karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 03:07:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apua! Auttakaa
ViestiLähetetty: 2004-09-21 09:56:49 
Poissa
sintti
sintti

:?: Aloitin vähähiilarisen ruokavalion viikko sitten. Kolmen päivän päästä olin (luulisin niin) ketoosissa. VAU, upee tunne! Mutta nyt viikon kuluttua tikku näyttää taas "punaista!" :cry: Olen mielestäni yrittänyt syödä/juoda vain vähä- tai kokonaan hiilarittomia juttuja. Missähän vika piilee? Olen tehnyt aamuisin munakasta ja pekonia, päivällä olen syönyt salaattia (jossa kiinankaalia, kurkkua, paprikaa, juustoa) ja pihvin, iltaruoaksi samaa sorttia. Sitten makeanhimoon tein pari kertaa 2 dl kermasta, voista ja Van Houten kaakaosta ja makeutusaineesta suklaata, jonka söin kahtena päivänä. Oliko liikaa???? Mulla on vielä tosi hakusessa noi hiilirien laskemiset. Mikä on näppituntuma esim. vispikerman ja juuston suhteen (mun herkkujani) - paljonka ko. aineita saa päivässä syödä, silloin kun on juuri aloittanut kuurin, eli hiilarit max 20/pvä. Olen tosi kiitollinen kaikista vastauksista. Auttakaa hädässä olevaa? Toivottavasti kuurini ei tähän kaadu. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 12:16:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei tänne painonseurantaan oikein huomaa tulla vastailemaan, kun on yleiskeskustelun puolella niin paljon luettavaa.

Tarkoitatko, että tikku ei ole punainen eli ei näytä ketoaineita virtsassa paljoa?. Ei niitä tikkuja kannata tuijottaa. Väri voi riippua nautitun nesteen määrästä. Kun juo liian vähän saa tikun tummanväriseksi. Syömisesi näyttävät ihan sopivilta.Muista juoda paljon vettä. Vispikermaa mahtuu aika paljon, kunhan ei makeaa kermavaahtoa siitä tee. Juustot kuulemma joillain jumittaa, joillain ei. Määrä selviää kokeilemalla. Jos on vatsan toiminnan kanssa ongelmia alussa, niin ei juustoa kannata paljoa syödä. Toisaalta riittävä kalsiumin saanti pitäisi taata. Eli kaikkia näitä voit laskeskella täältä:

http://www.fineli.fi/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 13:29:11 
Poissa
sintti
sintti

=D> Kiitti neuvosta ja sivustosta. Näillä sivuilla on niin paljon luettavaa, tosi hyviä ohjeita, kunhan vaan olis aikaa kunnolla tutkia. :idea: Olen alkumetreillä, mutta toivottavasti saan nämä muutamat kilot pois ennen matkaa - marraskuuksi \:D/ ja jaksan jatkaa tätä ah niin minun mieleistäni painonhallintaa!!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00