karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-06 23:53:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-15 13:11:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yritän alkaa hahmottelemaan ajatuksiani tänne painonhallinta puolelle, sillä se on kuitenkin keskeisintä juuri nyt: saada paino putoamaan edes lähelle normaalia BMI-lukemaa (olen 179cm pitkä, joten vielä hetken BMI näyttää yli 30). Tällä hetkellä kaksi viikkoa ketoosia takana. Lähtöpaino oli 102 kg paikkeilla, tänä aamuna se näytti 98,5 kg. Luultavasti nestettä suurin osa, mutta olo on silti varovaisen optimistinen tämän toimivuuden suhteen.

Olen huomannut karppaamisen olevan kohdallani erittäin hyvä asia, ainakin mitä tulee painonhallintaan, niin sen johdosta ajatellut pitää foorumipäiväkirjaa. Jotta tiedostaisin syvemmin mahdolliset tilanteet, joissa alan lipsumaan, mutta samalla muistaisin kaiken sen hyvän jonka saan mahdollisesti kokea tällä matkallani.

Alku onkin mennyt suhteellisen hyvin, olotila on paikoitellen ollut jopa euforinen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ne kielteiset vaikutukset alkaisivat nousemaan taas pintaan. Hetki sitten kehon turpoaminen oli läsnä monta päivää, mikä sai ajattelemaan sitä että olenko sittenkin paisumassa tällä ruokavaliolla. Mutta ei, alaspäin vaikuttaa putoavan paino miellyttävän rauhallisesti.

Kompensoin mineraalien ja vitaamiinien mahdollista puuttumista ketoosiruokavaliostani ottamalla muutamia lisäravinteita, nestemäinen multivita ja pari muuta. En tiedä onko niistä ollut hyötyä, mutta kokonaisuudessaan tämänhetkinen ketoosi vaikuttaa lempeämmältä kokemukselta kuin pari aiempaa jotka ovat kaatuneet tyypillisesti liian kovaan dehydraatioon.

Tavoitteena on päästä sisälle tiedostavampiin elämäntapoihin. Ja tietenkin saada painoa siedettävämpään lukemaan. Tavoitepainona olen ajatellut tällä hetkellä 88 kg, siihen kun saisin sen putoamaan ja ennenkaikkea vakiintumaan niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Epäilen, että seinä alkaa omalla kohdallani tulemaan vastaan jossain 95 kg paikkeilla, mutta saa nähdä. Alku kuitenkin vaikuttaa lupaavalta.

Lyhyt esittäytyminen: kirjoittaja on 30-vuotias mies, joka pyrkii kohti tiedostavampia elämäntapoja.

ViestiLähetetty: 2011-10-18 15:10:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siirtyminen rasvaprodeketoosista lähestulkoon puhtaasti proteeiinipohjaiseen crash-dieettiin, kun en jaksa kuukausia odottaa painon putoamista. Katsotaan miten käy.

Ensimmäisen päivän jälkeen korkeaproteiinisella dieetillä.

400g, pudotus kokonaispainoon. Ketoosi vaikuttaa syvältä. Mieli hivenen sumea. Epäilen, että kahden viikon jälkeen alkaa tulemaan seinä vastaan.

ViestiLähetetty: 2011-10-19 08:36:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saman verran vaikuttaa tänäänkin pudonneen, eli 400g. Eilen vaaka näytti 98,1, tänään 97,7 kg. Tasaista alaspäinsuuntaavaa putoamista. Tosin muutin ketogeenistä dieettiäni hieman, eli tein tästä matalahiilarisesta myös suhteellisen matalarasvaisen, mutta korkeaproteiinidieetin.

