karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 21:50:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-26 00:30:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aah, kiitos vinkeistä, voisin kypsennettyinä kokeilla. Hapankaalia en jostain syystä osaa syödä, vaikka yleensä olen kaikkiruokainen ollutkin. Kookosöljy jäi pois tuosta listauksesta #-o Sitä olin jatkossakin syömässä, oliviiöljyä menee todella vähän, avokadoöljyä en ole käyttänyt koskaan, syön mielummin sitä hedelmää.

En varmaan jatkossa syö moniakaan kasviksia raakoina, joten salaattien öljylisät jäävät pois. Vatsa toimii todella huonosti raakojen kanssa :( Vaikka muuten niiden syönnistä olenkin pitänyt, vähennän ainakin toistaiseksi.

Kananmunalle olen tosiaan allerginen, tai vain sille valkuaiselle :D Keltuaisia voisin käyttää edelleen mielin määrin, päähäni vain ei mahdu kuinka saisin ne eroteltua? Allergia on aika huonoa sorttia, ei uskalla kokeilla millään munilla.

Mutta kiitos neuvoista! Yritän nyt kaikkeni että saan olon paremmaksi, lääkäri ja apteekkari meinas että tyroksiinilla olo paranisi muutamassa päivässä :shock: Kuulosti aika uskomattomalta.

ViestiLähetetty: 2011-03-26 00:53:21 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Öö. Ei parane, voin luvata. Ei se tyroksiini sentään ole ihmelääke. ;) Mut joo, todennäköisesti kuitenkin jos levotyroksiini sopii, niin lähiviikkojen aikana voi tulla jo parannusta. Mulla joitakin juttuja parani jo noin viikossa, ihan 25µg annoksella. Vähän siitä hyödystäkin on kiinni, et onnistuuko se T4:n kääntö T3:ksi maksassa vai ei. Ja siihen auttaa siis nimenomaan seleeni, sinkki ja harkiten jodi ja kupari. Seleeni on ehdottomasti tärkein ja sitä sais ottaa ihan 200µg/vrk.
Eleison kirjoitti:
Keltuaisia voisin käyttää edelleen mielin määrin, päähäni vain ei mahdu kuinka saisin ne eroteltua?
Kuoren puolikkailla minä ne erotan, se valkuainen valuu pois, tosin kokonaan sitä ei saa pois. Keitetyistä nyt on tosi helppo eritellä nämä kaksi. Ainakin meillä jo 3v lapsi sen osaa, kun se taas ei välitä niistä keltuaisista. :D Se syöttää ne koiralle ja itse syö valkuaisen.

ViestiLähetetty: 2011-03-26 20:08:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihmettelinkin hieman että onko se niin yksinkertaista :lol: Kananmunan erottaminen raakana on vaikeaa, sitä valkuaista ei saisi päätyä ruokaan yhtään, hmm... Keitettynä ne taas muistuttavat korvavaikkua :mrgreen:

Emme menneetkään tänään syömään, ja parempi niin. Heräsin jossain yhden aikoihin, käytin koiran nopeasti ulkona ja olen maannut sohvalla. Väsyttää... Otin toiset lääkkeet neljän aikoihin, sen jälkeen en voinut maata etten oksentaisi. Jotain ongelmaa noidenkin kanssa. Nyt alkaa mennä ohi kuvotus niihin liittyen. Illaksi pitäisi lähteä johonkin, mutta olen kyllä niin naatti että toivon ettei tarvitse.

Hemmetti kuinka vaivaiselta mäkin vaikutan tän päikyn kanssa :mrgreen: Vaikka ei tässä kolmeen viikkoon ole tullu treenattua, nukuttua, tai syötyä kunnolla. Olen oikeastaan vain kasvattanut juuria tähän sohvaan ja palellut kotona.

ViestiLähetetty: 2011-03-27 16:17:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 70.4kg!!

