karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 22:57:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-05-18 12:34:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Itseään saa ja pitää kehua, varsinkin aiheesta.
Ja kyllä täällä saa muitakin kehua.

Pudotus se on pienikin pudotus, ja sulla on melko iso, melkein romahdus.
Hyvä, hyvä.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-20 09:10:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-29 21:06:47
Viestit: 15
kiitos teille kun jaksatte tsempata :) Tuo ittensä kehuminen on tosiaan sellaista jota en ole oikein osannut, pikemminkin päinvastoin. Oon käynyt viime aikoina paljon asioita läpi, jonkun tason mietiskelyä tämä kai on. Olen esim. huomannut miten olen tiedostamattani jo pidempään alkanut erkaantumaan perheeni jäsenistä. Mutta lieneekö tuo ihmekään, kauan siinä meni ennenkuin sen myönsin itselleni, mutta niin se on vaan että olen aika kokenut olevani jollain lailla B-luokan kansalainen. Nimenomaan siis perheeni, niiden kaikkein lähempien keskuudessa. Jos totut siihen että ympärilläsi olevia kehutaan aina miten hyviä ja kauniita ovat, niin siihen alkaa uskoa itsekin ettei minussa ole mitään kehun arvoista. Monen tekijän summasta on sitte alkanut suojamuurin rakentaminen, toiset osaa tehdä sen henkisesti mä turvauduin suojamassaan. Pahiten satuttanut on sellainen ehkä joillekin olisi pikku asia mutta muhun se on jättänyt pysyvät jäljet sieluun. Huomasin oman isäni vitsailevan elein ja ilmein eräille henkilöille minusta. Luuli etten näe mutta näin. Myös hän huomasi että kiinni jäi, ilme vain meni vaivaantuneeksi mutta ei koskaan vaivautunut edes pyytämään anteeksi tai muuten edes vähän paikkailemaan. Siinä vaiheessa kun tajuaa olevansa jopa läheisilleen pelkkä vitsi, ei jaksa enää välittää mistään vaan otin syömisen turvaverkokseni.

Elämässäni on nyt ihmisiä joiden tiedän arvostan mua sellaisena kuin olen, mutta edellämainituista fiiliksistä en ole heillekään puhunut sanallakaan. Ehkä nyt täällä, turvallisen tuntemattona, on aika aloittaa näiden sisäisten solmujen aukominen ihan toden teolla. Monet itkut tässä tulee itkettyä mutta uskon niiden olevan sen kaiken arvoista, että saan itseni ehyemmäksi ihmiseksi.

Kiitos, helpotti. Jatkakaamme viikonlopun viettoa kauniin kevään säestyksellä, on ollut kai melko aktiivista kun sitten perjantain on hukattu puoli kiloa jonnekin. Nyt voisi pyöräyttää sellaisen munakkaan että heikompaa voi hirvittää, salami-kinkku-juusto, varmasti pitää nälän pois pitkälle iltapäivään asti. Vielä sen verran että mihinkään masennukseen ei ole tarvetta eikä tarkoitus vaipua vaan nautin hyvillä mielin karppaamisen eduista ja elämän pienistä iloista :)

_________________
Ison urakan ekan viiden kilon sulattelut:

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-20 12:43:16 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
:hug:
Joskus ne luurangot on päästettävä pois kaapista ja purettava sydäntään. Se helpottaa heti sydänalassa.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-20 14:37:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-09-24 16:28:14
Viestit: 3
:smt052 Hei eikös me yhdessä onnistuta tässä, toinen toisiamme tukien! Täällä tosiaan tuntuu, että voi ne omat ajatukset tuoda esiin ilman, että niitä joku alkaisi heti vääristelemään tai selittelemään negatiivisessa mielessä. Itse ainakaan en ihan helposti kerro yksityisimpiä asioitani läheisillenikään, tästä karppaamisestakin sanoin vähän kuin ohimennen. Saati että olisin alkanut ruotimaan syvällisemmin sitä, mikä tähän suureen painoon on kaikenkaikkiaan oikein johtanut. Aikoinaan kun paino vaan nousi ja nousi, saattoivat todeta, että "kyl sun kans tarttis ruveta...". Ei se kyllä kauheesti auttanut. Nytkin kuvittelen monien ajattelevan, että "katsotaas nyt kauanko tällä kertaa toi kestää..."

