, jos sitäkään.

Nyt vielä kun iltapalaksi hakisi kaupasta hyvää karppi-iltapalaa, kun joku onneton (lue: minä) suostui lasten vaatimukseen ja teki lasagnea valmiiksi täksi illaksi... :roll: Vaikka se on hyvin vähähiilarinen lasagne (sekä jauhoja valkokastikkeeseen että lasagnelevyjä oli naftisti) niin laskin että siinä silti on parisataa grammaa hiilaria, ja jos siitä söisi edes kymmenesosan niin paukkuu päivän hiilarit heti. No, eivätpä sitten taas vähään aikaan kaipaa lasagnea :)

ViestiLähetetty: 2013-11-06 10:04:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään tuli eka kommentti siitä että olenko laihtunut :) En tiedä kun en ole vaa'alla käynyt enkä vielä toistanut tuota mittanauhalla mittausta - mittailen huomenna kun on viikko edellisestä. Jos nyt viikossa ehtii senttejä lähteä...?

Viikonloppuna tuli tehtyä ah niin ihanaa kasleria uunissa jota syötiin maanantaina. Se oli aivan taivaallista =P~ Ruskistin pikaisesti kassleripihvit oliiviöljyssä ja sitten uuniin herkkusienien ja (kaura)kerman kera. Meillä kun ei oikeata voita tai kermaa voi käyttää yhden perheenjäsenen erittäin pahan allergian takia niin on pakko tyytyä näihin, onneksi tuossa kaurakermassa ei ole hirvittävästi hiilareita. Sitten pihvit lilluvat kermassa uunissa muutaman tunnin alhaisella lämmöllä. Mmm....

Eilen sitten oli sitä lasagnea ruoaksi. Siitä napsin pois pastat lautasen reunalle (onneksi lapset eivät ihmetelleet että mitä tuo äiti oikein tekee kun heille yritän opettaa että ei saa nirsoilla :D ) ja söin vain täytettä, sitäkin aika vähän. Illemmalla sitten kaivoin kaapista itselleni juustoa ja meetwurstia, kun lapset olivat menneet nukkumaan. Kuin parahin piilosyöppö - mutta "luvallisesti" tällä kertaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00