Minua motivoi kaikista parhaiten Tavoite, yleensä se on jokin tapahtuma tai loma, johon saakka täytyisi olla tarkka syömisten suhteen. Nyt se on parin viikon päässä oleva miehen työmatka, jonne menen mukaan "edustamaan" yhteen tilaisuuteen tuonne läntiseen naapurimaahan.
Ostin oikein tilaisuutta varten mekon viime viikolla Hesasta eräästä pikkuputiikista. Halusin sovittaa muutamia mekkoja siellä ja myyjä katsoi minua ja arveli että S-koko taitaa mennä päälleni. Hämmennyin hetkeksi, eipä siitä vielä niin pitkä aika ole kun olisi tarjonnut XL-kokoja (jos niitä tuollaisessa putiikissa olisi ollut?). Ja tosiaan menihän se päälle, ostinkin sen, mutta eipä ole yhtään varaa lihoa. Joten siinä on motivaatiota kerrakseen.
Viikossa olen saanut kilon pois, paino on nyt 62,9.

Liikuntaa olen lisännyt, mutta makrojakin olen laskenut pitkästä aikaa. Hiilarit 20 paikkeilla. Löysin kaapista avaamattoman, joskus iHerbistä tilaamani vähähiilarisen proteiinijauheen, jolla olen korvannut lounaan, lisäksi yksi keitetty muna.
Seuraava Tavoitekin on jo mielessä. Lokakuussa on yksi pitkä iltapuku -tilaisuus, johon pitäisi hankkia sopiva asu. Mulla roikkuu kaapissa iltapukuja XL-koosta M-kokoon, jotka on hankittu suunnilleen sen mukaan että mahtuu päälle. Joten nyt hankitaan se juuri oikea, eikä koko saa tulla vastaan!
Apua, mun tekstithän alkaa muistuttaa jotain naistenlehtien tarinoita, niinkö pinnallinenko minusta on tullut?

(En edes lue naistenlehtiä paitsi lääkärien vastaanotoilla!) Laihtuminen, paino, vaatteet jne! Mutta tämän karppaamisen ansiosta minusta on tullut sen painoinen, josta olen kymmeniä vuosia haaveillut, ja hurmoksessa vielä ostelen vaatteita jatkuvasti kun ennen inhosin vaateostoksia. Ja ruokakin on jollakin tavalla hiukan taka-alalla, koska olen jo oppinut tietämään mitkä makrosuhteet ja mikä ruoka sopii minulle, eikä enää tarvitse tehdä kaikenlaisia ihmiskokeita. Joten tämä pinnallisuus annettakoon anteeksi?