karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-11 11:25:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kaneel kesäkuntoon 2011
ViestiLähetetty: 2010-09-07 07:49:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kesä 2010 on ohi ja meni muuten hyvin, mutta laihdutuksen osalta pieleen... Olen tuolla senttiosiossa kirjoitellut, mutta eilen repäisin ja hankin vaa'an :shock: Aion punnita ja mitata taas kerran viikossa ja sentit ovat edelleen ne tärkeämmät kuin paino. Painon suhteen eka tavoite olisi päästä alle 60 kg, ja katson sitten siinä kohtaa peiliin, että pitääkö pudottaa lisää. En osaa, mitään aikarajaa laittaa, mutta jouluun mennessä pitäisi päästä sentään taas johonkin vauhtiin ja ensi kesäksi rantakuntoon :wink: Vaakani on mekaaninen, joten tulos puolen kilon tarkkuudella. Ja tässä lähtöpainoni. Pituus 156 cm, joten liikaahan tuota on...

7.9.2010

66 kg

Tästä se lähtee!

Viestin otsikko: Re: Kaneel kesäkuntoon 2011
ViestiLähetetty: 2010-09-13 08:33:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei nyt ihan viikkoa ehtinyt vielä mennä, kun viimeksi kirjoitin tiistaina, mutta kun tänä aamuna on enemmän aikaa, niin punnitsin jo nyt. Tai tulihan siinä vaa'alla käydyksi jo pari kertaa viikon mittaankin. Uutuudenviehätystä ehkä :lol: Vähän kummallisesti meni viikko, kun parina päivänä unohduin kaupungille liian pitkäksi aikaa, niin ehti tulla kauhea nälkä ja söin sitten suklaata ja ruoka-ajat meni ihan miten sattuu. Perjantaina taas oli aamulla niin paha olo (kova päänsärky, ei krapulaa tai raskauspahoinvointia, ettette nyt luule!), että oksensin, joten päivässä oli yksi ateria vähemmän. Tulostakin tuli, mutta en tiedä, oliko syömisten vai vaan kuukautisturvotuksen poistumisen ansiota. Jotenkin hiukan hoikempi tyyppi tuolta peilistä tänään näkyi :) Eilen tosin ei, maha oli ihan pallona. En tiedä, johtuiko baarissa juomastani appelsiinimehusta vai kotona juomastani kaakaosta...

Painoni 13.9.

65 kg

ViestiLähetetty: 2010-09-24 09:15:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onpas nyt kiirettä pitänyt, kun aamuisin ei ole ehtinyt kirjoitella. Täytyy tosin myöntää, että pitkitin ruskarutistuksen punnituksen kirjaamista, koska koko viikon vaaka on näyttänyt enemmän kuin viime punnituksessa. Plääh. Syytän sinänsä karppia jäätelöä, jota söin sunnuntaina aivan liikaa ja sain karmeat vatsanväänteet, sekä kurpitsapiirakkaa, joka myös laittoi vatsani sekaisin. Siinä piirakassa oli ihan normaalit karppileipomusainekset: kookosjauho, mantelijauho, voi, kerma, kananmuna, kurpitsa ja mausteita sekä ripaus steviaa. Kuitenkin aina syötyäni tuota (ja pakkohan se oli syödä, ruokaa ei heitetä pois, mutta melkein viikon kestikin tuhota mokoma) sain ilmavaivoja ja ummetuksestakin kärsin melkein koko viikon. Ei muuten auttanut magnesiumtabletit tai pari ruokalusikallista oliiviöljyä. Yhtenä iltana olo oli sen verran tukala, että tein jopa pienen suolihuuhtelun.

24.9. painoni on

65,5 kg

Vaakani näyttää vain puolen kilon tarkkuudella, joten eihän tuo iso muutos ole kuitenkaan. Nyt jätän kaikki leipomukset pois, katsotaan mitä tapahtuu. Olen tainnut vaan olla liian innoissani uunista, kun edellisessä kämpässä ei sellaista ollut, niin olen leiponut kaikenlaista. Viikonlopuksi reissuun, myös maltillista viininlipitystä luvassa. Rennolla asenteella vaan, stressikin lihottaa ;)

