karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 13:33:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1038 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-09-16 16:04:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81kg :shock:
Alan jo kuvitella että se seiskalla alkava oli omaa mielikuvitustani.
Nyt oma puhelin vihdoin käytössä, joskin hukkasin oman SIM korttini typerän R-kioskin myyjän takia, mutta siitä viis kunhan netti toimii. Uskomattoman paljon tapahtunut viikon sisällä. Olin jo unohtanut että aina syntymäpäivänäni tapahtuu jotain kamalaa, nyt olikin taas koko vuoden edestä. Alkuräjähdys on nyt ohitse ja nyt sit vain osia pikkuhiljaa keräillen. Ehkä tästä selvitään, ehkä ei mutta tilapäisesti olo ainakin helpottunut.

ViestiLähetetty: 2014-09-17 07:26:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Get a grip!
Aamut ja päivät menee oikeaoppisesti mutta illan tullen homma leviää käsiin. Ja vielä ahmimiseen asti, eilen söin itekseni puolikkaan ruisleivän. Yritin lopettaa kolmannen palan jälkeen mutta aina piti vain leikata lisää ja mättää. Ihoni myös on alkanut kuivua silmäluomista ja kaulasta.

ViestiLähetetty: 2014-09-17 10:01:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi voi...mites nyt silleen leipä maistunut [-X
No mutta, tuleehan niitä himoja kaikille, ihan varmasti. Minäkin kehtaan sanoa että olin taas viikon ilman suklaata, äsken just ostin ja söin 2 suffelia.
Onko sulla se ahmimishimo päivittäistä? Mulla kun iskee ni menee useampi päivä ja sit loppuu mutta silti syön liian usein suklaata.
Olen tehnyt kahden päivän aikana: 2 omenapiirakkaa, puolukkapiirakan, suklaa (kaakao) muffineja joissa puolukkaa, kuivakakun ja äsken raparperi piiraan.
Ja noista kaikista olen yhdestä maistanut ohuen viipaleen, että miten pohja onnistui.
Ne ei ole karppia, koska kaikki ne jauhot ym tulee nyt liian kalliiksi kun tein enemmän. Tulee siis vieraita perjantaina ihan yökylään ja haluan tarjoilla hyvää, kun heille maistuu. Ei mun silti tarvii rohmuta, ja en itke vaikka palan pari syönkin. En siis ole kova pullan ym leivonnaisten perään.

Olisko sulla mitään mikä korvaisi sen ruisleivän himon?
No, nää on näitä päiviä kun tuntuu välillä että mikään ei vaan suju.
Kyllä otat niskasta kiinni ittees ja puhuttelet vähän :lol:
Eihän se maailma tähän kaadu, eihän?

ViestiLähetetty: 2014-09-17 11:08:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Voi voi...mites nyt silleen leipä maistunut [-X
No mutta, tuleehan niitä himoja kaikille, ihan varmasti. Minäkin kehtaan sanoa että olin taas viikon ilman suklaata, äsken just ostin ja söin 2 suffelia.
Onko sulla se ahmimishimo päivittäistä? Mulla kun iskee ni menee useampi päivä ja sit loppuu mutta silti syön liian usein suklaata.
Olen tehnyt kahden päivän aikana: 2 omenapiirakkaa, puolukkapiirakan, suklaa (kaakao) muffineja joissa puolukkaa, kuivakakun ja äsken raparperi piiraan.
Ja noista kaikista olen yhdestä maistanut ohuen viipaleen, että miten pohja onnistui.
Ne ei ole karppia, koska kaikki ne jauhot ym tulee nyt liian kalliiksi kun tein enemmän. Tulee siis vieraita perjantaina ihan yökylään ja haluan tarjoilla hyvää, kun heille maistuu. Ei mun silti tarvii rohmuta, ja en itke vaikka palan pari syönkin. En siis ole kova pullan ym leivonnaisten perään.

