karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 22:20:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-25 10:44:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, jospa sitten mäkin yritän pitää painopäiväkirjaa. Toivottavasti onnistun tässä paremmin, kuin muis päiväkirjois!

Pieni historiapläjäys alkuun:

Synnyin -62 syksyllä, olin kuvista päätellen ihan pulleahko pieni vauva, kuten pitääkin. Lapsuusiän myöskin hyvin ruokittu, ei hirmu lihava, mutta siitä pyöreämmästä päästä kuitenkin. Pituuskasvu sitten vei pyöreyden ja olinkin melko tavallisen kokoinen, mutta kärsin polvivaivasta, jota sitten hoidettiinkin Invalidisäätiön sairaalassa useasti ja pitkään. Viimeinen iso leikkaus tehtiin samana päivänä, kun täytin 18 vuotta. Sanomattakin lie selvää, että kaikki liikunta jäi... eikä sitä kovasti edes suositeltu useiden luusiirrännäisten takia. Sairaalajaksoilla en lihonut (kuka hullu niistä ruuista kuukausitolkulla jaksaa innostua), mutta sitten kotona: aah... kunnon perunaa ja soosia, hampurilaisia, hirmukasoja voileipiä #-o .

24-vuotiaana painoin 97 kiloa ja otin itseäni niskasta kiinni. Kaikki näkyvät rasvat pois ja piilorasvojakin vältellen, salaattia puputtaen ja kävelylenkkejä tehden kutistin itteni 65-kiloiseksi. Noh, sitte löyty se mies. Viidessä vuodessa lihotin itteni 97 kiloon takaisin (en kyllä viitti ees väittää, että kolmen lapsen teko siihen mitää vaikutti) ja 34-vuotiaana taas sama laihdutusrumba 67-kiloiseksi. Jonkun aikaa siinä keikuin, mutta makea elämä vei ja kiloja tuli. Paino vakiintui 92 kiloon, aloin odottaa tuota pahnanpohjimmaista -04 loppuvuodesta ja paino pysyi samassa melkein koko raskauden ajan :shock: . Synnytykseen mentiin 93,5 kiloisena ja paljon kevyempänä tultiin kotiin. Kauan aikaa keikuttelin 87 kilon tietämillä, kunnes sitten vuoden -08 lopussa tein mahtavan liu'un postilaatikolle mennessä: pohjeluu poikki, sääriluu halki ja irtopaloja siellä täällä. Kolmen kuukauden sairasloma ja tuon äksidentin jäljiltä hillitön pelko liikkua lumen ja jään aikaan...

Elokuun 9. kävin sitten aamulla loman päättymisen kunniaksi puntarilla: 100,3 kg! Nyt on jo pakko tehdä jotain. Ihan pakko. Eihän mun vaivaiset kintut mua jaksa mitenkää enää kannatella :( . Ja kun vartalon muotokin on semmonen, että perunaan on pistetty pari tikkua jaloiksi ja toiset mokomat käsiksi, ei paljo naurata vaatteiden osto. Vaikka vielä sopivia löytyykin, niin ei ne tähän ruhoon istu.

Tuolloin samana päivänä päätin kokeilla karppausta, monta vuotta oon sillon tällön käyny katselemassa ja tutustumassa, että aivan outo asia ei ollu. Leipää söin vielä neljänä aamuna, sen jälkeen en ole leipää suuhuni pistänyt. Kolmantena päivänä hyppäsin pissalla hillittömän useasti, viikossa oli kadonnut 1,9 kg. Eikä mulla ollu enää ylämahan turvotusta! Noh, toinen viikko meni kyllä alta lipan: oli häjyflikan viisvuotissynttärit, pitihän mun ottaa vähä kakkua (sen nurkkapalan, jossa oli paljon kermavaahtoa) ja yhden anopin tekemän karjalanpiirakan runsaalla munavoilla. Sitten tuli hyvä ystäväni ja työkaverini savonmaalta kyläilemään, ruuat meni karpisti, mutta juomapuoli olikin sitten #-o . Kaiken kukkuraksi sattu taas se aika kuusta... masentavaa.

