karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-02 06:55:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1015 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesäkilojen karkotus
ViestiLähetetty: 2011-04-22 14:03:55 
Poissa
sintti
sintti

Hienoa!! =D> Luin koko ketjun yhdeltä istumalta kun jäin koukkuun. On mielenkiintoista lukea miten muutkin kyttää vaakaa lähes päivittäin, en siis ole ainoa höyrähtänyt :roll: Tsemppiä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-23 07:28:40 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^ja mua piristää kyl kans etten oo ainoo sekopää :D avo tossa jo toteskin, et sulla kyllä jokainen aamu alkaa ihan samassa järjestyksessä (suoraan makuuhuoneesta vessaan ja sieltä suoraan vaa'alle). Mut no, musta ihan kiva kytistellä päivittäin senkin takia, et on perillä kaikkien ruoka-aineiden vaikutuksista. Pidän siis taas uudestaan ruokapäiväkirjaa (omalla koneella) ja sieltä on sit hyvä vertailla, et mitä söi kun putos ja mitä kun ei pudonnu, ihan niinkun päivätasolla.

Mut oho, 68,6 tänään :shock: Siis was?!? Join eilen vielä lasin punaviiniä ja söin 50g tummaa suklaata :o En kyllä edes uskalla tickeriin päivittää, kun oon jotenkin niin varma et tää on jotain nestevajetta vaan. No, katotaan mikä tilanne huomenna.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-24 07:40:12 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

68,9 tänään ja tän uskalsin nyt jopa laittaa tickeriin, kun ei oo samanlailla nestehukkanen olo kun eilen :P

Hmm. 900g alkuperäseen tavotteeseen siis. No, kunhan sen saavutan tässä, ni aion kyllä varmasti pudottaa tavotteen 66:n.

ViestiLähetetty: 2011-04-24 08:26:25 
Poissa
sintti
sintti

Vau!! Tosi hienoa =D> Jatka samaan malliin :smt045 Ootko muuten ottanut mittoja tai muuten verrannut vaatteisiin? Kuinka paljon olet pienentynyt?

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-24 19:38:39 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

No viimesyksynä ostettu (keino)nahkahame menee nyt tosta läpi et se päällä saa vähän kattoa, ettei yhtäkkiä huomaa olevansa alaosaton :lol: Ja on jotkut muutkin vaatteet selvästi löysempiä.
Senttejä on vyötäröltä kadonnu viimesyksyyn verrattuna joku kai 7cm, eli ei mahottomia, mut ihan selkeesti kadonnu kummiskin, kun siis mulla ei edes tollon alussa ollu mitään turvotuksia jotka ois kadonnu niin et heti lähtis monta senttia, kun olin kuitenkin jo vuoden about karpannu sitä ennen ilman et yritinkään laihduttaa. Samoin lantiolta kadonnu useempi sentti, en nyt muista sen osalta tarkkoja alotuslukemia.
Mut reisistä pirkuleista ei oo kadonnu kun ehkä joku 2cm max. ja ne tosiaan haluisin pienemmäks :twisted:

Mut ihanaa kuulla kannustavia ja positiivisa kommentteja :)

Ja ohops. Laskin päivän kalorit ja vaan ihan himpan yli 1000. Koko päivä meni siivotessa ja järjestellessä ja iltapäivä ja ilta emännöidessä kaffevieraita. Aamulla söin vähän paahtopaistia, voita ja juustoa ja päivällä ennen vieraiden tuloa 2 nakkia. Nyt söin kyllä just äsken muutaman siemennäkkärin päällisineen ja niistähän ne suurin osa kaloreista melkein tuliskin (vajaa 600). Pitäs ehdottomasti syödä, mut kun just söin ton ilta-aterian ni maha on kyl vähä täys.. No, ehkä maistelen ainakin pienen palan tota (ihan karppia kylläkin) mustikkajuustokakkua jonka tein vieraille =P~

ViestiLähetetty: 2011-04-25 09:13:06 
Poissa
sintti
sintti

Mäkin haluisin kaikista eniten noita reisiä pienemmiksi :evil: En vaan muistanut mitata niitä aluksi. Tuntuu kuitenkin, että niistä varmaan viimeiseks lähtee...

Mulla on ollut ongelma noiden kaloreiden kanssa oikeastaan koko ajan. En meinaa millään saada niitä päivän aikana tarpeeksi. En tajua mistä niitä sitten saisi :roll: Laskin, että mun koomakulutus ois 1446 ja olen saanut päivittäin kasaan 1300-1500. En kauheasti uskalla jumpatakaan, kun sit kalorit jää kauheesti miinukselle :?

