karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-04 02:44:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-20 00:54:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on jotenkin aina ollut sellainen asenne, etten koskisi pillereihin pitkällä tikullakaan. Ehkä pitäisi, koska mullakin on ollut vähän ongelmia aknen kanssa ja ihokarvatkin ovat vähän turhan komeat :mrgreen: Karppaus on onneksi auttanut tosi hyvin tuohon akneen.

ViestiLähetetty: 2011-03-20 01:12:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on ikä saattanut tehdä sen aknen, enhän ole kuin vasta 20v, mutta toivotaan ettei tule takaisin [-o< Ihokarvoihin auttaa onneksi sokerointi, vaha ja hyvä kivunsietokyky :mrgreen:

En itsekkään pidä hormonien syönnistä, pahimpia lääkkeitä antibioottien kanssa, mutta pillerit aloittaessa se oli aika välttämättömyys, mikään hormoniton ehkäisymenetelmä ei käy, ja tuo kuitenkin on aika tärkeä asia hoitaa. Mielestäni tässä tapauksessa hyödyt olivat suuremmat kuin haitat, voisin sanoa toista jos mulle hormonaalinen ehkäisy aiheuttaisi selkeitä ja vakavia oireita.

ViestiLähetetty: 2011-03-20 01:18:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Mulla on ikä saattanut tehdä sen aknen, enhän ole kuin vasta 20v, mutta toivotaan ettei tule takaisin [-o< Ihokarvoihin auttaa onneksi sokerointi, vaha ja hyvä kivunsietokyky :mrgreen:

Mä taas olen viime aikoina yrittänyt ottaa sen asenteen, että jos jotakuta häiritsee mun ihokarvat, niin se on sitten sen tyypin ongelma :lol: Sheivaan kyllä esim. säärikarvat, mutta käsikarvoihin en jaksa enää koskea, vaikka nekin ovat aika tummat ja tuuheat.

Eleison kirjoitti:
En itsekkään pidä hormonien syönnistä, pahimpia lääkkeitä antibioottien kanssa, mutta pillerit aloittaessa se oli aika välttämättömyys, mikään hormoniton ehkäisymenetelmä ei käy, ja tuo kuitenkin on aika tärkeä asia hoitaa. Mielestäni tässä tapauksessa hyödyt olivat suuremmat kuin haitat, voisin sanoa toista jos mulle hormonaalinen ehkäisy aiheuttaisi selkeitä ja vakavia oireita.

Mä menisin vaikka heti vetämään piuhat poikki, joten ihan tyhmää, että sen saa tehdä vasta 30-vuotiaana :?

ViestiLähetetty: 2011-03-20 20:58:44 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä oon käyttäny hormonaalista ehkäsyä 14-vuotiaasta asti ja nyt täytän siis kesällä 22.. :? Alkuun se siis määrättiin ihan kuukautiskipuihin ja akneen, joista jälkimmäisen veikin kun naps vaan pois. Matkalle on mahtunu niin pillerit, laastari kun nykynen rengaskin. Vähän kyllä mietityttää mitä lopettaminen tekis mulle, koska en tosiaan oo koskaan ollu edes melkein aikuinen ilman ekstrahormoneja... Ei kuitenkaan nyt oikein tunnu olevan vaihtoehtoja, kun parisuhteessa kuitenkin oon ja kaikkiin ei-hormonaalisiin ehkäsykeinoihin tuntuu liittyvän jotain ongelmia. Huvittas kyllä kokeilla ja jos oisin sinkku, niin varmasti kokeilisinkin. No, ehkä jos sitä vaikka 5-6 vuoden päästä vois ehkä alkaa harkitseen lasten tekemistä, ni jos sitten pääsis kokemaan tonkin... :roll: Toisaalta kyllä ajatus lopettamisesta pelottaa, tai jos vaikka sit iho meniskin tosi huonoks tms.

Joo, tulinpas nyt tänne höpiseen vähän turhan paljon omista asioista :lol:

Eikös sulla oo nyt alkavalla viikolla se lääkäri? Millä mielin oot sinne menossa?