Ainoa mikä on harmittanut on turpoaminen, joka on vaivannut jo yli viikon ajan. Iltaa kohti tapahtuva paisuminen, mikä on saanut ajattelemaan aina ajoittain hiilareiden lisäämistä. Salaattien ostamista subista tai jotain vastaavaa. Epäilen, että siirrän tätä painonhallintaa zonen suuntaan mikäli tämä turpoaminen vaikuttaa edelleen jatkuvan. Tosin jokainen aamu kun huomaan painon pudonneen päätänkin jatkaa juuri sillä tiellä millä olen nytkin. Hyvä tunnelma.

ViestiLähetetty: 2011-10-20 09:37:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samoissa mennään, tosin se että paino on parin päivän aikana pudonnut lähes kilon tuntuu jo itsessään hyvältä, eikä harmita vaikka jumittaisi koko loppuviikon. Lisäksi tiedostan miten naurettavaa tämänkaltainen lähestulkoon neuroottinen päivätarkkailu on, mutta ehkä tämä on jotain alkuajan innostusta kun huomaa painon keventyvän ja olotilan ylentyvän sitä mukaa kun tavoitteet vaikuttavat tulevan vastaan.

ViestiLähetetty: 2011-10-25 08:22:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

EI STNA, olen aivan fiilareissa, enkä ole edes huumeissa. Hah.

96,5 kg näytti vaaka aamusta, kyllä on helvetin hienoa nähdä tuon ällöttävän läskin katoavan.

Eli tässä kuussa jo 5,5 kg alas. Yay!!!

ViestiLähetetty: 2011-10-25 10:16:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jotenkin englanniksi lähtee paremmin nämä entryt. Aion heittää tämänpäiväisen lastun mun oikeasta journalista, koska tämä on seksikkäämpi väliaikaupdate kuin tuo aamuinen suomenkielellä kirjoitettu hehkutus.

What I´ve been up lately, I mean really what the fuck am I doing with my life?

That is the question, of course the question can resolve itself into seeing the flow of life and acknowledging the fact that I have never been doing anything, really it has been life itself all along that has been doing me. But that´s nonduality, in my current mind just empty rhetorics if the words doesn´t stem from authenticity of being.

Lately I´ve been feeling completely down-to-earth, just john doe type desires guiding my decision making, nothing too out-of-the-norm and strange enough I´ve been really glad. I made a solid decision to lose my weight a little bit and so far so good.

Actually I was thinking of martial arts and the weird fixation that I´ve had to the idea that I must must must get back to taekwondo. I´ve never really gotten past that idea, it´s somehow been lurking in my mind for the past couple of years. But martial arts require good overall fitness and overweight, which I still have some, is a shitty burden at dojo.

But weight is dropping, fast. I´ve lost already 5,5 kg in this month and still 8-9 kg ahead of me and I shall look ridiculously good. Not. Oh what the heck, why being so modest? I WILL look ridiculously good and eat all the pussy there is. ALL THE PUSSY. [insert evil laughter here]

ViestiLähetetty: 2011-10-30 09:49:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hetkellinen horjahdus karppaamisesta pahoille teille tapahtui. Tein lyhyen visiitin lähisukulaisten luo, enkä edes yrittänyt vastustaa kaikkea sitä hyvää mitä minulle tarjottiin. Tosin tiedostin, että kun saavun takaisin Turkuun, jossa siis asun tällä hetkellä, hyvät tavat jatkuvat. Tai niin kuvittelin tiedostavani, eilen vietin kyllä vielä epäkarpinomaista päivää, mutta nyt kokkailen taas kanaa ja kaikkea vähähiilariseen sopivaa.

En ole katsonut painoa, ehkä seuraavan viikon jälkeen. Olen kyllä ollut hiton tyytyväinen peilikuvaani, vaikka BMI huitelee vielä lievästi sen 30 yläpuolella. En malta odottaa kuinka tyytyväinen olen itseeni sen jälkeen kun saan vielä hieman päälle kuukauden karppailtua samalla tyylillä kuin mitä toistaiseksi on mennyt. Vaikka suoranaisesti ulkonäköön liittyvät asiat eivät olekaan niitä kaikkein motivoivimpia syitä omalla kohdallani niin on kuitenkin mieltä ylentävää huomata, että kaiken sen rasvan alle on piiloutunut ihan suhteellisen hyvännäköinen mies.

