karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-11 15:11:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jouliksen urakka
ViestiLähetetty: 2010-12-27 10:28:51 
Poissa
sintti
sintti

Voisi sanoa, että uusi vuosi kohta ja uudet kujeet, mutta ainakin meikäläisellä paino jojoillut tässä viime vuosina sen verran, että kujeet samat eli tavoitteena kevennys, mutta metodit uudet eli liityn innolla teihin karppaajiin ja kokeilen miten tällä metodilla saisi kilojaan karistettua.

Kirjat hankin kirjaston kautta ennen joulua ja oikeastaan ne juuri saivatkin minut innostumaan karppauksesta, koska ennen niitä en oikein osannut ajatella, että mitä sitten lautaselle jos peruna, pasta yms pois ja jos leipäkin pannassa... Eilen kokeilin jo yhtä reseptiä ja se sai kaikkien perheen jäsenten hyväksynnän. :D

Virallisesti aloitin siis karppaamisen tänään huolellisen esityön tehtyäni. Ensin ajattelin, että oman painonseurannan laitan pystyyn vasta muutaman viikon kuluttua, mutta pitääkseni lupaukseni ja päätökseni niin tälläinen virallinen lupaus ja tulosten tuonti muiden silmiin on oiva motivointikeino minulle - asia tullut havaittua jo aiemminkin...

Eli mistä lähden on 79,9kg ja 169cm. Ensimmäinen tavoite olisi saada paino tippumaan tuon maagisen 70kg alle ja lopputavoite häämöttää siinä 62kg paikkeilla. Paljon on matkaa, mutta innolla eteenpäin. Ja mittauspäivä voisi olla keskiviikko.

Viestin otsikko: Re: Jouliksen urakka
ViestiLähetetty: 2010-12-29 07:57:27 
Poissa
sintti
sintti

Kaksi päivää takana karppausta ja myönnettävä on, että eilen teki pikkasen vaikeaa mutta muutamalla kinkun siivulla siitä onneksi selvisi :D

Aamun tulos on 78,5kg eli turvotus helpottanut =D>

ViestiLähetetty: 2011-01-05 07:28:38 
Poissa
sintti
sintti

Ensimmäinen virallinen punnitus ja tulos on 77,5kg eli ekan 9pvän aikana tippui paino 2,4kg :smt026 .

No, nyt tahti varmasti hidastuu aika tavallakin, mutta kiva huomata että tuloksia syntyy... En tiedä paljonko uudenvuoden punaviinit ja light-sidukat vaikuttivat asiaan? Nyt onkin sitten tarkoitus olla tyystin ilman noita nautintoaineita ainakin hetki, koska se tuli huomattua ettei oikein suurempi määrä alkoholia ( siis mulle suurempi määrä ei kokeneelle käyttäjälle ) oikein sovi.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 09:16:33 
Poissa
sintti
sintti

En mitenkään malta pysyä pois vaa'alta joka aamu - no nyt tässä vaiheessa ei haittaa kun lukemat olleet edellistä pienemmät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni :shock: : 76,7kg ja karppausta takana vasta kaksi viikkoa. Virallinen mittaus sitten keskiviikkona samalla kun tuon Voilla voittoon kampanjankin punnitus on.

Muoks. Korjasin tuota tickeriä edellisen viikon osalta, koska olin käyttänyt desimaalipilkkua enkä pistettä, joten tulos oli parempi kuin piti...

ViestiLähetetty: 2011-01-10 14:30:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnitteluja kadonneista kiloista Joulis!

Olen huomannut saman,että vaakalukemat ovat olleet viimeaikoina kivan palkitsevia :wink: :wink:
Kuten viestini tiedoista näet, myös minä olen aloitellut karppausta joku aika sitten ja tämä kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä...varsinkin toi painon putoaminen :wink: ....Omalla kohdallani, koska painon junnaamista ja samoissa (korkeissa) lukemissa kieppumista on ollut jo pidemmän aikaa, vaakalla käynti on tällä hetkellä melko miellyttävä kokemus!

Onko ruokavalioosi löytynyt ihan uusia juttuja, vai muokkaatko entisiä karpimpaan suuntaan? Minulla on sekä että...uusia tuttavuuksia ovat sekä voin että oliiviöljyn käytön lisääntyminen (ja rentous niiden käytössä, mitä ei ennen todelllakaan ollut :shock: ). Joitain perusjuttuja olen muokkaillut...esim. jauhelihamureke maistuu karppina koko perheelle. Nyt vasta olen uskaltautunut tekemään mutakakkua ja nauttimaan siitä :D

Luonnollisesti hiilihdraattipitoiset jutut ovat tällä hetkellä jonkin verran minimissä, ja todennäköisesti pysyvät vähemmistönä edelleenkin

ViestiLähetetty: 2011-01-10 15:15:12 
Poissa
sintti
sintti

elliskä kirjoitti:
Onnitteluja kadonneista kiloista Joulis!