Hyvä olo kuitenkin jatkuu, ja tänään uskalsin käydä taas tervehtiis tuota vaakaa: 98,1 kg = 2,2 kg/16 päivää, ei paha.

Tähän mennessä kompastuskiviä:
- energia tahtoo jäädä liian alhaalle
- proteiinit heittä aikasten paljon eri päivinä
- punaviini on liian hyvää
- muukin alkoholi on seurassa erinomaista

Parannetaan, ku sika juoksua O:) . Kohtahan se on taas talvi, kesän juhlimiset on kohta juhlittuna...

Mä yritän pitää treffejä ton puntarin kans vain kerran viikossa tästä lähin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-08-25 11:07:18 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Hyvää vuosikertaa olet =D> Olet nyt tarkkailun alla, eli pakko yrittää tsempata :wink: Tsemppiä siis!!

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2010-08-25 11:10:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä se liirinki alakaa kuule löystymähän ennemmin ku huomaakkaa! :D
Mun mummoa muutes sanottiin Sussooksi. :D

Koitas ny sitte aina välillä kirjootella tänne eristymisestäs, mielenkiinnolla sua seuraalen. ;)

:HH 61 %, R 25 %, P 14 %
Antti Heikkilä,Hyvän olon keittokirja

8.5.2010*100 kg/10.7.2011*65 kg

iHerb alekoodi ROK125 -5 $

ViestiLähetetty: 2010-08-25 19:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakkohan nyt on olla kuosissa, kun on kyttääjiä *ryhtiliikehtemiö*.

Tää on kyllä hieno vuosikerta, mä oon monta kertaa aatellu, että ku täytän tuon maagisen viiskytä, ostan vuoden -62 auton. Vielä ei ole merkki ja malli selvillä, mutta ajatus itää :smt017 .

Herännäinen on varmahan täältä päin kotoosin, jos mummaki oli Sussoo. Ja hyvähän se on omata kunnon juuret :lol: .

Ai, nii... tuosta ryhtiliikkeestä: nyt kun nuo turvotukset on kadonnu tuosta ylämahalta, ryhtiki on pareet. Saa verettyä mahaa sisälle, outo tunne sinänsä. En muista, koska viimmeen nuon olisin teheny.

Note to myself: Muista, akka, syödä päivälläki. Lounas meni plörinäksi, nyt kokoillan näläkä.

Kesäkurpitsapasta on yök. En tykkää. Seuraavaksi paistan pannulla, enkä keittele. Piti sitten nälkäänsä syödä bolognesesoossia myös koskenlaskijan kera. Maistui hyvälle, mutta tuntu syntiselle :twisted: .

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-08-25 19:23:19 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Täällä eräs Kainuun katajainen -66 seurailee mielenkiinnolla. Minulla myös historiikissa sekä jalkojen luiden pasahtelua poikki ja sirpaleiksi että satakiloisena synnärille vyörymistä :) Kommee näky oli se..sairaalan sinisessä koltussa, niinkuin olisi sinivalas rantautunut Kainuun keskussairaalaan käytävälle ;) Oi niitä aikoja.. 6 vee täytti tuo saavutus kevättalvella.

..juups, jätin tassunjäljen ja käyn vahtaamassa kuinka ryhtiliike sujuu :) Ysemppiä ;)

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2010-08-25 20:09:18 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Meillä oli hääautona -62 Chrysler Newport ja nyt olin heinäkuussa samalla autolla hääkuskina työkaverin tyttären häissä =D> =D> Hienoa kyytiä 8)

ViestiLähetetty: 2010-08-25 22:38:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sussoo kirjoitti:
Herännäinen on varmahan täältä päin kotoosin, jos mummaki oli Sussoo. Ja hyvähän se on omata kunnon juuret :lol: .

