karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-20 05:23:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 98 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Haili puntaroi
ViestiLähetetty: 2009-05-04 10:32:40 
Poissa
Leijona
Leijona

Kiitosta toivotuksista täältä kevätsateesta. Söpöt fogelit oot laittanu :) Ei meinannu tunnistaa.

Se on vissiin forumin tietoisuus saavuttanut tilan, jossa kaikki on jo vähintään kertaalleen sanottu ...tjsp.

ViestiLähetetty: 2009-05-25 09:24:46 
Poissa
Leijona
Leijona

Näyttää forumi ihan erilaiselta näin ubuntulla. Mahdottoman nopee winsuun verrattuna tämmöses 5 vuotiaas läppäris. Asennus meni niin, ettei yhtään asetusta tarvinnu muuttaa. Kaikki pelaa kuin junan vessa. Kunpa sais noi sovelluskehittimet joskus linukkaan, niin tuotto nousisi heti monta minuuttia päiväs.

Söin pari päivää pitsaa ja join olutta. 120,1 kg ja rasvat 29,3%. Ei huono tulos. En ota paineita. Kait jotain urheiluukin pitäs taas alkaa. Jos ei muuta niin kävelylenkki lähipubiin teelle ja lehtien lukuun. On muuten halvat lehdet kun maksaa euron teestä ja samaan hintaan saa lukea 4 päivälehtee ja pari iltalehtee. Mielestäni hyvää palvelua.

Forumilla on ollut hyvin mielenkiintoista keskustelua AMK päättötöistä. Omasta puolestani voin sanoa, että hieman naurattaa. Teknisillä aloilla päättötyöt ovat hyvin otettu vastaan ja niillä on monasti ihan oikeasti merkitystä tilaajayritykselle. Ainakin mun 20 sivuinen tuotos nosti tehtaan tuotantoa monta prosenttia. Sain siitä työpaikan puoleksi vuodeksi toteuttaessani päättötyössä suunnitellut asiat. Ei tarpeetonta, ei todellakaan.

ViestiLähetetty: 2009-05-25 12:24:22 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Kai se riippuu aina koulutuksesta ja siitä millaiset valmiudet se koulutus antaa niihin hommiin joista sen lopputyön tekee. Itse haukkasin liian ison palan ja yritin just tollasta poikkitieteellistä ja siitä tuli ihan paska. Hyvän numeron siitä sain, mutta mitään hyötyä siitä ei ollut. Mutta käy ihmeessä kommentoimassa tonne itte ketjuun, niin saavat vähän uskonlujitusta vaihteeksi ;)

ViestiLähetetty: 2009-05-25 12:37:42 
Poissa
Leijona
Leijona

En mie taho. Olkoon aihe mun puolesta sammutettu. Kiva kun kävit. Pakko oli kuiteskii avautuu. Niin sinä kuin minäkin tiedetään missä mennään. Case closed.

ViestiLähetetty: 2009-05-25 13:16:42 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Nyt mä sit vasta tajusin lukea nuo aiemmat viestit. Oot onnistunut jotenkin päivittämään niin etten oo huomannu.

haili kirjoitti:
Haili ei enää ketoile eikä oikeestaan enää edes karppaa, jos nyt olen koskaan edes oikeesti karpannutkaan. Toki jatkossakin välttelen sipsit, karkit sun muut täysin ilman ravintoarvoa olevat turhakkeet kiinnittäen huomiota edelleen rasvojen laatuun. Muuten syön ruokaa jota sattuu olemaan sen suuremmin mikroja tai makroja murehtimatta.

Yli kaksi vuotta tätä hommaa lähes ilman tulosta riittää. Arvelisin syyksi enempi stressiä kuin ruokavaliota, mutta ei nää tiukustelut ja kokeilut oo ainakaan yhtään helpottanut kropan saattamista normaalisti toimivaksi kokonaisuudeksi. Pitää hoitaa ensin pää kuntoon, jotta voi hoitaa kropan kuntoon. Ei toisinpäin.

