karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-28 14:52:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-23 16:01:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ne töppäilee.. Valitettavasti ei ole mahdollisuutta lainailuun, pitää katsoa jos jotain kehittäisi, tuttujen luokse voisi aina ilmaantua ruoka-aikoina :lol:

Tänään jätin aamupainon ottamatta, syynä menkat, ja mahdollinen pettymys. Huomenna pitää kuitenkin ottaa viikottainen edistymiskuva, joten jännällä odotan millainen rantapallo siinä näkyy.

Liikunnasta tänään lepopäivä, vain HIIT, mutta siinäkään ei mene kuin se 4min. Ohjelmassa siivousta, koiran lenkitystä ja teetä. Pyykitkin voisin viedä pyykkituvalle :roll: Mulla on aina kylmä tässä kämpässä, joten arkivaatteiden päälle vedän kotona kylpytakin, sekin taitaa kaivata pesua...

ViestiLähetetty: 2011-02-24 12:46:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamupaino 66.5kg =D>

Jätän kuvan tänään laittamatta, voisin sitä harkita aina kuukauden välein, jotta todella näkisi jotain muutostakin.

Ohjelmassa tänään treenit, juoksutreenit pt.2 ja koiranlenkitystä.

ViestiLähetetty: 2011-02-25 17:29:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamupaino :mrgreen: 65.8kg Enää kilo, ja olen siinä "paras tilanteeni"-kohdassa. Jännää, mutta kohta bmi on 22 alkuinen, en ole koskaan ollut niin "hoikka". Pidän itseäni kyllä nytkin huomattavasti muita lihavampana, en näe itseäni normaalipainoisena peilistä tai kuvista, ja olenkin miettinyt mitä muut näkevät mua katsoessaan.

Suunnitelmana tänään muutama tunti urheilua, ja lepoa. Mahdollisesti muutama alkoholipitoinen juoma... Siideriä tekee niin paljon mieli! Söin nyt päivällä jo: rasiallinen kirsikkatomaatteja, kaali-porkkana-sipuli-soijarouhemössöä (paistamiseen meni ainakin 1dl öljyä) ja kauramaitoon tehtyä kaakaota. Maitotuotteet aiheuttavat nykyään mahakipuja, ja olenkin miettinyt allergian mahdollisuutta.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 00:04:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muutama tunti tosiaankin, tänään oli reipasta liikuntaa kaksi ja puolituntia :mrgreen: Parasta on että se kuuluu rutiiniin ja tulee automaattisesti päivittäin liikuttua. Tunnen itseni niin ihanan aktiiviseksi.

Ja pakko mainita, mutta miten voivat paistetut herkkusienet soijakastikkeella olla niin herkullisia =P~ En kyllästy koskaan! Tofua en raaskinut niiden seurana laittaa, tyydyin soijarouheeseen ja kaaliin. Muutaman falafelinkin pyöräytin.

Nyt loppuilta siideriä nautiskellessa, elämää ei saa ottaa liian vakavasti #-o Huomenna en uskalla mennä puntarille. Enhän...

ViestiLähetetty: 2011-02-26 00:30:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

olet reipas ja ahkera! Kun vaan itekin joskus... #-o :mrgreen:

Mä oon aina miettinyt, että mitä noi falafelit oikeastaan on... Otatko kunnian kertoa vai googletanko? :smt047

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-02-26 01:03:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kikherneistä ja mausteista tehtyjä pyöryköitä! Todella hyviä, uppopaistetaan öljyssä, namnam. Jos käyt jossain kebulassa, kannattaa kokeilla, sopivat hyvähiilariselle karpille 8) Tosin nuo kauppojen valmiit on monesti jatkettu mannasuurimoilla tai vastaavilla jauhoilla.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 01:37:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm, kuulostaa aika hyvältä 8) Meillä on tossa lähikauppakeskuksessa yks kebabmesta, jossa noita myydään. Jos joskus eksyn sinne niin pitää olla tarkkana ja kysyä, onko ne jotain eineksiä vai tehäänkö paikan päällä. Tuskin kyllä ovat eineksiä, mutta noinniinku varman päälle pelaten :mrgreen:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-02-26 09:47:57 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Eleison, sulla on todella kaunis kroppa.. :smt045 jatka karppaamista vain hyvän olon takia, laihtua sun ei tartte...

ViestiLähetetty: 2011-02-26 18:49:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä ne yleensä aitoa kamaa on noissa kebuloissa, runsaasti salaattia annokseen mukaan, punasipulia, oliivia ja tsatsikia =P~ Mukavaa vaihtelua salaatin tilalle.

Ja kiitos TeijaS, kovin aktiivisesti en laihduta, kunhan siistin ruokavaliota ja tiivistyn :mrgreen: Toivottavasti tiivistyn.

