Tervetuloa mukaan, Ystävä!
Tulen aina niin surulliseksi kun näen ympärilläni ylipainoisia ihmisiä, ja tiedän, että lääkärit suosittelevat heille järjestään näitä järjettömiä konsteja: VLCD:tä tai lääkkeitä, tai pantaa...
Itsekin tulin ulos elokuussa työterveyslääkärini vastaanotolta hämmentyneenä toisessa kädessä Xenical-resepti ja toisessa kädessä lääkefirman mainos käyttäjien seurantatutkimuksesta. Onneksi tuo lääke oli niin kallis, että jouduin odottelemaan palkkapäivää, jotta saisin ostettua ensimmäisen paketin ja niinpä minulle jäi aikaa pohtia vaihtoehtoja. Minulla ei ylipainoa mitenkään hirveästi ollut, juuri sen verran, että tuo kriittinen BMI täytti indikaatiokriteerit.
Eksyin näille alakarppisivuille ja jokin vaan loksahti. Aloin etsimään lisää tietoa aiheesta. Lopulta päätin kokeilla - olinhan riittävän "epätoivoinen". Ajattelin, että pari viikkoa kokeilen ja jos homma kusee, niin resepti on takataskussa.
Nyt on viisi viikkoa takana, ja pudotusta on -6,2 kiloa! Nyt painan jo sen verran, etten enää xenical-reseptiä enää edes saisi
Olo on mahtava, kun ei tarvitse kärsiä nälästä ja silti laihtuu. Samalla olen myös hirrrrrvittävän vihainen siitä, miten minua on koko elämäni huijattu! Luulin, että ainoastaan low fat ja low calories on se hoikkuuden autuus. Miksi kukaan ei kertonut, että pääsisin eroon jopa narkomanian asteisesta makeanhimostani tämän ruokavalion ansiosta?
Nyt katselen säälien ympärilläni olevia pullukoita.. He vielä elävät siinä itsesyytösten kuplassa. Luullen, että he itse ovat syypäitä lihavuuteensa, että heillä on vaan niin huono itsekuri

... Niisk.