No tottavieköhön moon etelä-pohojammaalta kotoosin, eihän sitä muualta kehtaasi ollakkaa :lol: :lol:

Piretähän me pohojalaaset plikat yhtä. Taistellahan käret syrämmellä virallisia ravintosuosituksia vastahan ja veretähän voita kitusihin :smt040

ViestiLähetetty: 2010-08-27 13:12:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, taas ollaan kokemuksia rikkaampana :roll: , eilisnäpäänä ei menny ihan niinku römsöössä.

Normi aamupalat ja likan kans viisveeneuvolahan, melki pari tuntia siellä vierähtiki. Likka hoitoon ja voiherremunjee, minkälaanen ryysis töis! Puhelin piraji koko aijjan ja sähköposti pullisteli jo valamihiksi. Ja tämä akka meinas unohtaa sen lounahan, kunnes maha kuraji siihen mallihin, että ny sitä apetta tänne ja het! Härisnäni siinä sitte kuoraasin pari kananmunaa, aukaasin tonnikalapurkin (veressä ja viimeinen purkkiki vielä), silippusin vähä jäävuorivihiriää, lisäälin oliiviölijyä sen veren tilalle, majoneesia kans ja kermaaki, notta sai sen majon paremmin sekaasin tuohon sotkuhun ja eiku ääntä kohore.

Tömps! Tuo eines tipahti mahalaukkuhun ku kakskymmentäkiloonen molokkerokivi. Ja siltä se tuntuki. Koko loppupäivän. Väkisten söin sitte ehtoolliseksi parsakaali-kesäkurpitsakeittoa, hyvää oli, mutta ei tahtonu laskia.

Viksuna likkana sitten kokeelin tuos ruokakulmas tänäaamuna, mitä on tullu tehtyä: aamiainen + lounas = 100 % päivän proteiinitarpeesta. Nam. Epäilempä suuresti, että tuo oli syynä tuohon "kivivatta"-ilmiöön.

Eilisen numerot:
Enerkiaa 1979 kcal
HH 22,8
R 169,7
Pr 93,1

Ei paha, mutta annostelutahti väärä #-o . Kaks ja puoli viikkua oon ny yrittäny olla ruodus. Kolome kertaa oon käyny vilaasemas, miten on tullu syötyä. Ihmeen hyvin näemmä menöö iliman laskeskeluaki, mutta meinaan silloon tällöön tehdä yllätystarkisteluja. Ai nii, ja viiniä ei yhtää eileen =D> .

Kävin sitte mittaamas tuon karonnehen vyötärönkohoran: kahares viikos -5 cm :shock: . Ketuttaa, ku en aluunperin ottanu mitää mittoja, tuon liiringinmitan otin sitte hätäpäissäni alootuksen jäläkehen. Mutta ny me ollahan isännän kans samoos, vaikkei se oo ku kaks senttiä mua pireet!

Aaa, täältä löytyy muitakin vanhempana kersoja tehenehiä! Ookko, sä Faunatar, joku julukkis, nehän ne yleensä aloottaa jäläkijunas?

Tomballa on kyllä hieno pirssi! Mä oon täs haaveellu vaikkapa Triumph Heraldista, rättikatolla... Sussoo tyyrää komiasti tyylikkähät aurinkoklasit pääs ja punaanen sifonkihuivi hoikan kaulan ympärillä tuulessa lepattaen :smt005 ... Sitäpaitti, mulla on kaharen vuoren päästä kolome ajokortti-ikäästä mukulaa, ei ne tuota trumppaa kuitenkaa himiöös niin kovaa, ku tuollaasta ameriikanrautaa.