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-25 09:55:36 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Yleensä jos mulla jää kalorit pahasti vajaaks, niin heitän illalla jugurtin sekaan kookosöljyä ihan reilusti. Tosin kookosöljyn käyttö kantsii alottaa aika hitaasti ettei mee maha ihan ruikulille :D Mut sitä mä kyl noin muutenkin suosittelen, jos ei käytä jo. Ite en yhtään tykkää kookoksesta missään muussa, mut partiksen seassa toi öljy on jees. Se menee kyl sellasiks kokkareiks, mut mä tykkään :D Laitan about 20g öljyä/100g partista.
Nyt vaan oli partis loppu ja minkään muun kanssa en kertakaikkiaan saa tota öljyä alas. Noh, nappasin 100g palan sitä juustokakkua (joka siis oli melkein pelkkää rasvaa :lol: ), niin sain kalorit johonkin vähän vajaa 1500. Tänään kuitenkin saan varmasti reilusti enemmän, kun illalla herkutellaan chicken wingseilla ja itetehdyllä kylmällä avocadotahnalla =P~

Mut jee, paino tänään 68,5! Mähän jopa voisin oikeesti päästä vappuun mennessä siihen 68:n! Sit laitan kyllä uudeks tavotteeks varmaan 66, MUTTA, ennenkaikkea aion nyt panostaa liikuntaan! Alan taas juoksemaan (ihan varovasti kyllä) ja huomenna mulle tehään salilla tosiaan uus kunto-ohjelma. BMI on nyt jo 21,7, eli ei sen tosta kyllä tuhottomasti tartteis tulla alas. Läskiä kuitenkin riittää, joten nyt kun oon jo tosi lähellä optimeinta painoa, niin alan taistella röllyköitä vastaan lisäämällä liikuntaa.

Nyt laitan kyl bikinit päälle ja meen parvekkeen sohvalle ( ;) ) lukeen torstaina olevaan tenttiin! Ihanaa kun on tollanen iso lasitettu parveke jossa on aivan superlämmintä aamuvarhaisesta iltamyöhään ja kun siellä on vielä toi meiän toinen sohvakin. Paras osa tässä kämpässä 8)

ViestiLähetetty: 2011-05-23 12:49:23 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Paino on aika tehokkaasti nyt jumahtanu hitusen päälle 69:n. Ei oikeen meinaa tosta laskea, mutta ei toisaalta poikkeamista ja herkutteluista huolimatta oo hirveesti noussukaan. Edelleen haluaisin saada sen ainakin tuohon 68:n (jossa äitin vaa'an mukaan kyllä jo käväsin), mutta keskityn nyt nauttimaan elämästä, liikunnasta ja syömisistä ja kattelen mitä tapahtuu. Yritän olla stressaamatta enää tästä painoasiasta niin kovasti :)

Ihanaa alkavaa kesää kaikille!

ViestiLähetetty: 2011-06-03 06:15:17 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Raportoinpa tännekin pitkästä aikaa, kun painossa on tapahtunu muutosta edellisestä ticker lukemasta (kokonaiset -100g siitä :lol: ). Eli 68,3 tänään. Sit KUN pääsen 68 tasan tai alle, ni vaihdan tickerin tavotteen 66:n.
Olispa ensviikolla nyt vihdoin (kuukauden jumi tässä taas, kuten edellisistä viesteistä voi laskea 1+1) 67 alkunen luku [-o< Sellasia numeroita ei oo hetkeen kyllä näkyny..

ViestiLähetetty: 2011-06-05 08:26:41 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Tjaha. 67,7 :shock: Eikai siinä sitten.
Jotenkin en suostu nyt kyl taas uskoon et toi mitenkään vois olla huomenna sama. "Syytän" taas nestehukkaa (vaikka eilen join aika paljon) tai jotain kummajaista :lol:
Noh, katellaa huomenna.

Päivitin kuitenkin tickerin. Laitoin sittenkin uudeks tavotteeks 66,5, ni olis helpompi saavuttaa. Sit katon et vieläkö pudotan sitä.

Nijoo, vyötärö tänää jotain 73,5, eli taas kaventumista siinäkin. Tavote sen suhteen n. 70.
Reisi tais olla enää 56 (paksuimmasta kohtaan ja siis kyllä, mulla on paksut reidet), eli onhan siitäkin nyt lähteny yhteensä joku 4-5cm (en muista oliko alku 60 vai 61).

ViestiLähetetty: 2011-06-16 14:00:55 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Paino tasasesti tossa hiukan vajaa 68, mutta nyt ennen naistenvaivoja pientä nousua havaittavissa (tänään 68,1), mutta yllättävän vähän, kun yleensä nuo tuovat mukanaan melkein kilon turvotukset.