Mut nyt näytetään kaikille närhen munat! Ennen kaikkea itsellemme! \:D/

Eiks jeh?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-21 14:36:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Täällä hirveä draivi päällä.
Kyllä muut ihmettelee kun rasvalla läski lähtee.
Ja antakaa mennä, näyttäkää millaisia oikeasti olette.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-22 10:04:00 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-29 21:06:47
Viestit: 15
Voi Papukaija sun kirjoittamaa, se kuulosti niin tutulta! Mutta mehän näytetään tosiaan nyt kaikille mistä meidät on tehty!

....Hei oon pyörispyllerö ja mut on tehty rasvasta :mrgreen:

Ja kiitos teille kaikille ihanille :hug:

Mutta niin, tuli tuossa "luurankopäivänä" eli sunnuntaina yksi pelottava huomio. Mietin paljon asioita läpi, tuli vähän itkuakin tirautettua niin mitä sanoi ruokahalu? Mulla ei ole ollut minkäänlaista napostelujen tarvetta tässä karppaillessa mutta sunnuntaina se iski! Eli heti kun sielussa myllersi alkoi mieli vetää kohti naksusia, namusia, herkkusia kiellettyjä. Mutta nyt tiesin mistä se tunne johtui ja osasin pistää sille hanttiin. En siis antautunut ilkeille hiilareille, ainoastaan muutaman mansikan hiilareilla herkuttelin, olikin namia kermavaahdon kera 8) Ja sitten vielä illalla tuli käytyä puolen tunnin lenkki kun ei pystynyt enää katsoo lätkämatsia tai olis saanut sanoa kynsille hyvästit. Ehkä mulla alkaa olla aseita pahoja tapojani vastaan, ehkä löytyy jopa sisuakin purra hammasta ja antaa hiilarimöröille köniin.

Olisi pari kysymystä / pohdinnaista mulla pyörinyt mielessä jos joku osais auttaa. Vähän lueskelinkin jo muita keskusteluketjuja aiheiden tiimoilta mutta silti olen vähän :?: mitä pitäisi tehdä.
Kyseessä lisäravinteet. Käytän silloin tällöin magnesiumia (kiitos liikunnallisen kaverin vinkin) mutta oliskohan syytä aloittaa myös joku kalkkilisä? Kun noiden maitotuotteiden käyttö on vähentynyt kuitenkin aika paljon entisestä (välillä on jätskiä ikävä, myönnän) niin jääkö kalsiumit liian alas. Näin naisihmisenä niitä tulevaisuuden vuosia silmälläpitäen olis tarpeen pitää/saada luut vahvoiksi joten olisko paikallaan pikkulisä pillerin muodossa?

Toinen pohdinta, mistähän johtuu karppauksen myötä iskenyt teen himo? Olen ollu aina kahvin litkijä, teetä oon juonut ihan satunnaisesti silloin tällöin. Nyt on asia heittänyt ihan kuperkeikkaa eli eilen join 1 mukin kahvia joka sekin jäi kesken mutta teemukia täyttelin ahkerasti. Ei ollenkaan toki huono muutos mut ihmettelen kovasti. Enimmäkseen vihreää teetä mutta menee ihania mustiakin, uusin löytö mulle on lakritsitee =P~ Ja mahtaakohan teen kanssa olla sama kuin kahvin että vettä pitäis hörpätä myös siinä sivussa ettei kuivu rusinaksi?

_________________
Ison urakan ekan viiden kilon sulattelut:

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-23 14:08:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
No ensin
kahvi poistaa nestettä kun se on sellaista ????? (hieno tieteellinen nimi)
Tee ei poista samallalailla,nestettä, vai olenko väärässä?
Eli kahvin kanssa vettä.

Mannessiumista viellä, niitä on erilaisia.
Mangesium oksidi ei imeydy niin hyvin kuin se toinen.
Oksidista voit katsoa haku sanalla Faksi :wink:
Lisä kalkki ei lienee kenellekkään haitaksi (naiselle varsinkaan).

