karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 01:22:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Hiiren hipsuaskelin
ViestiLähetetty: 2010-05-28 23:48:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, rakennetaanpa nyt sitten tännekin oma pesäkolo! Aloittelin parin lauseen päiväkirjaa jo senttien puolella, mutta enhän minä niin hiljaista tyttöä osaa olla. Kirjoitan ryöppyilevästi, joten on ollut vähän pallo hukassa, minnekäs tänne voisi ehkä kenties mahdollisesti luoda päiväkirjan, johon voisi raapustaa sekä liikunnoista, senteistä, painoista että yleisajatuksista. Vilkuilin jo tuota hieman ylempää aluetta, mutta eiköhän tämä ole se oikea. Jotenkin hankala ajatuskin, että pitäisi ravata ympäri foorumia jaarittelemassa eri asioista. :shock: Tietenkin kätevää, että esim. sentit löytyvät koottuina yhdestä ketjusta, mutta mutta. Haluan pälpättää aiheesta ja varsinkin sen vierestä ihan vapaasti!

Kuitenkin painohistoriastani sen verran, että olen n. 164-senttinen naisolento ja painoin huhtikuun puolivälissä 2009 n. 73,5 kg, joten lähtö-BMI:nä voi pitää lukemaa 27,3. Parhaimmillani olen tainnut olla 75kg, muistelisin. :-k Törmäsin kuitenkin Kiloklubiin, liityin, laitoin elämäntavat aivan uusiksi ja kas vain, kesäkuun puolivälissä painoin 64,9 kg. Sitten olinkin kolme viikkoa Ranskassa kielikurssilla, palasin Suomeen ja olin lihonut jopa 200g. Hui kauhistus kyllä. :wink: Siitä kuitenkin jatkettiin hiljalleen alemmas ja saatiin paino vakiinnutettua sinne välille 62-63 kg. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, joten karppilinjalle lähdettiin varsinaisesti tuossa maaliskuun tienoilla. Varsinaisesti laihduttaessani olin jo karsinut riisin pois ja vähentänyt leipää (pastaa tai perunaa en ole oikein koskaan oppinut syömään), millä oli jo päästy tilanteeseen hh 150 g/pv. Karppaukseen siirtyessäni ajattelin ensin, että semmoinen satanen voisi olla hyvä raja. Sitten se oli äkkiä 80 g. Sitten 60 g. Oikeastaan 50 grammaa olisi tosi hyvä! No, nyt tulee 15-45 g ja tämä saa nyt luvan olla se haitari, ettei ihan Atkinsille jouduta. Hiilarilukemia seuraan edelleen Kiloklubin ruokapäiväkirjalla, joka on minulle se tuttu ja turvallinen vaihtoehto. Ruokakulmaa en ole ymmärtänyt lainkaan, kun sitä olen vilkuillut (mikä ihmeen hakukenttä se sellainen on, ettei missään ole mitään Hae!-nappia eikä mokoma reagoi Enteriinkään?), joten pidän nyt pesää kahdessa paikassa - vieläpä samalla päiväkirjanimillä ja nimimerkillä! Ticker on sentään eri. ;) En muuten varmaan koskaan totu näihin pallopäähymiöihin... Aika veikeitä siitä huolimatta.

Viime lauantaina ennen tätä viimeisintä hh-vaihetta paino oli 61,8 kg, mikä oli +900 g sitä edeltävän lauantain tilanteeseen. Kun vedin la-to tiukalla hh-linjalla ja siihen päälle 1800 kalorin verran tavaraa (120-160 g rasvaa), niin oho, 59,7 kg!! Jos paino ei nyt pompsahda, vietän 18-vuotissynttäreitäni ennen kesäkuun puoliväliä ensimmäistä kertaa eläessäni viitosella alkavassa painossa. Tai siis en ole koskaan aiemmin nähnyt viitosta vaa'alla ensimmäisenä numerona, kun nelosluokallakin olin jotain 65-kiloinen. Neuvolakortti tosin sanoo, että olen painanut myös 23 kiloa, samoin 14. Tavoitteena on kuitenkin nyt 55 kg (BMI 20,3), ja sekin on vain siinä mielessä, että jokin painotavoite pitää olla, jotta jaksaisin koettaa saada reisiä pienemmäksi. Reisieni sielunelämästä kuitenkin enemmän senttikirjassani Senttinääri korjaa reisille mennyttä tilannettaan.

// Tässä on vielä painokäyräni ajalta 4/2010 - 1/2011.
Kuva

Laihdutusmekanismeina ovat runsas syöminen ja kerran viikossa sulkapallo, joka tosin saattaa tipahtaa ensi vuonna kalenteristani. Lisäksi meillä on neljä koiraa, lancashire heelereitä, jotka jakautuvat 50-60 minun ja äitini välillä. Uusin tulokas saapui juuri tuossa maanantaina, ja pikkuherrasta olisi tarkoitus tulla toinen personal trainerini. :) Kovin kummoisia lenkkejä 3kk-vanhan pennun kanssa ei voi tehdä, vaikka herra kuvittelee selvästi olevansa jokin ihmeen Forrest Gump, mutta onneksi on tuo elokuussa 3v täyttävä neitikin, joka on sen verran pullukassa kunnossa (liikaa myyrästystä), että siitä nyt ainakin saa lenkkiseuraa. Onkohan koirille olemassa karppausdieettiä, kun täällä foorumilla on ollut puhetta ainakin vauvojen karppaamisesta..? Marsan omatoimikarppaus myyrillä kun ei oikein toimi.

