karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-15 22:45:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-20 09:48:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oisko vanhasta kolmen Koon säännöstä apua eli Koho, Kylmä, Kompressio (puristva side)? :roll:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-20 10:13:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakastevihannespussien kanssa olen jalkaa työvuoron jälkeen viilentänyt ja ihan hyvin se turvotusta on laskenutkin. Sidettä en pysty pitämään, kun polvi on ihan kosketusarka. No, ensi viikon torstaina olen 70 euroa köyhempi, mutta toivottavasti viisaampi. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-20 13:18:00 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

toivottavasti saat pian polvesi kuntoon. terveys on kuitenkin kaiken a ja o tässäkin elämässä.

teetkö koko ajan yötöitä?

ja vain muutama kilo tavoitteeseen. hienoa. mukavaa viikonloppua sinne tampereelle, ja toivottavasti saat grillikauden pian avatuksi. me mennään taas sunnuntaina tuonne vuorille metsään grillaamaan. täällä on aivan ihania grillialuieta tuolla ylämäessä. käydään aika usein kaveriporukalla viettämässä kokonainen päivä siellä, syömässä lihaa, juomassa viiniä ja kahvia. se on ihanaa elämää se!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-21 14:04:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko oli tulla tänne hehkuttamaan... :-({|=

Aamupaino 62 kg!! Yes, menkkaturvotus lähti ja samalla vähän muutakin... :lol: Nyt on tosi hyvä fiilis, vaikka säät onkin ihan pyllystä, ettei ulkoilustakaan taas tule mitään.

Juu, teen aina yövuoroa. Viisi yötä, viisi vapaata - sopii mainiosti tällaiselle kaikkea muuta kuin aamuihmiselle... :roll: Ja vielä viikonloppua piristi kummasti, kun tuli eilen tuo veroehdotus; 130 e takaisin. Olin nimitääin varautunut jo mätkyihin... No, ukolle tulossa sitten huimat mätkyt, mutta parempi, ettei molemmille!

Huomenna virallinen punnituspäivä, silloin tulevat mitatkin... :arrow:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-21 15:05:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen iloinen puolestasi!!! :smt041 :smt038

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-21 15:38:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Ummuka!

Minulla on tuo tahti tasaantunut nyt näköjään niin, eetä suurin piirtein 1 kg per kuukausi tippuu. Olisi siis toivoa olla juhannuksena alle 60 kiloinen, viime kerrasta onkin kulunut 9 vuotta.... :oops:

Olen ilmeisesti onnistunut kehittämään itselleni kompleksin alati kutistuvista rinnoistani, viime yönä nimittäin näin unta, että olin plastiikkakirurgin vastaanotolla miettimässä implantteja... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-22 12:39:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

10.1 / 22.4

Paino: 70 kg -> 62 kg - 8 kg

Napa: 92 cm -> 79 cm - 13 cm

Lantio: 98 cm -> 94 cm - 4 cm

Siinäpä huhtikuun mittoja... Hyvillä mielin etiäpäin! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-24 08:18:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä taas!

Jostain kumman syystä vatsa ihan sekaisin... :? En tiedä, mistä johtuu, kun en ole ainakaan syönytkään mitään erikoista... Voipi olla, että on jotain vatsatautia liikkeellä. Kunpa ei vaan alkaisi oksuttaa... :smt078 Täytyy koettaa rauhoittaa masua partaäijällä ja maitohappobakteeritableteilla. Jos kuntoutuisi huomiseksi työkuntoon... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-24 09:59:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tulin moikkaamaan sinua. Olen seuraillut sivuasi jo pitempään. Minäkin olen yötyöläinen. minulla vuorottelee kolme yötä töitä ja viikko vapaata ja neljä yötä töitä ja viikko vapaata. Olen seuraillut syömisiäsi just siksi kun huomasin ,että teet myös yötyötä. Aina ensimmäinen yö on hankala kun ei oikein tiiä miten niitä syömisiä jaksottaisi. sittenhän se menee normaalisti. herätessä aloitetaan aamupalalla jne. kiitos vain mukavista sivuista sinulle :wink: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-25 13:40:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys anna67!