Painohan oli tänään 65.5kg, jess! Mutta mulla on todella karmiva ummetus iskenyt, maha ei ole toiminut neljään päivään :shock: En taida juoda tarpeeksi, ja olen päässyt kahvistakin kokonaan eroon. Pellavansiemeniä ja kuitua en halua ottaa, vois hörpätä jotain öljyä enshätään muutaman desin, ja jatkossa muistaa juoda sitä vettä tarpeeksi.

Tänäänhän on viikon toinen lepopäivä, mutta koska ilmat ovat nyt ihanasti lauhtuneet, käyn varmaankin muutaman tunnin kävelemässä koiran kanssa. Sekin sai raakaruokaa vaihteeksi, ostin 3,5kg raakaa lihaa ja kalaa :twisted: Säälittävintä kyllä, ei se taida riittää kuin muutamaksi päiväksi jos pääasiallisesti sitä syöttäisin. Onneksi tuolla otuksella ei ole allergioita tai paino-ongelmia, syötän bulkkina raksuja joista se pitää: pedigree :mrgreen: Ei kelvannut hyvälaatuiset nutron, royal caninin tai franks pro goldin ruuat. Raakaa lihaa vetäisi mielellään, eikä muuta haluiskaan, budjetti ei vain anna nyt myöten :( Ehkä jos pääsen töihin vielä joskus.

ViestiLähetetty: 2011-02-26 19:42:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jään seurailemaan. Mulla on aika samannäköinen kroppa kuin sulla, joten ainakin mun mielestä näytät jo nyt ihan hyvältä :D Yritän tosin tässä parhaani mukaan kasvatella lihasmassaa, joten jonkinlainen kehonmuokkausprojekti on itsellänikin käynnissä.

Olisipa mullakin täällä Englannissa koira, niin voisin käydä sen kanssa kävelemässä. No, onneksi pääsen kuukauden päästä Suomeen lomailemaan, niin silloin voin lenkittää vanhempieni piskejä niin paljon kuin huvittaa :)

ViestiLähetetty: 2011-02-27 16:48:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Todella vilpitön kehu ginerva :lol: Mutta eikai tässä isompaa ongelmaa ole, jos vain kaikkialta hieman pienenisi ja näyttäisi kiinteämmältä. Huomasin että ylämahassa alkaa jo näkyä sellainen keskiviiva, kaiketi ne ovat vatsalihaksien merkki.

En ottanut aamupainoa, maha jumii edelleen :( Pakko kai kohta käydä apteekissa. Tai syödä paljon mustikoita ja pähkinöitä :mrgreen: Olen pähkinävieroitus kuurilla, eli ei niitä. Mustikatkin loppuivat jo syksyllä. Ensi kesänä enemmän kaikkea pakkaseen!

Laskin tuossa paljonko olen tällä viikolla liikkunut: 14h! En tiedä onko se kuinka paljon vai vähän, mutta keskiarvo päivälle on kuitenkin kaksi tuntia, onhan siinä muutama askel ja hikipisara. Tällä viikolla varsinaisia treenejä ei ollut kuin neljät, tänään en saanut aikaiseksi herätä.

ViestiLähetetty: 2011-02-27 17:44:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, mä olen aina todella vilpitön :lol: Se on kyllä jännä juttu, että vaikka aina ihailen muilla naisilla sellaista kurvikkaampaa olemusta, että varsinkin lantiossa ja reisissä on vähän enemmän volyymia, niin silti haluaisin itse näyttää suunnilleen joltain fitness-urheilijalta, ennen kuin kehtaan esiintyä julkisella paikalla bikineissä :roll: Ei pitäisi aina olla itseään kohtaan niin ankara. No, olen kuitenkin iloinen siitä, että mullakin alkaa jo näkyä ylämahassa sellainen keskiviiva.

Sä olet kyllä ahkera, jos olet jaksanut tällä viikolla liikkua 14h! =D>

ViestiLähetetty: 2011-02-28 03:40:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laskin uudestaan ja viisitoistatuntia oli oikea vastaus 8) Yritän olla ylpeä itsestäni. Flunssainen olo ei tee sellaista fiilistä, mikähän pöpö tällä kertaa :roll:

Tästä alkaa muuten Eleisonin vaellus vegekarppina (tai insectovegenä, en näe mehiläisten käyttöä huonona asiana). Päätös syntyi omantunnontuskien kanssa painiessa, ja sen tunteen vahvistuessa että eläimet eivät ole ruokaa, mulle ainakaan. Teinistä astihan tämä ajatus on ollut, ja silloin mentiinkin vuosi vegenä, ja joitain aikoja lakto-ovona. Edelleen yritän suosia lähiruokaa, mutta muutamia tuotteita menee jatkossakin surutta (mausteet, suklaa, pähkinät, oliivit, soijatuotteet). Nyt olisi mielenkiintoista alkaa pitämään myös ruokapäikkyä, mutta olen liian laiska siihen :wink:

Muistilistalla on myös ostaa kotiin, pysyviin varastoihin: soijapaloja, soijarouhetta, linssejä, papuja (kuivattuja erilaatuisia, muutama tölkki pikaruokaa varten), kramjauhoja, gluteenijauhoja, erilaisia siemeniä, kvinoaa, tattaria ja vielä jotain muuta. Mietin että noita saa aina löytyä kuivakaapista. Jääkaappiin: kookosöljyä, pellavansiemenöljyä, oliiviöljyä, seesamöljyä ja rypsiöljyä. Ketsuppia, soijakastiketta, sinappia, ketsuppia, thaisweetchilikastiketta, etikkaa, balsamicoa, chilikastiketta, maustetahnoja.

Vegeruuan mausto ilman voita on mun mielestä aika vaativaa, joten siksi perustarpeista pitää löytyä kaikkea mahdollista. Ja mausteita mulla onkin jo hillitön kasa... Jääkaapissa yleensä ei ole mitään, ei yhtään mitään, ehkä seuraavan kahden päivän ruuat ja voipaketti ja kananmunia. Nyt ei sitten enää edes sitä :( Aika moni kasvisruoka tarvitsee pitkähkön esivalmistelun, jos haluaa itse alusta asti tehdä, joten mulla alkaa kaiketi jonkinlainen slowfood kausi.

Kevään aikana haluan opetella itse idättämään, tekemään tofua, soijamaitoa, ja pähkinäkermoja. Kevät/kesällä pitää alkaa hyödyntämään tuota maantasalla olevaa isoa parveketta, jossa on helposti irrotettavien laattojen alla maata :smt007 Mun parvekkeella/terasilla tulee kasvamaan vaikka mitä! Ja keittiöön ikkunalauta ja sillekkin kaikkea hyvää. Syksyllä pitää myös kerätä pakastin täyteen ulkoa, ja olen jo keräillyt erinäisiä purkkeja, joihin teen itse omenasoseet, hillot, punajuuri- ja muut säilykkeet 8) Voisin varmaankin myös kuivata nokkosta ja joitain muita rehuja :-k Sieniäkin pitäisi saada, kaikki toisin sanoen jota ilmaiseksi pystyn itse haalimaan :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-28 07:27:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa ihanalta toi pakastimien täyteen varastoiminen kaikista luonnon antimista, niin mäkin oon ajatellut tehdä :) Mikäli vain jaksan... Nokkosta tekis hirveesti mieli kokeilla. Mutta saa nähdä, jos oon taas laiska ja vaan oleilen koko kevätkesäsyksyn ettei siitä taaskaan tule sen kummosempaa suoritusta kuin viime vuonna :lol: Viime vuonna keräsin sentään marjoja kotipuskista.

ViestiLähetetty: 2011-02-28 19:42:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mähän asun ihan metsässä :wink: Ja äitini on innokas marjastaja, joten täysin korpeenkin pääsen sienestämään/marjastamaan syksyllä aina mukana. Nokkoset/raparperit/viinimarjat tulee sitten siskopuolen isän pihalta, ilmaiseksi. Mulla on hyvin asiat 8)

Painokin oli hyvin: 64.9kg Enää 9,9kg tavoitteeseen! Loppusuora häämöttää.

Tänään on tullut urheiltua kaks tuntia (+vielä yksi tunnin lenkki koiran kanssa), ja näin treenien jälkeen voin todeta olevani sairas. Huomenna pitää varata aika lääkärille, jätin kontrolliajat käyttämättä osastolta päästessäni, mutta en mä sittenkään taida terve olla :( Kuin olisin todella pahassa krapulassa, ja edes kävelemään ei pysty hengästymättä ja voimattomuuden tunnetta. Lieväkin fyysinen rasitus tekee myös keuhkot molemmin puolin ylhäältä kipeiksi. Tekisi mieli vain nukkua. Toivottavasti ei mene pitkälle ajalle se lääkäri, tai terveydenhoitaja.

Huomenna jää sitten treenit pois ohjelmasta, tällä hapella en halua mennä pilaamaan omaa ja muiden päivää :evil:

ViestiLähetetty: 2011-02-28 20:24:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaikka et alkaisikaan pitää mitään varsinaista ruokapäikkyä, niin kerrohan ihmeessä jos satut keksimään jonkun erityisen hyvän vegereseptin ;) Söisin ihan mielelläni useammin kasvisruokaa, mutta olen aika laiska etsimään mitään kokeilemisen arvoisia reseptejä.