Olisko sulla mitään mikä korvaisi sen ruisleivän himon?
No, nää on näitä päiviä kun tuntuu välillä että mikään ei vaan suju.
Kyllä otat niskasta kiinni ittees ja puhuttelet vähän :lol:
Eihän se maailma tähän kaadu, eihän?

Ei, ei voi tähän kaatua. Olen huomannut sen että vähemmän tulee himoja kun pitää hiilet nollan ja 5g välillä ja silloin ei edes voi ahmia, 500g leipää menee helposti mutta ei 500g lihaa. Pitäisi vain saada hyvä startti nyt. Mies lähtee reissuhommiin ensi viikolla niin sitten ainakin on vähemmän houkutuksia kotona kun olen näemmä niin altis houkutuksille. Sitä en tiedä mistä se ahmiminen tulee ja miten sen sais korvattua. Miksi ahmin ja mitä mä siitä sitten saan, välillä on paremmin ja sitten suunnaton onni/suru sit laukaisee tavan. Olen yrittänyt sitä veden tolkutonta juomista silloin kuin tulee tämä tunne mut ei apua. Ei siihen auta kirja tai ohjelma eikä liikunta, pitäis saada korvienväliin jotain.
Mä olen leipomisenkin nyt jättänyt kun ei sit voi vastustaa kuitenkaan.
Nyt vain selviydytään aamusta iltaan, joka päivä.

ViestiLähetetty: 2014-09-17 12:03:56 
Poissa
sintti
sintti

Moi :smt039 Ootko kokeillu mantelijauhoista tehtyjä sämpylöitä? Ite vedän näitä oikeastaan päivittäin ilta/välipalana ja ovat tosi vähähiilarisia. Maistuvat vehnäsämpylöiltä ja ovat ihanan kuohkeita. Melkein tulee morkkis kun aivot sanoo että ei näitä sais syödä :lol: Tässä ohje varulta:

Sämpylät ( n. 6kpl - kaksinkertaisesta annoksesta saa pellillisen)

3 dl mantelijauhoja
5 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
pellavansiemeniä (tai muita ”sattumia” maun mukaan)
3 munaa
2,5 dl kiehuvaa vettä

1. Lämmitä uuni 175 asteiseksi
2. Sekoita kuivat aineet keskenään
3. Lisää munat ja sekoita tasaiseksi taikinaksi
4. Lisää kiehuva vesi asteittain ja sekoita tasaiseksi taikinaksi
5. Muotoile taikinasta littanoita sämpylöitä pellille. Sämpylä kannattaa muotoilla melko matalaksi koska taikina kohoaa reilusti uunissa. (Valmis sämpylä vetäytyy hieman kasaan)
6. Paista 50 minuuttia.

ViestiLähetetty: 2014-09-18 08:02:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

herima kirjoitti:
Moi :smt039 Ootko kokeillu mantelijauhoista tehtyjä sämpylöitä? Ite vedän näitä oikeastaan päivittäin ilta/välipalana ja ovat tosi vähähiilarisia. Maistuvat vehnäsämpylöiltä ja ovat ihanan kuohkeita. Melkein tulee morkkis kun aivot sanoo että ei näitä sais syödä :lol: Tässä ohje varulta:

Sämpylät ( n. 6kpl - kaksinkertaisesta annoksesta saa pellillisen)

3 dl mantelijauhoja
5 tl psylliumia
2 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
pellavansiemeniä (tai muita ”sattumia” maun mukaan)
3 munaa
2,5 dl kiehuvaa vettä

1. Lämmitä uuni 175 asteiseksi
2. Sekoita kuivat aineet keskenään
3. Lisää munat ja sekoita tasaiseksi taikinaksi
4. Lisää kiehuva vesi asteittain ja sekoita tasaiseksi taikinaksi
5. Muotoile taikinasta littanoita sämpylöitä pellille. Sämpylä kannattaa muotoilla melko matalaksi koska taikina kohoaa reilusti uunissa. (Valmis sämpylä vetäytyy hieman kasaan)
6. Paista 50 minuuttia.