Viestin otsikko: Re: Hiiren hipsuaskelin
ViestiLähetetty: 2010-05-29 14:54:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino edelleen 59,7 kg eli ei ainakaan ihan ohimenevä mielentilahäiriö vaa'altani! =D> Sellaistakin kun on nähty. Usein.

Tämä päivä onkin ollut muuten aika hanurista tähän saakka. Kaapissa ei ollut ruokaa, joten elin torstain ranskan kokeesta yli jääneillä suolapähkinöillä (max. kourallinen). Äsken oli jotain niin ihanaa saada partaäijää kunnon kermalla. :smt050 Tarkoitus oli syödä vielä kylmäsavulohta, mutta olo tulikin jo niin kylläiseksi, että tämä ahtaaja on nyt tilapäislakossa. Seuraavaksi vuorossa tämän päivän ruokasuunnittelut KK:ssa. Ei ainakaan pitäisi olla vaikeaa saada hiilarit pidettyä hyvällä tasolla, kun ruokalistalle on tosiaan kuulunut tasan suolapähkinöitä, partaäijää ja 35-prosenttista kermaa (joka on luvattoman herkullista =P~). Partaäijästä muuten sellainen huomio, että kun kokeeksi maistoin sitä tänään ihan puhtaana, niin olisin voinut syödä sitä myös ilman kermaa! Ensimmäisellä maistokerralla ja parilla seuraavallakin herra oli selvästi liian hapanta seuraa makuaistilleni, mutta nyt alamme olla hiljalleen ihan hyvissä väleissä.

Hain muuten kauppakassit tuon Forrest Gumpin kanssa ja täytyy sanoa, että on nuo heelerit sitten ihania! :smt049 Herraa ei ole koulutettu yhtään mitenkään ja on muutenkin täällä vasta viidettä päivää, mutta siinä se vain jalan vieressä kulki ja pysyi ilman pantaa ja remmiä, kun keräsin tavaratilassa levinneitä ostoksia takaisin kassiin, vaikka siinä ihan näköetäisyydellä oli sekä pihan maskottishettikset että muutamia muita kauramoottoreita, jotka odottelivat tarhan portilla ruokaa. Helpostihan tuommoinen jättimarsu olisi päässyt niihin tarhoihin, mutta istui vain ja katseli niin lähellä minua, että meinasin jo päälle astua.

Nyt tulikin ostettua melkoisesti ruokaa, ja pitäisi vielä tuolle kanssa-asujalle laatia vhh-tyylinen ruokavalio. Mitenköhän sekin on tarkoitus saada aikaiseksi, kun äiti jo kiskaisi 71g hiilareita kitusiinsa sillä välin, kun olin hakemassa loppuja ostoksia autosta..? Ahmaisi nimittäin sämpylöitä peräti kaksi, mutta sentään Hesen rasvapitoisella salaattikastikkeella. We've got a long way to go, kuten Shang sanoo Mulanissa... Millaiseksikohan sen ruokavalioehdotuksen edes voisi tehdä? Lähtötilanteena hh 180-230 g, joten helppoa ei ole. Ehkä loppupeleissä 80-100 g? Mitenköhän nopeasti ne voisi tiputtaa nykylukemista? 15 kiloa haluaisi vuodessa painoa pois, jotta BMI tulisi vain lievästi ylipainoisen puolelle eivätkä polvet huutaisi aina hoosiannaa, joten laihdutusvaikutus pitäisi saada aikaiseksi. Hm. Täytyy tehdä hieman ihmiskokeita sekä itselläni että äidillä, miten hiilarigrammat vaikuttavat siihen, kuinka paljon saa kalorillisesti syödä, jotta paino tippuu. Huomenna tulee käymään myös äidin ystävätär, joka on sairaseläkkeellä ylipainon ja ties minkä sairauksien takia, ja hän haluaa kuulemma keskustella kanssani ravitsemuksesta. Milloin helkkarissa minusta tuli ravintoterapeutti? Ja missä huimat tienestini ovat? :smt104 :smt005

ViestiLähetetty: 2010-05-29 16:09:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt107 Tämän päivän suunnitelma näyttää tällaiselta: 1510 kcal = hh 22,5 g, rv 127 g, pr 64 g (1,1 g/kg)
Täytyy katsoa, jos saisi jonnekin vielä siinä syömisen yhteydessä tungettua kaloreita, salaattiin voisi vaikka laittaa fetapurkin pohjalta löytyvät kuutiot eikä säästellä niitä huomisaamuun. Rainbow'n 18-prosenttinen on muuten mahtavaa! Toisaalta se kylmäsavulohikin kovasti kiehtoisi... Nyt kuitenkin heelereiden kanssa pellolle (mikä ruotsin lukeminen..?), kun on vielä valoisaa. Maastoilijat olivat nähneet kotkaparin, joten parasta pitää pellolla juoksuttaessa silmät auki - sekä minun, äidin että kolmen tätiheelerin.

