karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-22 01:50:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 979 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 13:42:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
Vielä kun selvitään tuosta Uudesta Vuodesta kunnialla, niin sitten päästään arkea viettämään.

niin minusta tämä karppi ruoka on yhtä juhlaa koko ajan ruuan suhteen, kaikkia kermassa haudutettuja lihoja/kaloja, ihania pihvejä valkosipulivoilla, savukohta , juustoja, kananmunaa, eilenkin porsaan grillikylkeä oi että oli hyvää , tänään kylmäsavulohta ja lämminsavulohta voi nokareilla ym. ym.
niin uusi vuosi menee meillä
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 14:12:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinhän se on! Kyläilemään ollaan menossa ja karppi-menu on suunniteltu, joten en usko, että ruoan suhteen ongelmaa tuleekaan, mutta se kuohuva juoma... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-01 04:48:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
mutta se kuohuva juoma... :oops:

HUomenta Juustokuu
vai kuohu juomaa, no mikä ettei. me ei vaimon kanssa niitä nautita ollenkaan, joten uusi vuosi juhlien suhteen ei eroa meillä mitenkään normaali päivistä. meillä on joka päivä hyvä olo sen suhteen.
tv Ari

Viestin otsikko: Re: perus dieetti
ViestiLähetetty: 2006-01-01 11:14:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ari kirjoitti:
Huomenta
takana 6 täyttä vuorokautta Atkinsin kirjan ohjeen mukaan.
paino putosi tänä aikana 2 kg.
nyt jatkuu tiukempi Atkinsin perus aloitus dieetti jossa noin 5 g hh/vrk
tv Ari

Huomenta
3 vrk jälkeen aamupaino 66,6 kg eli nousua 600 g eli ei paha nousu.
olen erittäin tyytyväinen ja mielissäni.

rasvapaaston saldo on -1,4 kg

samoin meni rikki 3 kk jumi
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 08:42:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ari kirjoitti:
Juustokuu kirjoitti:
mutta se kuohuva juoma... :oops:

HUomenta Juustokuu
vai kuohu juomaa, no mikä ettei. me ei vaimon kanssa niitä nautita ollenkaan, joten uusi vuosi juhlien suhteen ei eroa meillä mitenkään normaali päivistä. meillä on joka päivä hyvä olo sen suhteen.
tv Ari

Huomenta Ari ja mukavaa alkanutta vuotta!

Karppiakin karpimpaa apetta syötiin, ei mitään repsahduksia. Kuohuviiniä ja shampanjaa meni 3 pulloa ja juomassa oli 4 henkilöä, joten ei paha. Punaviiniä ja light-sidukkaa lisäksi, joten en usko että hiilarit kovin korkealle pääsi.

No, nyt aika uuden elämän, tosin haasteita tuon ruokailun suhteen on tällä viikolla edessä kun ruokailu tapahtuu muiden ehdoilla, mutta katsotaan kuis käy.

Viestin otsikko: vuosi jatkuu mukavasti
ViestiLähetetty: 2006-01-11 06:05:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
siinä sivussa tuli täyteen 8 kk VHH elämäntapaa.
nyt hh ovat olleet 8...17 g /vrk jotka ovat lähtöisin manteleista, hasselpähkinöistä, valion kuohukermasta, leipäjuustosta, marjoista tai ja turkkilaisesta jogurtista.
punnituspäivä huomenna tai perjantaina aamuna. jolloin on kulunut 2 viikkoa rasvapaaston lopetuksesta (rasvapaasto kesti 6 vrk, Päivän ruokavalio sisälsi hh 7 g, rasvaa 97 g, proteiinia 16 g = 965 kcal).

eilen tuli täyteen 1 kk että en ole syönyt MITÄÄN vihanneksia ja hh ovat olleet 0...18 g/vrk (7 vrk 0 g hh ja 6 vrk 2 g hh ja yhtenä päivänä oli noin 25-30 g), oi kun on mukava kun ei tarvitse rouskutella "rapeita eväitä" ja tuntea sitä vihreän salaatin makua suussa :wink: :shock: 8) todellakaan ei tee yhtään mieli niitä eväitä. nehän on minulle kuin pakolla syötettyä evästä.
tv Ari