ViestiLähetetty: 2010-10-01 08:38:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vai maltillista viininlipitystä! #-o Viime perjantaina meni pari siideriä, lauantaina siideriä ja punaviiniä ja sunnuntaina lasillinen punaviiniä ja yksi snapsi. Lisäksi kaikkea sokerimättöä ihan liikaa :roll: Eipä ihme, että jo sunnuntaina oli aivan karmea turvotus. Perjantai-aamuna olin kokeillut hametta, joka ei tuntunut yhtään pahalta, mutta kun laitoin sen sunnuntaina juhliin, niin auta armias sitä ahdistusta. Ja silti oli pakko mättää lisää. Olis pitänyt jättää se ensimmäinen karkki ottamatta, niin olisin selvinnyt ilman hillitöntä sokerinsyöntiä. Addikti mikä addikti... Tosin lauantaina ei ollut karkkia, mutta suolapähkinät ja sipsit (siis mitä ihmettä?!) sekä siideri, vaikkakin kuiva, saivat kyllä hirmu turvotuksen aikaan. Vasta nyt tunnen toipuneeni viime viikonlopusta. Jos meinaan laihtua, niin tollasia reissuja ei paljon parane tehdä. Muuten oli kivaa, mutta syönti ja juonti hiukan lähti lapasesta. Onneksi vaaka kuitenkin näytti tänä aamuna

1.10.

65 kg

Jee! Olinkin tosi tiukkana koko viikon ja lisäksi join kultapiiskuteetä poistaakseni turvotusta. Eiku puhtaalta pöydältä nyt kohti kevyempää oloa :D

ViestiLähetetty: 2010-10-07 09:04:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heh, oli pakko punnita kahteen kertaan, kun en ensimmäisellä kerralla uskonut, että kilo oli kadonnut!

Painoni siis 7.10.

64 kg

Jätin tossa muutama päivä sitten lehmänmaitotuotteet, joten ehkä sekin auttoi. Tosin mulla on nyt myös kuukautiset, mikä poistaa turvotusta. Kohta katson, onko senttien puolella tapahtunut mitään. Tuntuu kyllä kivalta, kun saa päivittää Tickeriä alaspäin :)

ViestiLähetetty: 2010-10-15 08:25:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Taas on viikko mennyt, mutta ei mennyt ihan kaikkien karppitaiteen sääntöjen mukaan. Jotenkin sitä niin helposti töiden jälkeen jää kaupungille pyörimään moneksi tunniksi, vaikka piti ihan nopeasti vaan käydä ostoksilla. Tollasina päivinä pitäis tietysti ottaa ruokaa töihin mukaan ja syödä ennen kaupungille lähtöä, mutta mitä teinkään... Söin nälkääni suklaata #-o Ilokseni voin kyllä todeta, että 70% suklaa oli kamalan imelää ja ällöä, aiheutti hirveän himon, vaikka ei ollut hyvää ja tyhjään vatsaan syötynä aiheutti vatsavaivoja. Seuraavalla kerralla otan vaikka pähkinöitä :) Eilen vatsani oli aika sekaisin, tai lähinnä kamalat ilmavaivat. Mietin, mikä sen voisi aiheuttaa ja nyt epäilen syylliseksi kurpitsaa. Silloin kun söin kurpitsapiirakkaa, sain siitä kamalat ilmavaivat ja ummetuskin vaivasi. Eilen söin voissa paistettuja kurpitsakuutioita ja illalla oli ilmavaivoja ja aamulla normaalikakan sijaan tuli pieniä papanoita :? Taidan toistaa kokeen vielä tänään, koska kurpitsaa on jäljellä, mutta se täytyy varmaan jättää, jos se tuollaista aiheuttaa. Harmi, kun se on kuitenkin niin herkullista ja vähähiilarista...

Vaakalukema on sama kuin viime viikolla eli

64 kg

Hidasta on, mutta eihän tässä kiirekään ole. Pääasia, ettei paino ainakaan ole noussut, saa nähdä, onko senttipuolella muutosta. Jännä kyllä, miten se mielikuva vaihtelee, kun olen vasta pari kiloa pudottanut, niin välillä tuntuu, ettei se näy yhtään ja välillä tuntuu, että olen paljonkin hoikempi. Hauskaa viikonloppua :D

ViestiLähetetty: 2010-10-22 08:57:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jee jee, saanpahan ainakin ilmoittaa uuden, alemman vaakalukeman:

63,5 kg

Viikko onkin mennyt syömisten osalta ihan mukavasti. Ei se kurpitsa kuitenkaan tainnut niitä vatsavaivoja aiheuttaa, mutta en kyllä tiedä, mikä sitten. Olen syönyt taas kurpitsaa ilman ongelmia, mutta pienempinä kerta-annoksina kylläkin. Nyt senttien kimppuun, heipä hei!