// Lisäsin päivän syömisiin noin neljäsosan kylmätiskistä ostetusta kylmäsavulohipaketista eli sellaiset sata grammaa, jolloin lohen avulla makrot (kai se nyt on oikea termi..?) paranivat tällaisiksi: 1705 kcal = hh 22,5 g, rv 141 g, pr 83 g (1,4 g/kg)

ViestiLähetetty: 2010-05-30 09:54:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen tuli 2010 aloittavat, osa III -ketjussa katseltua ihmisten ennen-jälkeen -kuvia, minkä innoittamana avasin sydän takoen rakkaan kannettavani pahamaineisen osaston, joka on DATA (D:). Kaivoin sieltä vanhoja, vuoden 2006-2008, tiedostojani esiin ja löysin rippikouluni kuvat, jotka latasin valokuvaamista tosissaan harrastavan riparipappini CD:ltä koneelle silloin aikoinaan. Sitten selasin niitä aika hiljaisena tyttönä. Herkkänahkaiset, älkää avatko linkkiä! :oops:

2007 vs. 2010 eli melkein 15v vs. melkein 18v: 3v, -12 kg, n. 3 cm pituudessa

Sopivasti noissa kuvissa on vielä yllättävän samanlaiset vaatteet, vaikka tyylini on muuten ihan erilaista kuin kasiluokalla! :mrgreen: Nykytilannetta edustaa toukokuussa napattu FB-profiili, jossa BMI on aika tarkalleen 23. Tuossa riparikuvassa on varmaankin 28, sillä muistaakseni painoin ~72 kiloa ja olin varmasti sen pari senttiä nykytilannetta lyhyempi. Laitoin muuten tuonne aloittelijaketjuun myös kokovartalovertailut, mutta en taida nyt niitä tunkea tänne yhteen syssyyn, etteivät raasut taustapirut (= epätodennäköiset lukijat) järkyty liikaa. Minua muuten nolottaa helkkaristi, kun tajusin vasta nyt, miten paljon olen laihtunut! Ensin en pystynyt edes katsomaan naamaani vuodelta 2007 (kavereiden ja perheen sietokyvylle rispektiä! :respect:), mutta sitten toljotin sitä oikein läheltä ja oikein kunnolla ja vertasin oikein huolella (sisäisesti inhosta väristen). Ja hitto vie, nyt sitä tuntee olonsa tosi seksikkääksi ja kunnon maailmanvalloittajapotentiaaliksi! :mrgreen: Ja nyt nolottaa kahta kauheammin, kun kaveri tunnisti jo täällä foorumilla ja se saattaa lukea tätä ja sitten se nauraa minulle ja sitten se piikittelee tästä, vaikka se on siitä huolimatta mahtava tyyppi. Nih.

Nämä kuvat tulivat vielä nyt aamulla mieleeni, sillä minulla oli kovin laiha olo, joten aamuvessassa tuli koukattua vessanmaton lisäksi vaa'an kautta. Ja kuulkaas, se näytti lukemaa 59,0! Toisin sanotusti -700 g perjantain ja lauantain painoon! Senteissä muutosta lantion -1 cm, joten nyt ollaan enää 0,5 cm plussalla siitä, mitä lantioni oli hyvin pitkään ennen mystistä, parissa viikossa tapahtunutta 2,5 cm:n kasvua. En nyt kuitenkaan laita tuota painoa tuonne painokampanjaan, sillä haluan vielä huomisaamuna nähdä sen uusiksi. Samalla saan hieman tasoitusta siihen, että olen viikon 23 Portugalissa, kun nyt heti alussa ei ole niin mahtavia pudotuksia vaan saan ensi viikollekin jotain muutosta. Taktikointia, taktikointia... 8)

ViestiLähetetty: 2010-05-31 09:13:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilinen tuomio, -700 g, lieveni tänään maanantaioikeudessa -600 grammaksi, mutta eipä moiseen kuole. Ainakin se on sitten totta, että lukema 59,7 hyvästeltiin näin vauhdikkaasti. Oho kyllä. Seuraavan kerran pääseekin vaa'alle perjantaina; siihen saakka mittaillaan vain lukiokurssin asioiden sisäistämistasoa. Plääh.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 11:09:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ensimmäisiä negatiivisia huomioita karppauksesta, nämä tosin kanssa-asujaäitini suusta. Ihmiskokeen objektina on allekirjoittanut.

Näiden kommenttien perusteella
  • haisen
  • olen kovin punainen
  • olen jatkuvasti huonolla tuulella
  • ihoni on huonossa kunnossa.

