Hei
Olen 23-vuotias Keravalainen ja olen nyt tosissani aloittamassa karppausta. Ylä-asteelta asti olen ollut lihava ja nyt paino on jo ylipainon puolella. Yli vuosi sitten laihdutin 10 kiloa karppauksella mutta en laskenut silloin mitään. Jätin vain perunat, makaronit/pastat, riisin, leivän ja jauhot pois kokonaan. Sitten tuli kesä ja kesätyö jossa ei pystynyt yhtään rajoittamaan mitä söi koska ruoat otettiin automaattisesti palkasta pois ja aina oli jotain perunamössöä ruokana.
Pituutta minulla on 165cm ja kiloja perjantaina oli 87 kiloa. Navan kohdalta mitta näyttää 95cm ja vyötäröllä 85cm. Nyt on menossa uuden elämän viides päivä.
Yritän ainakin aluksi vähän laskea näitä arvoja ja yritän siis mennä seuraavien arvojen mukaan: 2000kcal (huvikseen lasken ettei vain mene liian alhaiseksi), alle 40 hiilihydraattia, noin 100 proteiinia ja 110-160 rasvaa. Arvot ovat noin määriä ja tärkeintä on että hiilihydraatit pysyy alle 40. Ei haittaa vaikka jäisikin kahteenkymmeneen tai proteiinit ja rasvat taas menee noiden määrien yli. En halua olla liian ankara itselleni koska tiedän että jos sen teen, niin määristä tulee pakkomielle.
Otan karppauksen pysyvänä elämänmuutoksena enkä laihdutuksena. Tavoitteena on 70 kiloa ja kun siihen oon päässyt voin jatkaa eteenpäin 65kiloon tai 63 kiloon. Mutta aloitetaan kuitenkin tuolla 70 kilolla

Salilla käyntiä harrastan mutta en niin säännöllisesti. 3-5 kertaa viikossa. Kihlattu yrittää tukea parhaansa mukaan tässä asiassa vaikkakin valittaa proteiinien määrän olevan liian alhaiset

. Motivaationa tällä hetkellä toimii vuoden päästä oleva Miamin matka. Haluan olla rannalla ylpeänä kehostani enkä katsoa kateellisena muiden kroppia. Uudet hienot bikinit olisi tarkoitus sieltä ostaa ja bikinien kokeileminen tämän hetkisellä kropalla on yhtä tuskaa.
Olen ottanut itsestäni alussa kuvan edestä ja sivusta bikineissä. Yritän ottaa kuvan vähintään kerran kuussa ja mikäli tavoite onnistuu, laitan kuvat ja kehityksen ennen ja jälkeen - sivulle
Tänään kävin tosiaan puntarilla ja 1,2 kiloa on lähtenyt ja vyötäröltä 1,5 cm. Navan kohdalta ei mitään. Mutta näitä en vielä ota tosissani vaan perjantaina on viikko kulunut aloituksesta ja ne luvut merkitsevät ja otan todesta. Oli vain pakko tehdä välipäivitys vaa'alla.

Eli viikon välein puntarille ettei siitäkin tule pakkomielle