karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 12:39:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-03 22:04:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hoplaa

Tässä ilmoittautuu yksi epäonnistuja, mutta nyt tiukasti sisuuntunut ex-karppaaja totaaliselta puolen vuoden hunningolta. Karppailin viime kesänä pois n. 13 kg, mutta nyt olen onneksi :evil: saanut melkein kaikki kilot takaisin. Jospa kymmenes laihdutuskerta (2. karppausyritys) antaisi potkua omaksumaan ajattelun uudesta elämäntavasta ja ruokavaliosta.

Edellisellä kerralla olin päättänyt, että jos saavutan tavoitteeni (-25kg) saan ostaa itselleni Marimekon Iloisen Takin. No se jäi siis haaveeksi. Nyt olen ajatellut asettaa välitavoitteita, jolloin saan palkita itseäni (ei kuitenkaan ruualla, kuten ennen) jollakin ehkä hiukan huokeammalla, mutta yhtä turhalla asialla. Tavoitepalkkion halpuus johtuu siitä että aion asettaa välitavoitteet 5kg:n välein. Eikös viimeisenä keinona lapsiakin lahjota jos ei ns. rakentavat kasvatuskeinot toimi. :wink:.

Laitan painoinfoa ja mittaustulokset maanantaina, koska maanantaipunnitus on jotenkin kaikkein kätevin toteuttaa. Silloin alkaa aina uusi viikko ja uudet kujeet. Se hillitsee myös kätevästi viikonlopun kiusauksia. Karpatessa maanatai oli harvoin kauhujen päivä toisin kuin paikkareissa. Kauheaa paastoamista kun ei kehdannut astua kaikkien edessä vaa'alle jos paino oli laskenut vain 100g tai saati noussut.
(Saakelin kunnianhimo :oops:)

Lopuksi
Hyvää Uutta Vuotta kaikille

Terv. Pitru

ViestiLähetetty: 2009-01-03 22:11:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huomasin ettei tuo "kamppanjani" otsikko taida olla ihan kieliopillisesti oikein kirjoitettu. Tuli painettua lähetä-nappia liian hätiköidysti. Ei anneta sen häiritä, vaan katsomme valoisin mielin kohti tulevaisuutta, kevyempää oloa ja pirteämpää mieltä, jne jne. (En ole juonut mitään naista vahvempaa, runosuoni vain sykkii :P )

Pitru

ViestiLähetetty: 2009-01-03 23:36:09 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Pääset sinä sitä otsikkoa muokkaamaankin, jos haluat. Menet vaan siihen ekaan viestiin ja muokkaustilaan. :)

Etkä sinä ole mikään epäonnistuja, et vain ole vielä onnistunut. Ja kyllä kai sitä väkisin jokaisesta yrityksestä jotain oppii. Onnea ja tsemppiä matkaan! :smt023

ViestiLähetetty: 2009-01-04 09:07:20 
Poissa
sintti
sintti

Toi tavoitepalkkioidea on kiva! :smt045
Varmasti motivoi mukavasti. Monia motivoi lisäksi tähän aikaan vuodesta jo sekin, että ollaan pikkuhiljaa menossa kohti kesää, jolloin sitä tietysti olisi oikein mieluusti solakassa kunnossa. Ja hyvä olo + syömisen hallinta tietysti yhtä tärkeinä tavoitteina... Tsemppiä sulle, kyllä se urakka siitä lähtee vähitellen sujumaan!!!

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-04 09:35:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin on noi palkitsemiset välitavoitteissa :lol: Palkitsen itseni niinkin tiheään kuin 3 kilon välien pienesti ja isot palkkiot ovat sitten seuraavsissa paikoissa: 80 kg, 77kg, 75,kg ja superisopalkinto 70kg.

Ikinä et voi palkita ja kehua itteäs liikaa vaikka onnistuminen olisi pienempikin. Minä ainakin olen semmonen että tarvitsen paljon kehuja ja motivaatiota joten näin se onnistuu. Ja noista pienistä askelista kertyykin sitten se iso kokonaisuus. Palkintoina olen käyttäny sellaisia kuin: kampaajalla käynti, jokin uusi vaate tai koru, omaa aikaa,,,

...sehän voi olla mitä vaan mistä tulee se hyvä mieli sille päivälle :lol: JA rangaistuksia ei ole, siihen riittää se kun ei pääse tavoitteeseen ja jää ilman palkintoa (mitä ei ole vielä sattunut)

ViestiLähetetty: 2009-01-04 19:12:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kaikille tsemppauksesta.

