karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-26 14:34:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-18 16:59:36 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Joo, hei, minustakin tämä on kiva paikka. Te karppikamut teette tästä ihanan ja kiinnostavan keskusteluillanne ja pohdinnoillanne :hug: Kiitos siitä. Aina saa jotain uutta pohdittavaa, kun tänne loosiin tulee. Minä ainakin. Toki luen myös teidän karppikamujen looseja ja ajatuksianne niissä.

Mielenkiintoista tuo syntymäpainojuttu. Nyt huomaan pohtivani, että nuorimmaiseni oli syntyessään täysiaikaisena pieni, alle 3kg. Ei paljoa, mutta vajaa 100g kuitenkin. Hän on helposti lihoavaa sorttia. Esikoisellani, muutama sata grammaa enemmän painaneella, ei näitä ongelmia juuri ole. Nuorimmaisen kohdalla ravinto ei raskausaikanani ollut mitenkään optimaalinen. Pitkä tulehdus ja vahvat antibiootit siihen sekä hankalasta elämäntilanteesta johtuen odottavan äidin melkoinen stressi. Liekö sitten se syynä, että nuorimmaiseni ns. kilahtaa melko helposti. Jos raskausaikaiset stressihormonini opettivat hänellekin jatkuvan hälytystilassa olemisen. Mene ja tiedä, mutta se nyt on kuitenkin ihan faktaa, että äidin raskaudenaikainen ravitsemus ja mielentila vaikuttavat hyvin voimakkaasti myös syntyvän lapsen elämään jatkossa. Tästä oli taannoin kuulemassa mielenkiintoisen luennon.

En merkkaa tänään punnitustulosta. Menkööt huomiselle. Vielä on marjanpoiminta-aikojen hienoista painonlisäystä näkyvissä. Ei paljoa, pari sataa grammaa, mutta sekin ärsyttää. Laiskottaa.

ViestiLähetetty: 2011-05-18 21:02:26 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Iltaa Brilla!( ja muut kamut täällä :lol: )
Mulla on käynyt mielessä noi antibiootit ja niiden mahdollinen vaikutus painonhallintaan.Mulla oli kakarana krooninen nielurisatulehdus ja meni monia vuosia jolloin söin useita kuureja.Kymmenen vuotta meni kunnes ne risat vihdoin leikattiin ja siihen jäi sitten ne tulehdukset.Kun puhutaan,että liikalihavuus on jonkinlainen tulehdustila elimistössä.Niin eikö olisi aika loogista,että monien antibioottien vaikutus olisi juuri se,että kroppa on tavallaan resistenssi koko ajan esim.oman rasvan käytölle.Siis,että antibiootit olisivat tehneet myös tätä samaa hallaa.Onhan lääkeaine kuitenkin jokaisessa solussa ja kuten tässä taannoin yksi lääkäri sanoi,että antibiootit tekevät paljon muutakin kuin tappavat bakteereja.Kysyin,että mitä sitten?Hän sanoi,että sitä ei tiedä vielä kukaan ,mutta asiaa kyllä tutkitaan maailmalla.Aika pelottavaa mun mielestäni.
Itse jouduin syystä syömään vuoden kuluessa neljä kuuria erittäin vahvaa antibioottia ja en ole vieläkään toipunut siitä.Musta tuntuu jollakin tapaa,että toi mun kilpparikin ryppyilee ihan siitä syystä,että on ollut liikaa kaikkea.Lääkkeitä,armotonta stressiä ja tietysti hiilareita :lol:
Soisin niin terveyttä kaikille ja lisää tietoa kaikesta.Kummasti näin keski-ikäisenä ajattelee asioista jo niin erilailla.Ja tavoitteet ja pyrkimyksetkin on toista kuin vuosikymmeniä sitten.

Tuli kummaa sepustusta ja nyt ei ole aikaa selittää enempää :mrgreen: kun toi mun logiikkani taisi olla aika epäselvä :roll:
Tämmönen kamu mää olen,käyn tukkimassa toisen päikyn ja poistun takavasemmalle..*hiipii pois*...hei mukavaa illanjatkoa :smt039

ViestiLähetetty: 2011-05-18 21:16:07 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Liikainsuliini edesauttaa tulehdusta elimistössä, joten luulisin että osaltaan myös niinkin päin tulee noita ongelmia. Jos on syntyessään saanut ne insuliiniresistenssiin vaikuttavat geenit ja syö penskana paljon hiilaria niin en ihmettelisi etteikö se myöskin vaikuttaisi vaikka just noihin lapsuuden tulehduskierteisiin, ja aikuisiän vastaaviin. Ja ne taas vaativat antibiootteja. Ja antibiootit taas tuhoavat nimenomaan siellä suolessa toimivaa immuunipuolustusta, joten kierre on valmis... :|

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-05-19 17:42:44 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Brillan bistro tarjoaa tänään kevyttä kasvisruokaa pihvin kera. Pari kertaa aiemminkin olen tehnyt. Hyvää.

