karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 04:06:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-05 11:30:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
Uusi karppaaja esittäytyy. Jos tästä tehdään julkista, onnistumisen paineet kasvavat jo muutaman prosentin! ;)

27-vuotias nainen (167/99,5) haluaa siis niukentua takaisin normaalin kokoiseksi, v. 2007 painoin n. 75 kiloa ja sitä kohti tähdätään. Paino on aina jojoillut, talonrakennusprojekti oli viimeinen niitti jojoilulle kun oikeanlaiseen syömiseen ja liikkumiseen "ei ollut aikaa". Painoa haluan pudottaa terveyteni takia, lisäksi etsiskelen sitä kuuluisaa kadonnutta liikunnan iloa. Karppaukseen ajaa ruokatietoisuus, eli halu tehdä mahdollisimman aitoa ja "alkuperäistä" ruokaa. Käytännössä yritän siis tasapainoilla luomun, lähiruoan ja lisäaineettomuuden maailmassa, eli myöskään keinomakeutusta en halua käyttää. Pahimmat tuskat tulee varmasti vielä eteen, sillä "entisessä elämässäni" makeat ja suolaiset hiilarit ovat olleet lempiherkkujani :?

Kilot eivät ole vuodessa tulleet, joten ne eivät varmasti heti katoakaan, vaikkakin täältä onnistumistarinoita luettuani toivon parasta myös omalle kohdalleni ;) Kirjoja ei ole vielä luettu montaa, Sompin Parantavat rasvat toimi alkusysäyksenä tähän vhh-asiaan perehtymisessä. Heikkilää tulee varmaan luettua jossain määrin pian läpi, Pellingin joulun kopsahtamista postilaatikkoon odotankin jo! 8)

Viikon verran on harjoitusta takana, kirjaan kaiken ruoan mahdollisuuksien mukaan Kalorilaskuriin ymmärtääkseni hiilarien määrän vähentämistä. Tavoitteena on vähentää ne nyt n. 50g/vrk, välillä onnistuu välillä ei. Tätä asiaa täytyy katsoa lisää kun saan kirjoja luettua/paremman ymmärryksen mitä (maitotuotteita/kasviksia/juureksia) voi syödä ja millaisia määriä.

Tavoitteet
Painoindeksi lähelle normaalia, ihannepaino mielessä tällä hetkellä 70-75 kg
Lihaskuntotesteissä kaikissa tuloksiksi (vatsat, punnerrukset, kyykyt) erinomainen syksy 2012
Aerobinen kunto (polkupyörätesti) keskiverto/hyvä syksy 2012

Lähtötilanne 3.10.2011
Paino 99,5
Vyötärönympärys:115
Lantionympärys:125
Lihaskuntotestit: vatsat & kyykyt erinomainen, punnerrukset hyvä
Aerobinen kunto (polkupyörätesti): heikko

Mittaus- & punnituspäiväksi perjantai, joten katsotaan mitä vaaka 7.10. sanoo vai sanooko mitään..

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-06 01:04:30 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-07-21 00:03:39
Viestit: 16
Samalla asialla kuin minäkin. :wink: Paljon tsemppiä jatkoon!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-07 05:52:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
Eka punnitus
7.10. - 2,1 kg :mrgreen:

Ma-to syömiset keskiarvoiltaan
Proteiini 150 g
Hiilarit 59 g
Rasvat 184 g
Kcal n. 2500

Eli ensi perjantaita odotellessa! :D

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-14 05:55:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
14.10. (99,5) 97,4 eli ei pudotusta viime viikkoon. Viikolla paino nousi ja laski takaisin tuohon samaan lukemaan, onneksi pääsi nyt edes samaan lukuun. Vkl oli tyttöjenilta ja baarireissu, joka selittää suuntia.

Kropassa kuitenkin tapahtuu:
Vyötärönympärys:(115) 107
Lantionympärys:(125) 121

Ma-to syömiset keskiarvoiltaan
Proteiini 149 g
Hiilarit 44 g
Rasvat 173 g
Kcal n. 2400

Ruokailun osalta tuntuu että annoskoot on pienentyneet ehkä nanogrammoja! ;) Kasviksista mennyt lähinnä oman maan kesäkurpitsaa ja porkkanaa öljyllä/salaattia majoneesilla, sen lisänä broileria/possua kastikkeilla. Työpaikkalounas on proteiinin ja rasvan kannalta välillä vähän haasteellista, onneksi hyvä salaattipöytä pelastaa jos ei listalta muuta löydä!