Hyvää viikonloppua kaikillen!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-08-27 16:17:49 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Nooh, ei se mun auto ollut.....Havannassa maaliskuussa -09 kierreltiin kaupunkia ja autoina oli 3 viiskytluvun jenkkiä =D>

ViestiLähetetty: 2010-09-01 09:49:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sussoon puntaripäivä :roll: . Rikitaali kertoi, että 900 g oli paino notkahtanu viikos alahappäin. Hyvä niin! (Vaikka kyllä vähä korpiaa kattella noitten nuorten flikkaan isoompia numeroota, mutta niillä ei ookkaa niin vanhaa läskiä ku mulla, eikä kolomehen kertahan paisutettuja rasvasoluja :mrgreen: .)

Ryhtiliike on pitäny. Ainaki melekeen. Alakomahoolin kans ei oo juurikaa räpätty ja syöty on meleki niinku pitääki. Melekeen on sitä, että nyt ei vaan tee mieli ruokaa ja lounas tahtoo vehäntää mihinkä sattuu, sitte ehtoollinen tökkii. Pitääskö mun ny sitte olla syömäti, jos ei maistu, vai syörä väkisellä? Tää ny on varmaan joku "the vaihe", niinku kersoollaki aina on, orotetahan, että menöö ohitte.

Rementiakepit on siirretty varaston nurkasta ovenpielehen. Siinä ne mulle ilikkuu, ku ohi kävelen. Niska-hartiat olis kyllä mielellään menos sauvomahan, mutta parina päivänä on sattunu justihin satamahan, ku olsin ollu menos :^o . Eikä mulla oo urheelutekstiiliäkää. Ja sitte vielä seki, että pururata on nuon lähellä, 100 metriä taitaas olla matkaa, olis palijo mukavampaa lähtiä eres autolla lenkille :twisted: .

Mittanauhanki kans tuos asuulin, vyötäröltä lähteny ny 7 cm :shock: . Jokseenkin matemaattistieteellisenä ihimisenä ihimettelen kovasti, mihinkä nuo sentit on menny? Kolome kiloa ja seittemän senttiä, en ymmärrä. Mutta olokohot :lol: .

Lauantaina kokoontuuki tänne sitte isoompi akkalauma viettämähän rentouttavaa viikonloppua. Taitaa mennä syömiset ja juomiset taas ihan päin sitä itteensä, mutta sielu saa kaipaamaans hoitoa. Hetken aikaa jo harkittin, että kuttun Jäbän ja Pikku-Iikoon tänne meille kokkaamahan, että eres sillä saralla pysyttääs kairalla tiellä, mutta samalla ku sieluni silimihin piirty kuva noista urhoista sekä kymmenpäisestä suulaasta ( ja osin räävittömästäkin) naisimmeisestä iloliemen äärellä, päätin olla kuttumatta. Eihän tuollaasta toivo ees pahimmalle karppikaverillekkaa :smt099 .

Tästä taas jatketahan!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-05 12:59:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kuinkas teirän plikkaan kemut meni? :)

ViestiLähetetty: 2010-09-06 19:51:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No, ketut! Ensteks peruutti yks, sitte toinen ja kohta kolmas. Lapsia kipeenä, yllättävää muuta menoa, mies jossain ja jotain muuta... lopuksi kemuihin oli tulossa enää kolme, joten peruutettiin/siirrettiin kemut määrittelemättömään ajankohtaan :smt076 .

Lauantakina sitte aamusta tirauttelin muutaman ittesäälin kyynelehen, keräsin itteni ja tinttaalin lopun päivää isännälle ja kersoolle. Otimpahan muutaman siivoushömpsyn, ruuanlaittohömpsyn ja ompeluhömpsyn. Niin, ja saunahömpsyn. Voi kiesus, ku olin kiukkuunen. Ja sama meno jatku (ehkesten vähä pehemoosemmalla nuotilla) vielä sunnuntainaki. Olihan tuos hyvääki: isäntä teki huoltotoimenpiteet sekä ompeluskoneelle että saumurille (pienellä kannustuksella :evil: ) ja kiukuspäissäni sain ommeltua viisveelle parit kalsarit ja pitkähihaset talven varalle. Ruokakin pysy karppina, mutta emäntä ei ollu kovan skarppi.