Justiinsa. :roll: En kyllä oikein usko, että ihan näin on.

• En ole käyttänyt deadoranttia yli viikkoon enkä myöskään pahemmin pessyt omalla suihkuvaahdollani. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että purkeissa on vain haju, ei tavara. Aiemmin, teinihormonihuurujeni aikaan, äiti valitti haisemisesta kutakuinkin päivittäin, nyt olen karpannut reilu pari viikkoa (mistä viikko vakituisesti samantasoisilla, alhaisilla hiilareilla) ja tämä oli ensimmäinen hajuhuomautus. Yhdistämme tähän hyvin hiostavan sään. Kyllä, ehdottomasti vain ja ainoastaan karppaus voi olla syynä varsinkin päätellen siitä, ettei hengitykseni erityisesti haiskahda (mikä on käsittääkseni ketoosin varma merkki ja siis suoraan karppauksesta seuraava).
  • Kyllä, poskeni ovat punoittaneet viime päivinä, mutta en myöskään ole palellut varpaista tai sormista kutakuinkin ensimmäistä kertaa eläessäni. Ääreisverenkiertoni on siis selvästi parantunut. En myöskään joudu nukkumaan talvipeitolla, kun ulkona on päiväsaikaan 25C. Vielä vuosi sitten nukuin talvipeitolla ja kaksinkerroin olevalla parivuodepäiväpeitolla myös pahimpina hellejaksoina. Näytän mieluusti vaikka juopuneelta, kun poskien punoituksen yhdistää voimakkaaseen karsastukseen, kun ei ole koko ajan kylmä.
  • On hyvin rasittavaa olla viisi päivää sellaisessa seurassa, jota on tottunut näkemään ohimennen kahtena päivänä putkeen. Olen asunut kaksi vuotta vain n. 25% viikostani jonkun kanssa ja loput itsekseni. En voi sietää sitä, kun en voi vapaasti lontustaa keittiöön vaikka neljältä aamulla ja tehdä ruokaa, kun siellä on koko ajan koirien ruokia liedellä ja kaikki ne voileipätarvikkeet pitkin pöytiä, joten en sitten tee ruokaa, mistä seuraa se, että äiti olettaa, että odotan hänen passaavan minua, ja huutaa sitten asiasta. Hienoa. Koeviikkolaisena ja lomille haikailevana en myöskään ilahdu, kun koko ajan se helvetin Ring Ring the Nokia Tunen seuraaja soi ja äiti puhuu kovalla äänellä puhelimeen viereisessä huoneessa.
  • Ihoni on ihan akneinen, totta. Minulla on yksi vuosia ollut kestofinnintapainen vasemmassa suupielessä ja yksi uusi näppylä, joka tuntuu hyttysenpistolta, lapaluiden välissä. Se on kamalaa. Onneksi KK:n foorumilla muutama muu luonnostaan hyväihoinen kertoi, että heille tuli finnejä ja ne katosivat parissa viikossa. Ihoni ei myöskään ole yhtä kuulaantuntuinen kuin ennen, sillä ihoni on vähän niin kuin ruskettunut.

Hyviä puolia, joita äiti ei huomioinut (ja sitten vielä edelleen olettaa, että teen hänelle vhh-dieetin, vaikken saa edes tehdä ihmiskokeita itselläni):
  • nälkä on tyystin kadonnut
  • nukun sikeämmin, nukahdan heti, äärimmäisessä hädässä 10min päivikset riittävät (ennen 4h)
  • mahdollisesti edelliseen liittyen opin entistäkin nopeammin, kun aivot ovat ehkä virkeämmät
  • ja kai tästä johtuen saan tehtyä asiat aikaisempaan ripeämmin, kun ajatus kulkee
  • minun ei tarvitse koko ajan ravata kuumassa suihkussa lämmittelemässä
  • verensokerini pysyy niin tasaisena, ettei viime aikoina ole ollut Pikky Myy -nälkäkiukutteluja; selviän myös pitkän koulupäivän ilman aamiaista ja ongelmitta, ennen vatsa oikein mourusi
  • ikuiset mustat silmänaluseni ovat vaalentumaan päin ja kasvot tuntuvat sirommilta
  • laihtuminen

Lopputulos? Jatkan karppausta ja menen ostamaan lisää kermaa. Oli vain pakko ensin avautua.

ViestiLähetetty: 2010-06-01 14:06:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kävin sitten kaupassa jalkahoidon kautta. Jalkahoidossa kuulin heti aluksi, että onpa muuten upeassa kunnossa olevat jalkapohjat, ei yhtään kovettumaa! Käyn kerran vuodessa ja ainakin vielä kuukausi sitten kovettumia todellakin oli (eihän jalkahoitoa olisi muuten edes varattu). Ilmeisesti se rasva sitten tekee noin lyhyessä ajassa noin paljon. Mii :respect: karppaus. Myös jalkahoitaja oli parantanut erikoiset kovettumat kyljistään Heikkilän innostamana rasvalla (tosin omegapillereillä), kun voiteet eivät millään tehonneet, joten ainakaan en joutunut istumaan tuntia vaivaantuneissa tunnelmissa kuuntelemassa luentoa oikeasta ravinnosta.