Vatsa on vetäytynyt ja tasoittunut, juurikaan ei turvota enää, jee! Yhdet pari viikkoa sitten kinnanneet farkut sujahtaa jalkaan hyvin eikä jenkkikset tursua niin paljoa kuin ennen. Ja katselin eilen ohimennen peilistä että multa on löytynyt poskipäät jälleen 8) Välillä olo tuntuu vähän hyperaktiiviselta, mikä on tietysti hyvä asia jos sen energian sais vielä valjastettua vaikka.. hmm.. no liikkumiseen.. :smt115 Suussa maistuu vettä juodessa rauta, tämä lienee positiivinen asia mutta vesi maistuu kyllä kauheelle :-#

Mut tästä on hyvä jatkaa, kirjoja lainaamaan ja Pellingin joulu odottelee noutamista postista!

*edit* Vaikutuksista vielä, en ole nälkäisenä enää niin kiukkuinen, mieskin kiittää :lol: Viime keväänä kaloreita laskiessa (1700 kcal/vrk) olin jatkuvasti nälkäinen, kiukkuinen ja heikkohermoinen. Nyt tää menee paaaaljon leppoisammin..

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-21 05:55:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
21.10. (99,5) 96,8
Vyötärönympärys:(115) 106
Lantionympärys:(125) 121

Ma-to syömiset keskiarvoiltaan
Proteiini 119 g (24%)
Hiilarit 33 g (7%)
Rasvat 154 g (69%)
Kcal n. 2000

Ruokailukerrat on vakioitunu n. 4 krt päivä, välillä selviää kolmella. Eka Atkinsin kirja luettu, Heikkilää kaipailen, mutta ne on aina kirjastossa varattu :roll:

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-10-28 09:01:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
28.10. (99,5) 97,4
Vyötärönympärys:(115) 110
Lantionympärys:(125) 121

Sentit lisääntyneet ja kilot samoin! :roll: Tää viikko on mennyt kaloreita laskematta, mikä voi selittää muutoksia. Rasvan saanti on joinain päivinä voinut jäädä liian vähälle, myös lounasruokailu työpaikalla sekoittaa kuvioita. Liikunnan puolelta koiran kanssa lenkkeilykin on ollut vähäisempää viime viikkojen aikana kun siippa on hoitanut ne hommat..

Positiivista on kuitenkin edelleen säännöllisessä ruokailurytmissä pysyminen ja olematon himo kaikkea makeaa kohtaan. Pystyin leipomaan mutakakunkin ilman sen kummempaa kulhon nuolemista, mikä on ihan hyvä saavutus :lol: Heikkilää ja Atkinsia luettu muutaman opuksen verran.

Ensi viikolla vaaka takaisin kehiin ja rasvat tarkkailuun. Tokihan tämä on paljon muutakin kuin painon pudotusta, mutta se on ykkösjuttu tällä hetkellä..

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-11-04 12:25:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
4.11. (99,5) ~ 97,1

Tarkkaa lukemaa painosta en tiedä, koska joku pentele siirsi vaa'an paikkaa kun eilen oli siivouspäivä. Kylppärin lattian kaadot vaikuttaa vaa-an lukemiin hurjan paljon, löytyi variaatioita 95,5 - 98,9 saakka :lol:

Kolme Heikkilää luettu, ajatuksia ja reseptejä tallennettu matkaan mukaan. Olen yrittänyt säätää ruokailurytmini kolmeen kertaan päivässä, onnistuu ihan kohtuullisesti. Myös rasvan saantia olen tarkkaillut paremmin kuin viime viikolla. Kaloreita/hiilareita/syötyjä grammoja en ole laskenut kahteen viikkoon, kokeillaan jos menee tällä.

