Moikka, Helmikki, Salamanca ja Säpä

!
Nysse on toristettu: nukkuminen laihruttaa. 800 g ensimmääsen lomaviikon aikana

. Tämä saarahan kuitenki hyvinki tasattua, ku lähäretähän sunnuntakina Pärnuhun, mutta ihansama. Heleppua sieläki on karpata, siinä euron seljankakipos ei pernoota juurikaa oo, mutta hapukooria senki erestä

. Juomapuolesta en mee niin takuusehen.
Pikkulikan ja sen kummitätin kans pyörährettihin männäviikolla Tamperehella, oltihin vallan hotellis yks yö. Kummitätin tytär kämppää sielä, opiskeloo ja teköö töitäki joutaissansa. Käytihin Plevnas syömäs, herrejjee ku oli hyvää kermaasta oluthärkää, pernat sai vaihrettua joko vihiriähän salaattihin tai lämpimiin kasviksihin. Otin salaatin, ku annokses oli uunijuureksia... ja voi kauhiaa, kuinka isoo annos sitä salaattia oli, piti laittaa jakohon koko porukalle

. Seuraavana päivänä Särkänniemehen, minä ja tytyn kummitäti istuttihin ja katteltihin, ku tyttäret huvitteli. Oli muuten varsin väsyttävää tuo huvittelun seuraaminen... sitte ku viimeen näläkä tuli, ei löyretty mitää oikeen sopivaa grilliruokaa, oli tyytyminen vain parihin nakkihin (mikä kele on, ku ei eres rillimakkaraa myyrä

). No, asemalla törötti Pappagallon jäätelökipsa, oli aivan maharottoman pakko ostaa pistaasitötterö, tuota ihanuutta ku ei onneksi tästä kylästä löydy. Oli hyvää!
Toinen lomaviikko lähti käyntihin ja mä en oo sitte mitää tehnykkää. Mutta oleminenki on tekemistä, sanoo mun äireenkielenopettaja aikanaan.