karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-11 13:07:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiiren hipsuaskelin
ViestiLähetetty: 2011-01-17 22:17:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Laboratorioarvot II, veri otettu 14.1.2011
tyreoglobuliini, S-Tygl <0,5 (viite - 50)
tyreoglobuliini, vasta-aineet; S-Tygl-Ab <40 ( - 40)
tyreoideaperoksidaasi, vasta-aineet; S-TPO-Ab 189 ( - 35)
P-adrenokortikotropiini, fP-ATCH 36 ( - 46)
kalium, S-K 3,6 (3,6 - 5)
natrium, S-Na 142 (137 - 145)

Vasta-aineiden perusteella minulla voi ilmeisesti olla krooninen kilpirauhastulehdus, joka aiheuttaa vajaatoiminnan, ja hoitona olisi kroonisessa muodossa tyroksiini. Huomenna on aikaistettu aika endokrinologille noiden uusimpien ja edellisten labrojen kanssa. Ehkä olen lääkkeissä jo keskiviikkona! [-o<

Otin muuten selvää, että vajaatoimintaisille suositellaan käytännössä vähähiilihydraattista ruokavaliota. Olen siis itselääkinnyt itseäni jo pidemmän aikaa! :mrgreen: Ja toivon, että jos (ja toivottavasti kun) tämä on tyroksiinikeikka, niin saan lääkityksen alettua myös oireet kuriin. Vaaka narahti vielä perjantaina 67,2 kiloon eli plussaa olisi se 8,5 kiloa kesäkuun alkuun (jolloin lähdin Portugaliin ja painoin 58,9 kg alakarppattuani muutaman viikon) ja aika tarkalleen 5kg elokuun loppuun, jolloin kesäinen helleturvotukseni oli alkanut itsestään asettua.

Yleislääkärini oli niin fiksu, että printtasi näiden uusimpien labrojeni yhteyteen myös nuo aikaisemmat labrat sekä 13.9.2010 otetun tulehdusarvon (97, kun viite on <10). Hän uskoi, että juuri tuo todella paha tauti sai minulla kilpirauhastulehduksen puhkeamaan, mitä epäilin itsekin äitini kanssa, koska lokakuussa alkoivat oireet. Pisteet yleislääkärille, joka omalla ajallaan otti selvää kohdalleni sopivista sairauksista ja endokrinologien tavallisesti ottamista lisälabroista ja joka myös antoi lähetteen ko. labroihin ennen endoaikaani! =D> Maltan tuskin odottaa huomista lääkärireissua!

Ps. Lymfa vaikuttaisi buustaavan aika hyvin aineenvaihduntaa.
Pss. Jos nyt saan tämän sairauden kuriin, hyvällä tuurilla pääsen taas pian tuulettamaan, miten hyvä olo karppaamalla tuleekaan ja miten laihdun ihan huomaamattani. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-01-21 12:16:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lääkäri antoi kokeiluksi tyroksiinia, annostus ½(-1) tablettia (0,1 mg) päivässä. Olen ottanut sen yhden kokonaisen nyt kolmena aamuna. Saattaa olla sattumaakin, mutta sain pitkästä aikaa alaspäin kääntyvän pätkän painokäyrääni! \:D/ Eli eilen aamupaino 69,8 kg ja tänään 67,5 kg. Edelleen se +300g ylipainorajaan, mutta ihan sama, kerrankin miinusta ja vielä noin paljon!!

ViestiLähetetty: 2011-01-23 12:20:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alaspäin jatketaan!! :smt026 Neljänä päivänä olen ottanut 0,1 mg tyroksiinia, ja paino oli enää 66,2 kiloa. Toisin sanoen muutosta keskiviikkoon, jolloin tyroksiinikokeilun aloitin ja josta laskeva painokäyrä alkaa, on 3,6 kiloa! Okei, osa pudotuksesta saattaa olla diureetista käyvän alkoholin ansiota, kun eilen oli kaverien tuplakaksveejuhlat, mutta tällä hetkellä käyrä näyttää oikein hyvältä ja kropastakin on kadonnut sellainen sienimäinen höttökerros! :D Toivotaan, että tällä linjalla jatketaan ja karppaaminen saa ihan rehellisesti läskinä eikä kuona-ainepöhönä tulleen painon liikkeelle reippaasti. Alkaa jo rasittaa tällainen, että täytyy rampata vessassa 7-10 kertaa päivässä, kun höttö on alkanut poistua. Ihminen ei sitten koskaan ole tyytyväinen. :lol:

Olen muuten sangen tyytyväinen itseeni eilisen osalta. Vaikka juotavista tulikin hiilihydraatteja enkä niitä kartellut, niin minun ei ihan oikeasti tehnyt mieli kaikkia kakkuja, keksejä, karkkeja yms. naposteltavia, vaikka istuin koko ajan kippojen äärellä. Herkullisia, jotain todella tulisia Pringlesejä otin kyllä n. vajaan 10 sentin pinkan ja karkkeja meni kourallinen sekä "sikareita" (jotain keksiainesta olevia tankoja) neljä, mutta siinä se! Juotavista nyt tuli tietenkin sekä kaloreita että hiilihydraatteja aika paljon (boolissa oli myös mm. Jaffaa...), mutta eipä ole krapulaa sen puolin alkoholista kuin hiilihydraatista ja painokin on laskenut inhimillisemmäksi. Win-win! 8)

ViestiLähetetty: 2011-01-25 20:25:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jaa-a. Eilen taas 67,5 kg ja tänään sitten 68,1 kg. :smt104 Mitähän huomenna?

Sentään sain järkyttävän viiden päivän päänsärkyni loppumaan, kun älysin tänään ottaa Priorinin vasta selvästi myöhemmin kuin tyroksiinin. Oli sellainen 24/7-migreenipäänsärky. :smt077

ViestiLähetetty: 2011-01-27 20:36:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sorruin ottamaan nesteenpoistolääkkeen toissa päivänä, mutta sillä sainkin eilen kilahtamaan 67,5 kg vaakaan. Myös tänään aamulla suunta oli alaspäin: 66,7 kg. Tällä hetkellä iltapaino on 67,2 kg, joten hyvällä tuurilla huomenna on inasen verran vähemmän kuin tänään oli. :)

Karppimaiseen elämään palaaminen tuntuu jotenkin vaikealta. :? Pahimman horroskauden aikana isojen aterioiden syöminen jäi pois, koska en jaksanut tehdä tuhteja ruokia vaan oli helpompi syödä pieniä (joskin aineksiltaan karppeja) annoksia aina hereille havahtuessani. [-X Ko. ruokalinjalla mennään edelleen aika pitkälti, vaikka olen nyt selvästi paremmassa kuosissa kuin viikko sitten tyroksiinit aloittaessani. Pitäisi taas oppia syömään tuhti lounassalaatti sekä päivälliseksi lihaa ja reilusti vihreää, mutta tekoihin siirtyminen tuntuu vain niin vaikealta siitäkin huolimatta, että nykytyylillä makroni ovat ihan... :-$ kamalasti pielessä!

No, eiköhän tämä tästä hiljalleen! Maanantaina alkaa koeviikko (preliä prelin perään... pitäisi YO-kokeisiinkin lukea!) ja sitä seuraa todella löysä, kolmen kurssin jakso ("lukuloma"), jonka aikataulut sallivat sen, että voin syödä lounaan ja päivällisen yli neljän tunnin erolla ilman, että joudun ruokaväliä saadakseni karsimaan yöunistani. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-01-28 12:10:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mantelirouheella maustettu partaäijä maistui pitkästä aikaa makealta, joten olen varmaankin saanut äijästä huolimatta muutettua makroja karpimpaan suuntaan. Hyvä minä!

Aamupaino edelleen 66,7 kg, joten ainakaan ylöspäin ei menty! =D> Toivottavasti tästä jatkuu sitten hiljalleen alaspäin!

ViestiLähetetty: 2011-01-30 19:03:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sekä eilen että tänään sain vyötäröksi 70,5 senttiä, joten puolisen senttiä on tapahtunut kaventumista. :D Saattaisi olla jopa enemmänkin, mutta äitini raahasi minut väkisin Heseen ja pakotti syömään jonkin ihmeen aterian, jossa oli hamppari (välissä taisi olla mm. pari kananuggettia), ranskalaiset ja juoma, syntinen normaalisokerinen kokis. Illalla naama olikin kuin potkupallo ja seuraavanakin päivänä rintsikat ihan sattuivat, kun turvotti niin tehokkaasti. Tulipa siinä sitten äidille näytettyä oikein elävän esimerkin kera, että kyllä, hiilihydraateilla on turvottava vaikutus... :roll:
Lauantaina sainkin sitten Karpin keittokirja 2:n, jossa on erilaisia aterioita, antamaan inspistä uudenlaisiin ruokakokeiluihin. :study: :D Vaikutti oikein hyvältä kirjalta, kun kaikki makrotkin oli laskettu sievästi valmiiksi! =D> :koki: Turvotusesimerkkini vuoksi äitikin sitten alkoi miettiä, jos hän vihdoinkin kokeilisi vähähiilihydraattista ja ostaisi ihan kirjankin kertomaan vähän asioista! Itse sain valita haluamani karppikirjan hänen laskuunsa oman tarpeeni mukaan, joten esim. Heikkilän Ravinto & terveys -opuksen sivuutin saman tien, kun siinä oli niin paljon johdantoa. Listasinpa kuitenkin äidille tällä palstalla suositeltuja karppikirjoja, jos hän nyt sellaisen oikeasti aikoo ostaa.