ViestiLähetetty: 2011-10-30 10:06:55 
Poissa
sintti
sintti

carpe omnia kirjoitti:
Yritän alkaa hahmottelemaan ajatuksiani tänne painonhallinta puolelle, sillä se on kuitenkin keskeisintä juuri nyt: saada paino putoamaan edes lähelle normaalia BMI-lukemaa (olen 179cm pitkä, joten vielä hetken BMI näyttää yli 30). Tällä hetkellä kaksi viikkoa ketoosia takana. Lähtöpaino oli 102 kg paikkeilla, tänä aamuna se näytti 98,5 kg. Luultavasti nestettä suurin osa, mutta olo on silti varovaisen optimistinen tämän toimivuuden suhteen.

Olen huomannut karppaamisen olevan kohdallani erittäin hyvä asia, ainakin mitä tulee painonhallintaan, niin sen johdosta ajatellut pitää foorumipäiväkirjaa. Jotta tiedostaisin syvemmin mahdolliset tilanteet, joissa alan lipsumaan, mutta samalla muistaisin kaiken sen hyvän jonka saan mahdollisesti kokea tällä matkallani.

Alku onkin mennyt suhteellisen hyvin, olotila on paikoitellen ollut jopa euforinen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ne kielteiset vaikutukset alkaisivat nousemaan taas pintaan. Hetki sitten kehon turpoaminen oli läsnä monta päivää, mikä sai ajattelemaan sitä että olenko sittenkin paisumassa tällä ruokavaliolla. Mutta ei, alaspäin vaikuttaa putoavan paino miellyttävän rauhallisesti.

Kompensoin mineraalien ja vitaamiinien mahdollista puuttumista ketoosiruokavaliostani ottamalla muutamia lisäravinteita, nestemäinen multivita ja pari muuta. En tiedä onko niistä ollut hyötyä, mutta kokonaisuudessaan tämänhetkinen ketoosi vaikuttaa lempeämmältä kokemukselta kuin pari aiempaa jotka ovat kaatuneet tyypillisesti liian kovaan dehydraatioon.

Tavoitteena on päästä sisälle tiedostavampiin elämäntapoihin. Ja tietenkin saada painoa siedettävämpään lukemaan. Tavoitepainona olen ajatellut tällä hetkellä 88 kg, siihen kun saisin sen putoamaan ja ennenkaikkea vakiintumaan niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Epäilen, että seinä alkaa omalla kohdallani tulemaan vastaan jossain 95 kg paikkeilla, mutta saa nähdä. Alku kuitenkin vaikuttaa lupaavalta.

Lyhyt esittäytyminen: kirjoittaja on 30-vuotias mies, joka pyrkii kohti tiedostavampia elämäntapoja.

Itse olen aloittanut 3 vk. sitten ja olo on kerta kaikkiaan hulppea. Painoa on lähtenyt 6 kg, tietenkin suurin osa nesteitä, mutta samapa se sille mitä se on. Syön 3 ateriaa/pvssä ja kaikki hyvinkin tarkkaan suunniteltuna.
Aamupalana 2 palaa karppileipää(3g/hh/viipale) juustoa ja kinkkua sekä voita, kahvia ja vettä. Lounas lihaa, kalaa tai kanaa n. 200g, runsas salaattia ja paljon vettä. Päivällinen, kylmiä leikkeleitä, munia, salaattia, juustoa ja vettä.
Lisäksi n. 3-4l vettä päivässä. Miltäs tämä kuulostaa teidän kauan tätä tehneiden joukossa?? mitä puuttuu, mitä lisää ym.
Energiatasoni on kuin 40 v sitten ollessani nuori aikuinen ja se toimii motivaatioina tänäkin päivänä.
Olen eläkkeellä ja minulla on aikaa värkätä ruuan kanssa ja nautin siitä.
Tavoitepainoni on tuolla 70kg kieppeillä ja sinne on matkaa vielä yli 10 kg. Pääsiäisen olen laittanut aikatavoitteekseni ja uskon siihen pääseväni.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.