Ruokailuja mun pitäs saada vähän kuntoon. Tai siis oon alkanu kehittään vähän hmm.. hysteeristä suhdetta ruokaan ja kaloreihin. En edes hysterisoi hiilareista, mutta syömiskertojen ja kalorien kanssa säädän vähän turhaan. Tuntuu ettei ruuasta enää oikeen uskalla nauttiakaan.

Kattelin kuitenkin tossa yks päivä peilistä, että oon kai mä jo ihan mukavan hoikka. Eli en oikeestaan kytistele syömisiä niinkään siinä mielessä, vaan koska pelkään ihan sairaasti yhtäkkiä lihovani. :shock: Pitäs varmaan viedä vaaka varastoon.

ViestiLähetetty: 2011-06-20 07:37:48 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Jaaha, 67,1 :shock: Viikonloppuna vedin viel aika reilusti hiilareita ja yleensä aina vaan paino nousee heti pari kiloo tollasen mättämisen seurauksena. No, eikai siinä sit, ei tokikaan haittaa et nyt kävi päinvastoin :D

Harmittaa vaan kun oon kipeenä ja ei oo viikkoon päässy oikein liikkumaan :( Pöh.

ViestiLähetetty: 2011-06-21 06:19:40 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

On tää nyt jännä. Ensin junnaa taas pari viikkoa samassa vaik olin aika nätisti mielestä ni, sit vedin hiilariöverit ja eiköhän pudonnu. Tänää vielä vähän lisää eilisestä, nyt nimittin 67,0.

Eilen oli kotona vuoteenomana kuumeen takia (ei varmaan perjantainen kaatosateessa pomppiminen Bon Jovin keikalla tehny yhtään hyvää jo alkaneelle lenssulle), mutta tänään kyllä meen jo töihin. Katotaan jos sitä iltasella uskaltais kevyen lenkinkin tehä, jos ei siis olo oo päivän jälkeen kovin karmee.

Mutta jee, enää tää ja huominen ja sitten on 4pv juhannusvapaat ja sit enää ensviikko, ni alkaakin jo mulla kesäloma! Ihanaa!

ViestiLähetetty: 2011-06-24 13:07:52 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Kylläpäs taas humahti paino, eli 66,5 tänään. 8)

Eli taas tickerin tavote tuli saavutettua. Päivin vielä tickeriin uuden tavotteen, joka saa nyt olla sit se viimenen. Tuosta 65:sta en enää ainakaan sit yritä laihtua sen kummemmin.

Matkaan aikaa 18 päivää, joten tuskin siinä ajassa enää pääsen tohon ja matkan jälkeen varmaan ollaan taas plussalla nykysestä, mutta noh, nyt on enää niin pienistä viilauksista kiinni, että kiirekös tässä :)

ViestiLähetetty: 2011-06-30 12:27:56 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mies vei mut viikonloppuna yllärireissulla laivalle ja sieltä tuljaisina tietysti plussaa. Ensin 68,4, mutta tänään 67,7. Noh, ehkä jos nuo loputkin turvotukset tuosta kaikkoais pian. Tosin saapa nähdä, koska jäätelö on kutsunu viimepäivinä aika hanakasti ja eihän siihen kutsuun oo voinu olla vastaamatta 8) Tänään siis maistelin Kingis -puikon. Namnam, oli hyvää. Eikä kaduta. Huomenna meen luovuttaan verta varmaankin ja jos siellä viimekesäseen tapaan tarjotaan eskimopuikkoja, ni taidan antautua sillekin.
(tosin lasken kyllä noi jätskit tiukasti kaloreihin, koska viimekesänä kilot toi se, että mässäilin aika määrättömästi ja vielä päälle sitä jätskiä (aika määrättömästi) ja sit vielä siideriä tuli terassilla lipiteltyä harva se päivä.. ni tänä kesänä oon kyl tarkempi).

