carpe omnia kirjoitti:
Yritän alkaa hahmottelemaan ajatuksiani tänne painonhallinta puolelle, sillä se on kuitenkin keskeisintä juuri nyt: saada paino putoamaan edes lähelle normaalia BMI-lukemaa (olen 179cm pitkä, joten vielä hetken BMI näyttää yli 30). Tällä hetkellä kaksi viikkoa ketoosia takana. Lähtöpaino oli 102 kg paikkeilla, tänä aamuna se näytti 98,5 kg. Luultavasti nestettä suurin osa, mutta olo on silti varovaisen optimistinen tämän toimivuuden suhteen.
Olen huomannut karppaamisen olevan kohdallani erittäin hyvä asia, ainakin mitä tulee painonhallintaan, niin sen johdosta ajatellut pitää foorumipäiväkirjaa. Jotta tiedostaisin syvemmin mahdolliset tilanteet, joissa alan lipsumaan, mutta samalla muistaisin kaiken sen hyvän jonka saan mahdollisesti kokea tällä matkallani.
Alku onkin mennyt suhteellisen hyvin, olotila on paikoitellen ollut jopa euforinen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ne kielteiset vaikutukset alkaisivat nousemaan taas pintaan. Hetki sitten kehon turpoaminen oli läsnä monta päivää, mikä sai ajattelemaan sitä että olenko sittenkin paisumassa tällä ruokavaliolla. Mutta ei, alaspäin vaikuttaa putoavan paino miellyttävän rauhallisesti.
Kompensoin mineraalien ja vitaamiinien mahdollista puuttumista ketoosiruokavaliostani ottamalla muutamia lisäravinteita, nestemäinen multivita ja pari muuta. En tiedä onko niistä ollut hyötyä, mutta kokonaisuudessaan tämänhetkinen ketoosi vaikuttaa lempeämmältä kokemukselta kuin pari aiempaa jotka ovat kaatuneet tyypillisesti liian kovaan dehydraatioon.
Tavoitteena on päästä sisälle tiedostavampiin elämäntapoihin. Ja tietenkin saada painoa siedettävämpään lukemaan. Tavoitepainona olen ajatellut tällä hetkellä 88 kg, siihen kun saisin sen putoamaan ja ennenkaikkea vakiintumaan niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. Epäilen, että seinä alkaa omalla kohdallani tulemaan vastaan jossain 95 kg paikkeilla, mutta saa nähdä. Alku kuitenkin vaikuttaa lupaavalta.
Lyhyt esittäytyminen: kirjoittaja on 30-vuotias mies, joka pyrkii kohti tiedostavampia elämäntapoja.
Itse olen aloittanut 3 vk. sitten ja olo on kerta kaikkiaan hulppea. Painoa on lähtenyt 6 kg, tietenkin suurin osa nesteitä, mutta samapa se sille mitä se on. Syön 3 ateriaa/pvssä ja kaikki hyvinkin tarkkaan suunniteltuna.
Aamupalana 2 palaa karppileipää(3g/hh/viipale) juustoa ja kinkkua sekä voita, kahvia ja vettä. Lounas lihaa, kalaa tai kanaa n. 200g, runsas salaattia ja paljon vettä. Päivällinen, kylmiä leikkeleitä, munia, salaattia, juustoa ja vettä.
Lisäksi n. 3-4l vettä päivässä. Miltäs tämä kuulostaa teidän kauan tätä tehneiden joukossa?? mitä puuttuu, mitä lisää ym.
Energiatasoni on kuin 40 v sitten ollessani nuori aikuinen ja se toimii motivaatioina tänäkin päivänä.
Olen eläkkeellä ja minulla on aikaa värkätä ruuan kanssa ja nautin siitä.
Tavoitepainoni on tuolla 70kg kieppeillä ja sinne on matkaa vielä yli 10 kg. Pääsiäisen olen laittanut aikatavoitteekseni ja uskon siihen pääseväni.
Hyviä neuvoja otetaan vastaan kiitollisena.