Vatsa on täällä yhä tosi huonona... :cry: Eipä auttanut muu kuin kipittää apteekkiin hakemaan Somacia. Jostain syystä, mitä ikinä suuhun laitankin ärsyttää vatsaa tosi paljon. En nyt oikein tiedä, mikä ruoka-aine vatsan on taas ärsyttänyt, mutta olen kyllä ehdottomasti huonoimmassa kunnossa vuosiin. :oops:

Pitäisiköhän välttää taas rasvaisia ruokia, kun se on aiemminkin saanut mahan huonoksi. Tumma suklaa joutaa nyt tauolle, koska se tunnetusti ei sovi mun vatsalle kovinkaan hyvin. Tässä alkaa olla keinot aikas vähissä, kun olo on näin tuskallinen - onneksi lääkkeet helpottavat melko nopeasti oloa. #-o

Saa vaan olon tosi vetämättömäksi, kun ei mikään pysy sisällä... Inhoan tätä ikuista vatsan kanssa painiskelua... Luulin jo, että tällä ruokavaliolla se pysyisi kurissa, mutta joku mun syömingeissä nyt ärsyttää sitä. Tähän astikin olen karpannut vähärasvaisien tuotteiden kanssa, koska en yksinkertaisesti kestä esimerkiksi voita, mutta nyt on ilmassa havaittavissa uskonpuutetta ihan kaikkeen...
:evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 08:46:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla on sama tilanne. Jostakin syystä nyt maha turvottaa ja suoli on vähän "ärsyyntynyt". Se on rasittavaa, kun aina ei edes tiedä mikä sen on aiheuttanut. Mielestään on syönyt oikein, mutta jossakin on mennyt vikaan. Otti päähän, kun eilen menin ostamaan uusia housuja ja maha oli kuin potkupallo. Ei oikein löytynyt semmosia, jotka olisivat istuneet nätisti :( . Kyllä mää sitten yhet farkut otin, kun ajattelin etten ilman housuja lähde kotiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 09:01:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

anna67 kirjoitti:
Minulla on sama tilanne. Jostakin syystä nyt maha turvottaa ja suoli on vähän "ärsyyntynyt". Se on rasittavaa, kun aina ei edes tiedä mikä sen on aiheuttanut. Mielestään on syönyt oikein, mutta jossakin on mennyt vikaan. Otti päähän, kun eilen menin ostamaan uusia housuja ja maha oli kuin potkupallo. Ei oikein löytynyt semmosia, jotka olisivat istuneet nätisti :( . Kyllä mää sitten yhet farkut otin, kun ajattelin etten ilman housuja lähde kotiin.

Erittäin tuttu tunne... :oops: Olen ollut 17-vuotias, kun mahakatarri diagnosoitiin ja siitä asti on ollut yhtä ala- ja ylämäkeä... Välillä tuntuu (kuten nytkin), että vaikka joisi vaan vettä niin vatsa on sika kipeä. Meillä on kyllä töissä aika huono tilanne, että voisi kai tässä taaskin olla stressikin takana. :? Tänään pitäisi mennä yöksi töihin, mutta olotila on kaikkea muuta kuin pirteä ja tarmokas. Aamulla söin maustamatonta jugurttia, joka on ainakin vielä pysynyt sisällä, mutta nyt alkoi sitten närästys. :smt077

Rakas avokki sanoikin kerran, että kunpa ihmisiin voisi ostaa varaosia niin ostettais sulle uusi maha... Olisi tosiaan tarpeen! :D Haahuilen täällä aamutakki päällä, kun kaikki housut painavat mahaa, joka on jo ihan kosketusarka. Kai tässä joutuu illalla vetämään jotain vaatetta päälle, kun en ihan aamutakilla viitsi töihin lähteä.. Olo on muutenkin taas tosi v*****tunut ja masentunut - täytyy koettaa ottaa päikkärit, jos fiilis paranisi... :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 09:20:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No meillähän on sitten paljon yhteistä. Minullakin mahavaivat ovat olleet oikeastaan ikuinen riesa. Paksuasuolta leikattiin pätkä pois -94. Vaivat ovat olleet matkassa enempi tai vähempi siitä asti. Äiti sanoi, että olen ollut mahavaivainen 2viikon ikäisestä. Lisäksi teemme molemmat yötyötä. Minulla yöputki alkaa tänä iltana. Olen viikonlopun töissä. Neljä yötä. Mulla työt alkaa tänään ja huomenna kl. 20.00 ja la ja su kl. 19.00 eli aika pitkät yöt on. Mutta sitten ei tarvi käydä niin useasti töissä. Työllä ei mulle ole ollut merkitystä. Mää olin päivätöissä, kun jouduin leikkaukseen. Lisäksi minäkin olen aloitellut nyt tätä hommaa south beach-dieetillä niin kuin sinäkin. Minäkään en voi kauheasti syödä rasvaa. Maha ärtyy enemmän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 10:52:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On kiva löytää kohtalotoveri, jolla on kanssa kaikenlaista mahaprobleemaa... Useimmiten ihmiset, jotka eivät tällaisista vaivoista kärsi, eivät oikein osaa ajatella, että jollekulle tämä on todella hankalaa! :? Mulla on kanssa nyt tästä päivästä alkaen kolme yötä, kun nuo putken kaksi ekaa olin saikulla mahan takia. Vuorot ovat 21-6 ja lauantaina 22.30 - 7.00.

