Laskin uudestaan ja viisitoistatuntia oli oikea vastaus

Yritän olla ylpeä itsestäni. Flunssainen olo ei tee sellaista fiilistä, mikähän pöpö tällä kertaa
Tästä alkaa muuten Eleisonin vaellus vegekarppina (tai insectovegenä, en näe mehiläisten käyttöä huonona asiana). Päätös syntyi omantunnontuskien kanssa painiessa, ja sen tunteen vahvistuessa että eläimet eivät ole ruokaa, mulle ainakaan. Teinistä astihan tämä ajatus on ollut, ja silloin mentiinkin vuosi vegenä, ja joitain aikoja lakto-ovona. Edelleen yritän suosia lähiruokaa, mutta muutamia tuotteita menee jatkossakin surutta (mausteet, suklaa, pähkinät, oliivit, soijatuotteet). Nyt olisi mielenkiintoista alkaa pitämään myös ruokapäikkyä, mutta olen liian laiska siihen
Muistilistalla on myös ostaa kotiin, pysyviin varastoihin: soijapaloja, soijarouhetta, linssejä, papuja (kuivattuja erilaatuisia, muutama tölkki pikaruokaa varten), kramjauhoja, gluteenijauhoja, erilaisia siemeniä, kvinoaa, tattaria ja vielä jotain muuta. Mietin että noita saa aina löytyä kuivakaapista. Jääkaappiin: kookosöljyä, pellavansiemenöljyä, oliiviöljyä, seesamöljyä ja rypsiöljyä. Ketsuppia, soijakastiketta, sinappia, ketsuppia, thaisweetchilikastiketta, etikkaa, balsamicoa, chilikastiketta, maustetahnoja.
Vegeruuan mausto ilman voita on mun mielestä aika vaativaa, joten siksi perustarpeista pitää löytyä kaikkea mahdollista. Ja mausteita mulla onkin jo hillitön kasa... Jääkaapissa yleensä ei ole mitään, ei yhtään mitään, ehkä seuraavan kahden päivän ruuat ja voipaketti ja kananmunia. Nyt ei sitten enää edes sitä

Aika moni kasvisruoka tarvitsee pitkähkön esivalmistelun, jos haluaa itse alusta asti tehdä, joten mulla alkaa kaiketi jonkinlainen slowfood kausi.
Kevään aikana haluan opetella itse idättämään, tekemään tofua, soijamaitoa, ja pähkinäkermoja. Kevät/kesällä pitää alkaa hyödyntämään tuota maantasalla olevaa isoa parveketta, jossa on helposti irrotettavien laattojen alla maata

Mun parvekkeella/terasilla tulee kasvamaan vaikka mitä! Ja keittiöön ikkunalauta ja sillekkin kaikkea hyvää. Syksyllä pitää myös kerätä pakastin täyteen ulkoa, ja olen jo keräillyt erinäisiä purkkeja, joihin teen itse omenasoseet, hillot, punajuuri- ja muut säilykkeet

Voisin varmaankin myös kuivata nokkosta ja joitain muita rehuja

Sieniäkin pitäisi saada, kaikki toisin sanoen jota ilmaiseksi pystyn itse haalimaan