karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 19:29:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 638 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 30 on uusi 18, akiram
ViestiLähetetty: 2014-06-01 17:02:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Mulla on tänään sellainen lötkö olo.
Kala on uunissa ja porkkanat kiehuu. Lisäksi tein ison salaatin.
Ulkona mentiin n 1.5km enkä piristynyt.
Noh, on kai se sallittua välillä vähän olla väsynyt ja laiska :lol:

Minä söin poikkeuksellisesti salaattia ja uusia perunoita sipulikastikkeella kun mummo oli vahingossa ostanut jotain valmis jauhelihapihvejä mitkä maistu kyllä niin hirveältä , että penruna oli pienempi paha. Nyt vain relax loppupäivä!

ViestiLähetetty: 2014-06-02 07:20:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Valmis pihvejä ja liha(?) pullia minäkin ennen ostelin.
Oli niin kamalan helppo valmistaa. Ja hirvee kasa ranskalisia uuniin...yök.
Karppauksen alettuani oli vielä valmis pullia pakkasessa. Ajattelin antaa ne koiralle. Tulinkin tulokseen, miksi sitä sontaa rakkaalle ystävälle antaisin, jota en itse syönyt? Silloin muuten aloin lisäämään koiralle raaka lihan määrää. Saa kaverikin nauttia hyvästä sapuskasta ja voi toki, kyl liha kelpaa :lol:

ViestiLähetetty: 2014-06-02 21:10:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan täyttä p@skaa ollut koko päivä.
Jälleen huomaan tekeväni oikein töitä sen eteen etten purisi päitä irti. Sitten ajattelin että pyöräily virkistää mieltä ja kehoa ja lähdin pikku junnun kanssa pyöräilee kotio päin ja oloni vain huononi kun huomasin että kuljen aina vain hitaammin ja hitaammin. Pohdin ja pohdin mikä v1ttu se on kun yritän ja yritän, annan kaikkeni ja mikään ei s@@tana auta tähän painon putoamiseen. Tekisi mieli vetää taas ketoosiin mutta ilmeisesti se ei urheilevalle ole hyvä idea, ainakaan pidemmän päälle. Rasvaa on, siitä se ei ole kiinni, hiilet 60-100 ja prodee tietysti vieläkin liikaa.
Nyt teen maailmalle palveluksen kun vain menen saunaan ja sitten suoraan sänkyyn.
Unia!!!

ViestiLähetetty: 2014-06-03 07:26:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toivottavasti sauna auttoi hiukan?
Tuli mieleen, jos pyöräilet paljon, niin se mitä laihdut, muuttuu lihakseksi. Silloin ei näy puntarissa.
Eiks se oo niin, että lihas painaa enemmän kuin läski?
Öö, silti mukavaa päivää sulle.
Me oltiin jo aamu ulkoilulla ja viileä on.

ViestiLähetetty: 2014-06-03 11:26:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
Toivottavasti sauna auttoi hiukan?
Tuli mieleen, jos pyöräilet paljon, niin se mitä laihdut, muuttuu lihakseksi. Silloin ei näy puntarissa.
Eiks se oo niin, että lihas painaa enemmän kuin läski?
Öö, silti mukavaa päivää sulle.
Me oltiin jo aamu ulkoilulla ja viileä on.

Niin onhan se tietysti niinkin. Se vain mietityttää kun kuitenkin on se 20kg ylimääräistä ja näin hitaasti paino putoaa niin missä vaiheessa se sitten alkaa se keventyminen. Isot on lihakset jo muutenkin siksi ei lainkaan haittaisi jos lihasmassakin pienentyisi. Esim jalkani on kokoa 38 ja jos saappaita tekis mieli niin koko 42 menisi vasta pohkeiden puolesta. No mutta näillä mennään.
Aamulla olikin vähän vilpoisampaa mutta kyllä se nyt jo alkaa kunnolla paistamaan.
Tänään perheen kanssa vapaapäivä kaupungilla :)
Jospa sieltä löytyisi jotain kivaa piristystä.
Hauskaa päivää myös sinulle!