Viestin otsikko: Re: vuosi jatkuu mukavasti
ViestiLähetetty: 2006-01-11 06:40:34 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

Ari kirjoitti:
on mukava kun ei tarvitse rouskutella "rapeita eväitä" ja tuntea sitä vihreän salaatin makua suussa :wink: :shock: 8) todellakaan ei tee yhtään mieli niitä eväitä. nehän on minulle kuin pakolla syötettyä evästä.
tv Ari

etkö tykkää vihanneksista Ari, ja aion kyllä nostaa ne suurimpaan mahdolliseen kunhan saan tään painoni alas.

ViestiLähetetty: 2006-01-11 06:48:47 
Poissa
The Pallokala
The Pallokala

Ari kirjoitti:
eilen tuli täyteen 1 kk että en ole syönyt MITÄÄN vihanneksia

Mie en sentään noin radikaaliksi ole ruvennut, mutta en miekään enää pakolla syö kasviksia. Jos jotain tekee mieli niin pistän poskeen, esim. kirsikkatomaatit on ihania ja kesäkurpitsa rouskuu kivasti suussa.

Alkuun yritin sitä puolta kiloa havitella kun "säännöissä" niin sanottiin. Hyh. Kun en ole ikinä kasviksia suuremmin syönyt niin miksi pitäisi pakolla alkaa. Niin kauan kuin olo on hyvä ja maha toimii niin työnnän vihreät meiän pupuille.

Muista, että aina kun sinulla on mahdollisuus valita, valitse ennestään tuntematon niin et tule menettämään mitään. -Osho-

ViestiLähetetty: 2006-01-11 06:52:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tottako kirjoitti:
etkö tykkää vihanneksista Ari, ja aion kyllä nostaa ne suurimpaan mahdolliseen kunhan saan tään painoni alas.

Huomenta tottako
en todellakaan tykkää niiden mausta ja "rapinasta" suussa.

voihan määrän nostaa, jos tykkää niistä ja ylläpidolla siitä ei ole haittaakaan hh muodossa. vaimoni pudotti painon Atkinsilla (kun annoin ne ohjeet hänelle, vaimoni kun ei lue tätä foorumia ollenkaan) nyt hän painaa 51,6 kg ja syö vihanneksia ja kaikkia vihreitä ja muitakin rouskuvia kasviksia ja vihanneksia. hän kun tykkää niistä.
tv Ari

ViestiLähetetty: 2006-01-11 07:03:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hippo kirjoitti:
kesäkurpitsa rouskuu kivasti suussa.

Alkuun yritin sitä puolta kiloa havitella kun "säännöissä" niin sanottiin. Hyh. Kun en ole ikinä kasviksia suuremmin syönyt niin miksi pitäisi pakolla alkaa. Niin kauan kuin olo on hyvä ja maha toimii niin työnnän vihreät meiän pupuille.

niin kyllä tämä kesäkurpitsa ruoka minulle on oikea koetinkivi
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=101365
viime kesänä sanoin vaimolle että ei liian usein sitä pidä tehdä, koska minä syön sitä aivan holtittomasti liian paljon. "pesee" mennen tullen makaroonilaatikon joka sekin oli minulle "himoruokaa".
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 07:37:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minäpä nappasinkin jo tuon sun reseptin viikonloppuna - en ole vielä ehtinyt testaamaan, mutta ehkäpä jo tulevana testaan. Vaikutti hyvältä ja helpolta.

Onnittelut pitkäjänteisestä sinnittelystä, joka elämäntavaksi on muuttunut.