Ruokakaupassa etsin rasvaisinta pekonia, kermaa ja tutkailin hyvän tovin vielä jauhelihoja. Olen aina syönyt vain ja ainoastaan naudan paistijauhelihaa, mutta rasvaa 10% -tarra ei houkutellut, joten nyt kokeilen sika-nauta -jauhelihaa, 17%. Siitä tulee hyvin päivällinen tälle ja huomiselle. Lisäksi aion syödä pekonia, vaikka ensi viikolla saankin sitä ihan kyllästymiseen saakka. Lähden nimittäin Portugaliin sunnuntaina ja meillä on seisova aamiaistarjoilu, joukossa mm. sämpylöitä, pekonia, munia, makkaroita, voileipiä, margariiniä jne. Taidan vedellä sitten viikon päivät aamuisin vain munaa ja pekonia poskeen, joten nyt on hyvä aika hieman totutella. Nyt menen tutkimaan noita reseptejä ja pohdiskelemaan, mitä kaapin sisällöstä tarkalleen ottaen lounaaksi pykäisin. :study: :koki:

ViestiLähetetty: 2010-06-03 15:49:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ratkaisuna oli mielenkiintoinen yhdistelmähärpäke:
- voissa kuullotettua kurkkua yms.
- 400g sika-nautaa
- paketti pekonia
- 4 munaa
- mausteita

On muuten herkullista! Kolmeksi päiväksi jaoin sen ja hyvin on nälkä pysynyt pois.

Tänään alkoi loma, sillä viimeinen koe oli tänään. Sen kunniaksi kävin kampaajalla, jonne jäi muutama sentti suunniteltua enemmän hiuksia. Nyt on leukaperiin saakka. Tarkemmin ottaen tykkään tästä, kasvot näyttävät kivan siroilta. :) Muutenkin aika siro olo. Huomenna vaakapäivä, onkohan siellä uusi luku odottamassa? Ihmettelen, jos on.

ViestiLähetetty: 2010-06-04 11:16:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hiramunda kirjoitti:
Sen kunniaksi kävin kampaajalla, jonne jäi muutama sentti suunniteltua enemmän hiuksia. Nyt on leukaperiin saakka. Tarkemmin ottaen tykkään tästä, kasvot näyttävät kivan siroilta. :) Muutenkin aika siro olo. Huomenna vaakapäivä, onkohan siellä uusi luku odottamassa? Ihmettelen, jos on.
Ihmettelen. 58,9 kilahti vaakaan eli -100g sunnuntaihin ja uusi lukema!

Huomenna on kaverin YO-juhlat ja pistelen tässä pelkkänään äijää suuhun, koska se tuntuu juuri sopivan makealta. Huomenna saa sitten jännittää, miten selviän niistä tarjoiltavista herkuista... En haluaisi mitään pelkkää salaattiakaan syödä, jotta en profiloidu salaattilaihduttajaksi - kaveri kun näki minut viimeksi kaksi vuotta ja sellaiset viisi vaatekokoa sitten. Saa nähdä, miten käy, kun varmaan siinä yhdessä kakkupalassa on saman verran hiilareita kuin olen tottunut koko päivän aikana saamaan. Toivottavasti vatsa ei tule kipeäksi eikä tule muutenkaan huono olo tms.

ViestiLähetetty: 2010-06-05 11:32:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Iik, vain reilu kaksi tuntia niihin YO-juhliin! Piti ihan kaveritsemppiä hakea tähän suureen tulikokeeseen. :whistle: Eilen jo valmistelin kroppaa näihin juhliin syömällä rivin Fazerin sinistä (sain sen kesätyösopimuksen allekirjoittaessani, kun firmalla on lounasravintolasopimus Fazerin ravintolan kanssa) ja pienen kourallisen äidin nallekarkkeja (hh 80g/100g). Lopputulos? Hyvin pian nallekarkkien jälkeen vatsakipu, jota hoidin puhtaalla äijällä, ja tänään +400g vaa'alla. Oli se 58,9 silti kaunis lukema. Toivottavasti tapaan sen pian uudelleen ja myös sen pikkusisarukset.

Kamala stressi muuten vielä noista juhlavaatteistakin, kun tavallisesti pukeudun mustaan, mustaan, mustaan, harmaaseen, mustaan, vedenvihreään, mustaan ja joskus ruskeaan. Ei kovin sopivaa kesäjuhliin. :mrgreen: Näillä näkymin lähtee Ranskasta ostamani hame (joka oli jo ostaessani koon tai kaksi liian iso ja nyt pienennettäessä vielä suurempi) ja Serpenttiini-paitani, joka on juuri sitä täydellisesti istuvaa mallia. Molemmat vaaleanharmaita ja vain hameessa on mustia yksityiskohtia! Painonpudotuksen paras ei-terveydellinen puoli? Mahdollisuus käyttää ihan mahtavia vaatteita! Olen niin turhamainen, että suorastaan toivon kuulevani kommenttia laihtumisestani, sillä tarkemmin asioita tsekkailtuani totesin, että näimmekin viimeksi 2007 ts. samaan aikaan kuin tuossa ylempänä olevassa ennen-jälkeen -kuvaparissa, jonka kuva on otettu pari viikkoa viimeisimmän näkemisemme jälkeen.