Sunnuntaina aamulla alkaa vapaat ja saan kerrankin olla vapun vapaalla. Vaikka tuskin me mitän ihmeellistä tehdään, mutta saapahan vietettyä perheen kanssa vähän yhteistä vapaata. Pääsiäisen olin töissä ja juhannuksenkin olen töissä... Minä nautin tästä yövuorojen tekemisestä, kun saan sitten aina pitää 5 päivän vapaat. Olen tehnyt normaalia päivätyötä ja kaksivuorotyötä, mutta tämä on kyllä mun juttuni - kun en oikein ole mikään aamuihminen... :oops:

Koetetaan saada masut kuntoon ja tsemppiä työvuoroihin! :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-26 11:10:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla vapaa alkaa maanantaina. Me vietetään minun ja miehen siskon miehen 40 vuotissynttäreitä silloin. Minä myöhästin omiani ja se aikaisti, niin päästään yhdillä juhlilla. Kumpaakaan ei oikein kiinnostanut juhliminen. Ei se oo niin kauhean hauska vanhentua :cry: . Mää oon ollut melkein aina pääsiäisen töissä. meillä on kiinteät vuorolistat ja mulla on aina pääsiäinen töitä. :x Oon ollut yötyössä vuodesta -95 ja yks pääsiäinen on ollut vapaa. Nyt hain lomaa, kun äiti juhli 70 vuotissynttäreitä. Mulle tuli kolmen viikon vapaa, kun meillä oli sitten yks suunnittelupäivä ja sain siksi kaksi yötä vapaaksi. Olihan se juhlaa. :lol:
Juu Tsemppiä sullekin töihin :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-27 14:46:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä taas ja voi p***leen p****le! :evil: :evil:

Menkat pysyivät sitten poissa huimat 3 päivää ja taas uusiksi.... :smt076 Mun kroppa on mennyt ilmeisesti kokonaan sekaisin - onhan tässä nyt sitten melkein kolme viikkoa jo vuodettukin... Maha on taas aivan sika kipeä, tosin nyt johtuu noista menkoista enkä uskalla ottaa särkylääkettä, ettei vatsalaukku taas ärtyisi lisää... :? Mukava tässä yrittää taas olla töissä kaikkien tuskiensa kanssa...

Viimeksi vuosin ketoosissa ihan koko ajan, mutta nyt hiilaritasot on kyllä ihan hyväkarpilla, joten ei voi siitäkään johtua. :roll: En enää ilmeisesti tunne tätä elimistöäni ollenkaan, kun mikään muu ei ole varmaa kuin epävarma... Olen syönyt minipillereitä jo kohta vuoden ja aikaisemmin ei ollut mitään tiputtelu tms vuotoa - ja nyt tuntuu sitten, ettei tämä lopu ollenkaan...

Kirjoittelen taas lisää, jos en ole ihan kuivunut kokoon vuotojeni kanssa... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-27 17:31:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mene nyt hyvä ihminen jo lääkäriin jos 3 viikkoa olet vuotanut putkeen. Ei se ihan normaalilta kuulosta edes karppilinjalla. Ei kai tämä sentään sairaaksi pitäisi ihmistä tehdä. :shock:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-28 17:09:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantaina lääkäriaika, toivottavasti silloin selviää, mikä vikana. :? Syylliseksi epäilen noita hormoneja, minulle kun ei ole vielä tähän mennessä sopinut yksikään ehkäisymenetelmä - hetken jo luulin, että nää minipillerit sopisi... :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-02 13:07:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minussa ei ole mitään vikaa, lääkärin mukaan. Hemoglobiini on hyvä ja olen muutenkin perusterve. Ei osannut sanoa mitään syytä jatkuville kuukautisille. :? No, ovatpahan ainakin taas loppumaan päin, mutta jos alkavat taas uudelleen, vaadin ehdottomasti päästä johonkin hormonitesteihin. :evil:

Ottaa niin päähän, kun lääkäri suhtautuu tyyliin, että eikös sulla oikein ole kavereita, kun tuollaista asiaa tulet tänne valittelemaan... Ennen minipillereitä kierto oli tasan 28 päivää, joten minun mielestä tällainen ei ole normaalia. Eikä minulla mielestäni ole mitenkään hirveän suurta stressiä tms. kriisiä, joka voisi aiheuttaa moista... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-02 13:32:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuli vaan mieleen, että olikohan mies lääkäri? :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00