Huomenna on äidinkielen tekstitaidon preli, ja unohdin hankkia evästä huomiseksi... #-o Onneksi se kestää vain neljä eikä matikan prelin tavoin kuusi tuntia! Täytyy vain raapia kaapista vaikka rasiallinen hasselpähkinöitä kasaan tai nousta puolisen tuntia tavallista aikaisemmin, jotta ehdin tavoistani poiketen syödä aamiaisen. Ja huomenna pääsen pitkästä aikaa vaa'alle, onhan tässä jo muutama päivä ollut väliä! :wink: Toivottavasti ne burgerilisät ovat vihdoin poistuneet eikä paino ole taas noususuunnassa...

ViestiLähetetty: 2011-02-01 02:27:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuva

Ei ehkä mikään ylpeiltävin painokäyrä. :roll: Tässä siis havainnollistettuna nyt syksyn aikana tapahtunut paisuminen. Aloitin tosin käyrän vasta marraskuun lopusta (21.11. painoin 64,7 kg), vaikka syksyn aikana paino oli noussut sen 3 kg, koska vielä 27.8. olin vain 61,8-kiloinen. Veetuttaa! :| Vihreä viiva näyttää sitten 67,2 kilon kohdan eli sen painon, jossa normaalipaino muuttuu lieväksi ylipainoksi tällaisella tapilla. Otan nyt itselleni allekirjoitustickeriksi näin helmikuun kunniaksi uuden Tickerin ja teen tuosta vanhasta ainoastaan tuon käppyrän piirtämiseen tarkoitetun.

Kroppa on tuntunut nyt pari päivää jotenkin helkkarin plösöltä, vaikka paino on ollut jo viisi päivää samassa! Tarkoittaako tällainen lyllyvämmäksi muuttuminen sitä, että tavallista enemmän löllyvästä kohdasta on kohta lähdössä jotain ja painokin ehkä jopa tippuisi? Toivotaan... Tämä nykyinen tilanne syö naista niin helvetisti! :smt013

// 66,5 kiloa! :D Pikkasen miinusta!! \:D/

ViestiLähetetty: 2011-02-03 11:50:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivittäistä painonseurantaa, kuinka fiksua... :wink: Tiheimmilläänhän on suositeltavaa punnita kerran viikossa, ei 5-7 kertaa... Mutta tulipa taas mielenkiintoista tilastoa tuohon painokäyrään! Eilen oloni oli äärimmäisen pöhöttynyt ja löllyvä sekä itseinhoinen ja vaaka narahti 66,9 kilon ja tarkistuspunnauksella 67,1 kilon verran (käyrässä on 66,9 kg:n mukaan). Ja oho, tänä aamuna 66,1 eli -800g eiliseen ja -400g toissapäiväiseen! :shock: Tammikuun alusta on painokampanjan käyrän mukaan kokonaismuutosta nyt -1,3 kg olettaen, ettei paino nouse tämänaamuisesta "pysyvästi". Melkein puolitoista kiloa kuulostaisi jo ihan hyvältä vauhdilta ihmiseltä, jolla on ollut lääkepurkki kilpirauhasen vajaatoimintaan vasta pari viikkoa! :-D Jos tahti olisi sen -1,5 kg/kk, olisin jälleen 59-kiloinen n. puolen vuoden päästä eli joskus heinä-elokuussa. Hidasta mutta ainakin paino laskisi, mikä on tärkeintä.

