karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 08:55:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: 17.1
ViestiLähetetty: 2007-01-17 08:53:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ja rasvapaastolle tänään.

Eli aamulla pilatesta 10min ja venyttelyä.

Tänään popsin vain 300gr rasvaista juustoa.
Muuten eilen etsin sitä rasvaisinta juustoa. Koko CM kaupan rasvaisin juusto oli 34%:sta Cumlinge juustoa. Eikö tosiaan oo rasvasempia?

Viestin otsikko: 19.1.
ViestiLähetetty: 2007-01-19 08:29:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:(

Nyt siis kaksi päivää rasvapaastoo takana...

Puntari on tiukasti 65 kg kohdalla.

Tänään aloitan aamuni turkkilaisella ja mansikoilla, kahvia kermalla ja vodaa sekä laittimetskaa.

Ei pyge enää rasvapaastoo, kun eilen illalla tuli juustot ylös. Pikkuinen lievä ruokamyrkytys, mutta ei kyllä juustot nyt maistu. Otamma siten uusikis kun olen tutkinut uusia ruokia rasvapaaston ajaksi.

Päivälliseksi pistelin paahtopaistia ja koskenlaskijaa, kahvia kermalla ja veddä.

Koitio kun tulin sipaisin naamariin jauhelihatomaattisipuli sorsselin maustettuna koskenlaskijalla. Ja jälkkäriksi... pitkin päivää valmiskermavaahtoo... :oops:

Mitähän iltapala tuo tullessan.. muutama metukan siivu on jo menny!

Viestin otsikko: Se muuten auttoi!
ViestiLähetetty: 2007-01-19 19:40:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Väliaika tietoja!

Migreeni... mä vihaan sitä! Mutta ihanaa tässä nyt on se, että mulla ei ole enää kauheeta ahmimista eikä kohtauksia tule kuin 2-3 krt viikossa!!!

Ne on myös koko ajan vähenemään päin ja lääkkeetkin on alkaneet toimimaan (mitä ne ei oo aikasemmin tehneet)!

Olen siis suhteellisen onnellinen 65 kiloinen typykkä kohta jopa kiinteellä vartalolla.

**TTU päätin, et jos ei putoo, niin ei putoo... kunhan kapenee! =)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 10:52:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Perjantai lauantai...

Puntarille en kyllä nouse.

Perjantaina vetelin turkkilaista ja mansikoita aamulla.
Ja en muista mitä muuta söin... Join yhden oluen.

Lauantaina aamupalaks yksi muna kermalla, voilla, jusutolla.

Päivällä Kanasuikaleita ananaksella ja vähän porkkanalatikkoo joulusta. (Oli muuten sika hyvää...)
Jälkkäriks turkkilaisa mansikoilla.

Illalla 1 ½ uunissa tehtyy karjalanpiirakkaa jossa oli juustoo, koskenlaskijaa ja metukkaa. Kananmuna kemalla, metukalla, juustolla ja koskenlaskijalla.

Ja illalla olut ja 1½ lasia punaviiniä.

Ainiin ja karkkia... :oops:

Viestin otsikko: 21.1.
ViestiLähetetty: 2007-01-21 10:56:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:(

Huoh...

No aamiaiseksi se mun munakas yhdellä munalla.

Päivällä syön kukkakaali, koskenlaskija, parsakaali, kerma keittoo ja ehkä jostain jotain prodee viä lisäksi.

Illalla luultavasti partaa mansikoilla ja kermalla.

Painoa en uskalla mennä kattoo!

päätä ei särje, siitä pitäis olla tyytyväinen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 07:44:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hepskukkuu :)

Mites täällä menee? Rasvapaastot näemmä ohi, hyvä vaan kuulosti aika kamalalta...

Onks sulla jotkut tietyt päivät kun käyt puntarilla? Miten sait painon tippumaan aluksi ja millä vauhdilla?