Suunnilleen samanlaista ratkaisua siis kuin meikällä? Aiotko nyt sitten kumminkin jäädä tänne roikkumaan? Toivottavasti. Mä en ainakaan tiedä minne muuallekaan mennä, ja kumminkin jonkinlaista "hiilaritietoisuutta" ajatuksissa on. Mutta jos tänne mahtuu zonelaiset ja muut, niin kai sitten minäkin.

Kyllä mullakin stressi varmasti vaikuttaa, mutta ihminen on kumminkin kokonaisuus ja sen saman vasteen voi saada aikaan monella eri tavalla. Ainakin mulla tämä viimeinen kuukausi on taas vaihteeksi laajentanut katsantokantaa ruokavalion ulkopuolellekin. Ja se hormonaalinen kuvio, joka sieltä paljastuu on niin hankala ja moniulotteinen, etten enää yhtään ihmettele miksi sellaista kaikille sopivaa ihmedieettiä/elämäntapaa ei ole löytynyt.

Stressi voi pistää kyllä kaiken mahdollisen sekaisin, mutta kaiken laittaminen pelkästään stressin (psyykkisen sellaisen) syyksi on liian yksinkertaista.

Alkuun sitä luuli, että nämä asiat ovat niin monimutkaisia, että siksi niitä ei ymmärrä. Sittemmin selvisi, että hommissa ja tutkimuksissa on paljon ihan kusetusta. Mutta tavallaan se huijasi sitten ajattelemaan elimistöä ehkä liiankin suoraviivaisesti ja nyt oon taas suunnilleen siinä alkuvaiheessa, hommat on oikeasti monimutkaisia. Karppauksen teoria jatkuvasti ylituotannolla pyörivästä insuliininerityksestä on sekin ihan yhtä karkea yksinkertaistus kuin monet noista virallisen puolen teeseistä.

Toivottavasti olo parantuu ja osaat nauttia kesästä!

ViestiLähetetty: 2009-05-25 14:51:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:

Se on vissiin forumin tietoisuus saavuttanut tilan, jossa kaikki on jo vähintään kertaalleen sanottu ...tjsp.

Sitten alkaa "toinen" tila jossa voi jutella tuttujen ihmisten kanssa niitä näitä.

Eli keskitytään siellä! :D

ViestiLähetetty: 2009-05-25 14:56:12 
Poissa
Leijona
Leijona

Mulla uus suhe päällänsä. Likka on kiva ja rakastaa. Elämä ei tän parempaa vois olla. Alkon kans joutuu ottaan yhteen ajoittain, mutta sekin hoituu kun ei anna sen häiritä. Tää forumi on tietynlainen henkireikä. Ilot ja surut saa purkaa vittuilemati. Hormonit ja moni muukin asia on siin hoitunnnu samalla. Mun kesä tulee oleen pelkkää lomaa ja niin sen on hyvä ollakkii. Jos tollanen aurinko kun nyt paistaa viilaa linssiin, niin hyvin menee. Aivan kertakaikkisen upeeta ilmaa ja oloa pukkaa. Rakastunut ihminen on melko helppo käsiteltävä. Kiitos sulle että jaksat näihin mun höpinöihin vastata. Erittäin paljon nautin täällä olosta.

ViestiLähetetty: 2009-05-25 14:58:49 
Poissa
Leijona
Leijona

Kekell voi kans sanoo että morjens kamu. Siis aikuusten oikeesti morjens. Tuu tän niin otetaan pienet siivut.

ViestiLähetetty: 2009-05-26 08:59:36 
Poissa
Leijona
Leijona

Jaahas sitä on taas saavutettu tila, jossa verbahydraatteja on nautittu riittävästi...ehkä jopa liikaa. Kaveri toi tuliaiseksi laatikon votkoo ja siitä olin hieman maistanut...noin 4 pulloo. Eipä noi tuotokset taaskaan mitään huippua ole, mutta ketään en vissiin loukannut. Tai jos loukkasin, niin en tietoisesti enkä pahalla. Sorry.

