karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:36:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-28 22:31:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Ensinnäkin, Diana Schwarzbeinilla on oma virallinen sivustonsa: http://schwarzbeinprinciple.com/

Googlen Books-palvelusta löytyy pitkät esikatselut Schwarzbeinin kirjoista:
The Schwarzbein principle: the truth about losing weight, being healthy, and feeling younger
The Schwarzbein principle II: The Transition
The Schwarzbein principle: The Program

Karppiwikissäkin on pari artikkelia aiheesta:
Schwarzbein Principle
Schwarzbein Principlen ruoka-ainetaulukot
Schwarzbeinin ohjeet - adrenal burnout ei insuliiniresistenssiä

Varpu Tavilla on myös pari artikkelia Schwarzbeiniin liittyen: http://varputreenaa.wordpress.com/tag/d ... hwarzbein/
Samoin 180 Degree Health -blogissa on jotain juttua Schwarzbeinista: http://180degreehealth.blogspot.com/sea ... chwarzbein

Myös ihmisten kokemuksia Schwarzbeinin ruokavaliosta voi etsiä ja löytää ainakin Misukisun, Stashin ja Valtsun (mun) ketjuista.

Dianalla on myös muutama uutiskirje ilmaiseksi luettavissa:
Volume 1 | Vitamin D
Volume 2 | Inflammation and Digestion Part 1
Volume 3 | Inflammation and Digestion Part 2
Volume 4 | Hormonally Balanced Exercise

Dysinsulinemia - Käännös ja tiivistelmä Diana Schwarzbeinin, MD -luennosta

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-03 15:09:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-10-05 15:11:27
Viestit: 509
Mä olen ajatellut, että kesälomalla voisin suomennella tänne joitain juttuja tuosta kolmoskirjasta, jos riittää puhtia. Ainakin joskus on kiinnostusta ollut.

_________________
It's so easy not to be aware of the fact that, you know, life is good. - R.Waters


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-03 17:22:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Stash kirjoitti:
Mä olen ajatellut, että kesälomalla voisin suomennella tänne joitain juttuja tuosta kolmoskirjasta, jos riittää puhtia. Ainakin joskus on kiinnostusta ollut.

Kiitos jos tuon teet!!

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-06 19:02:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Stash kirjoitti:
Mä olen ajatellut, että kesälomalla voisin suomennella tänne joitain juttuja tuosta kolmoskirjasta, jos riittää puhtia. Ainakin joskus on kiinnostusta ollut.


Ois tosi hyvä juttu jos sen tekisit. Kiinnostais mustajalkaa kokeilla mutta en tiedä siitä tarpeeksi ja englantia en osaa riittävästi jotta vois hänen kirjoja lukea.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 01:22:52 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Oon tuota sbeinin programia availlut ja sanoisko, et helppoa enkkua! En oo pro tosiaankaan, mut yllättävän vähän tarvii sanakirjaa. Tietty se taso voi olla mikä tahansa.... No juu, yritys hyvä kymmenen jatkosta.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 09:39:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2007-01-11 23:54:07
Viestit: 80
Paikkakunta: Sastamala
Oon lueskellut näitä linkkejä kun odotan omaa kirjaa saapuvaksi. Mulla olis kyllä kovat odotukset tän ruokavalion suhteen, haluisin niin saada omat hormonitasot normaaliksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 10:20:27 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Karmee tyyli. Jos et noudata mun oppeja, kuolet. Tyyli on pahempi kuin monessa uskonlahkossa. Mulla nousee verenpaine kahdesta sivusta!

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 10:49:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Mirka kirjoitti:
Karmee tyyli. Jos et noudata mun oppeja, kuolet. Tyyli on pahempi kuin monessa uskonlahkossa. Mulla nousee verenpaine kahdesta sivusta!

Heh, osittain samaa mieltä. Paljon toistoa, tykkäisin myös laajemmista perusteluista, ja lisäksi noissa pidetään muita ruokavalioita haitallisina ehkä vähän liian herkästi. Mut juu, ehkä kohdeyleisöä ei olekaan se kaikkein tieteellisin porukka. Mä tilasin tokan ja kolmannen kirjan, saa nähdä saanko ne sitten luettua.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 12:22:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-10-05 15:11:27
Viestit: 509
Mirka kirjoitti:
Karmee tyyli. Jos et noudata mun oppeja, kuolet. Tyyli on pahempi kuin monessa uskonlahkossa. Mulla nousee verenpaine kahdesta sivusta!

Riippuu vähän näkökulmasta, ja sinun uskon olevan vähintäänkin ennakkoluuloinen tässä asiassa. On totta, että S vääntää rautalangasta, mutta toisaalta mun mielestä tapa kirjoittaa on lohdullinen: ihmiselle, joka on huonossa kunnossa, tulee selväksi, että ei ole huono ja itsekuriton, ja että parantuminen on mahdollista. Mulle S:n kirjat ovat antaneet tavattomasti uskoa siihen, että vaikka omasta mielestäni tein vuosia kaiken oikein, söin ja liikuin kuin pitääkin, kyse ei ollut yrittämisen puutteesta vaan siitä, etten olllut terve ja parantuminen vie aikaa. Tietysti riippuu ihmisestä, mutta mulle sen kirjan lukeminen oli jo itsessään sellainen helpotus. Ikään kuin olisi voinut päästää irti vuosikausien taakoista ja alkaa elää normaalia elämää: tehdä sitä, mitä haluaa.