Oikeasti, mitä vittua mun elimistö sekoilee? Eli taas yhtäkkiä nousua useampi kilo... Maha, vai mikä on ongelma. Lihasten glykogeenivarastotkin voi olla täynnä, mutta pakko tuossa määrässä on olla jo useampi kilo rasvaa. Parissa viikossa siis +6,4kg :evil: Hitto, en kehtaa edes ihmisiä nähä, kuinka voi paisua näin nopeasti :(

Ostin apteekista toilaxia, en ole aikaisemmin käyttänyt, ja sanoin apteekkarille ettei mulla toimi levolacit ja vastaavat, mikä on aivan totta. Joskus niillä yrittänyt, mutta ei. Pakko saada maha tyhjäksi, en nyt edes muista koska olen viimeksi käynyt :shock: Menkatkin alkoivat tänään, meinasi stressiä pukata kun alkoivat neljä päivää myöhässä, joka kuukausi pelkään muutenkin olevani raskaana. Pieni neuroosi aiheesta...

Mutta sellaista! Että voi taas päivä mennä pilalle #-o

ViestiLähetetty: 2011-03-27 17:10:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla menkat ainakin nostaa painoa 2-4kg, että äläpäs hätäänny :). Siihen vielä päälle tuo ettei vatsa toimi niin avot. Varmasti vaakaa näyttää menkkojen jälkeen jo normaaleja lukemia :).

ViestiLähetetty: 2011-03-28 07:00:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivon niin, mutta en taida uskoa... Tuo +6.4kg tarkoittaa 10% nousua painossani :| Se on jo hieman liikaa turvotukseksi. Huhheijaa, vaaka ikkunasta ulos ja parempi mieli :roll:

Olin äitini luona yön, ja kävin sitten siellä tänään aamupainon ottamassa: 63kg :shock: Tästä tuohtuneena sitten tietenkin kerroin että vaaka näyttää n.7kg liian vähän, mutta siskopuolen mukaan kotona vaaka näytti saman kuin terveydenhoitajan vaaka koulun terveystarkastuksessa. En usko. Tai sitten vanha jousivaaka heittää enemmän mitä painavampi sillä punnitsee, siskopuoli painaa n.45kg. Kotoa löytyy obh nordican 1v vanha digivaaka, joka uskollisesti näyttää 1dl juomiset heti 100g painonlisäyksenä (jep, kokeilin, juon 1dl, +100g, juon 3dl, +300g :oops: ).

Viime yönä en sitten nukkunut silmällistäkään, olen pitkästä aikaa juonut kahvia, ja tämä maanisuus johtuu nyt joko: a.kahvista, b.tyroksiinista tai c.seromexista. Jännää, joo :evil: Kahvia olen ollut juomatta melkein neljä kuukautta, ja sitä ennen join sitä paljon, ilman mitään vaikutuksia. Eilen ei kyllä mennytkään muuta kuin kahvia alas, söin lisäksi vain 100g graavilohta. Surkeaa, mun syömiset on ollut aivan retuperällä viime viikot, liian vähän, liian paljon, liian huonolaatusta... Joku roti pitäisi nyt saada tähänkin touhuun.

ViestiLähetetty: 2011-03-28 08:07:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips! Huomasin tuolta yhdestä toisesta ketjusta tickerisi ja päätin tulla heti moikkaamaan, nimittäin meillä on lähtöpaino melko samoissa (on mulla 3 kg enemmän) ja tavoite aika samoissa, tosin mulla ei vielä ole tuota 60 kg nimettynä, yritän ensin 65 kg:hen. Kun olet noin hienosti saanut painon tippumaan, niin pakko tulla kyttäämään sun menetelmiä ja ajatelmia tänne! Ja kuvasta päätellen näytät jo upealta!

Kampanjasivuni

Kaikkehen tottuu paitti puukkohon seljäs ja siihenki tottuu jos makaa vattallansa.