ViestiLähetetty: 2011-05-19 20:04:01 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Nyt kaikki kipikipi telkkarin ääreen ja katsomaan FST5:n LCHF-ohjelmaa. Puhutaan diabeetikkojen ruokavaliosta. Mukana ruotsalaisasiantuntijat ja Fågeli.

ViestiLähetetty: 2011-05-19 20:33:34 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Voi juku kun en ehtinyt nähdä kuin vähän lopusta :( Täytyy jostain areenasta etsiä ja katsoa.
Niin moi vaan ja palailen toiste lisää,iltatoimet äidin kanssa ja sitten etsin ton ohjelman ja katson.Mukavaa illan jatkoa Brilla :smt039

ViestiLähetetty: 2011-05-19 20:36:43 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Ohjelma tulee uusintana lauantaina FST5:lta klo 16.25. Pistä tallennukseen, voivoi. :smt039 Hyvä pätkä ja lisää kaivattaisiin. =D>

ViestiLähetetty: 2011-06-13 14:17:33 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Onpa jäänyt tämä oma ketju melkein unholaan, eikä ole tullut kirjoteltua tänne hetkeen yhtään mitään. Palstalla silti olen pyörinyt.

Kropassa huomaan muutoksia, mutta eivät perhana näy vaa´alla asti. Odotellaan siis vielä. Kyllä se vaakakin siitä vielä taipuu.

Sain töiden tiimoilta uskomattoman ihanan puhelinsoiton ja olen aika innoissani. :smt026 :resp:

ViestiLähetetty: 2011-06-16 11:16:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielenkiintoista pohdintaa täällä...taidanpa rekkautua tiiviimmin...

Samoissa kierteissä itsekin olleena (paikkarit, kalorivajeet, ylipaino, vt:n syyttävä sormi: syöt liikaa!)....
Nyt tuntuukin niin riemulliselta, kun saan syödä kunnon ruokaa, ja silti paino putoaa! Joku tuolla ottikin esiin sen, kuinka painonhallinnan tulisi tapahtua (yleisen käsityksen mukaan) pussikuureilla ja itsensäkidutuksella...Siten tuntuukin niin ihanalta, kun ruoka, mitä syön, on hyvää ja paino on putoamissuunnassa :shock: :shock: :shock: :shock:

On siinä päivittelemistä karppauksen kieltäjille!!!!!!

muoks.
Ps. Nyt on tullut liikuntaankin riemu mukaan, kun se on muuttunut vapaaehtoiseksi (Aikaisemmin kokoajan toitotettiin - vai olinko ymmärtävinäni- että liikunta laihduttaa....todellisuudessa ruokavalion koostumuksella on se suurin merkitys.) Liikunnalla on sitten muita etuja, mm. kiinteytyminen, mielialan hyvät endorfiinit, sosiaalinen puoli, vatsan/ suolen toiminnan säännöllisyys...jne..

ViestiLähetetty: 2011-07-31 08:45:15 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

On tullut lomailtua ja tämäkin ketju on taas unohtunut, tai oikeastaan syynä on se, ettei ole ollut mitään kirjoitettavaa. Paino on pysynyt suht samassa. Tänään ajattelin mittailla kesäsaldoa muistiin.

Paino 118,7. Plussaa 1,1kg toukokuun lopusta alkaen. Ei ollenkaan paha, kun ajattelee, etten juuri ole ruokia merkkaillut enkä sen koommin painoa suuremmin tarkkaillut. Välillä on tullut selkeästi isompien hiilareiden päiviä ja välillä kesän janojuoma kuiva siiderikin on maistunut. Viikonloppuna on tullut syötyä kahtena päivänä jopa täytekakkua isot palat. Se sitten näkyy. Vielä alkuviikosta paino oli vähän päälle 117kg. Näin ollen tuo nousu voi olla ihan hiilareiden sitomaa nestettä. Aamusokeri 6.2.