ViestiLähetetty: 2010-10-29 08:30:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänä aamuna vaaka näytti

62,5 kg

Tadaa! Ihmettelen kyllä hieman, mutta ei mua toki haittaa painonpudotus. Ehkäpä sillä on ollut vaikutusta, että olen käynyt nyt pari kertaa akupunktiossa. Kuulemma ensimmäinen hoitokerta vaikutti hormoneihin ja nyt ei ole erityisen turvonnut olo, vaikka kuukautiset ovat pian tulossa. Ruokavaliossani taitaa kyllä olla nyt suoliston kannalta jotain pahasti pielessä :( Maha tuntuu olevan kipeä ja sekaisin vähän väliä... Eilen kiinalaislääkäri hoiti kuulemma suolistoa, joten jospa se siitä pikku hiljaa rauhoittuisi.

Painonpudotus on ensimmäisen tavoitteen puolivälissä. Alkaa jo melkein tuntua siltä, että se ensimmäisen tavoitteen täyttyminen riittää (siis alle 60 kg pääseminen). Ehkä karppauksen avulla näytän hyvältä vähän painavampanakin tai sitten olen vain tullut sallivammaksi itseni suhteen. Tiedä häntä, molempi parempi kai :D

ViestiLähetetty: 2010-11-05 11:06:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olin ihan varma, että tällaisen viikon (reissu, karkkia, juustoa ja kaikenlaista) jälkeen paino ei ainakaan olisi laskenut, mutta vaaka näytti kuitenkin

62 kg

Tosiaankaan mulle ei tullut niin pahaa kuukautisia edeltävää turvotusta kuin yleensä, mutta onhan silti saattanut vähän lähteä nesteet liikkeelle. Maha on edelleen turvonneen oloinen ja ollut monena aamuna kipeä ja löysällä. Epäilen kyllä jotain virusta tai bakteeria, koska syömiset eivät tunnu vaikuttavan mitenkään. Taidanpa hakea maitohappobakteerikuurin ja koittaa, vaikuttaako. Mutta tickerin päivitys on jee =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-12 11:27:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No nyt se tasanne sitten tuli. Vaakalukema sama kuin viime viikolla eli

62 kg

Eipä tuo haitanne, kun pudotusta on viime viikkoina tullut niin mukavasti. En odottanutkaan, että joka viikko tulisi tuollaisia tuloksia. Positiivista viikossa on se, että mua ilmeisesti vaivannut vatsapöpö on poistunut ja vatsa toimii taas ilman väänteitä. Ehkä maitohappobakteeritkin auttavat. Joka tapauksessa mukava juttu :)

ViestiLähetetty: 2010-11-19 10:29:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kolmas kerta toden sanoo?! Siis kolmatta viikkoa putkeen paino

62 kg

Pääasia, ettei ainakaan ole noussut. Meni meinaan viikonloppu ja alkuviikko sen verran epäkarpisti, kun olin juhlissa ja reissussa ja kyläilemässä. Oli kyllä turvonnut olokin, mutta nyt viimein ihan normaali, kun olen taas palannut ruotuun. Eiköhän tää tästä taas laihtumiseksi muutu :)

ViestiLähetetty: 2010-11-26 08:39:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Enpäs meinannut uskoa silmiäni, kun vaaka näytti äsken

61 kg

:D Nyt otan äkkiä vielä mitat, täytyy poikkeuksellisesti lähteä töihin jo aamulla, joten ei ehdi kirjoitella, jos mielii aamupalaa...

ViestiLähetetty: 2010-12-05 13:04:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään taas

61 kg

En ollut pe- ja la-aamuina kotona, joten punnitus jäi sunnuntaille. Eipä oo hirveen säännöllistä elämä ollut, joten enpä sit oo painoakaan pudottanut. Mutta onpahan edes pysynyt, eikä noussut.

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:01:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tadaa!

60,5 kg

Painoindeksin mukaan virallisesti normaalipainoinen :lol: Ei mulla tosin nyt erityisen paljon normaalimpi olo ole kuin viime viikollakaan. Vähän kiire, joten äkkiä mitat ja menoks!

ViestiLähetetty: 2010-12-10 10:28:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnittelut, onhan siinä yksi rajapyykki saavutettu! =D> Vaikka mäkin oon lähinnä tätä :smt019 mieltä tosta painoindeksistä, noi rajat on aika teoreettisia, ainakaan omalla kohdalla ei tunnu toimivan. Mutta mitä mä näitä höpötän, oikeesti paljon onnea saavutuksesta! :smt001

ViestiLähetetty: 2010-12-10 15:10:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos nannuukka! :) Oon kyllä tosi iloinen, että olen onnistunut tänä syksynä näin hyvin painonpudotuksessa. Sellaiset viitisen kiloa voisin vielä pudottaa, mutta kiirettä ei ole.