Nyt kuitenkin vetämään uudet Revlon Redit :smt049 kaikkiin kynsiin ja syömään tukeva brunssi. Ruokaa! Ei tosin ole nälkä eilisestä wnb-hiilarimätöstä huolimatta, mutta täytyy kuitenkin syödä. Ensin taidan kuitenkin ottaa lauantaimitat, vaikka törkeänä laitankin painoksi eilisen. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-06-14 19:40:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Portugalissa käyty ja vaa'alla +3,6 kg, kapein kohta +5 cm. :shock: Saa luvan olla melkoiset (lento)turvotukset! Reissussa tuli vedettyä kolme kokista, kolme kuppia kaakaota (joista yksi tehty maitoon), epäkarpisti aika paljon jäätelöä aina runsaalla kermavaahdolla, yksi valkosipulileipä ja ties montako salaattiversiota oliiviöljyllä ja välillä majoneesilla kuorrutettuna. Tarkoista laskuista huolimatta en kokenut luopuvani yhtään mistään, olen vain tilastoivaa sorttia. Paluulennolla jouduin syömään suklaapatukan, kun oli niin heikko olo, kun lennettiin 12 kilometrissä ja olin syönyt 14 tuntia aiemmin kiinalaista (ilman riisiä). Iltaruoissa vaihdoin aina esim. pihvin kanssa ranskalaiset ja muut siihen, että salaattia oli enemmän. Nyt aletaan hiljalleen palailla kotikarppailuun, eiköhän nämä turvotuksetkin tässä joskus katoa...

ViestiLähetetty: 2010-06-16 19:30:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen paino oli 61,1 kg ja tänään 61,0 kg. Äsken näytti iltapainoksi lukemaa 61,5 kg. Ei hyvältä näytä, kun yleensä päivän aikana painoni nousee 500-700 g, yleensä sen 600 g. "Tosikarppaukseen" siirtyessänihän painoni oli 61,8 kg ja vielä puolitoista viikkoa sitten 58,9 kg. Olisi mukavaa päästä nopeasti takaisin niihin lukemiin, jotta matka voisi jatkua.

Kotikarppityyliin palaaminen edistyy hyvin. Eiliselle Kiloklubi sanoo 1670 kcal (vaje -221 kcal), joka koostuu sellaisista makroista kuin hiilarit 7% (28g), rasva 71% (132 g) ja proteiini 23% (1,6 g/kg). Proteiini on nyt vähän ns. koholla, kun talossa asuu kylmäsavulohta, jolloin päivän lihamäärä kasvaa; perusaamuina syön aamulla salaatin, jos syön jotain.

Työpaikkakarppaaminen on sen sijaan vielä ihan kesken ja retuperällä. Olen siis kesätöissä ja ihan uusi, joten talon porukkaan olisi kiva tutustua. Pulju on kuitenkin iso, joten kaikki eivät istu samassa huoneessa vaan itse asiassa jo kuuden hengen osastomme on jaettu kolmeen huoneeseen. Lisäksi toimistotyöni on sen verran paperisotaa, että vaihtoehdoiksi jäävät vain tauot: ruokatunti ja yleensä kahden aikaan pidettävä vartin kahvitteluhetki. Ainakaan tällä viikolla ei ole ketään oman porukan väkeä näkynyt eväslootan kanssa, joten uhrauduin maanantaina menemällä työpaikkaruokalaan (alkusalaatti oli päivälliseni). Tänään alakertaan ilmaantui johtokunnan kokouksen jämät ja minut kutsuttiin mukaan osingoille, joten söin salaattia ja kurkkua ilman kastiketta, leivänpäällisiä (maun perusteella kevytkinkkua ja -meetvurstia) ja vielä pikkuruisen omenan (hh 9 g?). Portaikossa vielä kerrottiin, että kannattaa käydä pitkin päivää vilkuilemassa alakertaa, sillä leivonnaisia, kakkuja, keksejä ja pullaa yms. on aika usein tarjolla: tänään kävin alakerrassa kahdesti, ja niillä erillisillä kerroilla toisella oli Fasu-paloja ja toisella pullapitko. Lisäksi lähdin viereiseen kebabpaikkaan salaatille jo tunnin kuluttua ja jätin oman karppisalaattini ainesosat osaston jääkaappiin. Ei hajuakaan sen kinkkusalaatin makroista, mutta rasvaa ei kyllä tuntunut olevan paljoakaan, vaikka toisaalta nälkä piti sen 5h. Seuraavalla kerralla otan jääkaapista öljyni mukaan ennen lähtöä. Salaatin mukana tuli myös ihan herkulliselta näyttävä leipä, mutta jätin sen syömättä. Vaikeuksien kautta voittoon?

