karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-28 04:25:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painon tarkkailua
ViestiLähetetty: 2004-06-22 06:56:25 
Poissa
sintti
sintti

Yleisellä puolella oli samasta aiheesta, mutta heitin kokeeksi tämän tänne.
Viikonlopulla tulee kolme viikkoa Heikkilää, ja olen ajatellut seuraavaa.
Vanhoilla dieteillä halusi viikossa mahdollisimman paljon pois. Oli pettynyt ja surullinen kun usein oli tullut vain lisää painoa. Nyt tänä aikana on lähtenyt pari kiloa, mikä on sitä painoa mikä tuli nopeasti, joka sai heräämään, ja nyt jökötetään tässä missä olen jo kolmisen vuotta jökötellyt. :x
Tämä aika on ollut opettelua. Ja hyvää sellaista. (jopa järki juoksee paremmin......) Ja kun tämän sisäistää, on aika alkaa ajattelemaan että entä miten minä laihtuisin tällä. Eli kai tässäkin on jotkut rajat paljonko saa metukkaa popsia välipalaksi jne. Mut etsivä löytää. Tarttee vaan ottaa aikaa ja kahlata noita kirjoja...... Tsemppiä meille kaikille! :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 07:11:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No itellä taitaa olla neljäs viikko menossa ja toistaseks on lähtenny vaan 2-3 kiloa pois. Nyt olen hieman tarkastellut syömisiäni ja vaihtannut mm. Oltermannin Polar 15% juustoon. Jos ei riitä, niin sit täytyy jättää pähkinät pois kans. Mutta olikos muita tunnettuja "jumittajia"?
Huomasin muuten viime viikolla, että kun lisäsin hiilareita marjakeitosta ja jogurtista, niin alko väsyttään taas kauhiasti, eli otetaan nyt tällai vähemmän hiilareita ja syödään sit vaik 2-3 tomskua päivässä, jotta niitä hiilareita tulis tarpeeks (niin ja palstan poliiseille tiedoksi, että syön PALJON muitakin kasviksi ja vihanneksia ;) ).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 13:35:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Muita tunnettuja jumittajia rasvaisten juustojen ja pähkinöiden lisäksi on ainakin KERMA. Meikä käytti melko surutta HYLA kuohukermaa aamumunakkaaseen ja kaikkiin muihinkin ruokiin, mutta nyt olen alkanut vähentää sen käyttöä. Joko laitan kevytkermaa tai sitten en laita ollenkaan.

Samoin mulla yksikin lasi viiniä viikonloppuna aterian kanssa nostaa painoa, ja seuraavan viikon alussa on sitten työ ja tuska päästä samoihin lukuihin kuin perjantaina. Mutta nämä ovat aika yksilöllisiä juttuja, joten kannattaa seurailla kuinka oma kroppa käyttäytyy!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-22 15:44:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yeps sama täällä...Join viikonloppuna ensimmäistä kertaa kuukauteen viiniä ja kyllä sen alku viikosta on vaakassa huomannut vaikka syömiset olikin kohdallaan...
Tuntuu nyt ettei millään kroppa halua vaihtaa lukuja kutosella alkavaan :cry:
Mielikin alkaa olla kärsimätön :?
Olo on kyllä parempi kun vuosiin..kärsimättömänä odottaa myös vaakassa tapahtuvan jotakin...
Hiilarit pysynyt takuulla alhaalla jne...ehkä noin 40-60 päiväs...
Olis ollut niin mukavaa jos se paino olis ruvennut tippumaan ilman sen kummempia kyttäilyjä... :(
Neljä viikkoo takana minullakin ja edelleen sama vajaa kolme kiloo lähtenyt..
Että samas tilas ollaan Glenni sun kans :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-24 11:32:56 
[quote="glenni"]No itellä taitaa olla neljäs viikko menossa ja toistaseks on lähtenny vaan 2-3 kiloa pois. Nyt olen hieman tarkastellut syömisiäni ja vaihtannut mm. Oltermannin Polar 15% juustoon. Jos ei riitä, niin sit täytyy jättää pähkinät pois kans. Mutta olikos muita tunnettuja "jumittajia"?

