karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-09 01:54:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 891 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 36 37 38 39 40 … 45 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jolean höpinät
ViestiLähetetty: 2012-02-11 12:39:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea pudotuksesta =D> ketoosi on kova sana 8)

ViestiLähetetty: 2012-02-12 14:49:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvä, hyvä =D>

ViestiLähetetty: 2012-02-12 16:30:33 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitos, tytsyt :mrgreen:

Oltiin tänään mun äidin ja isän pitopöytien ääressä ja pidin pintani. Muuten ollut aika tylsä wknd, lukenu lähinnä perioperatiivisen ja anestesian tenttiin. Plaah :| . Ensi viikolla kanyloidaan toinen toisemme, joten äksöniä tiedossa koulurintamalla.

Kuva

Ihan normaali ihminen...Kai...
You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

iHerbin alennuskoodi uusille asiakkaille LEP534, oikeuttaa 5$ alennukseen

ViestiLähetetty: 2012-02-12 17:34:57 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Jolea kirjoitti:
, ainoostaan tekis mieli pitää herkkupäivä. Vaan en pidä.

Tätä tahdonlujuutta tarvittais täälläkin aina sillointällöin :roll:

ViestiLähetetty: 2012-02-17 16:49:12 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Hiphei :) !

Ei voi mitään, kun urheilu alkoi, paino nousi. Kalorivaje on melkoinen, mutta jotenkin ne nesteet on taas löytäneet mun kroppaani. Ruokavalio ei ole muuttunut eikä repsuja tullu, mutta silti viikkosaldo on + 0,4 kg, eli olen nyt 84,2 kg :roll: . Eipä mittään, mutta ainahan toi puntari hämmentää, kun se noin käyttäytyy.

Ihanaa viikkistä ja hiihtolomaa niille, joilla sellainen on! Mä keskityn tehohoidon saloihin ja vähän vaativiin lääkelaskuihinkin -tentit molemmista ensi viikolla :shock: .

Tilulei :smt038

Kuva

You gain some, you lose some. Seems like I am the one who just gain some over and over again... ;D

ViestiLähetetty: 2012-02-19 07:55:22 
Poissa
sintti
sintti

:smt039 Liekkö se tuo liikunta saa aikaan sen, että tulee juotua enemmän ja siksi vaakalukematkin heittelevät? Näin minä ainakin luulen. Mutta hei, onnea tentteihin, hyvin sä vedät ne :smt045

ViestiLähetetty: 2012-02-19 09:02:10 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitos, Kalla :)

Joo, olen juonut nyt tuplasti, varmaan viitisen litraa vettä ja päälle vihreät teet ja muut. Kyllä se siitä taas tippuu 8) . Jos ei, voin alkaa myydä pääsylippuja ihmenaisen näyttelyyn, joka vain lihoo, vaikka puurtaa salilla ja pitää huolta kalorivajeesta :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-24 06:23:44 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Moimoimoi :) !

Mulla on ollut ihan tajuttoman rankka viikko opiskelun suhteen -eka oli vaativien lääkelaskujen tentti, johon vaadittiin 100% oikein (meni läpi, mutta otti tiukille :shock: ) ja nyt tänään pelätty ja kammoksuttu tehohoidon tentti. Mä olen lukenut pari päivää todella intensiivisesti, onneksi rakas siippani :smt055 on esimerkillisesti hoitanut lapsia (järkännyt hiihtoloman mukaista ohjelmaa joka päivä, tehnyt ruoat, siivonnnut, pessyt pyykin ym.) ja mä olen saanut rauhassa kapseloitua omaan tehomaailmaani. Asiaa riittää ja muistettavaa, eikä aihe ole todellakaan helpoimmasta päästä. Opettajat vielä lohduttelivat, että tästä tentistä pääsee yleensä vain noin puolet ekalla kerralla läpi -no voiku kiva, rohkaisevaa. Mun on pakko päästä, jotta pääsen teholle harjoittelemaan huhtikuussa :? .

Paino noussut taas :| #-o +0,2 kg, joten painan nyt 84,4, kg. Mihin tällä vauhdilla vielä päästään :lol: ?! Olen yhä ketoosissa, karpannut kaikkien sääntöjen mukaan, mutta ylöspäin mennään. Toisaalta olen myös urheillut paljon -vastapainona lukemiselle- ja juonut vettä yli tarpeen. Sormukset on tiukat ym. turvotus oireita, joten kyllä tää paino on nesteiden kertymistä kudoksiin -eikös ookin, onhan 8) ? Näin sen on oltava, kannattais juoda vähän maltillisemmin. Nyt olen varmaan kulautellut sellaiset 3-4 l vettä plus pari litraa vihreää teetä per päivä.