ViestiLähetetty: 2010-12-17 09:54:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tänään tasan

60 kg

Pääsin ruskarutistuksessa tavoitteeseeni ja muutenkin olen erittäin tyytyväinen tähän syksyyn. Kuusi kiloa on lähtenyt ja nyt alan jo itsekin huomata laihtuneeni :) Seuraavat perjantait ovat joulu- ja uudenvuodenaatto, joten tuskin viitsin vaa'alla hypätä, kun tuskin viitsin olla niin tarkka syömisistänikään. Mietin sitten sopivaa tavoitetta ensi vuoden puolella, koska jotain saa kyllä vielä lähteä. Mutta tää "hiljaa hyvä tulee" -ajatus on mulla toiminu oikein hyvin ja se vaa'an ostaminen ilmeisesti kannatti kuitenkin, vaikka ajattelin, ettei se paino niin tärkeä ole. Kyllä se kuitenkin motivoi, kun vaaka näyttää pienempää lukemaa. Nyt joulujuhlia järjestämään :) Hauskaa joulua ja loppuvuotta kaikille, ensi vuonna tarina jatkuu :smt111

ViestiLähetetty: 2011-01-13 13:08:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvää uutta vuotta 2011! Joulu ja uusivuosi juhlittu ja muutto suoritettu. Vaaka oli pakattuna edellisestä kirjoituksestani tähän päivään asti, mutta joulun jälkeen kävin kerran vanhempien luona vaa'alla, joka näytti vähän reilun kilon enemmän kuin oma vaakani viimeksi. Joo'o, jouluna ja uutenavuotena tuli ahdettua kaikkia herkkuja ihan liikaa ja olo oli sen mukainen, mutta onneksi se on kerran vuodessa vaan ja melkein kaikki oli ihan suht karppiherkkuja :) Sen jälkeen sairastin influenssan, joka taisi samalla toimia laihdutuskuurina, koska ruokahalua ei juuri ollut. Muutin, ja tänään viimein kaivoin vaa'an esille. Samat

60 kg

siellä mittarissa näkyi kuin viimeksikin, joten tästä on hyvä jatkaa :) Liityin heti uuteen kampanjaankin, kun syksystä jäi niin mukava fiilis kampanjan suhteen ja laskevaa käyrää oli kiva seurata. Mittanauha on vielä jossain muuttolaatikossa, mutta kunhan löydän sen, jatkuvat myös mittaukset. Ensi viikkoon, heipä hei!

ViestiLähetetty: 2011-01-19 12:16:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Näköjään olen viimeksi punninnut torstaina. Huomenna on kuitenkin vähän kiireisempi aamu ja olin innokas tietämään, miten on mennyt, niin punnitsin jo tänään.

59 kg

Oho! Viikko mennyt hyvin siltä osin, että olen syönyt karpisti, ateriarytmi vaan on vähän hukassa ja on ollut pakko turvautua pähkinöihin ja omenoihin välipaloina, kun ei ole ehtinyt saada ruokaa silloin kun on ollut nälkä. Näköjään sekin sitten toimii :) Olen palannut taas syksyllä hyväksi havaitulle lehmänmaidottomalle linjalle, aitoa fetaa ja vuohenjuustoa syön, mutta en käytä kermaa tai tavallisia juustoja.

Nyt olen löytänyt mittanauhankin, joten seuraavaksi senttejä!

ViestiLähetetty: 2011-01-30 13:10:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tällä viikolla oli vähän kiireisempiä aamuja ja aioin sitten punnita itseni perjantai-aamuna. Kuinka ollakaan, juuri silloin heräsin mahatautiin, joten ei tullut mieleenkään käydä vaa'alla. Mitään en uskaltanut syödä ennen iltaa, silloinkin vain pienen palan banaania ja pari lusikallista soijajogurttia. Eilen söin niiden lisäksi jotain mustikkajogurttia (siis ihan tavallisesta maidosta, mutta jollain kuidulla ja erikoismaitohappobakteereilla höystettynä) ja pähkinöitä. Nälkä oli aika kova, mutta toisaalta myös etova olo. Vettä, teetä ja omatekoista "jaffaa" (kivennäisvettä ja appelsiinimehua) olen juonut reilusti, mutta silti olen ilmeisesti kuivahtanut, koska vaaka näytti tänään vain

57 kg.

En oikein tiedä, pitäisikö edes tickeriä päivittää, kun ei tuo ole ollenkaan normaali tulos. Melkeinpä toivon, että ensi viikolla painaisin hiukan enemmän... Nyt on onneksi taas hyvä olo ja uskon, että pystyn syömään ihan tavallisia karppiruokia :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00