karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 11:34:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 05:48:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Aloitus 21.1.2013

Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg
3.vko 97,4 kg -3,2 kg

Kokonaispudotus 8,4 kg

=D> Mahtavaa!!!!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 10:07:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Rouva on suorittanut nyt jo hyvää tulosta.
Taivas varjele mitä kevät tuo tullessaan...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 11:06:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Kiitos, tämä on kyllä ollut uskomatonta tämä laihtumistahti! Aluksi ajattelin, että oon todella tyytyväinen jos lähtis kilo viikossa. Lauantaina otin jonkun verran punaviiniä ja Koff Litea, pelkäsin että se kostautuu mutta eipä se vaikuttanut ainakaan negatiivisesti. Lauantai meni kumminkin vähillä hiilareilla, kun mietein syömisiä tuon illanvieton kannalta. Varasin yöpalaksi lohta ja salaattia, ettei tule alkoholin vaikutuksen alaisena repsahdettua mihinkään mössöön. Ja kaverilla iltaa istuessa söin pikkiriikkisen ruisleivän palasen reilulla voikerroksella, meetvurstilla ja suolakurkulla, kun en tajunnut ottaa mitään omaa evästä mukaani.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 11:54:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Tuli vielä mieleen. Mulle sopii kyllä järkyttävän hyvin tämä "tiukistelu", eli lasken kaikki syömäni hiilarit tarkasti, keittiövaaka on mun paras kaveri tällä hetkellä :D Oon melkeen koko aikusikäni ollu jos jonkinlaisilla kuureilla, pariin otteeseen painonvartijoiden pisteillä, sekalaisilla dieeteillä ja pari kertaa yritellyt karppaustakin. Aikaisemmat karppaukset ovat kaatuneet siihen, etten ole viitsinyt laskea hiilareita, joten oli helppo huijata itseään. Esim saunaoluita en koskaan ottanut huomioon vaikka tiesin että niistä tulee hiilareita, ja saatoin ohimennen napata jotain lasten tai miehen herkkuja. Nyt kun aloin pitämään tarkkaa kirjaa, sitä huomaa mistä niitä hiilareita kertyy liikaa. On nautinnollista selata mun pientä ruokapäiväkirjavihkoa ja huomata, kuinka ihania ruokia sitä on syönyt ja hiilarit silti alle 20 g päivässä.

Kaikille tällainen tarkka laskeminen ei varmastikaan sovi, mutta mää en voisi muuten edes toteuttaa tätä ruokavaliota. Eri asia sitten joskus tulevaisuudessa kun on ylläpidon aika, silloin ei ole niin tarkkaa. Mutta nyt kun painoa on paljon pudotettavana, minun täytyy kontrolloida itseäni. Näin en lipsu mihinkään satunnaisiin "herkkuihin", ja saan suurta tyydytystä kun huomaan että todellakin pystyn tähän. Ei sen puoleen, ei mun edes tee mieli mitään hiilariherkkuja. Eilen tein laskiaispullia ja voisilmäpullia perheelle, eikä tehnyt mieli maistaa. Illalla tein itselle parit oopsit ja niiden päälle La nouban hilloa ja kermavaahtoa. Nekin tuntuivat liian makeilta.

Mulla on sellainen pirulle pikkusormi -ongelma, eli en pysty sellaiseen maisteluun, mitä olen täältä lueskellut joidenkin pystyvän tekemään. Esim. kahvilla yksi keksi, lapselta muutama sipsi jne. Jos maistaisin, en pystyisi lopettamaan. Tai vaihtoehtoisesti koko loppupäivän/viikon/kuukauden söisin kaikkea kakkaa, kun kerta menin maistamaan yhden kerran.

Tulipas sepustusta...

