Huomenta kaikki
Ari kirjoitti:
JOS katsotaan
19.11.2022 oli 67,0 kg tämä on varmaan ok eli ei kovassa nestevajetta.
huomenna tulisi 5 viikkoa tuosta lukemasta ja jos lasketaan että paino putoaisi tässä vaiheessa noin -0,4kg viikossa.
se tekee 0,4 x 5 = 2,0 kg
eli 67-2 = 65 kg
niin jos huomenna virallinen mittaus näyttää 65,0 olen tasaisessa -0,4 kg viikko painonpudotuksessa.
nyt tänä aamuna paino oli 65,0 kg mutta eilen kävin saunassa, ja vaikka kuinka nesteytin ennen ja jälkeen voimakkaasti, mutta huomenna on oikea mittaus.
ja vaikka huomenna olisi enempikin ei haittaa mitään, koska se 64,4 paino on ollut pakko olla jonkunlaisessa ylimääräisessä nestevajeessa mitattu tulos. mitattu kuitenkin.
sekin kertoo kun aikaisemmin arvelin että tuntuu ja näyttää siltä että rasva vain palaa mahasta, vaikka paino ei putoa (painoa on jopa enempi).
no minulla oli tuoreet mahan ympärys mitat tallessa 65,0 kiloisena ja painossa 66,0 ja HUOM. mahan ympärys oli -2cm vähempi 66 kiloisena.
eli painoa tullut 1kg enempi ja mahanympärys silti -2cm vähempi.
eli on hyvä pitää data aina tallessa

ja keho käy kuumana heti aamusta, käsissä ihan suonet pullottaa

tuossa edellä spekuloin tuota painonpudotusta ja nestevajetta.
MUTTA hei katsoin vielä edemmäs taaksepäin ihan käyrän kanssa, tämä -0,4 kg vk pudotus trendi tai kausi on alkanut jo aiemmin.
22.10.2022 68,6 kg tuosta mistä punainen viiva alkaa.
ja se on suoraa pudotusta -0,4 kg viikossa. ne alaspäin pisteet on niitä ylisuuria nestevajeita.
(saunomista kahvia uintia kävelyä) ilman riittävää nesteytystä.

eli nyt 3 viikkoa täynnä siirtymävaiheen osanutrausta
24.12.2022 aamupaino 65,0 kg tuossa käyrässä punainen viiva oikea reuna.
eli viikossa pois -0,4 kg

osanutraten
on todella hyvä pitää kirjanpitoa, niin kuin yleensä teen. tätä minulla on jo 1976 vuodesta alkaen paperilla.
tästä käyrästä huomaa miten painonpudotus hidastuu 19.11.2022 asti juuri ennen nestevaje pudotusta (pisteet alle punaisenviivan). noin samoilla kaloreilla.
alusta lähtee nesteet ja paino tippuu voimakkaasti. huom kalorit noin samoissa koko ajan.
tarkoitan että ei paino voi syöksyä yhtä äkkiä alaspäin samoilla kaloreilla muuten kuin nestevajeessa.
eli 24.11.2022 65,0 kg eli viikossa pois -2,0 kg on IHAN PAKKO olla suurelta osin nestevajetta. tuossa käyrässä se koko 3kk ajan isoin äkki pudotus.
ja tuosta myös huomaa että tämä hitaampi painonpudotus vaihe on jatkunut noin -0,4 kg viikkovauhtia jo viimeiset 2kk.
ne mahan cm mitat kertoi ihan samaa, että läskiä lähtee.
kahvia tässä juon ja katselen käyrää. suunta on todellakin ollut koko ajan alaspäin
hyvillä mielin hyvä olon kanssa olen ollut koko ajan.
NIIN EN OLE OLLUT NÄIN LAIHA YLI 30 VUOTEEN.
olenhan nyt BMI normaalipainossa

ja huom lihasta on enempi kuin tavan puuron syöjällä, puntti historian takia.
aamun sormituntuma läskistä kertoo että ovat pehmeet kuin velliä sukassa, se kertoo että läskit ovat sulamaan päin.
kun läskit kovettuu ollaan jo lihomaan päin.
myös peili kertoo ihan samaa. mahanahat ovat rutussa ja vatsa on entistä suorempi.
jos tuosta vois vetää jotain johtopäätöksiä niin ne yli suuret nopeat painonvaihtelut ovat aina nesteitä.
ja tästä eteenpäin paino ei kai voi pudota enää edes tuota -0,4 kg vauhtia, JOS ja kun ja lisään niitä kaloreita pikku hiljaa lisää, niin kuin nutrilet ohjeet suosittaa.
tai putoaako yleensä enää ollenkaan ja nousee vain lihas glykogeenin verran. (nousee tietenkin jos annan hh).
koska lihas glykogeenit ovat tietenkin ihan tyhjät alhaisten hh takia.
saa nähdä lisäänkö kcal vai en, nutrilet pusseja kun on vielä hyllyssä loppusäätöä varten, niin kuin ohjeet edellyttää.
eilen meni 3 pussia. eli vain 360 kalorin verran. eli nyt suurin osa päivän kaloreista tulee ruuasta. (on siis tullut jo pitemmän aikaa)
eiliset lisäravinteet oli:
Pharma Nord Bio-Qinon Active 300mg Q10 + Pharma Nord 100 orgaanista seleeniä + 100 D:tä + 325mg C:tä (tuon C:een otin kolmessa erässä, ei siis kerralla 325mg)
minulle tämä vuodenaika ja hetki ei vaikuta mitenkään siihen miten syön, ei siis mitenkään. eikä sen takia mitään hyvää painonpudotusta TYRITÄ jonkun puuron tai tortun takia.
kun jotkut vetää ähkyyn näinä aikoina, minä tuuletan ja voin hyvin

mutta jokainen tekee niin kuin haluaa.
Wi-uusi, meillä karjalanpaisti on ihan normiruokaa läpi vuoden.
eli hh on todella minimissä ja olen ja pysyn täysin 100% tipattomana.
tässä iässä se yleinen hyvinvointi ja kun mieliala pysyy hyvänä on todella tärkeää.
ikä tuo myös viisautta ymmärtää asioita että mikä on elämässä se tärkein asia

... eikä se ole ylensyönti tai painonpudotus vaan aivan jotain muuta.
Jatketaan kuitenkin ja seurataan tilannetta pysy mukana niin tiedät miten tässä oikein käy, minua itseäni tämä kiinnostaa todella paljon