Annan otsikon pysyä alkuperäisessä asussaan, olkoon se uniikkituote niin kuin minäkin olen. Näin perustelen aina kun tekemäni käsityöt näyttävät aivan erilaisilta kuin neulontaohjeen kuvassa annetaan ymmärtää. :mrgreen:

Huomenna on siis punnitus. Minulla ei ole mitään aavistusta siitä mitä vaaka mahdollisesti näyttää. En ole uskaltanut punnita itseäni joulun jälkeen, karkasi nimittäin konvehtien syönti aivan käsistä. Jos ennen joulua oli paino n. 80kg, on se tämän mässäämisen jälkeen varmaan 85kg, jee #-o. Eli huomiseen... Jännittää

Pitru

ViestiLähetetty: 2009-01-05 10:42:14 
Poissa
sintti
sintti

Ajattelin tulla moikkaamaan, kun kokonaistavoite on meillä liki sama. Että moikka vaan :wink:
Minun välitavoitteeni on tuo tickerin 70 kiloa. Taidan alkaa miettiä omaa välitavoitepalkintoani...

ViestiLähetetty: 2009-01-05 12:03:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, mitä se vaaka näytti? Kerro, kerro... :smt118

ViestiLähetetty: 2009-01-05 12:42:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyviä ja huonoja uutisia

Paino oli alle 85 kg (hyvä juttu), huonompi asia on se ettei paljoa puuttunut. Iloisena asiana näen myös sen että hormonihäiriöstä johtuvaa turvotustakin on havaittavissa, joten luulisin ensimmäisen viikon pudotuksen olevan kivaa kateltavaa.

Aloituslukemat:

Paino: 84,8kg
Vyötärö: 102cm
Lantio: 125cm
Reisi: 65cm
Allit: 32cm
Rinnanympärys: 109cm
BMI 31,9

Tästä suivaantuneena marssin autotalliin, ja aloitin rakkaan mieheni ohjauksessa kuntosalitreenin. Meillä on ollut jo pari vuotta tallissa pienimuotoinen kuntosali, jonka himourheilija siippani on rakentanut. Tähän asti olen aina vain sanonut aloittavani joskus, mutta ilmeisesti se joskus on nyt. Paremmassa kunnossa oli lihakset kuin odotin, ilmeisesti kropassa pitää olla jonkinlaiset voimat että jaksaa tällaista massaa kuljettaa. :wink: Päivittelen kuulumisia pitkin viikkoa, joten heippahdus.

Ketoosia odotelessa

ViestiLähetetty: 2009-01-05 23:22:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tässä tällainen välitiedote.

Jos menee kolmen vuoden tauon jälkeen kuntosalille ja herättelee kohtuu jähmeessä kunnossa olevia lihaksia kunnon treenillä voi tuloksena olla erittäin voimattomat kädet illaksi. Minusta tuntuu ettei käsissä ole minkäänlaista poweria tai tuntoa aamupäivän pikku kuntoilun jälkeen. Jos vanhat merkit paikkansa pitää koko yläkroppa on varmaan huomenna erittäin kipeä. Otan tämänkin postiivisella mielellä vastaan. Tiedän ainakin harrastaneeni fyysistä iloittelua pitkän tauon jälkeen. (Tarkoitan siis painojen nostelua, joku kuitenkin antoi jo mielikuvituksen lentää) :)

Päätä särkee, hienoa. Elimistö reagoi jo uuteen ruokavalioon. =D>

ViestiLähetetty: 2009-01-07 15:12:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kun ei voi mieltänsä malttaa, voi tulla pahakin pettymys #-o

Ajattelin pikkusen vilkaista vaa'an lukemia, onhan jo kuitenkin keskiviikko, ja ihan selvästi ketoosi päällä. \:D/
Voi mikä suru, painonlaskua ei ole tullut kuin 200g. Heti tuli kriisi motivaation kanssa ja mietin onko tässä mitään järkeä. Paniikin hälvettyä, kun ajatustoiminta taas pelasi normaalisti ymmärsin ettei nesteet varmaankaan vielä ole poistuneet kropasta. En ole havainnut minkäänlaista vessassa ramppaamista, toisin kuin aikaisemmalla karppausyrityksellä. Sitä olen myös miettinyt syönkö liian suolaista ruokaa. Joulunaikaan suolan käyttö lähti ihan lapasesta, onhan kaikki joululihat ja kalat todella suolaisia.