Onko ruokavalioosi löytynyt ihan uusia juttuja, vai muokkaatko entisiä karpimpaan suuntaan? Minulla on sekä että...uusia tuttavuuksia ovat sekä voin että oliiviöljyn käytön lisääntyminen (ja rentous niiden käytössä, mitä ei ennen todelllakaan ollut :shock: ). Joitain perusjuttuja olen muokkaillut...esim. jauhelihamureke maistuu karppina koko perheelle. Nyt vasta olen uskaltautunut tekemään mutakakkua ja nauttimaan siitä :D

Luonnollisesti hiilihdraattipitoiset jutut ovat tällä hetkellä jonkin verran minimissä, ja todennäköisesti pysyvät vähemmistönä edelleenkin

Kiitokset elliskä!!

Jätin kertaheitolla pois perunat, leivät ja yleensä kaikki missä hiilareita yli 5g. Rentoutta itselläkin siinä että nyt voi nautiskella hyvällä omalla tunnolla rasvaisista juustoista, meetvurstinnälkä kyllä meni aika nopeasti ohi kun sitä sai luvan perästä syödä :lol: Se tässä kovasti ihmettyttääkin että miten helppoa tälläisen karkkihiiren oli niistä luopua :shock: Alkoholin käyttöä olin päättänyt jo aikaisemmin tammikuussa rajoittaa - tipaton tammikuu eka kertaa käytössä, mutta luulenpa, että jatkossa siirryn kyllä tuonne punaviinipuolelle noiden siidereiden sijaan...

Meillä mieskin innostui eli sikäli helpottaa kun molemmat syövät samaa ruokaa. Se tässä oikeastaan onkin kivaa, että tästä voi ajatella elämäntapaa eikä pelkkää tapaa kilojen karistamiseen. Varmaan tulen repsahtamaan ja sitten kun tavoitteeseen pääsen aina karkkeja ja kahvipöydän herkkuja silloin tällöin maistelemaan, mutta epäilen että tietoisuus pistää hillitsemään hiilareiden mussutusta jatkossakin.

Eli samat mietteet kuin sullakin elliskä - tsemppiä sullekin tavoitteen saavuttamisessa!!!

ViestiLähetetty: 2011-01-11 13:03:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep!
Tsempillä mukana voilla voittoon -kisassa!

Samoin mulle aiheutti ihmetystä, kuinka helppoa sittenkin on ollut olla ilman entisiä hiilariherkkuja :shock: :shock: :shock:
Minulla oli lakritsi se ykkösnamu ja ruisleipä suurinta herkkua...Nyt tulen todella hyvin toimeen ilman niitä, ja kun nyt välillä (muutaman viikon välein) olen syönyt ruisleipää, se maistuu aika erilaiselle...kuivakkaalle :?: :?:

ViestiLähetetty: 2011-01-12 07:56:17 
Poissa
sintti
sintti

Aamun punnitus 76,7kg eli hyvä suunta :D

Eilinen päivä oli pikkasen normaalista poikkeava ja unohdin tyystin juoda, joten iltapäivällä iski päänjomotus. Koko eilen illan sitten join vettä, mutta sen kyllä tästä opin ettei juomista passaa missään nimessä unohtaa... Pitänee ottaa pullo mukaan ja seurata, että se tulee tyhjennettyä ja täytettyä useamman kerran päivässä.

ViestiLähetetty: 2011-01-15 07:18:12 
Poissa
sintti
sintti

Vaikka ei olekaan virallinen punnituspäivä niin pitihän sitä tänäkin aamuna vaa'alle hypätä ja lukema 76,0kg. Palkitseva lukema! Vähän pitänee ryhtyä tuota ruokapuolta tarkemmin miettimään eli lienee järkevää laatia viikon tai ainakin puolen viikon ruokalista niin ei ole nälkäisenä niin suuri työ miettiä mitähän tänään syötäisiin.

ViestiLähetetty: 2011-01-16 20:55:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2011-01-19 07:24:41 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos elliskälle ! :smt049

Lauantaina painoa oli tuon 76 kg ja sunnuntaina taas 77kg eli varsin suurta vaihtelua päivästä toiseen, mutta eiköhän se kuulune asiaan...

Nyt paino kuitenkin tuon 76,0kg eli tuuletusten paikka. Maistelin tuossa yksi päivä hiilariruokaa pikkasen ( en voinut oikein kieltäytyä kylässä, mutta pidin annoksen pienenä ) ja sen jälkeen oli kyllä todella turvonnut olo.

ViestiLähetetty: 2011-01-20 11:12:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taputuksia sulle pudotuksista!
Täällä hiukan jumia; johtuneeko viimeviikonlopun juhlinnasta vaiko tän viikon crosstreeneistä...
No, nyt tällai...