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-03-20 21:10:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihon räjähtäminen pelottaa :? Aknea oli selässäkin, ja leuassa on edelleen haaleita jälkiä... Eikö briteissäkään voi teettää sterilaastiota aikaisemmin? Tiedän Suomesta muutaman naisen jotka ovat nuorina käyneet ulkomailla sterilisoimassa itsensä, mä en kuitenkaan niin suurta operaatiota haluaisi, varsinkaan kun en tiedä haluanko joskus lapsen :) Mutta pian selviää millaista on hormoniton elämä! Lupaan raportoida tännekkin :mrgreen:

Lekuri on keskiviikkona, testeissä ei varmaankaan ollut mitään hälyttävää, koska perjantaina ei soitettu perään. Viimeksi oli anemia ja trombosyytit yli viite-arvojen, en tiedä miten nyt. Lääkärinhän tapaan sillä mielellä että valitan kaikesta mahdollisesta :lol:

Paino oli 66.5kg, eli ei merkittävää laskua. En ole nyt kahteen viikkoon käynyt treeneissäkään huonon yleisvoinnin vuoksi. Ehkä liikkumattomuuskin vaikuttaa, olen kuitenkin kävellyt sen muutaman tunnin päivässä.

Hei ja sain sohvan! Kaksi viikkoa ollut ilman, ja etsinyt uutta, nyt löytyi :D Kesti kauan, koska halusin ilmaisen :roll: Mutta, kahden istuttava, siisti vuodesohva oli odotuksen arvoinen.

ViestiLähetetty: 2011-03-20 21:26:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Eikö briteissäkään voi teettää sterilaastiota aikaisemmin? Tiedän Suomesta muutaman naisen jotka ovat nuorina käyneet ulkomailla sterilisoimassa itsensä, mä en kuitenkaan niin suurta operaatiota haluaisi, varsinkaan kun en tiedä haluanko joskus lapsen :) Mutta pian selviää millaista on hormoniton elämä! Lupaan raportoida tännekkin :mrgreen:

Haa, eipä ole tullut aikaisemmin mieleenkään ottaa selvää, että millaiset lait Briteissä on tuon sterilisaation suhteen :D Pitääkin tutkia asiaa. Mä en halua biologisia lapsia oman terveydentilan takia, mutta voisin mahdollisesti adoptoida.

Eleison kirjoitti:
Hei ja sain sohvan! Kaksi viikkoa ollut ilman, ja etsinyt uutta, nyt löytyi :D Kesti kauan, koska halusin ilmaisen :roll: Mutta, kahden istuttava, siisti vuodesohva oli odotuksen arvoinen.

No niin, hieno juttu! :) Mullakin on Suomessa kahden istuttava vuodesohva. Mun mielestä ehdottomasti paras ratkaisu sellaiseen pieneen yksiöön.

ViestiLähetetty: 2011-03-20 21:34:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa tsekata, olisihan se elämää helpottava ratkasu, kerran kaikki syytkin ovat varmasti pysyviä :)

Mulla on kaksio (kauheeta tuhlausta :mrgreen: ), mutta ihan näppärä tämä on tänne. Ja oikeastaan nyt olisi hyvät saumat alkaa etsimään mukavaa nojatuolia :wink: Sellainen jossa voisi lukea yömyöhään, aah. Kehitän siihen varmaan samanlaisen rakkaussuhteen kuin Joey :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-20 22:21:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Mulla on kaksio (kauheeta tuhlausta :mrgreen: ), mutta ihan näppärä tämä on tänne. Ja oikeastaan nyt olisi hyvät saumat alkaa etsimään mukavaa nojatuolia :wink: Sellainen jossa voisi lukea yömyöhään, aah. Kehitän siihen varmaan samanlaisen rakkaussuhteen kuin Joey :lol:

Kaksio olisi kyllä siinä mielessä parempi, ettei tarvitsisi nukkua olkkarissa :mrgreen: Mutta kyllä mulle se yksiökin riittää ihan hyvin, varsinkin kun se mun kämppä on niin kodikas. Nojatuoli kuulostaa ihanalta! Siihen olisi varmasti helppo kehittää intohimoinen rakkaussuhde :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-20 22:30:08 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Me kun muutettiin uuteen kämppään, niin meiän ihana nojatuoli ei mahtunu enää tänne sisälle ni se on nyt sit parvekkeella :( Siis aatelkaapa sitä, et meiän parveke on samankokonen kun meiän makkari! No, mut parvekkeelle meni myös meiän vanha sohva kun ostettiin äskettäin uus, ni kesällä voi sit ainakin mukavasti siellä löhötä lueskelemassa.
Sellanen Joey -tyyppinen nojatuoli ois kiva, kunnon laiskanlinna. Ehkä sit joskus tulevaisuudessa isompaan asuntoon.