Mulle kyllä kasvikset maistuis enemmänkin, mutta nyt pitää niiden määrää kyllä rajottaa, että sais pidettyä ne hh:t alle 20g/vrk. En tiedä kuinka olen onnistunut, mutta tuossa viime viikolla repsahdin noita juustoja taas mässäämään ihan liian kanssa :cry: . Nyt on taas ryhtiliike otettu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 07:50:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
Mulle kyllä kasvikset maistuis enemmänkin, mutta nyt pitää niiden määrää kyllä rajottaa, että sais pidettyä ne hh:t alle 20g/vrk.

totta, henkilökohtaisesti Atkins kirjassaan tykkää kovasti kasviksista. mutta niin kuin hän sanoo nekin sisältävät hh ja joillekin 20 g päivässä on liikaa sekin hh että paino tipahtaisi, eli yksi mahdollisuus on ottaa nekin pois tai vähentää niiden syöntiä (sivu 232).

ylläpidolla Atkins suosittelee niitä kaikille, mutta entä minä kun en tykkää kasviksista... siis en halua ylläpidolle.. :wink:

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 07:55:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, mä seuraan vielä tän viikon kuin mun käy tän painon kanssa ja jos ei suostu tippumaan, vähennän noita hh:a entisestään. Ärsyttävää kun paljon ei olis tiputettavaa, mutta kun ei meinaa tapahtua sitäkään vähää. No, toisaalta ennen joulua kun skarppasin niiden juustojen kanssa ts. vähensin niitä ja muitakin maitotuotteita, sain oikean suunnan aikaiseksi.

ViestiLähetetty: 2006-01-11 08:26:47 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
tottako kirjoitti:
etkö tykkää vihanneksista Ari ...

en todellakaan tykkää niiden mausta ja "rapinasta" suussa.

Makukysymys on hankala, mutta rapinasta pääsee helposti eroon, kun kypsentää niitä vihanneksia. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 08:29:51 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
... tykkää kovasti kasviksista. mutta niin kuin hän sanoo nekin sisältävät hh ja joillekin 20 g päivässä on liikaa sekin ...

Itsekin tuolla aiemmassa viestissä sanoit hiilarien ylärajaksesi peräti 18g/vrk, johon kyllä mahtuu pitkältä yli puoli kiloa kasviksia, siitä huolimatta että ne sisältävät hiilareita, joten sen vuoksi niiden poisjättäminen on hyvin huono tekosyy.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 08:56:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Ari kirjoitti:
... tykkää kovasti kasviksista. mutta niin kuin hän sanoo nekin sisältävät hh ja joillekin 20 g päivässä on liikaa sekin ...

Itsekin tuolla aiemmassa viestissä sanoit hiilarien ylärajaksesi peräti 18g/vrk, johon kyllä mahtuu pitkältä yli puoli kiloa kasviksia, siitä huolimatta että ne sisältävät hiilareita, joten sen vuoksi niiden poisjättäminen on hyvin huono tekosyy.

Hei jospa et jatkaisi koska alat kohta kiroilemaan, kun menetät hermosi, onhan tästä kokemusta.
kyse oli tästä
Ari kirjoitti:
Atkins kirjassaan tykkää kovasti kasviksista. mutta niin kuin hän sanoo nekin sisältävät hh ja joillekin 20 g päivässä on liikaa sekin hh että paino tipahtaisi, eli yksi mahdollisuus on ottaa nekin pois tai vähentää niiden syöntiä (sivu 232).

nuo ohjeet ovat Atkins kirjassa sivulla 232
Kuva

näin ollaan "nolla" hh linjalla niin kuin olin minäkin.

joten se ei ole tekosyy niin kuin väität vaan todellinen ja ainoa syy, mistä hh voi vähentää, koska muualta ei niitä hh tullut (ohje muille) ja mitä taas tulee minuun minä en vältä kasviksia ainoastaan hh takia.

mutta on parempi että et jatka tässä ketjussa, näin minä pyydän tai tämäkin on kohta pilalla sinun kiroilun takia, niin kuin yhden toisenkin ketju. joten malttia.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 09:29:26 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
Einomies kirjoitti:
Ari kirjoitti:

Hei jospa et jatkaisi ...koska alat kohta kiroilemaan, kun menetät hermosi, onhan tästä kokemusta.
kyse oli tästä
Ari kirjoitti:
Atkins kirjassaan tykkää kovasti kasviksista. mutta niin kuin hän sanoo nekin sisältävät hh ja joillekin 20 g päivässä on liikaa sekin hh että paino tipahtaisi, eli yksi mahdollisuus on ottaa nekin pois tai vähentää niiden syöntiä (sivu 232).

nuo ohjeet ovat Atkins kirjassa sivulla 232
Kuva

näin ollaan "nolla" hh linjalla niin kuin olin minäkin.

joten se ei ole tekosyy niin kuin väität vaan todellinen ja ainoa syy, mistä hh voi vähentää, koska muualta ei niitä hh tullut (ohje muille) ja mitä taas tulee minuun minä en vältä kasviksia ainoastaan hh takia.

mutta on parempi että et jatka tässä ketjussa, näin minä pyydän

Ainahan sitä pyytää saa.

Itse kuitenkin kirjoitit aiemmassa viestissäsi (johon viittasin) näin:

Lainaa:
eilen tuli täyteen 1 kk että en ole syönyt MITÄÄN vihanneksia ja hh ovat olleet 0...18 g/vrk

Ja tuohon 18 grammaan siis mahtuisi aivan kauniisti vihanneksia. Ja jos kerran olet noinkin "runsaasti" hiilareita itsellesi sallinut, on vihannesten välttely tekosyy, kuten sanoin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 09:41:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kai kenenkään ole pakko päivittäistä hiilarimäärää täyttää kasviksilla jos ei halua?? Kai sitä voi hiilareita muustakin saada, kuten pähkinöistä, manteleista, jugurtista...

Eiköhän meillä kaikilla ole omanlaisemme ruokailutottumukset - se mikä käy yhdelle, ei käy toiselle. Tietysti kasvikset on terveellisiä ja niitä tulisi syödä, mutta jos ei uppoa, niin ei voi pakottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 09:48:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Ainahan sitä pyytää saa.

Ja tuohon 18 grammaan siis mahtuisi aivan kauniisti vihanneksia. Ja jos kerran olet noinkin "runsaasti" hiilareita itsellesi sallinut, on vihannesten välttely tekosyy, kuten sanoin.

jopas olet mies kun kirjoittelet vaikka pyydän sinua tänne minun painonseurantaan olemaan kirjoittamatta, sen takia, kun olet vain väittelynhaluinen ja lopulta poltat pelihermosi.

Kukas on sanonut että minulle ei kasviksia mahtuisi?? 18 g sisään, hh:ni olen nauttinut muista lähteistä.

mikäs tekosyy se on? eihän siinä ole mitään tekosyytä? vai onko, no ei ole.

joten etkös lopettaisi. ei tarvitse tähän vastata tai jos vastailet tee se tuonne taistelu tantereelle, tästä en sitä halua. tai kohta modet siirtää tämän topicin tuonne trolli osastoon.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-11 10:03:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
Ei kai kenenkään ole pakko päivittäistä hiilarimäärää täyttää kasviksilla jos ei halua?? Kai sitä voi hiilareita muustakin saada, kuten pähkinöistä, manteleista, jugurtista...

Eiköhän meillä kaikilla ole omanlaisemme ruokailutottumukset - se mikä käy yhdelle, ei käy toiselle. Tietysti kasvikset on terveellisiä ja niitä tulisi syödä, mutta jos ei uppoa, niin ei voi pakottaa.

niinpä se on kuin sanoit.

kyllä minä vihreää salaattia voin syödä, mutta siitä on kaukana nautinto.

entä oliiviöljy tai oliivit, vaikka kuinka terveellisiä olisivat, niin minun antaa ylen kun vain oliivista puraisen ja maku tulee suuhun, entä oliiviöljy sitä kun pelkästään haistan niin mahasta kouraisee.
mutta jos joku näitä voi käyttää niin siitä vain, ei ne ainakaan ole VHH ruokavalion vastaisia tuotteita.

tv Ari

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 979 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00