Mähän hyppään vaa'alla joka päivä, ja paino vaihtelee aika paljon, esim. kävin jo alle 65 viime viikon aikana ja meinasin masentua kun tänä aamuna olikin 65.5, mutta sitten kun vertasin sitä tasan viikon takaiseen painoon niin oli kuitenkin -700gr, mikä on musta tosi hyvin. Mahdollisesti tollaset näennäiset painonnousut, mitkä onkin vaan luonnollista heilahtelua, saattaa repsahduttaa (kun masentavat) ja sit sitä oikeesti saadaan painoon sitä plussaa/ei edetä alaspäin. En tiedä voisko sun kohdalla olla kyse tästä, mut koita vaan jaksaa pitkäjännitteisesti jatkaa, tsemppiä kaavid!

Viestin otsikko: =)
ViestiLähetetty: 2007-01-23 08:19:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moro!

Paino on tippunut 74 kg:sta 65 kg:aan.
Aikaväli on ollut viimevuoden heinäkuusta tähän päivään.

Tarpeeksi nopeastihan paino on tippunut, mutta kun olen kärsimätön.
Ja joo, ramppaan puntarilla joka pirun päivä... tyhmää sinänsä.
Samoin kun tää että en mittaa vaan tuijotan painoa.
Pitäisi olla tyytyväinen. Ja olenkin kyllä.

Pitää vaan olla sitkeä ja antaa ajan tehdä tehtävänsä.
Ehkä... jos lakkaankin ramppaamasta puntarilla kokonaan. Jos en tuijottaisikaan puntariin kuukauteen?!

Hui... no mä kokeilen!

Ja kiitos kannustuksesta! Se on aina tarpeen! =)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 10:17:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitäsköhän sun koittaa induktioo viikon pari, jos paino sitten lähtis taas laskuun. :? Äläkä hyvä ihminen ole liian ankara itsellesi. :smt058

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-03 21:32:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oli nyt pakko pistää tämä linkki kun sattui silmiini:

Lainaa:
Migraine
This account is from a letter written to the Independent in February 2005 by Amber Barnitt:

Immobilising, throbbing pain; violent vomiting; hot sweats; cold sweats; in and out of sleep. That's how I spent last Sunday. Again. As I recover from another debilitating migraine, which even my emergency treatment will not reach, I pick up my trusty Independent and what do I see? 'The killer in our food'. Hurrah!
They are all at it ... Horlicks ... "Great new taste!" hydrogenated vegetable oil taste presumably? Seven Seas cod liver oil and multivitamin capsules (of all things) ... the source of my latest torture. Products that have been consumed for years with no problem suddenly become complete no-nos for a migraine sufferer. And when the label is read to find out why you have just spent another day out of action, yes! There it is! Hydrogenated vegetable oil! There are endless basic foods, from cheese to citrus fruits that cause migraines without the food processors adding to the problem.

Although no fan of all the new laws that emanate hourly from our leaders, I propose just one more. Supermarkets should be forced to display great open vats of the ingredients in the items they sell at the end of every aisle. Huge barrels of chemical additives and gloopy hydrogenated veg oil would put anyone right off their morning digestive biscuit ( another culprit).

As the Sudan I problem has shown, no-one has a clue what is in the food we eat. And just saying 'oh well its only the proles who eat junk food' will not wash; everyone eats this stuff at some time. I keep hens, buy local, grow veg etc etc, but I am still poisoned on a regular basis by food processors who are only concerned with shelf life and jacking up their profits.

The only good thing about this issue is that, speaking with my farmer's wife hat on, at least this is one 'food scare' where the blame can't be passed down the line to us!

Amber Barnitt, North Yorkshire.

Viestin otsikko: Elämälle uusi käänne!
ViestiLähetetty: 2007-05-08 14:30:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei taas!
Pitkästä aikaa...
Paino... noh se pysyy ja keikkuu 65-67kg tienoolla.
Mä koitan uutta psykologiaa itseeni...
Mä siis karppaan eli hyväkarppaan. Mutta jos mä oppisin elämään hetkessä ja nauttimaan elämästä... mitenhän sitten kävis? Lakkaisin kohkaamasta...

No anyway... ollaan muutettu Espooseen, joten elämä muuttunut muutenkin.