Marraskuun lopusta aloittavassa painokäyrässä on nyt jo kolme tuollaista selvää piikkikohtaa, joissa paino on ensin noussut rajusti mutta laskenut piakkoin kutakuinkin piikin alkupainoksi. Seuraavaksi vuorossa varmaankin suhteellisen tasainen jakso 66,1-66,5 kilon välillä, nousu jonnekin 66,7 kiloon ja sen jälkeen lasku ehkä jopa nipin napin 65-alkuiseen painoon. Siispä jatkan päivittäispunnituksia.

// Ja kun kerran tykkään tilastoimisesta, niin tässä painokäyräni 1,5 vuodelta (oireet = kilpirauhaseen viittaavat oireet):
Kuva

ViestiLähetetty: 2011-02-04 18:04:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

65,7 kiloa! 8) Huomenna tosin lienee nousua, sillä otin suosiolla pepperonipitsan lounaaksi, kun pidin äidin kanssa taukoa asioiden hoitamisesta. Siinä ruokapaikassa käsitys "lihaa kasviksilla" on varmaan pakastimesta kaivettu lihalettu, valtaisa kasa ananasta (inhoan), tomaattia, koristeeksi tarkoitettua tilliä ja pari onnetonta kurkunpalasta... Toisinaan littanaa, kellertävää salaattia. :sick: =; Pari kertaa olen ko. annoksen jotenkin pupeltanut, mutta nyt otin suosiolla pitsan. Huomenna kärsitään. :wink:

Harmittaa, kun minulla ei ole mittanauhaa kotonani. Pitää varmaankin hankkia, jotta voisin seurata sitä "todellista" laihtumista enkä vain vaa'an väittämää tilannekehitystä.

ViestiLähetetty: 2011-02-15 16:14:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuva

Tämä viesti poistetaan, kun päiväkirjassa alkaa uusi sivu. Tarkoituksena on, että käyrä seuraa aina mukana, jottei tarvitse selailla päikkyä ympäriinsä.

ViestiLähetetty: 2011-02-15 16:23:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen elänyt muutaman päivän pelkällä leivällä ja vatsakipu on kyllä jotain niin kamalaa tällä hetkellä. Nyt ymmärrän senkin, kun puhutaan siitä, että on kovin kaasuuntunut olo hiilarilandian jälkeen! :sick: Kirotut monen päivän istunnot, joilla ei saa kunnon ruokaa vaan joissa täytyy syödä valmistavaraa... Esimerkiksi sunnuntaina tarjolla oli aamiaisena banaani ja 0%-jugurtti, lounaana kanacurrypatonki ja päivällisenä mozzarellapanini (jossa oli tosin rasvaa ja hiilareita MOLEMPIA 45g ja proteiiniakin 22g). Kolmella kahvitauolla syötävänä oli ainoastaan keksejä. Kaikki tosiaan valmistavaraa, niin makrot näkyivät ja tieto lisäsi tuskaa. Lähikaupastakaan ei löytynyt yhtään mitään syötävää - leipää, leivonnaisia, energiajuomia, karkkia yms. olisi kyllä ollut tarjolla, mutta eipä ollut edes kunnon äijää! Jouduinpa sitten ostamaan kofeiinilähteekseni aitoa kokista, joka yhdessä noiden muiden kanssa on jo aika paha. Uhhuh... Aamupaino olikin 68,1 kg, mutta kävinpäs nyt 6h myöhemmin vessassa ja uudestaan vaa'alla, niin olin enää 66,6 kg. :shock: :lol: Tuhtia tavaraa ne leivät! Luojan kiitos olen jälleen kotona ja kaiken huipuksi tänään on vapaapäivä!

Täytyy varmaan mennä tuonne Lounastaukokyttääjät-ketjuun raportoimaan hieman näistä syömisistä... :roll: Jopa sunnuntain iltaohjelman "missikilpailuissa" yksi kysymys oli, kuinka monta kertaa meillä on ollut leipää ruokana. Vastausvaihtoehdot: a) usein, b) todella usein, c) liian usein. Kaikki kilpailijat olivat virallissuosituksia seuraavia, mutta eipä siellä ollut kuin kaksi b:tä, loput kahdeksan sekä yleisö sanoivatkin sitten c. :lol:

// Maailman pöyristyttävimmistä pöperöistä voi nyt lukea täältä!