ViestiLähetetty: 2011-01-26 07:22:43 
Poissa
sintti
sintti

Nyt mulle iski sitten jumi :cry: , mutta olihan tämä tiedossa. Liekö kyseessä normaali jumi vai johtuneeko siitä, että rasvaa tulee todennäköisesti liian vähän?? En mitenkään jaksaisi/ehtisi ryhtyä laskemaan syömisiä tarkkaan, koska käytännössähän se tarkoittaa ruuan punnitsemista, johon ei aina ole edes mahdollisuutta.

Mutta positiivisella asenteella eteenpäin :D

ViestiLähetetty: 2011-01-26 20:05:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onko sinulla mahdollisuutta merkata syömiäsi ruokia jonnekin, (esim. http://www.kiloklubi.fi) on eräs 'mittari' mihin voi laskea omat päivittäin syömänsä ruoat ja siinä on eriteltynä hh:t, proteiini ja rasvat. Laskuri laskee automaattisesti paljonko missäkin määrässä ruokaa on mitäkin sortimenttiä makroja :D :D
Meitsi käyttää sitä; ja olen siihen tosi tyytyväinen!

ViestiLähetetty: 2011-01-26 20:30:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joulis kirjoitti:
Nyt mulle iski sitten jumi

En nyt ihan jumiksi sanoisi jos viikkoon ei painossa muutoksia. Saattaa tulla väliin kuukausi(a)kin ettei paino liikahda mihinkään, ja sitten yhtäkkiä lähtee taas tippumaan, vaikka mitään muutosta syömisissä tai liikunnassa ei olisi tapahtunut. Siinä kohtaa voi jo puhua jumista...

ViestiLähetetty: 2011-01-26 21:26:26 
Poissa
sintti
sintti

Mapaula kirjoitti:
Joulis kirjoitti:
Nyt mulle iski sitten jumi

En nyt ihan jumiksi sanoisi jos viikkoon ei painossa muutoksia. Saattaa tulla väliin kuukausi(a)kin ettei paino liikahda mihinkään, ja sitten yhtäkkiä lähtee taas tippumaan, vaikka mitään muutosta syömisissä tai liikunnassa ei olisi tapahtunut. Siinä kohtaa voi jo puhua jumista...

Näinhän se on ja tiedänkin sen lueskeltuani ahkerasti karppauksesta, mutta vaikka asian tietääkin niin kun hyvän alun jälkeen ei sitten pudotusta tapahdu niin pakosta siitä tulee mieleen että miks mitään ei tapahdu... :( No, ei se intoa vähennä...

Ja kiitos Mapaula kommentista!!!

ViestiLähetetty: 2011-01-26 21:31:17 
Poissa
sintti
sintti

elliskä kirjoitti:
Onko sinulla mahdollisuutta merkata syömiäsi ruokia jonnekin, (esim. http://www.kiloklubi.fi) on eräs 'mittari' mihin voi laskea omat päivittäin syömänsä ruoat ja siinä on eriteltynä hh:t, proteiini ja rasvat. Laskuri laskee automaattisesti paljonko missäkin määrässä ruokaa on mitäkin sortimenttiä makroja :D :D
Meitsi käyttää sitä; ja olen siihen tosi tyytyväinen!

Kiitti vinkistä elliskä! Mulla onkin kiloklubiin tunnukset, mutta pitäähän se ruoka kuitenkin sinnekin punnita... Nyt on kiirusta, mutta kun vauhti hiljenee maaliskuussa niin sitten pitää ryhtyä laskemaan ja merkitsemään syömiset kunnolla. Toki eipä nytkään varsinaista lipsumista hiilariruokaan tule, mutta rasvan ja proteiinien suhde ei välttämättä optimaalinen

ViestiLähetetty: 2011-01-28 09:55:23 
Poissa
sintti
sintti

Olipahan iloinen yllätys käydä eilen aamulla vaa'alla ja lukemat alkoivat 75,... ( tuo loppuosa jäi unohduksiin :roll: ) Tuo 75 kilon raja oli mulle eka tärkeä etappi ja seuraava onkin sitten lukemat alle 70 kiloa. Mutta niitä odotellessa pitää yrittää selvitä päivästä päänsäryn kanssa: Lienevät niskat niin jumissa että päässä vain humisee... :(

ViestiLähetetty: 2011-01-29 06:38:23 
Poissa
sintti
sintti

Kuukausi matkaa takana karppausta ja pudonneita kiloja 4,4 eli ei huonosti. :D Pitää jatkaa pikkasen tiukemmalla otteella noiden hiilarien kanssa, äkkiä siitä pakollisen aamukahvin maidosta ( tiedän että se pitäs vaihtaa kermaan, mutta... ) ja ruuista vaikka miten karppeja olisivatkin ( alle 5% hiilareita ) tulee noita hiilareita ehkä pikkasen liikaa. Tuota viiden prosentin rajaa olen kuitenkin sikäli pitänyt itselleni hyvänä mittana :D

Niin se paino oli tänään 75,6 kg :P

ViestiLähetetty: 2011-02-02 06:01:39 
Poissa
sintti
sintti

75,5 kg

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00