Muuten olo on hyvä, mielitekoja ei ole, muuhun kuin pistaasipähkinöihin. Hauska lieveilmiö eilen koiran kanssa lenkillä, teki mieli hölkätä, sopivalla vauhdilla n. kilometri meni yhtä soittoa kuin vettä vaan. Jee, karppaus pistää vipinää kinttuihin! :lol:

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-11-18 07:17:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
18.11. (99,5) 96,6
Vyötärönympärys:(115) 95
Lantionympärys:(125) 120

Edelleen mennään makroja laskematta. Liikkuminen on ollut vähäistä, viikko sitten napsahti selkään noidannuoli ja lihakset jumissa. Homma jatkuu joka tapauksessa! 8)

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-11-25 07:20:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
25.11. (99,5) 96,0
Vyötärönympärys:(115) 95
Lantionympärys:(125) 120

Kohtuullisesti etenee, vaikka oli pikkujoulutkin viikolla välissä. Paino käväisi hieman alempanakin viikolla :smt041

Ateriakoot on tosiaan pienentyneet niin, että sen huomaa esim. ulkona syödessä hyvin. Ylipäänsä kylläisen olon huomaa nopeammin kuin hiilariaterialla.

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2011-12-02 07:14:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
25.11. (99,5) 95,3

Ei huono vaikka tän viikon syömiset on ollu ihan mitä sattuu, siis karppimielessä.. :mrgreen:

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-01-13 13:47:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
13.1.2012 (99,5) 96,0

Joulukuu meni ihan ok, mutta paino käväisi ylemmissä lukemissa liian tumman suklaan ja torttujen takia :wink: Koko joulukuun pysyin kyllä oikealla ruokavaliolla helpostikin, mutta määriä täytyy vielä viilata, jotta pudotus jatkuu.

Tällä hetkellä lasken taas makroja, karppiruokaa kuluu muuten helposti liikaa kulutukseen nähden.

Esim. viime viikko
Proteiini 120 g (20%)
Hiilarit 39 g (7%)
Rasvat 194 g (73%)
Kcal n. 2300

Kaloreita olisi varmaan varaa tiputtaa vielä lisää, laskutikku antaa määräksi 1750 kaloria. Kassotaan mitä tästä tulee, Humpuuki-kampanjakin vähän tsemppaa lisää! 8)

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-02-24 06:41:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
24.2. (99,5) 93,9
Vyötärönympärys:(115) 95
Lantionympärys:(125) 119

Kaloreita + hiilareita laskettu kalorilaskurilla, kokonaisuus pysyy paremmin hanskassa kun pitää vähän "vahtia". Kaloreita en ole rajoittanut laskurin mukaan, ne on päivästä ja liikunnasta riippuen n. 1700-2400.

Tällä jatketaan. Liikuntaa olis tarkotus lisätä kun kevät tulee :D

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-04-25 07:17:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
Pientä tilannepäivitystä. Alaspäin mennään hitaasti, mutta varmasti

25.4. (99,5) 91,8
Vyötärönympärys:(115) 95
Lantionympärys:(125) 119

Jännä sinänsä, että vyötärönympärys ja lantionympärys eivät ole nyt radikaalisti muuttuneet, mutta vaatteet istuu erilailla ja kylkisiivut häviää. Samoin yläkroppa muuttuu, solisluut ovat palanneet, posket kaventuneet jne.

Laskemisen lopetin helmikuussa, ei sitä kuitenkaan enää jaksanut. Yleensä syön 4 ateriaa päivässä, joista yksi on pieni välipala/iltapala. Välitavoitteena olisi 85 kg 2.7. mennessä, vähän joutuu kyllä tiristelemään että tuonne pääsee kahdessa kuukaudessa, ehkä liikuntaa lisäämällä? ;)

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-05-25 07:04:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
25.5. (99,5) 90,6

0,9 kiloa jälellä, niin on täys kymppi rikki! :D

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-05-26 19:16:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Heips.
Sinnikkäästi olet mennyt.
Koko ajan alaspäin. Siis paino.
Mieli varmaan ylöspäin...
Jatka.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ninsin niukennus
ViestiLähetetty: 2012-06-15 07:26:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-10-03 13:52:22
Viestit: 176
iso isä, joo mieli on pysynyt korkeella kyllä ;)

Paino tänään 89,9, ihan vielä ei ole kymppi rikki. Sen kunniaks polkasin töihin aamulla 23 km, täytyy työmatkapyöräilykautta alkaa availemaan hiljalleen ;)

_________________
Ruokapäikky Ninsin niukennus


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)