Painonhallinnan kannalta tuollainen annos diureetteja on hyvin tehokas. Pari kiloo päivässä pois ei oo laisinkaan huono tahti. En kuitenkaan suosittele kellekään. Suorastaan kehoitan välttämään kyseistä täsmälääkitystä.

Sorvin ääreen ja syke alas -haili

ViestiLähetetty: 2009-05-26 09:08:02 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

4 pulloa riittääkin maistiaisiksi nippanappa :lol:
Mulla oli taannoin 12 lekaa irkkuviskiä, joista on nyt maisteltu melkeen 7.

ViestiLähetetty: 2009-05-26 09:30:45 
Poissa
Leijona
Leijona

Totta. Olisi sen ehkä hieman vähemmälläkin voinut hyväksi todeta. Kävin aamulenkill ja oli melko mahtavaa kun tarkenee sortseis. Oispa koko kesä tälläst. Sitähän ei tiedä kuinka hoikka poju täältä nousee, jos tämmösen pysyy.

ViestiLähetetty: 2009-05-30 08:32:45 
Poissa
Leijona
Leijona

Maaliskuun alusta rasvaa kadonnut 5,8kg. Olen ihan tyytyväinen tähän SMH-karppiin. (SMH=syö mitä haluat)
Nyt m=117,6 ja rasva%=29,2.

ViestiLähetetty: 2009-05-30 14:52:05 
Poissa
korpa
korpa

=D> Hienoa varo ettet katoa kokonaan :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-05-30 21:05:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihanaa, mullon pienemmät manboobsit ku tolla korpan budhalla :D

ViestiLähetetty: 2009-05-31 16:16:01 
Poissa
korpa
korpa

Hei mä olen se budha :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-06-01 09:15:17 
Poissa
Leijona
Leijona

korpatsov kirjoitti:
=D> Hienoa varo ettet katoa kokonaan :mrgreen:

Eipä taida olla pelkoa. Eiköhän näillä olutmäärillä pysy mitoissa. Peukalo venähti puuhommis tai siis joku pikkulihas tosta kämmenestä. Ei pysy kuula kädessä, mutta pullon/tölkin jaksaa nostaa yhellä kädellä :mrgreen:

Totta puhuakseni, niin taitaapi tää kesäaika mennä enempi vähempi rennosti. Työpöytä tyhjä ja 10 viikkoo lomaa. Kyll täs jotain liikunnallistakin aktiviteettii varmaan tulee. Puntaroinnit saa kyll jäädä.

Siitepölyä kaikk paikat täys, nenä tukossa, tulispa vähän sadetta.

Kokeilkaas hakua "budha* +manboob*" - ei kenenkään muun kuin keken viestissä voi esiintyä noi sanat yhdessä - eikä kenenkään muun aloittamassa ketjussa - tästä on hyvä jatkaa :D :D

kesäterveisin -haili

ViestiLähetetty: 2009-06-01 09:20:49 
Poissa
korpa
korpa

Asiallisen pitkä loma toi 10 viikkoa eipä muuta kuin hyviä lomia vaan.

ViestiLähetetty: 2009-06-01 10:14:39 
Poissa
voipallo
voipallo

Kymmenen viikkoa :resp:

Mä pidän kesäkuun lomaa ja oon jo nyt pähkinöinä, mitä sitä tekisi, missä, miksi, koska muka, millä?

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2009-06-01 10:25:54 
Poissa
Leijona
Leijona

Mulle loma tarkoittaa sitä, ettei ole velvoitetta lähteä keikalle. Toki annan puhelin-/s-posti tukea tarpeen vaatiessa, mutta saamieni tietojen mukaan sellaiset tarpeet ovat tänä kesänä lähes olemattomat.

Mökille papan renkiks joutaa. Ja ohan se kiva olla pojun kans kesä.

Halibatsuippa -haili

http://www.youtube.com/watch?v=2w024aEV0S0 :D

ViestiLähetetty: 2009-06-01 14:24:43 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Hyvää kesälomaa!

Tuollainen 10 viikkoa on kyllä aika kadehdittava setti...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 98 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00