Moikka! Olen leivoskellut karppileipäsiä silloin alkuvaiheessa, nyt vain tässä painonpudotus vaiheessa paras tapa minulle on näemmä olla kokonaan ilman hiiliä. Nyt olen huomannut että paino ei nouse vaikka olisinkin rentokarppina mutta ei se kyllä laskekaan joten tarkka hiilareiden rajoitus on se oikea tapa mulle. Harmikseni joudun siis luopumaan myös hevi osastosta. On vuosien työ saada myös aivot mukaan vaikka tiedän että ketodieetillä pääsen eroon painosta, allergioista ja iho-ongelmista niin silti se mieli vain halajaa näitä taudinaiheuttajia. Saman olen huomannut myös 4-vuotiaan tyttäreni kohdalla joka kärsi hyvin vakavasta ummetuksesta ja atooppisesta ihosta kaksi vuotta. Hänen kehityksensä tyssäsi kaksi vuotta sitten ja nyt kaksi kuukautta olen vehnän jättänyt häneltä kokonaan ja viljoja rajoitan muutenkin tilalle tullut täysmaito tuotteet, voi, juusto ja nyt tyttö on alkanut liikkua, kiikkua ja puhua porisee menetetyn ajan puolestakin. Silti välillä tuntuu kurjalta kylässä miettiä että mitä sitä hänelle tarjoaisi jos muut syö jotain ja iita on joko ilman tai sit kärsii kutitusta sen illan. Onneksi tyttö itsekin alkaa jo ymmärtämään mistä on kyse ja sit mun pitää vain alkaa osaamaan ottaa omat eväät mukaan näihin tilanteisiin.
Mutta kiitos ohjeesta kuitenkin, kyllä leipomisenkin aika vielä koittaa, kunhan saan sen leivinuuninkin niin pakko ottaa ilo irti sit kaikella tapaa!

ViestiLähetetty: 2014-09-18 12:09:33 
Poissa
sintti
sintti

Voi että kuulostaapa ihanalta neidiltä :) Ja tosi hyvä jos tyttö itsekin tajuaa miksi kaikkea ei voi syödä :smt023 Tsemppiä sullekin kokonaan hiilarittomalle! Itse yritän nyt päästä ketoosiin ja olen rajoittanut hh:t 20g per päivä. Tuota sämpylää vedän edelleen, siinä kun yhdessä kappaleessa noin 3g. Kasviksia pitää katsoa tosi tarkkaan mitä syö... Alkaa jo mielikuvitus loppumaan. Onneksi tätä ei tarvi kovin montaa viikkoa kestää ku voi sitten jo vähän lisäillä. Kaipaan tomaatteja!!! :D

ViestiLähetetty: 2014-09-18 19:17:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

herima kirjoitti:
Voi että kuulostaapa ihanalta neidiltä :) Ja tosi hyvä jos tyttö itsekin tajuaa miksi kaikkea ei voi syödä :smt023 Tsemppiä sullekin kokonaan hiilarittomalle! Itse yritän nyt päästä ketoosiin ja olen rajoittanut hh:t 20g per päivä. Tuota sämpylää vedän edelleen, siinä kun yhdessä kappaleessa noin 3g. Kasviksia pitää katsoa tosi tarkkaan mitä syö... Alkaa jo mielikuvitus loppumaan. Onneksi tätä ei tarvi kovin montaa viikkoa kestää ku voi sitten jo vähän lisäillä. Kaipaan tomaatteja!!! :D

No sano elä muuta! Vihanneksista luopuminen ottaa melkein yhtä koville kuin sen ruisleivän!
Tsemppiä sulle, mulle ja itse kullekin säädylle!
tänään päivä meni oikein mallikkaasti ja huomenna taas kiitos seisoo!