ViestiLähetetty: 2011-02-28 22:21:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sairastaminen pitäisi kieltää lailla! :smt076 Yli viikon sain maata punkassa ja kaksi viikkoa popsia antibiootteja, mutta nyt alan olla jälleen taistelukunnossa. Olihan tuokin tapa viettää hiihtolomaa. Oli kyllä ihanaa vain nukkua ja katsoa vuoronperään elokuvia sekä DVD-bokseja. :D Boston Legal oli loistava uusi tuttavuus! Huumori oli kuin House M.D.:ssä, jonka kuutoskautta ei vieläkään ole kuulunut kauppoihin, mutimuti... Haluavat selvästikin rahastaa pitkään ja hartaasti viitoskaudella, jonka katsoin jo tammikuun alussa. Ehkä kesäksi uusi House-boksi? Toivotaan! Kesäkuussa ehtisi vielä pitää maratoninkin, kun kesätyöt alkavat näillä näkymin vasta heinäkuun alussa ja jatkuvat sitten koulun alkamiseen saakka.

Paino on jälleen samoissa lukemissa kuin kolmisen viikkoa sitten: 65,8 kg. Katsotaan, lähtisikö nyt alaspäin kohti uusia, pienempiä lukemia, kun olen kerran taas terveiden kirjoissa. Parin viime viikon perusteella painoa tippuu tällä hetkellä n. -400 g/vko, vaikka syömiset ovat olleet karppeja joskin silti aika luokattomia, koska en ole vieläkään päässyt siihen kahden ison aterian päivärytmiin vaan saatan syödä yhden pienen aterian päivässä. #-o Hyvä minä!

Ps. Myös YO-kirjoitukset pitäisi kieltää lailla. Ne pilaavat elämän yli kuukauden ajalta.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:32:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Oi, bongasin sun avattaren jostain ketjusta, ja pähkäilin, onko se heeleri <3. Ihanuus! Ehdottomasti mun seuraava koirani.

Niin tämähän oli siis täysin offtopic :mrgreen: .

ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:38:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

-miitsu- kirjoitti:
Oi, bongasin sun avattaren jostain ketjusta, ja pähkäilin, onko se heeleri <3. Ihanuus! Ehdottomasti mun seuraava koirani.
Lancashire heelerpä hyvinkin. :D Meillä on näitä itse asiassa useampia kotona. Ihastuttava rotu! :smt050

Ja vuorostaan Elonkerjuuta kuunteleva laittoi heti merkille allekirjoituksesi. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:42:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hiramunda kirjoitti:
-miitsu- kirjoitti:
Lancashire heelerpä hyvinkin. :D Meillä on näitä itse asiassa useampia kotona. Ihastuttava rotu! :smt050

Ja vuorostaan Elonkerjuuta kuunteleva laittoi heti merkille allekirjoituksesi sanamuodon. :wink:

:mrgreen: Kiva sattuma, Kerjuulle täällä jo ikävä. Niin ja heelereihin oon tutustunut Yrtin, Ansan, Tihun ja Legon muodossa. Aivan ihania koiruuksia. Meillä on vaan miehen asettama 2 koiran kiintiö :evil: , joten ihan vielä ei ole uuden koiran aika.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:51:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

-miitsu- kirjoitti:
:mrgreen: Kiva sattuma, Kerjuulle täällä jo ikävä. Niin ja heelereihin oon tutustunut Yrtin, Ansan, Tihun ja Legon muodossa. Aivan ihania koiruuksia. Meillä on vaan miehen asettama 2 koiran kiintiö :evil: , joten ihan vielä ei ole uuden koiran aika.
Onko ko. nelikko Bovenop-kennelistä? Jotenkin mielikuva, että ainakin Lego-niminen kasvatti löytyy bovenopeista. Harmillista! :( Mutta kai nyt yhdelle pienelle, selvästi alle kymmenkiloiselle koiranketkulle on aina tilaa? Tällä tavalla meillekin on näitä useampia päätynyt, kun onhan se yksi pieni koira ihan eri asia kuin yksi iso! Mitä nyt heelereiden persoona on yllättävän suuri.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:55:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

^Kyllä ne taitavat olla. Myllylöiden koiria.
Niin, luulishan sen menevän joukon jatkona, mutta totta puhuen en varmaan itsekkään nyt haluaisi tähän saumaan lisää koiria. Ja tosiaan, heeleri ei ihan sohvaperunana viihdy kuitenkaan :smt026 . Mutta tulevaisuudessa, toivottavasti, sitku, meillä joskus sellainen asustaa :D .