Mutjoo, jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan sun kokemuksia tosta hormoonittomasta elämästä ja etenkin siitä miten iho siihen reagoi :)

ViestiLähetetty: 2011-03-21 14:33:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Teidän parveke kuulostaa ihanalta :smt049

Soitin labraan niitä tuloksia, ja hemoglobiini oli ok, jopa 120. Mutta amylaasi oli koholla? (ei mitään aavistusta mikä tämä on), leukosyytit ylhäällä, ja TSH oli 5.7, muistaakseni. Joten kai tämä nyt on kilpirauhasen vajaatoiminta #-o Hoitaja oli hieman sekava puhelimessa enkä nyt ymmärtänyt oliko muissa arvoissa jotain pielessä, ja mitä näytti allergiatestit. Lääkäri soittaa huomenna, ja keskiviikkona on vielä aikakin sinne.

ViestiLähetetty: 2011-03-21 15:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Amylaasia on ainakin syljessä, ja se pilkkoo hiilareita jo ruoan eksyessä suuhun. Eli jos tässä onkin se ongelma, mikä sitä turvotusta aiheuttaa? :-k

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-21 15:46:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Googlettelin tuossa ja seerumin kohonnut amylaasi viittaa ongelmiin haimassa, yleisimmin kai haimatulehdukseen? Eikö se ole joku juoppojen tauti :lol: :shock: Outoa... Vahinko ettei labratäti osannut selittää noita, tai tiennyt mitä ne ovat. Mutta tuo kilppari... Aaah, paskat fiilikset. Joudunko siis lopunelämää syömään lääkkeitä :( Kai tuo jo voi aiheuttaa turvotusta myös?

Aattelin tänään vetästä hiilareita, tai siis suklaata. Tuskin kuitenkaan laihdun mihinkään suuntaan ennen kuin olen terve.

ViestiLähetetty: 2011-03-21 16:48:21 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavan on joo erittäin vaikeeta laihtua ilman lääkitystä, koska aineenvaihdunta ei toimi normaalisti. Eli toi selittäs kyllä musta aika paljon. Tosi ikävä sairaushan toi on, mutta jos se nyt on se, niin parempi tietysti et se todettiin ja on se kuitenkin useimmilla lääkkeillä ihan hallittavissa. Toivotaan et huomenna lääkärin kans jutellessa selvii tarkemmin!

ViestiLähetetty: 2011-03-21 22:07:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti lääkärissä selviää sitten enemmän! Meidän suvussa suunnilleen joka toisella on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten itseänikin vähän jännittää, että mahdanko sairastua joskus siihen. Eihän se lääkkeiden syöminen kivaa ole, mutta voin sanoa kokemuksesta, että siihenkin tottuu yllättävän helposti. Mullakin on siis elinikäinen lääkitys. Mutta ei kannata murehtia vielä etukäteen, vaan kuunnella ensin mitä sillä lääkärillä on sanottavana. Tsemppiä! :hug:

ViestiLähetetty: 2011-03-22 04:26:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jepjep, kiitos tsempeistä. Huomista odottaessa... Olen ymmärtänyt että tuohon on suvussa kulkeva alttius, mutta suurin osa sairastuu vasta myöhäiskeskiällä, ja ylipaino, diabetes ja liikkumattomuus lisäävät riskiä. Sekä naissukupuoli. Toivotaan Ginerva että sulla on vielä aikaa jos olet joskus sairastumassa :wink:

Tein tänään äidilleni karppipitsaa, ja siinä samalla selitin kaikkea, ja mainitsin että ajattelin laihduttaa kesäksi 60kg "Niin, miehän painoin 60kg vielä muutama vuosi sitten, aattele, olis sua paljon hoikempi!". Äitini on mukava ihminen, eikä mitenkään tarkoituksellisen ilkeä, mutta paino-asioissa kommentointi on todella ikävää. Mä olen juonut kaakaota, syönyt suklaata ja pähkinöitä.