Ja hiilari mörölle köniin. Vau.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-23 14:14:13 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 18:55:20
Viestit: 16408
:lol:
Faksit ja Porekakkaajat vie ihan varmasti Konniksen ja mun päikkyihin :mrgreen:
En kyllä koittanut, mutta....
Hyvin sulla menee, ja noi ajatukset mitä itsestäs mietit, ne on mullekin tuttuja, mä tosin erosin, ja pääsin sitä kautta läheiseksi lapsieni kanssa.
Uusi rakkaus astui heti kuvioihin, ja siitä miehestä pidin kiinni kynsin ja hampain :)

_________________
Päikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=72076


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-24 11:22:17 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-29 21:06:47
Viestit: 15
Hyvä juttu ettei tee vaadi rinnalleen vettä hörpittäväksi, tai muuten mulla halkeisi rakko :D
Kalkkilisää aloin nyt popsimaan, magnesiumini epäilen olevan sitten tuota huonompaa versiota vaikka normisti en ylenkatsokaan ns. halpistuotteita (ole tarkka ota pirkka!) En uskaltanut vielä sukeltaa faksi, oksidi tai porekakkaajien ketjuihin mutta joku päivä sitten....ehkä sitten selvii sekin miten faksi liittyy magnesiumiin. Ja kivat vaan teille, nyt soi päässä se mainosbiisi "yksi kaksi sulle tuli faksi..." :mrgreen:

Mittanauha on hukuksissa, harmi. Nimittäin parit hassut muutokset huomaa jo pienelläkin kilojen pudotuksella joten senttien seuraaminen olis mulle suositeltavaa. Rintsikoissa on mennyt olkainsäädöt uusiksi ja tänään on sellaiset päällä, jotka oli jo siirtymässä pois käytöstä kun olivat liian piukat. Ja nyt on ihan sopivat! Ja niiden päällä on uusi pusero joka oli jo joutumassa kirppiskasaan koska hihat puristi yläosastaan koristeeksi tarkotettujen kuminauhaompeleiden takia. Vaan eipäs purista enää.
Tää on kiva suunta :)

Huomenna katotaan mitä vaaka kertoo vai kertookos muuta kuin grillimakkaraa. Eli tänään grillataan =P~

_________________
Ison urakan ekan viiden kilon sulattelut:

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-05-29 08:14:33 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-04-29 21:06:47
Viestit: 15
Jurnutijurnuti....se taitais hyvin kuvata mun painonpudotuksen vauhtia. Puolen kilon päässä oisin ekasta viidestä kilosesta mutta tiukkaa on eikä vaan sula. Tai sulaa jotain, vaatteissa ja yleisessä olotilassa huomaan kyllä muutoksen mutta vaakaa ei ainakaan voi syyttää hurjastelusta. Kyllähän välillä vähän harmittaa kun monilla sama määrä on lähtenyt jo jollain ekalla viikolla mut ei voi minkään, tän kropan toimintojen kanssa kun on vaan elettävä. Mutta näinhän se oli ekalla karppauksellanikin, tosin silloin lähti vaan kolmisen kiloa ja stoppasi siihen joten johan siitä on parannettu tulosta 8)
Sitä paitsi liikkumisen vaikutuksetkin tuntuu, eipä enää puuskuta niin pahoin jo ekassa ylämäessä mikä lenkkireitin varrella on, ekoilla kerroilla kun tuntui että puuskutus kuului naapurikuntaan saakka. Ja hassua, mulla on reidet kovettunut :P Niin se mittanauha pitäis kyllä löytää jostain, koska edellisen karppailun aikasia mittoja olisi olemassa mihin verrata.

Kattelen nyt tämän viikon loppuun, jos ei vaaka liikahtele millään lailla niin alan sitten pitää täällä kirjaa syömisistäni. Voi sitten muut antaa vinkkejä mikä voi olla mahdollinen ongelmakohta. Ai niin, hormoniturvokkeetkin on taas tulossa, voihan kökkelö tätä naisen elämän ihanuutta :wink:

Vielä tähän itselle muistiin viime viikon kävelymäärät:
1x 20min, 4x ½ tuntia

_________________
Ison urakan ekan viiden kilon sulattelut:

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)