I´ll keep you informed!
:P :wink:

Viestin otsikko: Uskomaton Äiti!
ViestiLähetetty: 2007-08-27 12:49:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:shock:

Mun äiti... hyväkarppi...
On laihtunut 20KG!!!
Siis tällä karppaamisella. Pistää oikeesti pähkäilemään, että MILLÄ HEMMETILLÄ äiti sen teki!!??!?!

No.. sitkeesti hyvä karppailee, eikä sorru PITKÄKSI aikaa houkutuksille. Ja...
Äiti on eläkeläinen. Äidin on helppo viettää pitkää aamiaista kotona lehteä lukien ja muutama hapankorppu nauttien. Energiaa ei juuri kulu, koska liikunta tapahtuu pääasiassa keittiön, olohuoneen ja parvakekkeen välillä. Iltapäivällä äiti syö ruoan joka on monipuolinen ja saattaa sisältää hiilareitakin. Illalla ei välttämätää syödä mitään. Äiti sanoo lukeneensa Montinakkinsa ja Atkinssinsa ja syövänsä riittävän monipuolisesti. Sanoo saavansa tarpeeksi rasvaakin.

On silti outoa katsoa äitiä niin hoikkana. Siis äiti voi todella hyvin. On pirteä ja energinen. Mutta... jotenkin...

Tässä kohtaa ravistelen itseäni ja päätän että kyse on vain kateudesta. Onhan äiti jo 7 kg hoikempi kuin minä!
No joo!

ONNEKSI OLKOON ÄITI!!!
Olet todella ansainnut tuon nykyisen hyvinvoinnin joka sinulla on! Olen puolestasi äärimmäisen onnellinen kaikesta huolimatta! :smt049

Minä rämmin perässä, tavoitteena yhtä hyvä vointi ja itsensä hyväksyminen! :)

Voimia taas kaikille!

ps. Huomisesta alan pitämään ruokapäiväkirjaa! ...taas...

ViestiLähetetty: 2008-06-23 21:08:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D>
Vuosi.... noin vuosi sitten viimeksi kirjoitin. On mennyt niin ja näin. Hyvä karppina pysynyt. Joskus lipsuu ja joskus pysyy hyvin.

Olin rasvojen mittauksessa. Jep, eka satsi meni hyvin. Oli oikein hyvin keskitiellä rasvat suhteessa lihakseen. Sitten meni n. kolme kookoo ja kävin mittauksessa uudelleen. No voih.... sinä aikana olin siirtynyt ruokalamme ruokaan (työpaikkaruokalan) ja liikkunut vähän epäsäännöllisesti... kolme kiloa pelkkää nestemössöä ja olo on karmea. Nesteet tippuneet alas ja rasva suhteessa lihakseen pikkusen kallistunut väärälle tolalle.

No okei, liikuntaa voi aina lisätä, skarpata ja karpata. Mutta mistä tämä johtuu??? Voi, että sitä onkin niitä piilohiilareita valmiissa ruoassa. Paras kellistyä takaisin omatekemään juusto/tonnikala salaattiin! Ja jatkaa aloittamaani lenkkeilyä! Hih...ajatella, mä olen alkanut lenkkeillä.

Mut hitto... paino on perseestä vieläkin, vaikka totuuden nimissä: MITÄ TUN VÄLIÄ SILLÄ ON!

E.

ViestiLähetetty: 2012-01-13 09:54:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No kauhistus sentään. Vuodet vierii! =)

Migreeni on ikävä tauti joka vaivaa harmillisen montaa ihmistä. Myös minua, vanhinta lastani ja montaa läheistäni.
Itse olen saanut sen kuriin ruokavaliolla ja hyvillä elämäntavoilla. Joskus se silti yllättää, mutta muistuttaa samalla, että tsot tsot...

Tilanteeni on muuttunut. Olen onnellisempi. Olen keksinyt, että onnellisuus on minusta itsestä kiinni ja että rakkaalla perheelläni on siihen suuri vaikutus.
Olen edelleen naimisissa saman miehen kanssa ja olemme tehneet yhden lapsen lisää. Kolmen upean mukelon ja elämänkumppanini kanssa olen ymmärtänyt, ettei onni vieläkään ole rahassa tai työssä. Ei opiskelussa eikä baareissa. Kyllä se on tässä ja nyt.

