Olen 164cm pitkä ja painan tällä hetkellä 76kg. Aloittaessani paino oli 75kg ja putosi pian 73kg. Senttejä tosiaan lähti vauhdilla. En käytä hormonaalista ehkäisyä.
Myönnän, että loppuvuodesta tuli syötyä suklaata ja vähän muutakin herkkua, mutta ei paljon ja sen turvotuksen olenkin saanut jo pois.
Normisti syön suurinpiirtein näin:
Aamiainen klo6 : Kahvi kermalla
Lounas klo 10-11: parsaa tai kukkakaalia ja esim. kanasta tehtyä kastiketta
Päivällinen klo 16-17: parsaa tai kukkista tai muuta kaalia ja kasviksia, sekä lisänä esim. jauhelihapihviä, pihviä, tai karpisti tehtyä kastiketta.
Iltapala klo 21: turkkilaista jugurttia ja marjoja, teetä, toisinaan korvaan jugurtin rahkalla tai leikkele-juustolautasella.
Ongelmana mulla on kyllä ollut liiallinen kahvin juonti pitkin päivää. Kahviin kun pitää aina laittaa sekaan joko maitoa tai kermaa. Töissä kermaa ei ole saatavilla. Nyt olen yrittänyt rajoittaa kahvin niin, että juon sitä ruokailun yhteydessä ja muutenkin vain sen kolme-neljä kuppia päivässä.
Tässä nyt oli vain esimerkkipäivä. Joskus kun muu perhe syö jotain hiilariruokaa teen itselleni kunnon munakkaan.
Liikunnasta sen verran, että vuosi sitten kävin aktiivisesti vesijuoksemassa, mutta nyt siihen ei ole samalla lailla ollut tilaisuutta, enkä siis ole nähnyt siihen vaivaa. Käyn kuitenkin säännöllisesti koiran kanssa lenkillä ja ennen lumen tuloa hölkkälenkeillä.
En varsinaisesti näytä läskiltä, mutta kyllähän tuossa vatsan seudulla liikaa on. Kyllä pahimmista päivistä on hoikistuttu, mutta onkohan vain niin, että nyt pitää kiristää vähän tahtia?!
Sitä paitsi mulla on kyllä ihanan kapeat reidet

Että ihan ei taida lähteä sillain tasaisesti!!