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 14:27:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Olet löytänyt oman linjan.'
Pidä siitä kiinni, kun se kerran sujuu.
Sitten ylläpito on eri asia, mutta siihen mennessä olet jo oppinut mikä ja miten paljon sopii sinulle.
Lipsumisten, painon nousun saat hallintaan ottamalla pari askelta taaksepäin.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-11 21:55:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-01-08 16:27:35
Viestit: 7
Valtavan hieno suoritus:-)
Ja mikä parasta SAA syödä kaikkea ihanaa ja hyvää ruokaa:-)
Tämä on myös minun havaintoni.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-12 11:26:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Kiitos! Juuh ja piti vielä eilen todistaa itelleen, kuinka parempi olo on karppiruoalla, ja etten kaipaa vanhoja herkkuja...

Päätin etukäteen, että aina viiden kilon jälkeen palkitsen itseni jollain hyvällä. Eli kun tällä viikolla alittui satanen, olin päättänyt käyä ostaan paikallisesta ravintolasta kerta kaikkiaan mahtavan pitsan ja juua sen kokiksen kans (ennen meni miehen kans 1,5 litran pullo kahteen pekkaan illassa herkutellessa). Noh, pitsa haisi hyvälle ja pari palaa oli tosi hyviä. Sitte tuntui että se pitsa maistuikin tosi oudolle, ja kokiksessakin oli outo sivumaku ja aivan liian makeaa :shock: No siinä vaiheessa ajattelin, että vedetään nyt kumminkin puoli pitsaa, niin nähdäänpä kuinka paska olo tulee. Jospa sitä sitten uskoisi että karppipitsa on hyvää ja terveellisempää. No söin sen puolikkaan ja pari lasia kokista, melkein väkisin viimeiset haukut pitsasta. Ja tulipa kauhia olo, alamahassa tuntui kauhia paineen tunne, ja ylävatsa pömpötti.

Miettein vaan siinä että eipä tämä ollut sen arvoista, pitsa ei ollu edes hyvää ja tällainen olo tuli... Ja entinen kokisaddikti minussa yökötteli sille makeudelle. Noh, tulipahan kokeiltua, ei mua harmita, etenkin kun tämä oli ihan suunniteltu "repsu". Tuolla se puolikas pitsa kummittelee jääkaapissa, saa varmaan roskiin heittää, ku mieskin alko tässä mun kaverina karppaamaan ja tenavat ei niin kauhiasti välitä pitsasta.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-18 05:52:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Aloitus 21.1.2013

Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg
3.vko 97,4 kg -3,2 kg
4.vko 97,6 kg +0,2 kg

Kokonaispudotus 8,2 kg

WTF :shock: !!!! Paino noussu viime viikosta!!! Voiko oikiasti se viime viikkonen pitsakokeilu vaikuttaa tähän? Vaiko viikonloppuna alkaneet menkat... Vai se että muutamana päivänä hiilarit on menny yli 20 g... Ok, pitää myös tunnustaa että la-yönä sorruin pieneen täyslihahampurilaiseen. Saman auton kyydillä ollut tuttava kävi hakemassa hampparin ja minä nälkäisenä tiesin että kotona ei ole karppia pikamässyevästä. Joten tilasin itelleki...

Ehkäpä nämä kaikki vaikuttaa, pitsa, hamppari, menkat. Ottaa armottomasti pattiin, mutta ei mahda mitään. Tuntuu pitkältä ajalta odottaa ensi maanantaita, että pääsee puntaroimaan. Toivottavasti paino jatkaa putoamistaan, tämän viikon "katastrofista" huolimatta. Eipä tässä kyllä auta murehtia vaan mennä etiäpäin.


Edit. Mietein tässä että jos vaihtaisikin puntarointipäivän perjantaille. Oon tähän asti ajatellut, että maanantai on looginen päivä, koska aloitin maanantaina ja lähtöpaino on maanantailta. Uusi viikko alkaa maanantaisin jne. Mutta viikonloppuisin saattaa tulla satunnaisia lipsumisia, ja alkoholiakin menee välillä, vähähiilarisia kuitenkin. Mahdolliset reissuun lähdöt (esim. 2 viikon päästä) sattuvat aina viikkonlopuille, ja voi joutua pakosta syömään huonompaa evästä. Joten mahdolliset turvotukset viikonlopun jäljiltä eivät olisi sekoittamassa pakkaa, jos puntaroisin perjantaina. Silloin tulos voisi olla totuusenmukaisempi, eikä tarttis miettiä, että vaikuttiko viikonlopun syömiset/juomiset/syömättä jättämiset tulokseen minkä verran.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-18 17:30:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Kuun asento, auringon pilkut, Merkuruksen suhde Mars'iin ja... vaikuttaa painoon... :wink:

Painon vahtimispäivä on se ja sama, pitkällä aikajanalla.
Huomaat painon suhteen alkupainoon mikä päivä vaan.
Kokonaispudotuksesi on hyvä, ellei peräti mahtava.

ps. Kyllä noi "elinkautiset" vaikuttaa...tytöt on kertonu...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-19 06:00:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Juuh niinhän se on että punnituspäivällä ei sinänsä ole väliä, pitkällä aikavälillä painoero näkyy eikä satunnaisilla turvotuksilla ole merkitystä. Itseäni nyt vaivaa niin kovasti tuo maanantain tulos, ja en millään jaksaisi odottaa ensi maanantaille... En haluaisi tehdä välipuntarointeja, mutta taidan kumminki hypätä pe-aamu puntarille ja tsekata tilanteen. Mun mielenrauhan takia pe-aamu vois olla parempi punnituspäivä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-22 08:37:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg
3.vko 97,4 kg -3,2 kg
4.vko 97,6 kg +0,2 kg
5.vko 97,0 kg -0,6 kg

Kokonaispudotus 8,8 kg

\:D/ Nythän ei ole ihan viittä viikkoa kulunut (maanantaina tulee tasan 5 viikkoa), mutta vaihdoin punnituspäivän perjantaille, joten tällä viikolla punnitusväli on ollu vähän lyhyempi. Mutta hyvä juttu, että menkat oli ja meni, ja se viime vkl:n hampurilainenkin on sulateltu :)

Tosi hyvin menny kaikin puolin, vähän hirvittää kun viikon päästä ollaan lähdössä reissuun, että miten saan ruokailut sujumaan, kun viisi muuta seuralaista syö "normaalisti" eli vähärasvaisesti ja vt:sti. Ollaan siis menossa kyläilemään. Täytynee ottaa omia eväitä mukaan, ja yrittää soveltaa. Tympii vaan, kun joudun selittelemään ruokavaliotani, kun tähän asti olen kertonut vain muutamalle hyvälle kaverille. En siis mitenkään häpeile tms., mutta haluaisin tehdä muodonmuutokseni siten, että ihmiset vain vähitellen huomaavat minun laihtuneen. Siinä sitten yllätyvät kun kerron, että millä tavalla :D . Kaksi ihmistä ovat jo huomanneet minun laihtuneen.

Käyn tällä hetkellä 2 kertaa viikossa pilateksessa, kerran kahvakuulassa ja reisipeppuvatsakiinteytyksessä, ja pari kertaa viikossa kävelylenkillä. Pilates on tosi ihanaa, nyt kun olen päässyt jyvälle, hengitystekniikkaa ei tarvitse koko ajan miettiä vaan voi keskittyä liikkeisiin. Kahvakuulakin on tosi jees.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-24 21:57:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-02-20 21:16:14
Viestit: 406
Heippa!

Ihan mahtavia tuloksia olet jo saanut, onnea niistä! =D> Toivottavasti reissusi onnistuu mukavasti :) Jään seurailemaan menestystäsi :)

_________________
Karppaajan elämäntapa aloitettu 11.3.-13.
Tavoitteena uusi eloisampi elämä ja terve kroppa.

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-02-25 07:19:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
:smt006 Kiitos kannustuksesta!