Mietin tässä jo ihan kauhuissani kaikkea ruokavalioon liittyvää, kilppariongelmaisena ei saisi kaiketi syödä pähkinöitä, soijaa tai papuja :shock: Proteiinit..?

ViestiLähetetty: 2011-03-22 07:25:39 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Yks mun kaveri jolla on paha vajis, niin on kyllä ainakin syöny pähkinöitä eikä niihin oo vielä kuollu. Mikä niissä sit olis sellasta, ettei sais syödä?

Ja aika ilkee kommentti äidiltäs :( Meiänkin äiti jaksaa kyl aina joskus muistella kuinka se sillon nuoruudessa ja vielä meiän lasten syntymienkin jälkeen paino 58kg (äiti on siis yli 180cm pitkä...) ja joskus muistan kun se mulle nuorempana sano et "yli 70kg:n ei sit koskaan kannata päästää, kun sit se on menoa vaan". Ei sekään millään pahalla, mut kieltämättä joskus tulee mieleen toi kommentti...

ViestiLähetetty: 2011-03-22 07:47:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kamala kommentti :( Mutta ei se varmaan pahalla meinannut, toki. Silti. Mun isosisko sanoo mulle aina, että yli 60 kilon ei kannata päästää itseään ja kappas, täällä ollaan :roll:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-22 16:49:27 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Mun kaverin äiti ja mummo oli vissiin vitsaillu sille joskus, että yli 60kg:n jos menee niin se on itsemurha. Ei kauheen hauskaa edes vitsillä :?

ViestiLähetetty: 2011-03-22 16:52:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipas ilkeä kommentti äidiltäsi :( Mun äiti sanoi kerran Englannista palattuani, että kylläpäs sulla on perse levinnyt siellä Englannissa. Mun ilme oli lähinnä tätä luokkaa :shock:

ViestiLähetetty: 2011-03-22 21:51:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin eikö pähkinät ja nuo muut listatut olleet haitallisia kilpirauhaselle? Pitää ottaa tarkemmin selvää ruokavaliohoidosta.

Lääkäri soitti tänään, ja siirsi mun ajan perjantaille. Ei alkanut muuten kommentoimaan mitään labratuloksia, kunhan vain sanoi että perjantaina voi kattoa tarkemmin ja mun pitää hakea se resepti thyroksiinia varten. Kyllä voi ihmistä nyt vituttaa että piti sairastua, tässä on arvot 3.2008: TSH 3,01 ja T4V 12, eli kolmessa vuodessa on jotain mennyt pieleen. En tiedä johtuuko tuo painon hidas putoaminen/nousu kilpirauhasesta, olen aina ajatellut että kyllähän hormonaaliset sairaudet voivat laskea perusaineenvaihduntaa, mutta silloin ihmisen pitää vain vähentää syömistä eikä valittaa painonnoususta. Missään sairaudessahan sitä läskiä ei tyhjästä synny :roll: Eikä mustakaan ole näköjään mitään sotanorsua tullut, tällainen semiläski vain.

Tämä semiläski on nyt sairaana, taas vaihteeksi. Aamu alkoi vatsakouristeluilla, ja päivä onkin mennyt vessassa istuessa. Edelleen kouristelee ja kunnolla. Ehkä ihan hyvä ettei ole tullut liikuttua mihinkään, mun naama on niin turvonnut että olen ihan kunnon kaksarilla varustettu vaikka normaalisti leukalinja erottuu selvästi.Silmät tuntuu kans vaikeilta saada auki. Ei ole kauheasti tehnyt mieli syödä.

En oikein ymmärrä meidän äitejä, varmaan teilläkin, kuten mulla, äidit ovat mukavia ja hyviä tyyppejä muuten. Mutta nuo kommentit :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00