Migreenini. Minun oma paholaisnaiseni... se ei koskaan minua jätä. En usko. Ei edes sitten kun olen vanha ja ryppyinen. Mutta en anna sen enää koskaa selättää minua.

Lapsi nukkuu. Taidan mennä seuraksi. Väsymys ruokkii päänsärkyä kummasti...

En mennyt nukkumaan. Jäin kiinni näihin omiin juttuihini ja huomaan kasvaneeni ihmisenä melko monta metriä. Ja painoakin on tullut melko monta kiloa! :D
Eipä tästä ole kun kohta se seitsemän kuukautta kun sain poikalapsen. Ihana Ottomönkiäinen jätti kuitenkin lanteille kiloja keikkumaan.

Paino eilen aamulla oli 77,8kg.
Matkaa sinne omaan kilolukemaan on. Mutta matka tulee olemaan hauska niin kuin ennenkin. Päätä ei onneksi särje enää niin kuin tämän blogin alussa, mutta kyllä se vielä riesana on. Minun painon nousun syyt lepää työpaikkaruokailussa, leivässä ja toki myös hankalassa raskaudessa.
En halua jojoilla... en halua siis enää tuollaisia täysin käsittämättömiä 56kg lukemia vaan jos nyt otettaisiin kilo kerrallaan alas. En myöskään pysty liikkumaan niin paljon kuin ennen sillä en pääse työpaikalle fillarilla... mutta on pojalla komiat kärryt joiden kanssa voi juosta ja pyöräillä muuten! =D>
Olen tiukasti taas karppaillut muutaman päivän ja on hyvä fiilis. En koskaan lakannut karppaamasta, mutta hillareiden taso on vaihdellut. En ole aina pysynyt tiukasti ruodussa ihan oman lepsuilun vuoksi.
Mutta olen opinut pitämään ruoasta ja olemaan stressaamatta siitä. Se on minulle paljon se.

Ihan vertailun vuoksi laitan tähän nyt edellisten päivieni ruokapäiväkirjaa. Huomaan, että sekin on muuttunut ihan jännittävästi.

Aamiaiseksi maitokahvi ja myöhemmin kananmuna.
Lounaaksi mantelijuustoleipä kasviksilla ja juustolla.
Päivälliseksi itsetehtyä hernekeittoa.
Illalliseksi mansikoita ja turkkilaista jogurttia.

Tällä kaavalla meinaan mennä. Yritän pitää tämän touhun sellaisena, että pystyn jatkamaan tätä vielä töihin palatessanikin. Onneksi voin tehdä töitä kotoa jonkin verran joten aina ei ole kokoussämpulät nenän edessä. :roll:

Nyt menen... tai enkä mene. Istun tässä sohvalla ja odotan, että lapsi herää uniltaan. Menisikö sitten vaikka vähän kävelylle? Ehkäpä.

ViestiLähetetty: 2012-01-25 09:00:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mahtava viikonloppu Saksassa takana! Kiitän ystävät ja perhe.
Maailman suurimmat venemessut on nyt nähty ja koettu. Tai ei niitä ehtinyt täysin nähdä tuossa ajassa, mutta koettu on.

Karppaus onnistuu Saksassakin hyvin jos vain haluaa. Aamiainen oli hotellissamme upea -> ei yhtään turhaa hiilihydraattia. Päivällä popsittiin bratwurstia oluen kanssa. Olut on joskus ihan paikallaan! Illalla Döneriä joka on siis melkein karppia jos jättäisi sen pullan siitä ympäriltä syömättä... :oops:
Eli melko menestynyt viikonloppu ja yksi kilo lisää puntariin. Mitäpä tästä opimme?? EMME MITÄÄN! :lol:
Sillä ihminen joka ei nauti elämästä on yhtä kuin aurinko joka ei koskaan nouse. Älkööt siis rakkaat unohtako tämän kaiken hypettämisen lomassa ottaa aikaa ja rentoutua. Emme me kuole Döneriin tai olueen silloin tällöin. Päin vastoin. Vahvistamme sillä omaa sielua ja näin meistä tulee aina parempia karppaajia!

