Greda Carpo kirjoitti:
Näyttää, että Toisinsyöjä olisi kirjoittanut viestin, mutta viestiä ei kuitenkaan näy. Merkillistä.
Jep, itsekin sitä ihmettelin, joten tässä asia vielä uudelleen, tässä ateriankorvike joka on vähän hinnakas, mutta erinomaisen karppi, sillä ainesosaluettelossa on tasan yksi asia, juusto:
https://www.foodie.fi/products/1212?tag_ids=66396CheesePopsit ovat järkyttävän hyviä, mutta tosiaan ostettuna vähän kalliita.
Oli semmoinen treenileiri Toukokuussa, jossa piti itse muonittaa itsensä perjantaista sunnuntaihin, niin söin läpi viikonlopun enimmäkseen kuivalihaa (sitä eestiläistä josta kirjoitin) näitä cheesepopseja, suuria voimääriä kahvissa (Gouda enemmän minun makuuni) ja kurkkua. Kermaakin oli mukana, sillä aamiaiseni on kermakahvi. Jälkkäriksi oli Lindtin 99% suklaata. Hyvin toimi. Lauantai-iltana etsin Prisman (oli onneksi ihan majoituspaikan lähellä) eineshyllystä lisäaineettoman (saattoi siinä olla hapettumisenestoaine, joka yleensä on askorbiinihappo, eli kotoisasti C-vitamiini) karppimakroisen valmisruuan, nykyään niitä löytyy huomattavan helposti. Oli joku lihaa ja juureksia sienikermakastikkeen kera, oli kyllä vähän tylsä ja suolaa piti lisätä. Mutta täyteen tuli eikä vatsakaan valittanut. Olisi voinut toki mennä johonkin ravintolaan syömään, mutta kun netistä menuja katseltiin kun osa porukkaa lähti ravintoloihin, niin kävelymatkan päässä olevat olivat tylsiä (= suht ainoat vaihtoehdot karppaajalle rasvattomia filepihvejä) ja kalliita, siksi päädyin einekseen. Ai niin, kun hiilarit olivat koko viikonlopun tavallista matalammalla (kotona menee tuoremaitotuotteita enemmän + pähkinöitä) ja teki mieli jotain hiilaria, niin söin lauantai-iltana myös ihan rehellistä karkkia: Dajm-patukan. Siitä tulee hiilaria vain noin 30 g, eli reippaasti alle sadan g:n jäätiin silti sinä päivänä ja ketoosiahan en tavoittele.
Cheesepopseja voi myös tehdä itse, mutta koska valmistus alkaa hyvin matalalla lämpötilalla, se onnistuu vain sähköuunissa, minulla on kaasu.
Ohjeita löytyy helposti hakukoneella.