ViestiLähetetty: 2011-10-30 11:23:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Miltäs tämä kuulostaa teidän kauan tätä tehneiden joukossa?? mitä puuttuu, mitä lisää ym.

En omaa niin syvää kokemusta karppaamisesta, että voisin sanoa mitään opastavia viisaita sanoja itse karppaamiseen liittyen (mutta heitäkin varmasti löytyy tältä foorumilta paljon). Itsekin vasta opettelen, vaikka tutustuinkin vähähiilariseen jo puolitoista vuotta sitten. Askel askeleelta, kananpala kananpalalta kuljen eteenpäin.

Mutta hyvältähän tuo kuulostaa, oma suunnitelmasi. Ei ruokailun tietenkään tule olla mitenkään dogmaattista (eli ajoittain lipsuakin saa) vaan tuntua kokonaisvaltaisesti hyvältä asialta ja vaikuttaa siltä, että koet karppaamisen juuri sellaiseksi joten en voi kuin suositella jatkamaan tiellä joka vaikuttaa hyvältä kohdallasi.

ViestiLähetetty: 2011-11-01 16:38:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jokainen kuun taite on aina ollut jokseenkin enemmän tai vähemmän stressin täyteistä aikaa, joten ei ole yllätys että olen taas repsahtanut karppaamisesta bissen litkimiseen sun muuhun epäkarpinomaiseen hiilarisyömäilyyn. Viikonloppuna olut maistui, maistuipa hyvinkin.

Huomenna on taas ostettava kaikkea hyvää vähähiilariseen sopivaa ruokaa. Ennenkaikkea hyvää, sehän johdattaa tämän kaiken taas hyvin käyntiin. En nyt niin syvästi voi soimata itseäni, sillä jokainen kuun taite on monesti mennyt saman kaavan mukaan, kunhan kuukausi kokonaisuudessaan menee hyvin niin voin tyytyväisenä iloita. Mutta kyllä tämä edelleen vaatii totuttelua kohdallani, se on jotenkin niin helppo luisua pois tästä hyvästä ruokavaliosta kohti sokeripitoisten ruokien napostelua.

ViestiLähetetty: 2011-11-04 08:24:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huokaan helpotuksesta. Jotenkin ajattelin, että veisi kauankin ennenkuin paino alkaisi taas tasaisesti putoamaan, kun ensin kävin lähisukulaisten luona jossa oli tarjolla kaikkea hyvää, enkä myöskään Turkuun saavuttuani päässyt heti karppaamisen rytmiin sisälle. Mutta, ei hitto, se näytti jo tänään 96 kg aamusta, joten nähtävästi kaikki vaikuttaa menevän ihan oikein. Ainakin juuri nyt on sellainen tunnelma, että saatan jo tässä kuussa päästä ehkä niukasti 90 kg alle. Ja sitten voin alkaa siirtymään hyväkarppaukseen kun aikeissa on herätellä henkiin vanha urheiluharrastus tai sitten päädyn tutustumaan johonkin uuteen, kuten aikidoon.

ViestiLähetetty: 2011-11-11 12:51:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ketogeeninen dieetti on hieman rakoillut, mutta siltikin hyvältä näyttää. En ole mitenkään maanisesti seurannut vaakaa, joten yllätys oli suuri kun se näytti tänä aamuna 94,7 kg. Ei enää pitkä matka tavoitepainoon.

ViestiLähetetty: 2011-11-13 08:30:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aika mahtavaa. Tänään hieman alle 94 kg, ei luoja. Läski vaan katoaa, itsestään. Ei ole tullut liikuttuakaan paskaakaan ja siltikin paino putoaa, hah.