Niin, huomaatte tekin alakarpit, että low-fat on ainoa joka lopulta laihduttaa.
T:Sirkka antialakarppi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-24 11:35:12 
Niin, kuten käy ilmi, joudutte tekin alakarppaajat siirtymään low-fatiin jos haluatte laihtua senkin jälkeen kun nesteet ovat lähteneet.
T:Sirkka antialakarppaaja

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-24 11:49:02 
Poissa
sintti
sintti

Anonymous kirjoitti:
Niin, kuten käy ilmi, joudutte tekin alakarppaajat siirtymään low-fatiin jos haluatte laihtua senkin jälkeen kun nesteet ovat lähteneet.
T:Sirkka antialakarppaaja

Eikös se enää ollutkaan sama, millä keinolla laihduttaa, kunhan kalorivaje säilyy...??? Syömällä runsaasti proteiineja, sopivasti rasvaa ja paljon kasviksia, nälkä ainakin minulla pysyy huomattavasti paremmin pois kuin kaurapuurolla ja ruisleivällä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-24 12:56:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieraalle ihan tiedoks että mulle on oikeestaan ihan sama pysyyks paino tässä kun ei tule mitään hallitsemattomia mielitekoja kuten low fatissä....
Ei kerta kaikkiaan enää toiminut minulla,voin vakuuttaa sen...
Eipä ole tullut lisääkään ja olo on kyllä IHANIN vuosiin! :D
Tietysti kukapa ei toivoisi painon lähtevän oli millä kuurilla tahansa,,,paitsi että en aio entiseen palata,koska en voi hyvin sillä systeemillä...
On paljon parempi olla ilman karkkia ym muuta hiilari mössöö usko pois,varsinkin se että niitä todella ei tee mieli.
Samaa tää paino teki pisteillä ja oli niiiiin low fattiä että...revi siitä sitten....
Heilahtelut olivat vaan paljon suurempia ja kesti pidemmän aikaa KITUUTTAA väliä kiinni....
Miksi kärsiä ruuan takia kun voi olla kärsimättäkin...jos se sinulle sopii´niin olen onnellinen puolestasi...
Olen löytänyt omani...toki on peiliin katsomista kieltämättä tässäkin...
Liikkumisen suhteen ainakin :oops:
Olen Kerma kanssasi samaa mieltä....
Jussia tutuille ja vieraille :D

Viestin otsikko: ratkaisu painon jumitukseen
ViestiLähetetty: 2004-06-30 10:23:06 
Poissa
sintti
sintti

mulla toimii parhaiten monti ja sopivasti fattiä.
heikkilän niukalla hiilaridietillä vatsa lopetti toimimisen,
ja hetikun retkahdin hiilareihin kosto oli suloinen (2-3kg lisää).
nyt rasvan määrää vähennetty ja täysjyväleipää + hedelmiä
mukaan, niin tulokset paranee...

hyvillä hiilareilla = hyvä olo. Low fatillä = laihtuminen.

mies olen mä.
8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-19 20:39:14 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Voi jestas vieras. Mikset kirjoittanu tota puoli vuotta sitten. Mä luulin olevani läski, mutta olinkin kameli. 25 litraa lähtenyt nesteitä. 5 litraa selittyisi kusipäisyydellä, mutta entä loput?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-20 07:49:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siis nimenomaan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ylimääräinen paino pysyy poissa. Itsellä aloitin 3 vuotta sitten, lähti vajaassa puolessa vuodessa 15 kg (saavutin tavoitteeni) ja paino on pysynyt siitä lähtien samana. Ja saan syödä mahani täyteen, nälissään ei tarvitse olla.

Tämä on vaivaton keino pitää paino kurissa - ja vieläpä siten että on energinen olo. Tuntuu että alakarppauksen vastustajat eivät olet testanneet tätä. Jos sinulla, hyvä lukija, on ylipainoa ja olet kokeillut muita konsteja jotka eivät ole pitkällä aikavälillä toimineet niin kokeile tätä. Pyydän sitä.

Jos kuukauden ajan olet vähähiilihydraattisella ruokavaliolla (lue esim. Atkins tai Heikkilä ja toimi ohjeiden mukaan) ja tämä ei toimi niin olen pahoillani ja väärässä. Mitä sinulla on menetettävää? Ainahan voit siirtyä takaisin mille ruokavaliolle haluat. Mutta jos paino putoaa ja olosi paranee niin et halua vaihtaa tätä pois. Tiedän kokemuksesta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00