ViestiLähetetty: 2011-06-30 15:17:44 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Luin vain ekan sivun ja hypäsin vikalle, siinä välissä ihmettelin miksi tavoitepaino oli hypännyt 70:stä 65:een. Ehkä vastaus löytyy jostain sieltä välistä... Josko kuitenkin suhtautuminen painoon ja vaa'an kyttäämiseen, ruokaan ja ruokailuun pysyisi kuitenkin jossain järkevyyden rajoissa (mitä se nyt kellekin on?)? Joillekin tuntuu menevän vähän överiksi kun näitä juttuja lukee. Mitä ja miten sä mahdat syödä? Olisi kiva nähdä niitäkin, eikä pelkästään tuota vaakalukemaa. Ja jos niitä on paljon tuolla välissä, sivuilla joita en vielä lukeut, niin sori sori... Toisaalta se kai tässä jotenkin itseä vaivaakin, että kyse on ikäänkuin pelkästään jostain numerosta, jonka ympärille sitten menee liikaakin sitä huomiota ja energiaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-01 12:02:26 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Koska tajusin 70:ssä, että en oo vielä läheskään tyytyväinen itteeni ja ylimäärästä vielä oli ihan riittämiin. Nyt tässä 66-67 välillä pörrätessäni alan pikkuhiljaa olla ja eikai sen ongelma pitäs olla, kun tavote ei kuitenkaa oo alipainossa tai ees rajoilla :) Toi 65 on nyt vaan jotenkin sellanen kiva tasaluku, en siis enää ressaa siitä ja ei haittaa vaikken saavuttaiskaan, ihan ok on nytkin. Muistan vaan sen, että äiti paino naimisiin mennessään 64kg ja se on mua vielä 2cm pidempi, ni jotenkin ajattelin et jos sitä ois ite suurena päivänään (johon siis mulla tosin 3v aikaa :P ) yhtä solakassa kunnossa :lol:

Ja syömiset vaihtelee, mutta koska en jaksa kirjotella tänne niistä päivittäin, niin oon sit pitäytyny pelkässä numeroiden seuraamisessa. Itteäni varten mä lähinnä kirjottelen ja tiedän, ettei tää välttämättä oo niin kauheen mielenkiintosta luettavaa kaikille muille, mutta kivahan se on tietysti joskus jotain kommenttejakin saada. Ehkä voisin tietysti harkita sillon tällön syömistenkin kirjottamista :)

Mutta siis, syön n. 1500-1900kcal (liikunnoista ja nälästä riippuen ja joskus toki tulee vedettyä reilummankin ruuan päiviä ja kalorit menee päälle 2000, varsinaisesti en siis tällä hetkellä kuitenkaan laske tai mitään), rasvaa reilut 100 (sen verran että nälkä lähtee), prodet jossain 80-100 ja sitten hiilareita keskimäärin 20-50. Eli en kituile. Toisaalta en siis ole kovin tarkan markan karppi ja herkuttelen vapaasti joskus ylähiilariruuillakin. Eli mulla mitään syömishäiriötyyppistä ole, ainoastaan myönnän kyllä jo olevani joskus vähän liian naimisissa vaakani kanssa ja kyttääväni sitä liikaa, mutta syömisiin en sen anna vaikuttaa vaan syön oman olon mukaan (paitsi jos paino alkais nouseen, ni sitten miettisin tarkemmin).

ViestiLähetetty: 2011-07-01 12:36:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hyvänen aika, tässähän on maailman rennointa laihduttelua ollut vuoden ajan, :) ei missään mitään paniikissa paastoamista tms. ja normaali määrä repsujakin välissä :mrgreen:. Kannattaa lukea 12 kuukauden ajalta jutut ennen kuin järkyttyy siitä että kymmenisen kiloa on tipahtanut siinä sivussa. Jatka marika_ samaan malliin, mä ainakin nään sut erittäin tasapainoisena karppina! :)

ViestiLähetetty: 2011-07-01 12:43:03 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^heh, tänks, kiva kuulla :D

ViestiLähetetty: 2011-07-03 08:19:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

^Juu juu, uskotaan :) Jossain muusta ketjusta mä tänne hyppäinkin sun ruokapäikkyä katsomaan kun kommentoit kaloreita ja sitä, että et itse saa syödä juuri yli sen 1500 kalorin. Sitten en löytänytkään ruokia, vaan kiloja. Tuli sellainen olo, että joku siinä katsantokannassa ja elämäntavassa on pielessä, vaikkei tässä mitään kuvaa ihmisistä oikeasti saakaan. Saahan sitä tehdä kuten tykkää. Mä huomaan aina löytäväni ne vaa'an kyttääjät ja joku siinä touhussa kammoksuttaa. Siis minua, muiden puolesta. Vaakapoliisi :? Ja silti jokainen saa luonnollisesti tehdä just niinkuin haluaa!

Eikä 10 kilon pudotus tunnu pahalta eikä kauhistuttavalta, oikein hyvältä, jos se mene vielä tuollaiseen vuosihaarukkaan. Joiltain vain karkaa se mopedi käsistä painon kanssa, eikä sitten mikään enää riitä. Mut hyvä jos nyt alkaa se itselle sopiva löytymään. Ja tyytyväisyys ennen kaikkea.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1015 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00