ViestiLähetetty: 2014-09-19 10:44:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,2kg

ViestiLähetetty: 2014-09-19 12:32:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suunta alaspäin =D>
Mukavaa viikonloppua sulle :)

ViestiLähetetty: 2014-09-19 19:18:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Suunta alaspäin =D>
Mukavaa viikonloppua sulle :)

Kiitos samoin! Ja koiruudelle myös! Mullakin meinaa olla muuten pentukuumetta, ikävää että mies ei hyväksy sisäkoiria ja minä taas en voisi ulkokoiria pitää joten tilanne tenkkapoo..
Mutta mutta, nyt on tapahtunutkin sellainen käänne että alankin arkiylsinhuoltajaksi,
Mies menee keikkatöihin ja on viikot poissa, hyvä niin ainakin tähän nykyiseen tilanteeseen.
Saa tilanteen haltuun mut saattaahan se jossain vaiheessa alkaa risoo... Tai sit ei! :lol:
Nyt; Vain elämää!!
Samuli <3

ViestiLähetetty: 2014-09-20 07:12:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 79,8kg
jes jes jes!
vitsi mikä draivi päällä! Tästä tulee niin loistojuttu kunhan saan ohjat vain itselleni eikä mies ole houkuttelemassa mua hiilarimaahan niin saan tän toimimaan!

ViestiLähetetty: 2014-09-22 21:58:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,7kg
Tänään alkoi uusi arki lasten kanssa ja on kyllä ollut mukavaa ja mielestäni olen ollut tosi tehokaskin ja lapset tehneet hienosti omansa. Illan huippu oli kuitenkin laittaa tuikut ikkunaan ja jatkaa viime keväänä kesken jäänyttä maton virkkausta. Laatuaikaa itseni kanssa.
Tänään kävin lainaamassa nyt sen Andreas Eenfeldin ruokavallankumouksen ja Karpin kokkikirjan.
Tänään myös lähtee kokeilu ottaa thyroxin illalla, alkanut nimittäin vajiksen oireet palata, palelun ja väsymyksen osilta joten katsotaan onko näin vaikutusta.
Huomenna leivänvääntöön, saa nähä pystyykö vastustaa tuoretta ruisleipää :shock:

ViestiLähetetty: 2014-09-22 22:12:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D>

ViestiLähetetty: 2014-09-23 09:00:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 79,9kg
Räntää ja tuulee mutta siitä viis, mieli virkeä vaikka kahvinkeitin teki tenän! :shock:
Ehkäpä tämä tuli sopivasti tähän saumaan ja nyt voin hyvällä omalla tunnolla ostaa oman mokkamasterin 8)
Sittenpä leivän alustukseen!

ViestiLähetetty: 2014-09-23 21:46:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uijui jui kun vituttaa kuin pientä eläintä!
No ei tullu sopivaan saumaan s@@tana kun posti Pate kantoikin laatikkoon kolmen tonnin laskun!
Jos minä tästä jotenkin selviän niin jukolauta teen lukollisen postilaatikon ja avaimet lävistytän vaikka napaani niin ei muuten tule enää "mukavia" yllätyksiä postilaatikkoon.
Olin niin vihainen että ihan oksetti ja kuvotti pitkän aikaa.
Olen vieläkin, oksetus onneksi helpottanut...
En tiedä mikä avuksi, jospa uni ees tulis.

ViestiLähetetty: 2014-09-24 07:36:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 79,7kg
Outoa mutta vatsa meinas olla kovana tänä aamuna vaikka voita olen kyllä lätränny kahvin ja ruuan kanssa. Tosin eilen kyllä söin paljon vähemmän kuin normisti mutta tuntuisi jotenkin mahdottomalta lisätä voin määrää kun olo tosiaan on niin täysi näillä määrillä. Seurataan.
Nyt kauppaan meinaan ostaa karppileivonta-aineita, lapsilla alkaa jo herkkuhammasta kolottaa mutta Iita on onneksi löytänyt kermajuuston ilot ja nuorimmainen on ollut syömälakossa jo kaksi viikkoa mutta metu onneksi maistuu.
No mutta menox!

