Olen vasta aloitellut paleo-tyyppistä syömistä, tarkoituksena on lähinnä lisätä kasvisten saantia ja monipuolistaa ruokavaliota sitä kautta. Mitään ongelmia ei hiilareiden kanssa ole koskaan ollut eikä painoakaan tarvitse pudottaa, mutta haluan kokeilla, josko voisin paleolla vielä paremmin. En kuitenkaan aio mihinkään hirveään hifistelyyn ryhtyä, koska syön lounaan kuitenkin aina koulussa enkä voi pitkien koulu+työpäiväyhdistelmien takia kamalasti mitään eväitäkään mukana raahata. Aika rennolla otteella mennään siis.
Tällä hetkellä syön kaikkia kasviksia ja vihanneksia pois lukien bataatit, perunat ja vastaavat - juureksista olen syönyt porkkanaa, lanttua. En erikoisemmin välttele maitotuotteita enkä palkokasveja, mutten niitä varsinaisesti syökään, eli tyypillisesti maitotuotteiden osuus päivässä on satunnainen juustopala koulussa salaatissa sekä lasi piimää kouluruokailun heikkoa proteiininsaantia täydentämään. Kahviin olen laittanut soijamaitoa, mutta kahvia tulee juotua vain 1-2 kuppia päivässä. Marjoja ja hedelmiä syön normaalisti, tosin pyrin pitämään hedelmistä lähinnä saatavilla omenoita ja appelsiineja. Proteiininlähteinä ovat pääsääntöisesti kananmunat, kala ja luomujauheliha, ajoittain tofu ja filepekonikin. Broilerinsyönti on eettisistä syistä pannassa

Rasvoista käytössä on lähinnä oliiviöljy, sitä lorotellaan ainakin kaikkiin salaatteihin. Voita en ole koskaan osannut käyttää ja se suolaisuuskin hirvittää.
Olen sitä miettinyt, että kehtaako tässä edes sanoa paleoivansa, kun jotenkin tuntuu, että aiempaan ruokavalioon muutosta ei ole muuta kuin pastan, riisin, perunan ja leivän poissaolo.