Kesäsaldona on myös vyötärömitan kapeneminen -3cm. WOW WOW WOW :smt026 :smt038 :smt041

On tää karppaus vaan jännää hommaa. :mrgreen:

Nyt ajattelin parin viikon ajan ainakin merkkailla taas vähän ruokia ylös ja painoa myös. Tulis taas jotain rotia tähän meikäläisen hommaan eikä olisi vain hengailua. Hiilarirajaksi 50g. Nyt on välillä mennyt ylemmäksi ja sen huomaa, kun paino ei ole tullut alaspäin.

Tänään aamiaiseksi mantelileipä+voi+meetvursti+juusto+kurkkua+tomaattia

Lounaaksi kaali-jauhelihapataa puolukoilla.

Päivällinen on vielä epäselvä, kenties jääkaapissa olevaa bratwurstia, mutta ei tiedä vielä. Hapankaalia kotona ei ole, joten menisi salattiseuralaiseksi.

ViestiLähetetty: 2011-08-09 09:18:35 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Puoli kiloa miinusta kuun vaihteeseen verrattuna. Ihan ok, kun ajattelee, että tässä on plussattu monta kertaa kesän aikana. Tällaiset hieman viileämmät säät sopivat minulle paljon helteitä paremmin. Toivottavasti tulee kesän jälkeen pitkä, raikas ja kuulas syksy. Pääsee ulos liikkumaan. Pääseehän ulos huonommillakin keleillä, mutta mukavampaa on kauniissa säässä.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 09:29:13 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Harvassa on ollut meikäläisen ilot painonpudotusrintamalla. Siitä saa syyttäää ihan itseään. Olen syönyt mutulla ja se on vähän näkynyt, vaikkei ihan hirmuhiilareita olekaan mennyt. Monesti satasen huitteille kuitenkin ja niillä hiilareilla mun paino ei laske, vaan nousee. Pitäis saada hiihoot tuonne 40-50hh tuntumaan, niin silloin paino putoaa.

Helteet ei tehneet myöskään hyvää, kun ainaisen hien vallassa ei jaksanut tehdä yhtään mitään. Tissin- ja mahanaluksia sai alvariinsa pestä ja voidella kookosöljyllä, etteivät aivan menneet rikki. Verensokeritkaan eivät ihan loistokuosissa olleet, vaan monesti keikkuivat aamuisin kutosen tuntumassa.

Nyt kun ilmat ovat hieman viilenneet olo on raikkaampi ja mukavampi ja taas jaksaa miettiä syömisiäänkin tarkemmin. Näyttää vaakakin kiittävän pienentyvillä lukemilla. Ei lukemat mitenkään hirmuisen pienet vieläkään ole, mutta suunta silti oikea. Aamulla 117.3kg.

ViestiLähetetty: 2011-08-22 17:22:40 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Olipa ihana viikonloppu. Oltiin yksissä sukukinkereissä. Mikä ihaninta, siellä oli eräs minua vanhempi naisihminen Ruotsista ja tämä rouva oli myös LCHF-ruokavaliolla. Kertoili Ruotsin tapahtumista ja kokemuksistaan sikäläisistä LCHF-luennoista. Viime näkemästä olikin hoikistunut selvästi, vaikkei viime kerralla nähdessämme ollut kuin lievästi ylipainoinen. Nyt näytti tosi hoikalta ja hyvinvoivalta.

ViestiLähetetty: 2011-08-29 10:58:56 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Tänään on kulunut vessapaperia pitkät pätkät. Niin ahkeraan on saanut ravata pöntöllä. Kilon verran paino nousi viime viikolla. Syynä lienee kuukausittaiset syyt ja nyt taitaa olla nesteet taas lähdössä. Saisi paino lähteä taas alaspäin. Enkä valita, vaikka menisi vähän liukkaamminkin kuin tähän asti. :lol:

Harmittavasti vain tuli väsymys lounaan jälkeen. Lounasevääksi olin ottanut mukaan ihanaa possuwokkia. Piti sitten mennä tälläämään wokin päälle ruokalusikallinen mustaherukkahyytelöä. Kivat vaan mulle. [-X :smt064 Sen verran sokeria tuossa pläjäyksessä ja mitä ilmeisimmin sokerit vähän nousi ja se näkyy väsymyksenä. Siitä tulikin mieleen, että pitää tilata aika labraan. Viimeisistä labroista jo sen verran aikaan, että olisi hyvä saada otettua uudet.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00