ViestiLähetetty: 2011-03-14 15:46:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siinä tapauksessa tiedän koirat/ihmiset nimeltä, en ole itse tainnut Myllylöitä tavata. :)

Nyt on paino taas jummannut niin sinnikkäästi 66 kilossa (nimenomaan siinä ihan rajalla), ettei tolkkua. Tänään aamulla 66,1 kg. Tosin jouduin YO-kirjoituksissa käymään vessassa heti alussa, joten ehkä se olisikin ollut esim. 65,8 kg.

Onko muuten mitään ironisempaa kuin se, että karppi menee YO-saliin suklaalevyn (eikä ollut prosenttiversio vaan Fazerin sininen!) sekä pähkinöiden kanssa ja kirjoittaa "Mitä syömme vuonna 2030?" -otsikosta? :smt077 Ja totta kai aihe oli arvatenkin tarkoitettu siihen, että pohditaan ilmastonmuutoksen aiheuttamia ongelmia, mutta tämä tyttö tuumasi, että jaaha,
me = 2000-luvun suomalaiset
mitä syömme = miten nykyinen "ruokavaliojakauma" käyttäytyy/muuttuu, kun nyt on tosiaan olemassa erilaisia erikoisruokavalioita (= dieettejä, jotka eroavat valtion suosittelemasta lautasmallista), kuten karppaus, kasvissyönti ja eineskerho.
... Olihan se ainakin otsikosta! :mrgreen: Tehtävänantoa ei siis ollut, ainoastaan tuo otsikko, jonka perusteella piti sitten valita aiheensa. Saa nähdä, arvostavatko opettajat ja ennen kaikkea sensorit... Riskinhän miä otin noin oudosti rajatessani, mutta ei siellä mitään muutakaan ollut! :x Ehkä yhden novellikatkelman isä - poika-suhde olisi ollut ihan kiva, mutta se tuntui niin itsestään selvältä = etten päässyt tarinan pintakerroksen alle, että otin riskin. Syksylle sitten korottamaan! Varsinkin, kun tarvitsisin L:ään esseestä 50p, jos tekstitaidon pisteet pysyvät alustavalla tasolla.

Lisäksi kävin hakemassa torstain kilpirauhaslabrat. Oli aika pöyristyttävää luettavaa! :shock: 27.12.2010 otetussa näytteessä arvot TSH 1,0 ja T4-V 11 ja nyt jotain ihan muuta... Tyroksiinia olen ottanut 0,1 mg/pv 21.1. alkaen eli n. 6 vko tässä vaiheessa.

Laboratorioarvot III, veri otettu 10.3.2011
TSH <0,02 (viite 0,3 - 4,5)
T4-V 23 (10 - 21)

// Ja nyt iski se ihana tunne, et voi vittu, meni se essee nyt kyl niin paskasti et hyvä jos 20p saa sieltä...

ViestiLähetetty: 2011-03-19 13:46:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hohhoijjakkaa. Eilisellä filosofian tunnilla oli sitten kehittävää, kun käsittelimme sitä, mitä tieto on ja millä perusteella sitä voi pitää totena. Opettajamme erehtyi ottamaan esimerkiksi ruokavalioiden käsitykset oikeista syömistavoista ja esimerkkinä sanoi, että "Atkinssilla syödään vain lihaa". Heti perään tulikin kysymys, mitä me ajattelemme asiasta. Käytin viisi minuuttia korjatakseni hänen Atkins-käsitystään. :roll: Todellisuudessa siinä olisi mennyt vähemmän, mutta opettaja kysyi esim. "Mitä hiilihydraatteja siinä sitten rajoitetaan?", joten oikaiseminen vei hieman kauemmin. Jotenkin huvittavaa, että maanantaina kirjoitin YO-aineeseeni ruokavalioista ja perjantaina puhun filosofiassa Atkinssista ja vhh:n monitasoisuudesta (vrt. hiilihydraattitietoinen vs. alakarppi).

Muuten ruokasuunnalla ei olekaan mitään raportoitavaa. Paino oli nyt 66,5 kg eli muutosta maanantaihin +400g. Toisaalta ovulaatio taisi osua viime viikonlopulle, joten nousu voi selittyä myös kuukautisiin valmistautumisella. En ole tosin nukkunutkaan erityisen paljoa viime öinä (enkä todellakaan opiskellut YO-kokeisiin...), ja vähäunisuus tunnetusti heijastuu painoon noususuhdanteena. Täytyy vain tarkkailla ja sahailla tässä 66-alkuisessa numerossa...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00