Nyt tsemppaan ja käyn vaivaamassa vaakaa vasta ensi maanantaina, jospa silloin tulisi vähän iloisempia lukemia.

ps. Ojentajat ovat aivan käyttökelvottomat, eli maanantainen salitreeni tehosi loistavasti. :)

ViestiLähetetty: 2009-01-10 03:31:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pitru kirjoitti:
Iloisena asiana näen myös sen että hormonihäiriöstä johtuvaa turvotustakin on havaittavissa, joten luulisin ensimmäisen viikon pudotuksen olevan kivaa kateltavaa.

Joudun perumaan puheitani. :evil: Onko kukaan huomannut että karppauksen aloitus ja naistenvaivat samana päivänä olisivat sekoittaneet nesteiden poistumisen totaalisesti. Kävin taas vaakaa vaivaamassa (tiedän että lupasin aiemmin pysyä pois sieltä), ja kas kummaa, edelleen vain 200g miinusta plakkarissa. Toinen vaihtoehto on että aloittaessani hiilarien vähentämisen kroppani oli melkein kuiva. Kyllä yleensä hormonipöhö poistuu viimeistään neljäntenä päivänä. Edelleenkään ei ole normaalia suurempaa vessarumbaa ja sormet ovat vielä kohtuu nakit. :x

Alussa elättelin ensimmäisen viikon pudotuksesksi noin kahta kiloa, muutankin sen nyt 200 grammaan. Eli kohti onnistumisen iloa. :arrow:

PS. Tein tänään karppipizzaa hirvenjauhelihasta. Pizzan syötyäni merkitsin ravintoarvoja ylös ja huomasin että hirvenlihassa on paljon enenmmän proteiinia ja vähemmän rasvaa kuin kuin esim naudan 7%:n jauhelihassa (norm. käytän 15% jauhelihaa). Se oli aika pettymys, koska tästä johtuen tälle päivälle tuli liikaa protskuja ja liian vähän rasvaa, sillä myös päivän kalorisaldo on jo täynnä asian korjaamiseen. Olen juuri yövuorossa töissä ja nyt toivotaan ettei nälkä iske. [-o<

ViestiLähetetty: 2009-01-10 08:22:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elä anna vaa'an laskea motivaatiota. Menksat kyllä turvottaa samoten raju liikunta kerryttää toisinaan nestettä jäseniin seuraavalle päivälle. Katso myös miten suolsta syöt. Minulla esim. metukka ja juusto aiheuttaa heti turvotusta niin että oikeen naamassa nakyy.

ÄLÄ LUOVU TOIVOSTA... :lol:

ViestiLähetetty: 2009-01-11 08:20:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Wanhalle Waa'alle kiitos kannustuksesta.

Täytyy todella kiinnittää huomiota suolan määrään. Juuston syömistä voisin hyvin vähentää, mutta metukasta luopuminen voi tehdä tiukkaa. Se on ollut viime aikoina hyvä hätävara yövuoron mässyhimoon.

Eihän tässä mitään hätää ole. Huomenna on ensimmäinen testi miten on viikon ruokavalio purrut painoon. Palailen tänään töihin tekemään myös yövuoron, joten saan mitattua itseni vasta kun heräilen huomen päivällä. Normaalisti yöt aiheuttavat vähän turvotusta, mutta katotaan kuinka käy.

Ketoosi on mahtava asia. Vaikka pieni yleisväsymys on päällä on kokoajan sellainen olo että kroppa käy ylikierroksilla. Viimeksi karpatessa kärsin ketoosin takia todellisesta unettomuudesta. Viikko neljän tunnin yöunilla alkoi jo ottaa kunnon päälle. Vuorotyöläisenä olisi tärkeää saada edes pari kertaa viikossa univaje kuitattua. Mutta elämä on. :D

Pitru -pirteä aamuvuorolainen-

ViestiLähetetty: 2009-01-11 12:39:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippis Pitru

Ihana tavoite sinulla...se Marimekon takki.
Miten pieniä voi tavoitteet ollakaan. Minulla tavoite on päästä kokoon 42-44, jotta saan ostettua itselleni Luhtan vaaleanpunaisen sadetakin. Olen aina sitä halunnut. Lempitakki siitä tulee aivan varmasti, mutta en tiedä kuinka hulluna mua sitten pidetään, jos joka päivä sitä pidän :shock: Pääasia, että sen saan ja siihen MAHDUN :lol: :lol:

Vaikka kuule menikin vain -200g...Niin hei, se on alaspäin!!!! Sehän meillä on kaikilla suuntana tai ainakin tavoitesuuntana! Kyllä se sieltä vielä kunnolla irtoo!