Huomenna alan taas lukea seuraaviin tentteihin, jotka on ensi viikolla (ravitsemus -tylsää opetella virallista suositusta- ja anestesia + perioperatiivinen hoitotyö), sitten ne tentit taitaa olla jotakuinkin siinä mun opiskelu-uraltani =D> :smt041 . Tämä tietty siinä tapauksessa, että menevät kaikki ekalla läpi... Ja käydään me kattoon Risto Räppääjäkin huomenna, joten jotain hauskaakin tiedossa :mrgreen:

Bon wknd!!!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-24 09:28:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No huh kun tuli hiki kun kattoo noita sun tenttijuttuja :shock:
Tsemppiä kovasti!
Ja älä masennu painonnoususta, eihän se paljon oo edes noussu ja sä kumminkin rehkit siellä punteilla 8)
Hyvää viikkistä!!! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-03-02 06:57:42 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Moromoro :D !

Heräsin aamulla klo 6:16 LINNUNLAULUUN (jota säesti ihanasti rakkaan aviomieheni kuorsaus... :roll: ). KEVÄT! Ihanaa!

Mulla on tänään vika kunnon tentti, aiheena siis anestesia ja peroperatiivinen hoitotyö. Jos menee läpi, pääsen teholle harjoittelemaan toukokuussa, jos ei mene, en pääse. Laaja ja hankalahko tenttialue, mutta oon mä kyllä lukenut ihan siististi, et pitäis olla ok. Tosin AINA riippuu, mitä kysytään. Monesti olen opetellut hankalampia yksityiskohtia, kuin mitä sitten kysytäänkään ja siksi vastannut pyöreästi niihin helppoihin kysymyksiin. No, katsotaan, tunnin kuluttua alkaa.

Painorintamalla taas kadotusta: flunssa viikko -> ei urheilua ja noin 5000 kcal kalorivajetta ->normaali syömingit -> -1 kg eli 83,4 kg =D> :smt041

Huomenna syömään hienosti, 4 ruokalajn illallinen tiedossa. Olen ollut koskematta alkoholiin 7 viikkoa ja aion jatkaa samaan malliin, eli juopottelua ei nyt tiedossa, ainoastaan fine dining (ja nehän ei tunnetusti ole mättöannoksia :lol: ). Muuten nautin vain siitä ETTEI TARVII LUKEA TENTTIIN!!! Uskon myös perheeni nauttivan siitä 8) .

Keväisen iloista viikkistä kaikille :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-09 22:58:59 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Tjaa tjaa. Viikon levon jälkeen urheilutäyteinen viikko, tuloksena +0,1 kg, siis paino on nyt 83,5 kg. Noooo, vois olla pahempikin, koska rääkätyt lihakseni taas imee nesteet itseensä ;) . Kalorevaje about 6000 kcal, eli odottelen, milloin tää mun painoni ihan oikeesti romahtaa :lol:

Pakko jakaa: sain stressatusta ja pelätystä anestesiologian tentistä FEMMAN!!! =D> jiihaa! Olen tosi onnellinen. Maanantaina urologiselle harjoittelemaan (kirurginen osasto) kuudeksi viikoksi. Sit viikko vapaata ja teholle loppu kevääks. Koulu on muutamaa seminaaria vajaa käyty :smt041 :smt043

Iloista viikkistä, kevät etenee kohisten! Ihanaaaa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-10 13:00:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea femmasta! Ihan mahti juttu :smt049 Saat olla ylpeä itsestäsi :)

Painon pitäis kyllä noilla miinuksilla jossain vaiheessa kirjaimellisesti romahtaa alas :shock: Ehkä sit kun et liiku ts. pidät kevyen viikon?

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-03-10 18:17:33 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Kiitos :smt048 !

Tänään ekaa kertaa kahteen kuukauteen syön karkkia, jätskiä, keksiä, leipää... :whistle: Ihan maha väärällään ja huonoon oloon asti :sick: . Suoraan sanoen, ei oo sen väärti, mutta silti piti kokeilla ja todeta, että ihanaa jatkaa huomenna vanhaan malliin. Huomenna siis jatkuu taas, hiilarit on mun kohdaltani :-# . Mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu eli nousiko paino tämän yhden päivän vuoksi kaksi kiloa, kuten aikaisemmin on noussut (tietty laskee sitten taas melko nopeesti siihen entiseen, mutta yleensä on jäänyt puolisenkin kiloa plussaa!) :-k . Mulla elimistö reagoi niin herkästi vhh:n jälkeen hiilareihin ](*,) , toisilla taas ei juuri lainkaan. Mutta kuten sanottu, huomenna taas alkaa ketoosin metsästys, on jakatreenipäivä ja tunnin aerobinen siihen päälle.

Hipheijaa ja lauantain jatkoja

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-11 17:01:22 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Väliaikatiedote: namipäivän tulos oli plussaa 2,5 kg :shock: . Eli just, kuten mä arvasin. Plääh. :|

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-12 10:04:28 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Oho, mäkin vetelin koko viikonlopun vaikka mitä epäkarppia #-o Paino oli kuitenkin jopa pikkasen laskenut...... Tsemppivä vaan :wink:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2012-03-16 20:50:19 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Voi hyväsylvisentään! Siitä yhdestä ainoasta hiilaripäivästä tuli sitten ihan oikeasti +2,2 kg :shock: #-o !!! Nyt siis paino karmaisevat 85,6 kg. Ihan kammottavaa. Viime viikon urheilut sentään oli 8000 kcal arvoiset, tällä viikolla saman suuntaiset. Buhuhuhuuuu :smt010 :smt013 :smt009 . Mä olen kävellyt duuniin mennen tullen (noin 5 km/suunta) koko viikon, silti paino on mikä on.