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-01 07:12:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg
3.vko 97,4 kg -3,2 kg
4.vko 97,6 kg +0,2 kg
5.vko 97,0 kg -0,6 kg
6.vko 95,9 kg -1,1 kg

Kokonaispudotus 9,9 kg

Alamäki jatkuu mutta jatkukoon! Tosin puntari näytti montaa eri tulosta 95,4 ja 96,0 välillä, mutta päätin keskiarvoksi himpun verran yläkanttiin. Kummallista, yleensä puntari kolmella punnituksella näyttää ainaki kaks kertaa saman tuloksen, ja heitto kolmanteen tulokseen on ehkä sadan-parinsadan gramman luokkaa. Oon tieten niin levoton, ku talviloma alkaa tänään ja lähdetään Helsinkiin lomaileen ja kahtoon Queen-musikaalia :smt041 , että en pysy puntarin päälläkään tasaisesti :lol:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-01 08:48:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Kuva

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-01 12:14:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-03-25 22:26:00
Viestit: 82
Mahtavat tulokset sulla! 6 viikkoa ja 10 kg sellainen tulos, että ottaisin milloin vaan hymyssä suin vastaan.

Mainitsit jossain viestissä omatekoisen kebab-kastikkeen. Suurena (monessakin mielessä) kebabin ystävänä resepti kiinnostaisi kovasti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-01 12:29:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Kiitos, oon kyllä itekki tyytyväinen että oon pystyny tähän ja motivaatio on edelleen kohdillaan.

Se kebabkastike on aika simppeli. Purkillinen paseerattua tomaattia (tomaattimurskakin käy jos haluaa könttejä, mää en), pikkupurkki tomaattipyrettä, sipulia, pilkottuja jalapenoja paljon, mustapippuria, basilikaa (kuivattua ollaan käytetty, tuore tietenki käy), olikohan muuta... No suolaa maun mukaan. Isäntä tehny muutaman viime kertana niin en muista ihan varmaksi, mitä siihen tuli, korjailen myöhemmin kun pääsen tarkistamaan asian. Pilkotut sipulit kuullotetaan kattilassa öljyssä, sitten kaikki muut sekaan ja haudutetaan jonkin aikaa. Jos haluaa aivan tasaista niin voi tässä vaiheessa vielä sauvasekoittemalla surauttaa. Mää ite tykkään että ne jalapenopalaset ja sipulit on siellä palasina seassa, tomaattimurskapalasista en tykkää.

Käytetään tätä myös pitsakastikkeena.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-08 09:39:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Alkupaino 105,8 kg
1.vko 102,5 kg -3,3 kg
2.vko 100,6 kg -1,9 kg
3.vko 97,4 kg -3,2 kg
4.vko 97,6 kg +0,2 kg
5.vko 97,0 kg -0,6 kg
6.vko 95,9 kg -1,1 kg
7.vko 96,1 kg +0.2 kg

Kokonaispudotus 9,7 kg

Huh, vain 200 g lisää tuli viime viikonlopun reissun jäljiltä. Osittain söin karpisti, osittain epäkarpisti. Joten olin ihan varautunut tähän "takapakkiin", mutta yhtään ei harmita. Oli niin mahtava reissu, että minuuttiakaan tai ruoanmurustakaan en pois vaihtaisi :)

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: NiinaS kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-08 13:11:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Katso pitkää linjaa...

7 viikkoa ja liki 10 kiloa.
Kyllä on hyvä tahti.
Jopa mahtava.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: GreatKingRat kapenee!
ViestiLähetetty: 2013-03-08 13:24:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-09-23 13:03:08
Viestit: 232
Joo kaikenkaikkiaanhan tahti on ollut oikein hyvä :) Ja ajatuksena on, että jokin yksittäinen epäkarppi juttu silloin tällöin ei pilaa mun ruokavaliota millään tavoin, koska pitkällä tähtäimellähän tässä toimitaan ja tarkoituksena muuttaa ruokavaliota loppuelämän ajaksi. Kotioloissa mun on enemmän kuin helppoa syödä terveellisesti, ja reissun päällä ollessa tai jossain harvinaisessa juhlatilaisuudessa mennään sitten mahdollisuuksien mukaan. Itseänsä ruoskimatta.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 198 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)