Kaikki eivät toki tarvitse tuollaista rohkaisua, mutta en kyllä mitään negatiivista ja määräilevää sävyä sieltä löydä hakemallakaan. Kaikkea ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti ja tulee muistaa, että nuo kuitenkin perustunevat empiirisiin havaintoihin, jolloin on parempi, että jos lupaa jotakin, niin antaa myös selkeät ohjeet, joilla ne lupaukset on yleensä saavutettu. Ihminen voi sitten itse tarkkailla, tekeekö muutoksia edes oikeansuuntaisesti. Perustelut voisivat toki olla tarkempia, mutta kun ottaa huomioon, millaiselle keskivertojenkille tuo lienee kirjoitettu, parempi noin päin kuin liian vaikeasti.

_________________
It's so easy not to be aware of the fact that, you know, life is good. - R.Waters


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 13:18:28 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Mä en varmaankaan ole kohderyhmää. Mä tiedän ihan itse, että kituuttaminen tai liika treeni on haitallista, ja mua risoo olettamus, että jokin fiksattu systeemi toimisi jokaisella. Mä en usko että mikään systeemi toimii jokaiselle, ja toisaalta useimmat ihmiset voisivat voida hyvin monellakin eri systeemillä. Ärsyttää terveyden palvonta. Ja ennenkaikkea mua ottaa pannuun tuo pelottelu.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 15:32:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Mirka kirjoitti:
Mä en varmaankaan ole kohderyhmää.

Aijaa no mitä täällä jakelet tietoja asiaan josta et tiedä mitään ja puhut puuta heinää ja arvostelet muiden tekemisiä!?

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 15:38:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Katsopa peiliin.

Minä olen keskustellut Schwarzbeinin kirjoitustyylistä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 16:34:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Mirka kirjoitti:
Ärsyttää terveyden palvonta. Ja ennenkaikkea mua ottaa pannuun tuo pelottelu.

Mua on alkanut kiinnostamaan terveyden palvonta sattuneesta syystä. Haluan laatua elämääni. Mutta en hyväksy pelottelua tietenkään, pitäs ne faktat lyödä tiskiin, et miksi näin. Moni ei jaksa ottaa itse selvää. Mutta jenkkityylihän on, samaan tapaan kirjoittaa kyllä R. Atkins. Ja kotimaisista Tavi ja Heikkilä. Eli jos verenpaineen nousua pelkää, niin ei ehkä kannata lukea karppikirjoja ollenkaan.

Mut lueskelin muutaman sivun, niin noinhan jenkit kirjoittaa. Kun ne kirjoittavat SINULLE, eli käskien. Ei kai se sen kummempaa. Huomaa monesti jostain käännöskirjastakin, et tee näin tai näin.
Suomalaiset voivat kirjoittaa kohteliaasti passiivissa niin, ettei lukija tunnista suoraan sanomista pahana asiana. Tulee kato vähän semmoinen aatteleppa ite-fiilis siitä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 16:43:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Jotenkin minusta kuitenkin sekä Heikkilä että Tavi ovat väljempiä. Käskyt ovat esimerkkejä toteutukseen. Ja kumpikaan ei yksioikoisesti hauku muita ruokavaliokirjoittajia, saati julista kilpailijoita vaarallisiksi. Ja jenkeistäkin tänään katsomani Eades kirjoittaa oikein mukavan kuuloisesti. Atkinskin kehottaa viime kädessä säätämään itse oman kropan mukaan (toki ne viiden hiilarigramman viikkonostot on vähän hassuja minustakin). Pakollinen hiilari 125 tai 150 on absurdi. Atkinsillä hiilarit saa olla olosuhteista riippuen 0 - 150 g suunnilleen. Minusta se on fiksu lähtökohta.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 16:45:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Mirka kirjoitti:
Katsopa peiliin.

Minä olen keskustellut Schwarzbeinin kirjoitustyylistä.

Tyhjää lässytystä. On täällä muitakin ketjuja asiasta kuin tämä.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
 Viestin otsikko: Q
ViestiLähetetty: 2010-06-09 19:53:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Edelleen rakentavaa keskustelua aiheesta! Olet loistava.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 20:04:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-10 22:52:43
Viestit: 2503
Vähän eksoottiset jutut täällä 8) Jos joku linkkailee lisää luettavaa, editoin ne sitten ykkösviestiin, jottei tarvi kenenkään lukea näitä läpi, jos tää yhtään pitenee.

_________________
Valtsun terveysblogi


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 20:09:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Ärsyttää että tässäkään osiossa ei saa olla rauhassa turhan aikaiselta arvostelulta ja kaikkitietävyydeltä. :evil: Miksei sellaiset joita asia ei kiinnosta vois yksinkertaisesti pysyä poissa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 20:45:06 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
No, mua ainakin kiinnostaa. On kiinnostanut useamman vuoden.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-09 22:18:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Mirka kirjoitti:
No, mua ainakin kiinnostaa. On kiinnostanut useamman vuoden.


Niin niin ja sitten olet mestaroimassa vaikka itse et kärsi mistään taudista etkä allergiasta. Eilen sitä juuri toitotit kuinka olet terve kuin pukki jne ja sitten lyttäät niiden jutut jotka yrittää päästä esim af:sta eroon ja koittaa kertoa millä itse on päässyt edes osin kuiville järkyttävästä olosta.

Kiinnostus ei riitä jos ei ole empatiaa eikä tajua, että kaikki ei toimi niin kuin "minä" vaan joku voi kärsiä jostain sairaudesta joka ei keto karppauksella lähde.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)