ViestiLähetetty: 2014-09-26 07:16:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 79,5kg
Oh happy day
Taas toistu sama kuvio, mies tuli illalla kotiin ja illalla teki sitten taas mieli ähmiä. Onneksi siihen tällä kertaa riitti kolme nakkia ja pala sitä suklaamoussea. Ummetus jatkui joten illalla otin sit puolitoista tabl thyroxin ja uni oli jälleen ihanaa ja aamukahvin jälkeen sai sit käytyä asioillakin.
Nyt on jotenkin takki tyhjänä olo, mitä sitä tänään sitten tekisi, Kuopiossa nyt ainakin on käytävä.
Saa nähdä mitä muuta. Jotain kivaa definitely!

ViestiLähetetty: 2014-09-26 09:28:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sullahan paino laskee mukavasti =D>
Mulla ei ois mikään laihdutus/ruokavalio onnistunut, jos ex-ukko ois tässä. Sen mielestä kun ainoo oikee ruoka oli perunat ja riisi valmiilla liha(yök) pullilla. Väliin tolkuttomat määrät kaljaa.
Mulla taitaa paino olla kohta asettunut paikoilleen, mutta saapa tuo tippua vielä jos on tippuakseen.
Mä saan kyydin ensi perjantaiksi ystävältä, siltä ainoolta tällä kylällä johon luotan ja joka on tärkeä. Pääsen kirppikselle ihan kaupunkiin asti.
Täältä kyllä pääsee bussilla, mutta iso kirppis on niin kaukana että ei sinne kävellen pysty menemään. Tai...pystyy kyllä mutta sitten on kotimatka kyytiä ootettava taas pari tuntia.
Iloitsen jo tulevasta kaupunkimatkasta kovasti :)
Mukavaa viikonloppua sulle !

ViestiLähetetty: 2014-09-26 13:56:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Sullahan paino laskee mukavasti =D>
Mulla ei ois mikään laihdutus/ruokavalio onnistunut, jos ex-ukko ois tässä. Sen mielestä kun ainoo oikee ruoka oli perunat ja riisi valmiilla liha(yök) pullilla. Väliin tolkuttomat määrät kaljaa.
Mulla taitaa paino olla kohta asettunut paikoilleen, mutta saapa tuo tippua vielä jos on tippuakseen.
Mä saan kyydin ensi perjantaiksi ystävältä, siltä ainoolta tällä kylällä johon luotan ja joka on tärkeä. Pääsen kirppikselle ihan kaupunkiin asti.
Täältä kyllä pääsee bussilla, mutta iso kirppis on niin kaukana että ei sinne kävellen pysty menemään. Tai...pystyy kyllä mutta sitten on kotimatka kyytiä ootettava taas pari tuntia.
Iloitsen jo tulevasta kaupunkimatkasta kovasti :)
Mukavaa viikonloppua sulle !

Joo mä hyppäsin bussiin ja hurautin kaupunkiin (on kyl ikävää kun yleisillä liikkuminen on niin kallista)
Kävin verta luovuttaa ja kirpparilla. Nyt istun kahviossa lukemassa tätä Ruokavallankumous kirjaa ja alkaa tuntua jo kuin olisin aivopesty. Siis hyvällä tapaa. Tuntuu että voisin parantaa lähipiirissäni kaikki joilla on jotain vaivaa tai sairauksia ja nyt kotona yritän vain panostaa siihen ruuanlaittoon ja monipuolisuuteen että lapsetkin tottuisivat ja mieskin saa luvan yrittää. Hänellä on nimittäin kaikki metabolisenoireyhtymän riskitekijät.
Soitin muuten sinne lääkäriin ja pelkäänpä että tämä olikin vain liian hyvää ollakseen totta. Kysiltä oli taas tullut bumerangina takaisin mun lähete siihen TSH- rasitukseen. Nyt odotan vain lääkärin soittoa mutta nyt pelkään että mut taas hyllytetään koko aiheesta :(
No murehdin sitä huomenna, kohta tulee ystävä seuraksi ja alkaa maailman parannus!
Hyvää viikonloppua itsekullekin säädylle!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1038 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00