ViestiLähetetty: 2010-06-21 22:56:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään paino oli jälleen 61,0 kg, mutta toisaalta eilen se oli 60,1 kg. Turposinkohan eilen kaverin seuraksi syödystä Magnum Classicista (hh 26 g)? Vatsa ainakin meni ihan löysälle parin tunnin kuluttua, epämiellyttävä kokemus. :sick: Tässä on nyt kovaa yritystä päästä takaisin sinne kuudenkympin pienemmälle puolelle, mutta huonolta näyttää!

Karppaus on muuten loistovalinta työelämässä! Ei tarvitse koko ajan keskeyttää töitä, kun napsituttaa, vaan lounastunti riittää. Passar för mig. Tänään jouduin muuten lähtemään yli tunnin etuajassa, kun minulle ei enää keksitty mitään sopivaa tehtävää. :mrgreen: Palkan saan silti 7,5 tunnin mukaan. Töiden ansiosta tulee myös viitisen kilometriä päivässä pyöräilyä, kun poljen n. 1,5-2 km asemalle ja tulen sitten pidempää reittiä takaisin. Mukavaa, että liikuntaakin tulee hieman, sillä reilu tunti koiranulkoilutusta päivittäin ei ole kovin aktiivista.

ViestiLähetetty: 2010-07-06 22:15:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viime aikoina karppaaminen on saanut elää mukanani muttei ole saanut mitään erityistä huomiota. Vaa'ankin olen onnistunut unohtamaan tehokkaasti, vaikka se väijyy heti vessanpöntön vieressä. Tänä aamuna sitten uskaltauduin sille: 62,7 kg. Hatutti. Iltapäivällä alkoivat menkat, kun edellisten loppumisesta oli viikkoa vaille 3 kk (enkä edes käytä mitään pillereitä siirtääkseni niitä :shock:). Pitäisi kai olla iloinen, mutta silti ottaa päähän, kun mokomat sittenkin tulivat. Elämä oli niin helppoa ilman punaisia päiviä allakassa! Nyt täytyy hieman odotella, jotta saan todellisen painon ylös kirjoihin ja sitten mieluusti alhaisiin lukemiin. Alan jo nyt virkistellä ruokapäiväkirjan pitotaitoa.

ViestiLähetetty: 2010-07-10 21:23:44 
Poissa
sintti
sintti

Pitääkin seurata, muidenkin nuorten karppaajien ihmeellistä matkaa :D Olen sua 2cm pidempi, ja suurinpiirtein samanpainoinen, painotavoite on sama.

ViestiLähetetty: 2010-07-11 15:34:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa vain lueskelemaan, Lilium90. :)

Menkoista on nyt selvitty, vuorokausi päättymisestä 63,3 kg. Meinasi mennä jo 64 kiloa rikki, joten taitaa melkoiset turvotukset olla menossa! Osin tämä hellekin, jota on tänään 33 asteen verran, kyllä varmasti turvottelee, vaikka vedän vettä yrttisuolalla (talon ainoa suola). Kapein kohta on turvoksissa vähintään kolmen sentin verran, enkä sitä enempiä viitsinyt itseäni mittauslauantaina kiusata.

Ruokailuissa olen nyt saanut hiljalleen palattua ruokapäiväkirjan pitämiseen ja makrojen laskemiseen. Tällä hetkellä hh 30 g, rasva 83 g ja proteiini 40 g. Päivälliseksi tiedossa fileepihvi Oivariinissä (kunpa se purkki pian loppuisi, kun äiti ei suostu avaamaan voipakettiani ennen sitä ja hän vastaa kokkaamisesta) ja pähkinöitä sekä kasviksia, joten päiväsaldoksi tullee hh 41 g, rasva 140 g ja proteiini 92 g. Tänään on ollut juustopäivä, slurps. =P~ Huomenna juustottelu jatkuu: töihin lähtee mukaan kimpale Auraa.

ViestiLähetetty: 2010-11-26 03:04:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heh, heinäkuussa olin kauhuissani ajatuksestakin 64 kilon rikkoutumisesta, ja elokuussa meinasi parhaimmillaan ylittyä jo 65,5-lukemakin. :) :oops:

Syksy on mennyt kiireisesti ja turvotuskesäkilojen kera - nesteenpoistopillerillä saa asiaa autettua hetkiseksi. Koulu, ylioppilaskirjoituksiin lukemisen välttely (historian L kirjat kahdesti lukemalla ja abikirjan edellisyöllisellä selaamisella, ei paha!) ja palkkatyöt ovat pitäneet säännöllisen liikunnan ja syömisajat pois elämästäni. Hiilarimössöihin, kuten valmisruokiin, vähärasvaisiin tuotteisiin, leipään tai riisiin, en ole sortunut työpaikan hedelmätarjoomuksia ja automaatin maitokaakaota lukuun ottamatta. Ei ole ollut aamuisin aikaa syödä ja töihin taas on pitänyt kiitää suoraan koululta. Seliseli. [-X
Vaa'an sain käsiini ensimmäistä kertaa kuukausiin: 64,7 kiloa. :smt076 No, eipä siinä nyt oikein muuta voinut tehdä kuin avata Kiloklubin ja ottaa ruokapäiväkirja käteen. Tänään vaaka narahti lukemaan 64,3. Ehkä tämä tästä vielä... Vaatteet kyllä menevät vaivatta päälle! Ensimmäisenä tavoitteena 62 kiloa, sitten 59,9 ja lopuksi 58,9, johon kesäkuun alussa pääsin, ja siitä sitten toivottavasti hieman alemmas. Keinoina säännöllinen ruokapäiväkirja ja alkuun ainakin kerran viikossa uiminen. Uinnin aloittamisessa menee tosin hetki, kun ensi viikolla on karsastusleikkaus ja olen viikon sairaslomalla, joten uintikaan tuskin ihan hetkeen onnistuu.

ViestiLähetetty: 2010-12-01 02:50:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

JAAHA. Menkat nostivat sitten kahdessa päivässä painoa oikein roimasti: 25. marraskuuta 64,3 → 27. marraskuuta 65,9. Kiva, kiitos! Tänä aamuna oli 64,6 kg, joten ehkä se tästä hiljalleen... Joudun kylläkin muutamaksi päiväksi äitini kokkaamisten varaan, sillä minulla on huomenna (tänään) karsastusleikkaus ja ainakin pari päivää pitäisi koko ajan jonkun ajokortillisen aikuisen olla vieressä valvomassa. Ehdoton rasittumiskielto on 1 vko ja ainakin kaihileikkauksessa olleelle ukilleni määrättiin liikuntakielto 2 vko:ksi. Ja minun piti alkaa käydä yhden kaverin kanssa vesijuoksemassa ja toisen seurana uimassa... Alkoipa taas lupaavasti! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-12-01 22:04:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Side peittää nyt silmää. Kipuja ei ole ollut, vaikken lääkkeitä ole ottanut, joten aika helpolta ja kivuttomalta hommalta vaikuttaa!

Sain pitkästä aikaa kankaisen mittanauhan käsiini, joten otin alustavat mitat näin iltasella. Tässä lainaus senttikirjastani:
Hiramunda kirjoitti:
19.-28.6.2010

paino: 60,1 kg (-0,3 kg // -1,6 kg)
BMI: 22,3 (-0,3 // -0,7)
rinnanympärys: 92,0 cm (ei muutosta)
kapein kohta: 67,0 cm (-1,0 cm // -0,0 cm)
lantio: 95,5 cm (-0,0 cm // -2,0 cm)
reisi, vasen: 53,5 cm (-0,0 cm // -1,0 cm)
reisi, oikea: 56,0 cm: (-0,5 cm // -0,5 cm)
Nyt illalla oli seuraavasti:
paino 65,0 kg (aamupaino)
BMI 24,2
rinnanympärys: 96 cm
kapein kohta: 71 cm
lantio: 100 cm
... Ikskyysmii? :shock:

// Luojan kiitos, naama on turvonnut ainakin kilon verran, joten eivät nuo mitat voi pitää paikkaansa enää sen jälkeen, kun nukutusaineet ovat poistuneet kropasta!

ViestiLähetetty: 2011-01-02 21:39:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joulukuussa on ehtinyt tapahtua aikasta paljon terveyden kannalta, sillä minulle tuli niin pahat kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, ettei mitään rajaa! Tai oikeastaan lokakuusta saakka olleet oireet pahenivat räjähdysmäisesti...

Laboratorioarvot I, veri otettu 27.12.2010:

Perusverenkuvaa:

hemoglobiini, B-Hb 143 (viite 117 - 155)
valkosolut, B-Leuk 5.1 (3,4 - 8,2)
punasolut, B-Eryt 5,1 (3,9 - 5,2)
verensokeri, fS-Gluk 5,1 (4,2 - 6)
kokonaiskolesteroli 4,7 ( - 5), jossa HDL 2,19 (1 -) ja LDL 2,3 ( - 3), triglyt 0,54 ( - 2)

Kilpirauhanen:
T4-V 12 (10 - 21)
TSH 1,0 (0,3 - 4,5)

Lääkäreiden, sekä yleislääkärin että kilppariin ja hormoneihin aikoinaan erikoistuneen gynen, mielestä kilpirauhanen on siis täysin poissuljettu, koska arvot ovat viitteissä eikä TSH ole pilvissä ja T4-V pohjamudissa... Entäpä vajaatoiminnan aivolisäkeperäinen versio, jossa molemmat arvot ovat alhaalla..? Paino jumittaa sinnikkäästi pienimmillään 64,7 kilossa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00