Nähdään

ViestiLähetetty: 2009-01-11 16:43:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla myös noi välitavoite jutut käytössä... Olen vuosikausia haaveillut tatuoinnista ja kun vihdoin pääsen tuon maagisen 70kg alle niin sitten lähden ottamaan tatskan. Sitä kylläkin pitää suunnitella hyvin ja tarkkaan koska aion ottaa siitä sellaisen että aina kun saavutan seuraavan välitavoitteeni niin voin jatkaa sitä jotenkin. Ensimmäiseen tietty tulee jotenkin piilottaa se kilomäärä mistä lähdettiin viimeisen raskauden jälkeen (86,4kg :sick: ) josta nyt siis on jo onneksi pois tuo 10kg jo, mut eihän se riitä vielä mihinkään (koskaan ei voi olla liian laiha eikä rikas) Joten suurella mielenkiinnolla odotan sitä ensimmäistä rajapyykkiä. Siksi mulla tuo stikkerikin näyttää vaan 6 kg vaikkakin pudotettavaa on 20-25 kg! :oops: Tsemppiä huomiseen punnitukseen!!! :smt041

ViestiLähetetty: 2009-01-11 22:42:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Töissä taas. Sorruin ennen päiväunia pikasuklaaseen, joten tämän yön herkkuhetkiin kuuluu vain kaksi keitettyä kananmunaa. Hyi minua [-X No ei se haittaa kaloreissa ei mennä kuitenkaan katastrofaalisiin mittoihin.

Onni-oikea: Ei kannata välittää mitä muut sanovat toivomastasi takista. Olen huomannut ainakin itselläni, että jos joku asia on oikein toivottu, ja viimein kuin sen saa, mieli piristyy vain kun katsoo haaveiden kohdetta. Itse haaveilin aikoinaan yhdesä astiastosta. Viimein olin säästänyt niin paljon rahaa, että ostin ns. aloituspakkauksen. Nykyään avaan joskus ihan huvikseni kaapinoven jossa kupit ja lautaset ovat, koska on ihana katella ja pitää kädessä jotain niin kaunista. :oops:. Toivottavasti ei kuulosta liian pinnalliselta.

seilenos: Voisi sanoa että tatuointi on ainakin pysyvä muisto onnistumisesta. Sinä oletkin ollut tosi reipas pudotuksen suhteen. Kohta joudut varaamaan aikaa tatskapuotiin. :) .
Olen muuten syntynyt ja ensimmäiset 24 vuotta elämästäni asunut Kotkassa. Työn perässä aikoinani muutin tänne Turun seudulle. Vaikka käyn siellä enää vierailemassa äidin yms. luona tunnen yhä olevani kotkalainen. :P

ViestiLähetetty: 2009-01-11 23:07:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsemppiä Pitru punnitukseen, äläkä anna hitaamman aloituksen lannistaa :D

ViestiLähetetty: 2009-01-13 12:06:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hip Heijaa

Ensimmäisen viikon karppaaminen taas takana, ja tuloksista päätellen alkuviikon hitaus oli vain hetken silmänlumetta. Viikonlopun aikana paino meni kohisten alas. Kiva niin. tässä tuloksia:

Viikko 1:

Paino: 82,6kg (-2,2)
Vyötärö: 99cm (-3)
Lantio: 124cm (-1)
Reisi: 64cm (-1)
Allit: 33cm (+1) , johtuisiko kuntosalista, toivottavasti :wink:
Rinnanympärys: 108cm (-1)
BMI 31 (-0,8)

Tämän aamun aamupaino oli taas 600g alempi kuin eilinen, joten toivottavasti ensi viikolla on kivoja tuloksia luvassa. Totesin tossa että mulla on kyllä valtava lantio (lue takamus). Ostin eilen alennusmyynneistä uuden takin. Ahterin koosta johtuen jouduin ottamaan kokoa suuremman jotta sain sen kiinni ilman kovaa venyttelyä. Tietysti se on hiukan tyhjänoloinen rintamuksen kohdalta, mutta ongelman huomaan vain minä itse. Kyseessä on erittäin muhkea untuvatakki, joten uskon sen olevan käytettävissä vaikka painokin tippuisi alemmas. Ei se laihtuminen varmaankaan pituuteen vaikuta. :o
Palaillaan asiaan myöhemmin.

Pitru -ei enää ihan niin tankki- :D

ViestiLähetetty: 2009-01-13 23:23:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, haluan vain mainita että karppipizza on tämän dieetin pelastus. Tein jälleen kerran ja söin 1/4 pellillisestä. Se on aivan järkytävän hyvää. =P~ Siltikin kalorit ja hiilarit pysyivät tämän päivän osalta kurissa. Nyt on aivan mieletön motivaatio tähän hommaan. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00