karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://karppi.ninja/forum/

Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keinoin
https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=76&t=54968
Sivu 1/1

Julkaisija:  Emmuska. [ 2011-06-09 07:55:16 ]
Viestin otsikko:  Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keinoin

Suuronen-Geib: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keinoin

Oletteko lukeneet, mitäpä mieltä kirjasta? Olisi kiva tietää vähän mm. kirjan sisällysluettelosta, mitä asioita siinä tuodaan esille. Nimittäin harkinnassa kyseisen eepoksen hankinta..

Julkaisija:  Minerva4400 [ 2011-07-13 18:53:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keino

Heips Emmuska,

kirjahyllystäni löytyy v 2003 hankkimani kirja, varmaankin sama, vaikkakin silloin sen nimi on ollut Kivikautta kiloille - painonhallintaan luonnon keinon. Heljän kirjoittama kuitenkin.

Tässä vanhassa versiossa sisälmysluettelossa on mm:
Alkusatu eli herra Kivikautinen nyky-Suomessa
1. Esivanhempiemme elämää - ensimmäisistä kädellisistä nykypäivään
2. Kehityshistoriallinen ristiriita: kivikauden geenit vs. teollinen ruoka
(tämän luvun alta löytyy mm:
kehityshistoriallinen ristiriita - syy ylipainoon ja elämäntapasairauksiin?
- ovatko viljat vahingollisia ihmisen terveydelle
- maito
- transrasvat eli teolliset rasvat
Riippuvuus viljoista - sivilisaation synnyn syy?)
3. Entä me? Suomen kansan perimää
4. Myyttejä ja tabuja - mitä kerrotaan ja mistä vaietaan
5. Kivikautta kiloille - paluu ravitsemuksen juurille
6. Herkullista, hauskaa ja helppoa - kivikauden parhaita paloja

Annoin höpsismin näyttää sivun, jolta otan tähän pari lausetta:
" ... lihominen ja laihtuminen riippuu ensi sijassa ruoan ravintoaineista ja niiden välisistä suhteista. Runsasrasvaisella runsashiilihydraattisella ruokavaliolla kilon painon lisäykseen tarvitaan noin 4000 - 8400 kcal, runsashiilihydraattisella vain 2500 -3300 kcal. Leipä lihottaa tehokkaamminen kuin sen päällä oleva voi, juusto- ja lihapala...." :mrgreen:

Julkaisija:  TasaPainoinen [ 2011-07-13 21:18:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keino

Liittyen edelliseen viestiin :mrgreen:

http://youtu.be/uCFZoqmKf5M

edit: jostain syystä en onnistu liittämään videota sellaisenaan tähän...

Julkaisija:  snowgrouse [ 2011-07-13 21:52:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keino

En mene vannomaan että onko sama kirja, mutta Kivikautta Kiloille on aika hyvä ja siinä on tosi runsaat kirjallisuusviitteet. (Totta kai mä tykkään kun se mainitsee Protein Powerin ja Protein Power Lifeplanin monta kertaa... :lol: ) Ihan asiakamaa.

Julkaisija:  Minerva4400 [ 2011-07-29 11:06:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keino

TasaPainoinen kirjoitti:
Liittyen edelliseen viestiin :mrgreen:

http://youtu.be/uCFZoqmKf5M

edit: jostain syystä en onnistu liittämään videota sellaisenaan tähän...



Mainio =D>
No mutta nyt tämäkin on jaettava tähän ketjuun...

http://www.youtube.com/watch?v=l9oVYKBMD7E

Julkaisija:  TasaPainoinen [ 2011-07-29 11:35:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Kivikautinen ruokavalio : painonhallintaan luonnon keino

Minerva4400 kirjoitti:
TasaPainoinen kirjoitti:
Liittyen edelliseen viestiin :mrgreen:

http://youtu.be/uCFZoqmKf5M

edit: jostain syystä en onnistu liittämään videota sellaisenaan tähän...



Mainio =D>
No mutta nyt tämäkin on jaettava tähän ketjuun...

http://www.youtube.com/watch?v=l9oVYKBMD7E


:smt044 Toi oli loistava!

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/