kevätkääryle kirjoitti:
Yksi pallokala tuli toivottamaan sulle tsemppiä

Mun mielestä tuo sun viikkopudotus on aivan superhyvä. Älä ole liian kriittinen saavuttamiisi tuloksiin! Mulla on neljäs karppauskerta menossa, ja ekan kuukauden saldo oli "huikeat" -2,7 kg...Mutta minkäs tekee, lähtee omaa tahtiaan. Ei auta kun sinnikkäästi jatkaa.
Syötkö muuten pähkinöitä tai manteleita? Tuli vaan mieleen, että auttaisiko jos pitäisit niitä ns käden ulottuvilla pienen määrän, ja napsaisisit suuhun silloin kun tuntuu että nälkä iskee ja ruokaa pitää saada h-e-t-i.

Kiitos!
Ajattelen tuota aloitusta verrattuna lokakuuhun, jolloin edellisen kerran aloitin. Silloin takana oli kohtuu järkevää syömistä yli kuukauden. Ennen tätä viimeisintä aloitusta olen mättänyt pari kuukautta aivan surutta kaikkea mahdollista. Silti aika lailla samoissa eka viikon pudotus. No, tärkeämpää olisi, että tulevat viikot sujuisivat ok. Vaikka tässä ei periaatteessa ole kiirettä mihinkään, niin motivaation kannalta sellainen lähemmäs kilo kuin puolikas per viikko olisi hyväksi. Ei pitäisi olla kohtuuton vaatimus kun kuitenkin 50 kg ylipainoa.
En syö pähkinöitä. Syystä että 100g maapähkinöitä ei tunnu meikäläisellä missään, mutta se tuo jo ennestään isoihin kalorimääriin liian paljon "turhia" kaloreita sekä 13 g hiilareita. Olisi silti harkinnan arvoinen juttu alkaa pitää autossa ihan pientä rasiallista pähkinöitä kaiken varalta, samoin ehkä töissä.
Lisäksi noissa pähkinöissä on se kun niitä tulee ostettua kilon pussissa niin niitä on vähän turhan paljon kotona aina saatavilla. Meinaan kun tulee nälkä eikä viitsi/ehdi tehdä ruokaa, niin sitä hakee ensin kourallisen, sitten toisen, kolmannen ja illalla huomaa niitä menneen kolmesataa grammaa.
Juuri nyt on sellainen tilanne, ettei onneksi ole mitään naposteltavaa kotona. Söin "aamiaiseksi" pekonimunakkaan noin 3,5 tuntia sitten ja nyt jo tolkuton nälkä. Loppupäiväksi olisi varattu reiluhko annos kaalilaatikkoa. Siltikin tiedän, ettei tule riittämään. Jotain karppia iltapalaa pakko lähteä etsimään lähikaupasta... Alan olla eri mieltä iso isän kanssa, joka sanoi, ettei karpatessa pidä tuntea nälkää. Minun taitaa olla pakko, jos aion saada painoa pois.