ViestiLähetetty: 2011-11-13 09:05:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

carpe omnia kirjoitti:
Lähtöpaino oli 102 kg paikkeilla, tänä aamuna se näytti 98,5 kg. Luultavasti nestettä suurin osa, mutta olo on silti varovaisen optimistinen tämän toimivuuden suhteen.

carpe omnia kirjoitti:
Aika mahtavaa. Tänään hieman alle 94 kg, ei luoja. Läski vaan katoaa, itsestään. Ei ole tullut liikuttuakaan paskaakaan ja siltikin paino putoaa, hah.

Huomenta
no tietysti nesteitä lähtee alussa niinkuin muillakin.
mutta hyvältä näyttää alku... =D>
joo ja tietysti hidastuu, kun ei ole enää ylimäärä nesteitä ja rasva alkaa hitaasti "sulamaan".
tv AP

ViestiLähetetty: 2011-11-17 07:37:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Ari kannustavasta palautteesta, sitä on tietysti aina miellyttävä lukea.

Olen ottanut rennosti tämän karppaamisen, mikä on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi omalla kohdallani. Repsahdettua on tullut, pariinkin otteeseen. Mutta kokonaisvaltaisesti karppauslinjalla vedetään vieläkin, ja tällä kertaa tämä vaikuttaa pysyvältä elämäntavalta. Ja varmasti tulee olemaan läsnä elämässäni pitkään, sillä hiilarisyömäilyt on niin helppo vetää yli siinä missä ketoosiruokailussa tulee lähestulkoon aina pysyttyä kohtuudessa.

Paino on pudonnut, taas. 92,9 kg. Vielä on matkaa, mutta ne pääasiat joita lähdin tavoittelemaan ovat jo läsnä. Eli tiedostavampi elämäntyyli ruokailun suhteen, joten tietyssä mielessä koen jo saavuttaneeni sen keskeisimmän.

ViestiLähetetty: 2011-11-17 08:16:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuusi kiloa kuukaudessa? Mahtavaa! Oletko ottanut seurantakuvia?

ViestiLähetetty: 2011-11-17 09:11:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Valitettavasti myin digijärkkärini alkuvuodesta, jonka vuoksi en ole saanut kuvattua lainkaan mitään hetkeen. Se kävi kyllä mielessä ajatuksena, siis olisi ollut hieno räpsiä kuvia tältä matkalta. Mutta tällä kertaa näin. Mahtavaa, kyllä. Toivottavasti jatkuu myös hyvin.

ViestiLähetetty: 2011-11-22 09:54:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen miettinyt hetken syitä sille minkä vuoksi tämänkertainen laihdutusprojektini tuntuu onnistuneen siinä missä lukuisat muut kerrat tämä on lässähtänyt hetkessä. Epäilen, että kirjoittaminen on ollut yksi avaintekijöistä. Kirjoittaessa sitä näkee jotenkin sen kehityksen kaaren selkeämmin, pystyy hahmottamaan kaiken kokonaisvaltaisemmin, eikä hetkessä tapahtuvat mielialan heilahdukset sun muut kompastukset pääse vaikuttamaan niin paljon.

Tämä dieetti on ollut sekoitus ketogeenista karppailua ja kalorikyyläilyä. Silloin kun hiilareita on tullut hieman enemmän olen pitänyt huolen kokonaisvaltaisista kalorimääristä, ja enemmänkin painotus on ollut alusta saakka kohtuudessa kuin siinä että nyt vedetään mielin määrin kunhan vain hiilarit pysyvät kurissa. Tosin siinä vaiheessa kun ketoosi iskee päälle niin ei ole juurikaan edes nälkä joten jo sekin auttaa vetämään kalorimääriä alas.