Höh, vieläki harmittaa :smt022 . Mutta elämä on.

Tänäpäänä tuo likka oksensi illansuus. Ei kuulemma ota kipeetä mihinkää, eikä oo kuumehes. Mistäs mä ny tiedän, voinko viedä sen hoitoon vai ei? Toisaalta, se oli mummon luona hoidosta päin ja oksennus haisi pullalta #-o . Ties montako se taas on tuolle antanu. Kotona kun meillä ei oo koskaa pullaa... ei siis oo ollu ennen meikäläisen karppaustakaan.

Pari päivää taas ruokakin maistu, nyt on taas joku "ei tee mieli mitää" kausi. Saa nähdä, mitä se puntari tykkäs mun viikonloppuhömpsyistä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-06 21:44:32 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Sussoo kirjoitti:
Lauantaina kokoontuuki tänne sitte isoompi akkalauma viettämähän rentouttavaa viikonloppua. Taitaa mennä syömiset ja juomiset taas ihan päin sitä itteensä, mutta sielu saa kaipaamaans hoitoa. Hetken aikaa jo harkittin, että kuttun Jäbän ja Pikku-Iikoon tänne meille kokkaamahan, että eres sillä saralla pysyttääs kairalla tiellä, mutta samalla ku sieluni silimihin piirty kuva noista urhoista sekä kymmenpäisestä suulaasta ( ja osin räävittömästäkin) naisimmeisestä iloliemen äärellä, päätin olla kuttumatta. Eihän tuollaasta toivo ees pahimmalle karppikaverillekkaa :smt099

Hittolainen, nyt kun kiedoit tämän lauantaipippalon näin houkuttavaan pakettiin, niin tottahan olisin tosiaan äkkiä suihkassut junan kyytiin. Että kymmenen räävitöntä naista iloliemen äärellä... Hillitön ajatus, ja ois' kai sitä lientä kokillekkin piisannut tilkka (padan höysteeksi :whistle:)?

ViestiLähetetty: 2010-09-08 09:46:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt076

+ 100 g viime viikosta :smt089 .

Pikainen tarkistus menneen viikon syömäpuoleen: kitukaloreilla, liian vähän rasvaa ja proteiineja (tai no, joskus enemmän, joskus vähemmän). Liian vähän vettä ja liikaa muuta juomapuolta. Ainua luku, johon vois olla tyytyväänen: hiilarit on kyllä pysyny 20 - 35 g päiväs. Kyllä voikin olla vaikiaa!

Syöminen tökkii. Ei oo minkään sortin mielihaluja ja jos joku maistuuki hyvältä, pieni maistelu saa jo kyllääsen olon. Jätin sitte kerman pois kaffista, ku tuntu, että tuo kermakaffet vei lopukki syömishalut, on kait se lisättävä takaasin (hyvää se on, ei sen puoleen). Salaatti maistuu parahiten, muttei ölijyn kans. Ny on pakko lukia tuota risettipuolta, jos sieltä löytyys jotaki herkkuva, jota alakaas teherä mieli.

En sitte kuriittanikaa päivitä tuota tikkeriä. Onpahan ens viikoksi enemmän tekemistä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-08 11:12:00 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Sussoo kirjoitti:
En sitte kuriittanikaa päivitä tuota tikkeriä. Onpahan ens viikoksi enemmän tekemistä...

Tuttu juttu... :lol:

ViestiLähetetty: 2010-09-08 11:28:43 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Risettiosastolta kannattaa etsiä ainakin Katkarapupiiras, jos tykkäät katkiksista. Ja muutenkin sitä ohjetta voi käyttää, vaihtaa vaan aineita siihen perusjuttuun.....on hyvää =P~

Eli tämä.........viewtopic.php?f=2&t=16419

ViestiLähetetty: 2010-09-08 13:23:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, Tomba, kävin jo vilkasemassa...