Mäkin ajattelin tänä vuonna haalia pakastimen täyteen kaikenlaisia luonnon antimia. Ainakin marjoja ja sieniä on pakko saada :)

Ikävä kuulla että olet sairaana :( Pikaista paranemista! :hug:

ViestiLähetetty: 2011-03-01 00:28:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paranen täällä hunajateen kanssa, kuunnellen radiota. Miksi yöt ovat aina parasta aikaa?

Aah, voin vain kuvitella mitä kaikkea Lontoosta olisi saatavilla, täällä Rovaniemellä ei ole edes p&s, ruohonjuurta tai muita hieman etnisempiä kauppoja joista saisi erikoisempia juttuja vegeruokailuun. Nyt en ole vielä kyllästynyt paistettuun kaali, porkkana, sipuli soijarouhemössöön =P~ Ruuan herkullisuus tulee paprikajauheesta, soijakastikkeesta ja valkosipulista. Pitkä paistoaika vielä että kaali hieman ruskistuu, sipulithan kuulotetaan luonnollisesti makeiksi ihan ensimmäisenä. Liian hyvää! Varsinkin sienten kanssa.

Kunhan ensi kuun alussa saan tuet, lähteekin sitten todellinen kokkaushaaste, erilaisia murekepihvejä, sosekeittoja, vegaanisia juustoja, maitoja ja kermoja pitää myös kokeilla. Nyt on ankeat eväät, yllätys näin loppukuusta :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-01 01:20:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin olen henkeen ja vereen yöihminen. Nukuin viime yönä kolme tuntia ja päivällä väsytti ihan hirveästi, mutta nyt kun kello lähestyy puolta kahtatoista, niin alan taas kummasti piristyä :D

Heh, no oikeastaan mä en käytännössä edes asu Lontoossa, vaan tällaisessa pienessä nukkumalähiössä Heathrow'n kupeessa :mrgreen: Tässä ihan lähimaastossa ei ole oikein mitään kauppoja paria perusmarkettia lukuun ottamatta, joten vähänkin erikoisempia juttuja joutuu aina lähteä hakemaan vähän kauempaa. Mä olen tosin sen verran laiska ihminen, että tilaan jopa ruokaa netistä :lol:

Mä syön usein tiistaisin kasvisruokaa, koska meidän yliopistolla on silloin vihannesmarkkinat enkä koskaan jaksa käydä vielä erikseen ruokakaupassa täydentämässä lihavarastoja. Yleensä paistan esimerkiksi munakoisoa, paprikaa, sipulia, sieniä ja mitä nyt olen sattunut ostamaan. Mäkin olen huomannut sen, että paprikajauhe antaa tosi kivasti makua kasvisruokiin :) Lorautan joukkoon myös soijakermaa, jos sitä sattuu olemaan jääkaapissa.

ViestiLähetetty: 2011-03-01 18:09:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Omnomon. Munakoisoa, mähän saan sulta tällasia simppeleitä ruokaidiksiä; punakaalta ja munakoisoa :lol: Söin wokattuja vihanneksia ja rapeaksi paistettua tofua, päälle vielä paahdettuja kurpitsansiemeniä.

Mun paino laskee, 400g eilisestä 8) Nyt on tippunut yhteensä 19kg, aivan järkyttävä määrä kun miettii. No, ajattelin kuitenkin että mitä jos vegeily näännyttää mun lihakset, ja ostin soijavaniljamaitoa, niin hyvää! Protskua tuli 24g, mutta makeutettuna tuotteena, sokereita "vaivaiset" 60g... Kroppa kuitenkin reagoi ihan hyvin hedelmiin, ja puhtaaseen sokeriin. Menee sekaisin lähinnä viljoista, ainakaan vehnä tai ruis eivät sovi. Olen silti jatkossa ostamatta noita purkkeja, ne myydään 3x250ml tetroissa, enkä osaa juoda vain yhtä.

Tänään oli lähikaupassa myös paljon tuotteita -30%, ostin HP:n smoked honey-kastiketta, chilitahnaa, wasabia, tandooria ja vielä kastikepusseja, ainakin schezuan-kastiketta. Mitään järkevää en ostanutkaan...

Liikunnaton päivä! Tai niin, tunnin vietin jo ulkona, en osaa vain möhjötä sisällä tekemättä mitään. Hieman myös harmittaa etten ole mukana antamassa opettajalleni graduointilahjaa, muistin vasta tänään että nyt oli sekin "onnittelu"tilaisuus #-o

ViestiLähetetty: 2011-03-01 19:53:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paahdetut kurpitsansiemenet :smt049 Mä voisin puputtaa kaikenlaisia siemeniä vaikka päivittäin.

19kg on ihan mieletön saavutus, joten sulla on hyvä tahti päällä =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00