Hyvää viikkistä vaan, mun tekis mieli heittää hansakat nurkkaan ja vetää kunnon hiilarikännit uudestaan. Mut en vedä :| . Huomenna taas salille, samoin sunnuntaina.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-18 04:05:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Siitä yhdestä ainoasta hiilaripäivästä... Ihan kammottavaa. Viime viikon urheilut sentään oli 8000 kcal arvoiset, tällä viikolla saman suuntaiset. Mä olen kävellyt duuniin mennen tullen (noin 5 km/suunta)...

Huomenta
liika hh ja urheilut ottaa aika tavalla nestettä lihaksiin ja koko kehoon.
kun jo pelkkä urheilu ottaa nestettä lihaksiin ja paino nousee pelkästään sen takia.
ei sitä liho niin nopeasti kun sinun puntarin neula nouseen... se on pelkkää nestettä.

mutta toisaalta kyllä urheilu lisää ruokahalua... jos sitten syöt enempi kuin ennen ja vielä reilusti enempi kuin kulutat... syöt siis liikaa sen urheilun saaman ruokahalun takia... voi olla että tulos on +-0 laihtumisen kannalta lyhyellä aikavälillä.

Yritän sanoa, että liikuntaa lisäämällä ja syömällä “vääränlaista” ruokaa ihmisen on hyvin vaikeaa taistella itseään vastaan. Tarkoitan tällä taistelua ruoan mielitekoa ja ruuanhimoa vastaan. Jos sitä vastaan jaksaa taistella, laihtumista kyllä tapahtuu, mutta kun taistelu loppuu, laihdutetut kilot tulevat takaisin. Voiko sitten laihtua, vaikka ei lisäisikään liikuntaa? Kyllä voi.

Kuitenkin eri ruoilla ja ruokien suhdemäärillä on vaikutusta mielitekoihin, nälkään ja kylläisyysasteeseen, vaikka kcal määrä olisi sama. Tältä kantilta katsoen ei ole siis ihan sama mitä syöt, koska mieliteot, nälkä ja kylläisyysaste ratkaisevat loppukädessä kuinka paljon syöt kcal.

miksi otin tämän kcal asia esiin.... siksi koska sinäkin otat sen 8000 kcal esiin mitä olet urheilussa kuluttanut.

mutta ei hätää, kävelyä on hyvä silti olla mukana, kohtuudella oman kunnon mukaan.
jatkoja tv Ari

ps. sinulta löyty mielenkiintoinen kommentti täältä
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=37&t=29504&start=105&sid=3d049e4998ec382dbb96d869c42320b3&sid=3d049e4998ec382dbb96d869c42320b3#p1503622

ViestiLähetetty: 2012-03-18 06:44:16 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Mä en muuta tiedä mutku omasta kokemuksestani et mulle kerää hiilaripöhöä jotain 3-4kg jos yhden illan mässytän sipsii ja karkkii.
Mut se myös poistuu parissa kolmessa päivässä kun vedän normikarppia.

Vaikka mä olen kahden ihmisen kokoinen niin miksei pienemmällekin sitä nestettä voi kertyä parikin kiloa ihan vaan hiilareista johtuvana.

Mä kun en voi liikuntaakaan kauheesti syyttää... :smt005

ViestiLähetetty: 2012-03-18 08:46:45 
Poissa
jojokarppi
jojokarppi

Mä en tiedä, mä en tiedä :shock: . Syön päivittäin salaatin, jossa on noin 150 g kanaa (nahaton rintafile) , parsakaali, siemeniä, salaattia ja jalopenoa. Illalla syön esim. Katkarapuja tai tonnikalaa majoneesilla (noin ruokalusikallinen) ja siihen vähän sokeritonta kurkkupikkelssiä ja sipulia sekaan. Lopuksi pensasmustikoita 250g ja kermapartista, johon kookoshiutaleita ja pähkinärouhetta. Makeutus steviasta. Jos on punttispäivä, otan treenin jälkeen vhh / korkeaproteiinisen palautumisjuoman. Joskus syön aamupalalla munakasta (yksi keltuainen, 3 valkuaista, sipuli, pikkusen juustoa), yleensä kuitenkin vasta ekan kerran lounaalla puolen pvn jälkeen. Oliskohan sillä merkitystä, että on noin pitkään syömättä :?: Laihtuuhan sitä, jos ei syö, mutta kun mä en halua kitukuuria, vaan olla kylläinan...
8)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-18 10:06:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jolea kirjoitti:
Laihtuuhan sitä, jos ei syö, mutta kun mä en halua kitukuuria, vaan olla kylläinan...

jos tarkoitat että saa syödä paljon ja mahan täyteen... siihen on muutamia konsteja tässä

1. Energiatiheys ja kylläisyys tärkeää. katso linkki ja tuolla sivulla olevat linkit
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=73&t=59234&sid=d15c7175aff410de85217fdfc46c508f

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 891 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 36 37 38 39 40 … 45 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00