Epäilen kirjoittavani vielä pitkään tänne foorumiblogiinkin, ehkä vähitellen tosin liikuntaosioon sillä ei tässä enää niin mieletön matka ole jäljellä tavoitepainoon, ellen sitten innostu pudottamaan vielä enemmänkin. En tosin usko, sillä olen jo nyt aivan hillittömän tyytyväinen tämänhetkiseen olemukseeni vaikka vielä neljä kiloa uupuukin tavoitteestani.

ViestiLähetetty: 2012-02-17 19:42:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämänhetkinen lisäravinnekombo on aivan mieletön. Nosteisen seesteinen fiilis, eikä mitään kofeiinipaskaa seassa josta tulee vaan liiallisen energisoitunut olo. Aivan kuin perhosen siiveniskuja sydänalaa vasten. Kasvoille tulee hymynkare 10-15 minuutin jälkeen kun olen heittänyt lisäravinteet naamaan.

Eilen aloitin smoothie kauden, tuntuu kyllä hyvältä. Huomenna katson painon tarkemmin, epäilisin sen olevan jossain 91 kg paikkeilla. Karppaaminen alkoi rakoilemaan hetki sitten ja olen etsinyt jotain lempeämpää ja ennenkaikkea kestävämpää hyväkarppaamisen muotoa, joka ehkä tässä hetki hetkeltä saattaa kirkastua ja löytää jonkin selkeämmän muodon. Mutta nyt hiljaa hapuilen eteenpäin ja toivon, että saan noi viimeiset kilot putoamaan.

Tässä se on, onnellisuuden taikakaava:
Source Naturals, Wellness Formula, Herbal Defense Complex
http://www.iherb.com/Source-Naturals-We ... /4562?at=0

Gaia Herbs, Thyroid Support
http://www.iherb.com/Gaia-Herbs-Thyroid ... 18656?at=0

Rainbow Light, Just Once, Men's One, Food-Based Multivitamin
http://www.iherb.com/Rainbow-Light-Just ... 14194?at=0

Healthy Origins, Vitamin D3, 5,000 IU
http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Vi ... 18335?at=0

Natural Factors, RxOmega-3 Factors
http://www.iherb.com/Natural-Factors-Rx ... /2717?at=0

Doctor's Best, Double-Strength SAM-e 400
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Doub ... /4732?at=0

ViestiLähetetty: 2012-02-18 08:04:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vaikuttaa se onnistuvan näinkin. Aloitin siis toissapäivänä hyväkarppauslinjalla, joka tällä hetkellä vaikuttaa olevan niin vahvasti kasvislinjalla etten tiedä kehtaako sitä edes kirjoittaa karppausfoorumille mitään. Mutta meitä on moneen lähtöön ja juuri nyt tämä vihreiden smoothiejuomien valitseminen osaksi ravintoani tuntuu oikealta ratkaisulta.

Myönnetään, että kirottu David Wolfe raw food hypetyksineen on tällä hetkellä imenyt mukaansa. Olen katsonut nyt lukuisia tunteja Longevity Now konferenssien videomateriaalia. Joten se on omalta osaltaan ohjannut lehtivihreiden pariin. Toinen syy oli siinä, että mun leposyke vaikutti nousevan parin kuukauden karppaamisen aikana liian korkealle. Ja epäilen, ettei liiallinen lihansyönti sovi allekirjoittaneelle. The China Study vaikuttaa tukevan tätä aavisteluani, ja vaikka korrelaatio ei olekaan sama kuin kausaliteetti niin siltikin punaisen lihan karsinogeenisyys nyt on aika selkeä juttu.

Aloituspaino oli 91,3 --> 90,2 kg parissa päivässä. 89,5 kg siihen pääsin rentokarppaamisen tyylillä, joten ehkä mun repsahdukset eivät ole olleet niin suuria kuin mitä kuvittelen. Hyväkarppauksen linjalla eteenpäin, jos tämä nyt edes on enää karppausta lainkaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00