ViestiLähetetty: 2011-03-28 11:19:36 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Onks sulla sitten sellanen olo ihan objektiivisesti tarkasteltuna, että olisit oikeesti lihonu yli 6kg? Tai mietin tota vaakajuttua, koska jos se siskollas näyttää oikeita lukemia, niin tuntuis hassulta et se sulla heittäis 7kg. :-k

Mutta no, oli paino mitä oli, niin veikkaan että se voi alkaa taas kunnolla laskea/palautua vasta kun oot saanu itteäs terveemmäks. Eli kunhan saat kilpparilääkityksen ja ruokavalion säädettyä itelles optimaalisiks ja ne pääsee kunnolla vaikuttaan ja kunhan pääset liikuntoihin kiinni, niin uskon oikeesti et paino hakeutuu aika äkkiä ainakin takas tonnt n. 64:n kun siellä ainakin nyt kerran kävit :)

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-03-28 12:11:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa kyllä aika hurjalta, että olisit parissa viikossa lihonut yli 6 kiloa. Mä en pidä noita digivaakoja erityisen luotettavina, koska ne lukemat tuntuvat joskus olevan ihan mitä sattuu :roll: Mittanauha on mun mielestä paras kaveri, jos haluaa seurata painoa. Samoin vaatteiden istuvuus. Vaa'alla hyppiminen puolestaan aiheuttaa liikaa turhaa stressiä. Mutta kyllä mä tietysti ymmärrän, että sua just nyt ahdistaa tuo paino ja haluat seurata sitä aika tiheään tahtiin. Näin ulkopuolisen näkökulmasta kuitenkin tuntuu, että voisi olla ihan hyvä ajatus unohtaa se vaaka edes vähäksi aikaa ja keskittyä tervehtymiseen. Kunhan se kilpparilääkitys alkaa kunnolla vaikuttaa ja olet saanut ruokavalion kuntoon, niin eiköhän se painokin sitten laske aika nopeasti niihin entisiin lukemiin :) Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-03-28 14:26:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

MoikkTästä painosta voin syyttää varmaan vain huonoa ruokavaliota, olenhan mä onnistuneesti laihduttanut 10kg vaikkei lääkitystä ollutkaan.

Ja moikka PaulaMaija :smt039 Mulla itsellä ei oikein ton kuvan ottamisen aikaan ollu upea olo :lol: Ensi kuussa pitäisi saada kamera ja voisin sitten ottaa uusia kuvia, jos vaikka olis jotain edistymistä kuitenkin tapahtunut...

En tiedä onko mulla olo että olen turvonnut 6kg, jotain ylimääräistä kuitenkin selkeästi on. Viikon päästä tilanne voi olla jo toinen. Vaakailua en uskalla jättää, koska tähän asti se on aina tuonnut lisäkiloja 5-10kg, vaikka olisin luullut syöneeni kuinka karpisti. Eli olen jojottanut todella paljon. Kieltämättä syöminen tuntuu pelottavalta kun tuntuu että kaikki muuttuu läskiksi, ei taida mun ruokamäärät olleet kovinkaan suuria tässä viimeisen puolen vuoden aikana :roll: Kerran päivässä yks ateria, joka mielellään todella pieni. Kaloreita en ole laskenu, mutta olen aika hämmästynyt jos ne on yli 1500.

ViestiLähetetty: 2011-03-28 17:21:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruokapäiväkirja

Maanantai:
6.30: 4dl tuoremehua, 1dl kevytmaitoa
17.30: 150g oltermannijuustoa, 150g voita, 500g sieni, valkospipulinverso, vihreäpapu, porkkana-sekoitusta
19.30 2dl kevytmaitoa

Eli aika heikosti meni tämä päivä, mehua en todellakaan juo yleensä, mutta heräsin äitini luota ja mieliteko iski. Maitoa menee samassa paikassa kahvin kanssa, en kirjoita sitä kun on kuitenkin kaloriton. Hieman vaikea kun en ole kotona syönyt...

ViestiLähetetty: 2011-03-29 01:34:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jatkan täällä, ruokapäiväkirja ja syömisten hallinta on nyt prioriteettilistalla ykkösenä, hyvänä kakkosena sitten painonpudotus: viewtopic.php?f=11&t=53345

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8

Kaikki ajat ovat UTC+02:00