ViestiLähetetty: 2014-06-03 20:25:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 81,1 kg (aamulla siis)
Kylläpä kannatti, reissu siis kaupunkiin koko päivähän siellä hurahti mutta oli ihanan ajatonta ja rauhallista (puolet lapsista oli mummolla). Ihania kirpparilöytöjäkin tuli tehtyä mm. Uudet bikinit (edellisten hajotessa jo näin alkukesästä) ja mieheni kävi ostamassa kookosöljyä josta olen niin puhunut taukoamatta maistettuani sitä siellä ystävättäreni luona verenluovutuskeikalla. Huomenna olis pihatöitä luvassa joten aurinkoista säätä olis sitten tilauksessa. Päiväunet muuten on ollut kolmena edellisenä päivänä taas mukana kuvioissa, tänäänkin pilkin kotimatkalla ja oli melkein mahdottomuus pysyä hereillä :?
Nyt rauha maassa ja hyvä mieli kuitenkin, tästä on hyvä jatkaa!

P.s vielä lisätäkseni tähän turhautumiseeni sen verta, että kyseessähän tietysti tässä ei ole se ettenkö olisi ja eläisi mielelläni tämän mukaan mitä nyt toteutan enkä koe että jään jostain paitsi ruokavalioni tai liikkumisen suhteen, päinvastoin. Koen kuitenkin yrittäväni ja panostavani painonpudotukseen joten välillä se negatiivisuus nostaa päätään ja unohdan kaikki positiiviset vaikutukset ja katson vain kylmästi tuloksia joita nyt ei edes juuri ole. Silloin tekee mieleni palata vanhaan varmasti toimivaan dieettiin josta kärsii niin minä kuin läheiset ympärilläni mutta tuloksia syntyy jotka ovat tietysti houkuttelevia tälläiselle "kun mikään ei riitä ja sekään ei riitä"- tyypille.
Onneksi täältä saa uskonvahvistukseksia valitsemallani tiellä :)

ViestiLähetetty: 2014-06-06 09:10:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen 22km polkemista ja illalla sitten 2,5h soutamista järvellä. Isäntä istui kokassa ja minä soudin. Mukavaa oli. Tänään en millään meinannu taas päästä ylös sängystä, väsymys on taas lamauttavaa. Onneksi sentään Aurinko paistaa ja on lämmintä.

ViestiLähetetty: 2014-06-06 11:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No juu,
aurinko todellakin paistaa. Meille vaan liikaa, tarkoitan koiraa.
Uimassa kävi 2 kertaa jo tänään, viileessä suihkussa ja makasi pihassa ihan varjossa. Nyt läähättää sisällä, vaikka hyvä tuuletin on päällä.

Mulla ei kädet varmaan kestäisi soutamista. Tosin, eipä ole mahdollisuutta harjoitella.
Joskus olen soutanut, varmaan sata vuotta sitten :lol:

Jos jo huomenna olisi viileämpää...toivon !
Mukavaa päivää 8)

ViestiLähetetty: 2014-06-07 11:59:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

santikka kirjoitti:
No juu,
aurinko todellakin paistaa. Meille vaan liikaa, tarkoitan koiraa.
Uimassa kävi 2 kertaa jo tänään, viileessä suihkussa ja makasi pihassa ihan varjossa. Nyt läähättää sisällä, vaikka hyvä tuuletin on päällä.

Mulla ei kädet varmaan kestäisi soutamista. Tosin, eipä ole mahdollisuutta harjoitella.
Joskus olen soutanut, varmaan sata vuotta sitten :lol:

Jos jo huomenna olisi viileämpää...toivon !
Mukavaa päivää 8)

No juu koirille on varmasti liian lämmintä. Kyllä meilläkin kun koiria ollu uitettiin niitä näillä keleillä ahkeraan ja varjossa ne sitten kyyhötti mutta itse olen aina ollut auringonlapsi ja nautin siitä aina kun mahdollista. Mutta eilen tapahtui jotain mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut nimittäin poltin selkäni! Pihatöitä tuli puuhastelua koko päivä ja illalla alkoi olla jo outo tunne iholla. Ei se onneks ole alkanut kuoriutumaan mutta kosketushellä se on.
Paino 80,8kg
Vettä saa juoda ihan urakalla ulkona ollessa, olen jokatoiseen mukiin laittanut pikkutiran suolaa ja se tuntuu auttavan. Tänään taas laatuaikaa isännän kanssa ja järvelle yöksi, jospa Ahti olisi anteliaalla tuulella ;)