Propleemi ei ole ollenkaa se, ettenkö tykkääsi kaikensorttisista ruuista, ja nyhän ne maistuu paljon paremmilta, mutta ku vaan ei laske. Söin lounaaksi neljä siivua pekonia, pekoninrasvassa paistetut kananpieruparit ja n. 15 senttiä tuoresta kurkkua. Hyvää oli, mutta laski huonosti, vieläki puoliähky olo... ja pian pitäs ettonetta aatella. Päiväruoka ois voinu olla pareetki, mutta likka on toista päivää kipeenä, enkä oo päässy ite kauppaan, jääkaappi siis isännän einestä täys (lue: jauhomakkaraa ja nakkeja). Osaa se onneksi mut kermas ja kananmunis pitää :) .

Hyvä puolihan täs on se, ettei tee mieli mitää makiaakaa. No, minen oo koskaa oikeen palijo ollu makian perähän, mutta jos sellaasta on etehen laitettu, niin syöny oon. Nykki on anoppi kantanu pullaa ja piirakkaa (kas ku on niin kamalaa, etten mä oo koskaa leiponu mitää, ei lapsekkaa saa pullaa :roll: ), en oo koskenu, eikä tee mieli. Edelliset anopin pullat pääty roskikseen, kukaa ei muistanu, että se niitä toi.

Jospa tänään pääsis kauppahan, ku poika tuloo kutsunnoosta, saa haltioora pikkusiskuansa sen aikaa ruokansa etehen. Ostan sitte kaikkia, mikä just sillon vaikuttaa karpilta herkulta.

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-10 19:07:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ny oli pakko tulla kertomahan: menin perhekampaajalle (= niin kauan käyty, että kuuluu jo perhejuhlien vakikalustoon), ei olla nähty sitten toukokuun lopun. Tää naisimmeinen tuumas, ku astuun ovesta tupahan, että "herrejjee, mitä sulle on tapahtunu, ku oot nuon laihtunu!". Molin vähä niinku öö aapisen lairas... häh?!? No, kolome kilua on menny. "Soot laihtunu ainaski viistoistakilua, naamastaki jo näköö". No, en oo, ku kolome.

Heh... mukavaltahan tuo tuntu. Jos kolome kilua näyttää viireltätoista :D . Ja vielä paremmalta tuntuu tää uus pää... Punatukkaaset saa, mitä haluaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-15 08:26:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JII-HAAA!

97 kg selätetty, kauanhan tuos viihdyttiinkin. Tänä aamuna puntari sanoo, notta 96,5 kg, kiits! Nyt siis meni viikossa 800 g, kun edellisellä viikolla tuli satanen lisää =D> . Tickeriäkin olis saanu päivittää, mutta tuo ryökäle ei huolinu mun PIN-koodia, vaikka miten yritin, tein sitten toisen samanmoisen :evil: .

Saas nähdä, miten ens viikon punnituksen kans käyrähän. Mä lähären tänään risteelemähän etelänaapuriin, pirän pienen esitelmän ja syön ja juon puffetissa kolmikertoohin. Oikeen ku funteerasin, niin karpistihan sitä yleensä on puffetis syöny... kuka hullu sielä ny pernoota ja leipää vetää?! Enkä mä eres tykkää makoosista jäläkiruuista, juustoja mä oon ennenki hyväskäksi ottanu. Punaviiniä saattaa kulua vähä enemmän ja lupasin itselleni aamiaasella yhyren croissantin, jos sattuu olemahan hyvännäköösiä tarijolla. Mä oon kranttu :lol: .

Viikon aikana yritin lisätä rasvaa vähä enemmän. Tulipa sitte hokattua seki, että meikäläisen maharessu ei tykkää iltarasvoista, ne pakkaa tulla maate mennessä happojen kans ylähäppäin. Yritän ny syörä ne rasvat suurimmaksi osaksi iltapäivään mennessä, sillä konstin nuo rasvat menöö oikiahan suuntahan.

Jaha. Pakkaamahan!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-09-15 22:38:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvä Sussoo!! =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 103 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00