Rakkautta ja anarkiaa kaikille! :smt049

Viestin otsikko: Mitä? Miten se kävi??
ViestiLähetetty: 2012-02-06 10:15:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi elämä.

Olen skarpannut nyt muutaman kuukauden. Alku meni perseelleen ja tuli Joulu... No Joulu on mun heikko kohtani. Lähinnä sen nautitun punaisen ja lanttulaatikon tiimoilta.
Jouluna oli siis plakkarissa 80kg. Päätin, että en nouse puntarille vaan keskityn nyt syömiseen.
Tammikuu... ihanaa! Saksan reissu ja maailman suurimmat venemessut. Meni hyvin, kuten edellä mainitsin.

Viikko sitten nousin aamulla puntarille. Kädet täristen ja hiki päässä laskin katseeni kohti varpaita. Varpaat näkyy, hyvä niin. Näkyy myös lukema... 75,5! Wuhuu! Ja mitään en ole tehnyt!! Vai olenko? OLEN!

Kaikki nämä vuodet olen himoinnut leipää. #-o Leipä on mun vihollinen numero yksi! Mutta tänä vuonna päätin rohkeasti korvata sen sillä eroon en siitä pääse. Korvasin sen mantelileivällä jonka resepti löytyy varmaan vieläkin etusivulta. 1g hiilareita ja erinomainen maku. Korvaa leivän täydellisesti ja sen huomaa puntarissa!

Alla esimerkki päivästäni:

7:20 maitokahvi ja vettä plus vitamiinit
8:40 keitetty kananmuna ja vettä
11:30 mantelileipä juustolla, salaatilla, tomaatilla, paprikalla ja kurkulla sekä kuppi teetä hunajalla tai hedelmäsokerilla
16:00 punajuuriporkkana karjalanpaistia ja vettä
21:00 turkkilaista jogurttia ja mansikoita sekä kaksi kuppia teetä hunajalla

Olen antanut itselleni luvan syödä pullaa jos sitä joku tarjoaa, mutta kotiin sitä ei kanneta. Muutenkin olen pyrkinyt ottamaan rennon, stressittömän ja positiivisen asenteen tähän hommaan. Minä hyväksyn itseni sellaisena kun olen selluliitteineen ja nahkapusseineen. :smt047
Painan mielestäni pois kaikki "mähaluunnäyttäämissiltäjaollatosilaiha" -jutut ja olen realisti. Olen yli kolmekymmentä. Se pitää muistaa ja viimeisin synnytys kyllä oli karu palautus todellisuuteen! :smt043 Ja tässä niitä raskauden ja työelämän tuomia kiloja pudotellaan. Tuskin pääsen enää noihin painoihin missä keikuin tämän ketjun aloitusvuonna. Mutta ei se mitään. Tavoittelenkin nyt kokonaisvaltaista hyvää oloa.

Nautitaan siis talvesta ja kohta alkavasta keväästä! Rakkautta kaikille!

ViestiLähetetty: 2012-03-16 15:32:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sinetöin ja hyvästelen tämän ketjun. Jätän jäähyväiset ja siirrän tarinani muualle. Voit edelleen seurata onnen metsästystä blogissani http://elli-jasmiini.blogspot.com/.

Olen päässyt painonpudottamisesta. Olenko tavoitteessani? Tavallaan. Olen tyytyväinen tähän. En ole laiha, mutta en lihava. Syön terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti. Pääsääntöisesti lipuu alle 20g/päivässä, mutta en pidä siitä kirjaa, en tarkkaile. Opettelen olemaan.

Onnea kaikille! Ja käykää lukasemassa, kommentoimassa blogia.

Kiitos kaikille kaikesta ja ihanaa kesän odotusta!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5

Kaikki ajat ovat UTC+02:00