ViestiLähetetty: 2014-06-08 21:36:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen teki mieli sipsiä ja ihan urakalla. Tai siis toissa iltana teki mieli kun isäntä itselleen pussin oli ostanut ja minä sitten eilen ostin itselleni yhden kokonaisen pussin, mitä se semmoinen Xtran Salt pussi nyt painaakaan 400g ainakin. Kunnianhimoisena sitä sitten suuhuni tunkemaan ja kas kummaa kun ei uponnut. Ei maistunut. Ihan väkisin sitä yritin mättää kun sellanen oli neidille nyt ostettu mutta empä saanut puoliakaan siitä tuhottua. Olo sensijaan oli aivan kaamea. Mieletön ähky ja paha olo ja mieli tuli, mies moneen otteeseen kysy että onko kaikki kunnossa ja lähdetäänkö sittenkään järvelle jne. Lähdettiin kuitenkin ja reilu 6km soudin siinä ja 4,6 km kohdalla aloin jo pikku hiljaa puhua ja sitten nostettiin yks hauki ylös jonka jälkeen mielikin alkoi virkistyä.
Tänään jälleen kaamea väsymys, päivä ei ollut käynnistyä vaikka junnujen kanssa pitkin kyliä tsippailin, päiväunetkin piti nukkua muttei niistäkään ollut oikein hyötyä. Väkisin itseni sitten kuntopyörän selkään heitin ja 15min poljin kunnes sitten vain lopetin. Ei huvita. Illalla mentiin sit kotirantaan ja reilu km tuli räpiköityä ja nyt taas muutaman palautusjuoman saattelemana hyvä rento fiilis.
Veljeni Leijonamieli muuten tänään hätyytteli mua kun uhoilin että ensi kerralla kun lomille tuloo niin varmasti saan vedettyä 8* leuanvetoja! Ei stana kokeilin ja joo ei, ei vieläkään yhden yhtä. Nyt sentään kotio viritin kuminauhaa lankun ympäri ja siitä eikun vetelee sitten (kaikkea sitä tuleekin luvattua).
Olen muuten ihan siinä rajoilla etten leikkaa itseäni taas muliksi. Aivan järkyttävää tämä hiustenlähtö ja takkutukka! Mieskin aina aamusin joutuu partansa kampeamaan kun se on täynnä mun hiuksia!
Käsittämätöntä. Ensi viikolla ne verikokeet sitten pitää muistaa.

ViestiLähetetty: 2014-06-12 11:45:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä ihmettä, mitä mitä ihmettä! Kaksi edellistä yötä olen nukkunut heräämättä juuri ollenkaan, jonka johdosta olen sitten nähnyt järkyttäviä painajaisia ja aamulla kävelen taas pitkin seiniä kun taas ne saatanan kuulat on siellä korvassa lähtenyt paikoiltaan. Minä ilmeisesti olen nukkunut liian kauan samassa asennossa joten ne lähtevät sitten sieltä karkailemaan. En ymmärrä.
Noh ruoka-asiaan. Kun olen tässä nyt pohtinut sitä ketoosia ja tätä liikunnan yhdistämistä ja sitä miten se juuri naisilla sotkee hormoonitoimintaa ja muuta shaibaa. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen että A. Minä en kuitenkaan ole mikään aktiiviliikkuja ja B. Uskon kuitenkin että tälläiset häiriöt johtuvat varmasti aliravitsemuksesta ja liian vähäisistä kaloreista eikä niinkään hiilihydraattien puutteesta joten kunhan vain vedän sitä rasvaa huolella niin kaloritkin kyllä täyttyy ja nyt tuon kookosöljyn myötä se ei kyllä ole ongelma. Nyt olen sidden rajannut syömiset kaikkeen vihreään pupunruokaan, pähkinöihin, lihaan, munaan, kermaan ja voihin. Mennään näillä nyt ainakin pari viikkoa ja jos paino ei vieläkään putoa niin sitten se on taas vain paastottava.
Onnea ja menestystä.
Paino 82,0kg

ViestiLähetetty: 2014-06-18 21:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

81,4kg
Voi että kun haluaisin että pääsisin eroon tästä iltasyömisestä.
Nälkähän mulla tietenkään ei ole mutta tekee vain niin kovasti mieli syödä jotain enkä edes tiedä mitä se jotain olisi mutta suolapähkinöitä menee sit liian kanssa. Samoin viiniä tekee mieli melkein joka ilta. Ihana olisi jos joku vain hypnotisoisi minut ja näin pääsisin eroon tästä tarpeettomasta napostelusta. Ongelma on jälleen korvien välissä. Liikuntaa ei lainkaan, ainoastaan kovasti pihatöitä ja remonttia ja nyt selkä kyllä ottanut itseensä. Saapa nähdä pääsenkö huomenna ylös sängystä.
Outoa on suonenvedot jalkapohjissa vaikka minähän syön säännöllisesti magnesiumia ja sinkkiä iltaisin eikä annosta voi enää nostaakaan ilman että en joutuisi myös yöllä juoksemaan vessaan.
Nyt kuitenkin jalkapalloa...

ViestiLähetetty: 2014-06-23 06:08:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,9kg
Eiliset makrot: r157 hh 15 P 154 :shock:
Paljonko on paljon? Vetäisin eilen illalla itekseni syödä sellaisen liekkisiipipaketin 700g, olo oli jokseenkin täysi mutta kyllä hyvin ne upposi. Ketoosi on lähtenyt kyl tosi hyvin ja tuntuu pysyvän vaikka juhannusherkkuja tulikin maisteltua. Liikuntaa ei lainkaan ja eilen vatutti aika ankarasti mutta siitäkin selvittiin. Lääkäri soittaa verikokeiden tuloksia joissa oli siis kortisoli, kilpirauhanen ja kolesteroli. Viikko kaksi ketoosia meneillään.

ViestiLähetetty: 2014-06-24 06:17:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 80,9kg
Jo kolmantena aamuna peräkkäin. Kävimme tyttären allergiatesteissä eilen ja kävi ilmi että hän on allerginen kananmunalle ! Luojan kiitos asia selvisi sillä meillähän sitä syödään säännöllisesti. Nyt lääkäriin vielä kuulemaan tuomio.

ViestiLähetetty: 2014-06-24 12:31:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eiliset makrot R 166 hh 39 P 74
Lääkäri soitti ja kolesteroli 6.1 , LDL 1,1 HDL 4,4 en oikein noista ymmärrä mitään, muuten kuuluma ok mut kokonaiskole vähä korkea, suosittelee eläinrasvojen vähentämistä kunnes kuuli että olen yksi karppaajista. Kortisoli 401 eli sekin vissiin hyvä ja samoin kilpirauhasen TSH 0,9 ,T4 15 ja T3 oli 4. jotain. Siihen nähden että mulla on ollu tuo koelääkitys niin arvot ei ole nousseet niin nyt uusi lähete sitten sisätautien erikoislääkärille! Jihuu, nyt tämä lääkäri ainakin alkoi jo puoltamaan thyroxiinia, ompa jännittävää.

ViestiLähetetty: 2014-06-25 09:53:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jännittävää on myös se , että jälleen huomaan makaavani sängyssä lähes liikuntakyvyttömänä kivun vuoksi. Eilen napsahti selkä kyykkyyn mennessä ja tänään alkoi jo säteilykivut jalkaankin. Nyt on luovutettava ja mennä sit lääkäriin. Jihuu!

ViestiLähetetty: 2014-06-25 13:05:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paljos sulla on pituutta? Meidän paino on sama, haluaisin myös 20 kg pois mutta 32 tuuman farkut on kyllä vielä kaukana haaveissa :lol:

ViestiLähetetty: 2014-06-25 20:57:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mamachi kirjoitti:
Paljos sulla on pituutta? Meidän paino on sama, haluaisin myös 20 kg pois mutta 32 tuuman farkut on kyllä vielä kaukana haaveissa :lol:

Minä olen tällänen persjalka 165 olen pitkä. Nyt mulla on vatsan alueelle jäänyt iso kasa sitä ihteensä mutta normaalisti olen tälläinen tasapaksu kaikkialta. Jalat ja kädet on aivan järkyttävän paksut ja ruman näköiset. Olen aina ollut sellanen vankkarakenteinen, eikä minulla sellaista siroa kohtaa ole koskaan oikeastaan ollutkaan vaikka painaisinkin sen 65kg. Liian paksu perhoseksi vain miten se nyt meni? :D

Tämä päivä menikin sitten makaillessa, piikillä tuli käytyä ja nyt vain relaksanttia ja kipulääkkeitä. Syömiset ollu niukemmin, mut silti jotenkin ei tunnusta ketoosilta vaikken mitään hiiliä olekaan vetänyt.
Paino 82,2 :shock:

ViestiLähetetty: 2014-06-25 21:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älä nyt, oot 7 cm pitempi ku minä :lol:

ViestiLähetetty: 2014-06-26 10:04:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mamachi kirjoitti:
Älä nyt, oot 7 cm pitempi ku minä :lol:

:lol: hahaha hups! Aika harvoin voin sanoa että olen jotakin pidempi, jess!

Eiliset makrot : R 216 hh 40 P 79
Tulihan tuota kuitenkin jotain näemmä syötyä. Kyllä taas risoo tämä makaaminen. Nyt varsinkin olisi taas miljoona asiaa tekemättä nii ei nyt joutais sairastaa. Ketoosi tuntuu olevan kuitenkin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 754 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 638 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00