No niin, rakennetaanpa nyt sitten tännekin oma pesäkolo! Aloittelin parin lauseen päiväkirjaa jo senttien puolella, mutta enhän minä niin hiljaista tyttöä osaa olla. Kirjoitan ryöppyilevästi, joten on ollut vähän pallo hukassa, minnekäs tänne voisi ehkä kenties mahdollisesti luoda päiväkirjan, johon voisi raapustaa sekä liikunnoista, senteistä, painoista että yleisajatuksista. Vilkuilin jo tuota hieman ylempää aluetta, mutta eiköhän tämä ole se oikea. Jotenkin hankala ajatuskin, että pitäisi ravata ympäri foorumia jaarittelemassa eri asioista.

Tietenkin kätevää, että esim. sentit löytyvät koottuina yhdestä ketjusta, mutta mutta. Haluan pälpättää aiheesta ja varsinkin sen vierestä ihan vapaasti!
Kuitenkin painohistoriastani sen verran, että olen n. 164-senttinen naisolento ja painoin huhtikuun puolivälissä 2009 n. 73,5 kg, joten lähtö-BMI:nä voi pitää lukemaa 27,3. Parhaimmillani olen tainnut olla 75kg, muistelisin.

Törmäsin kuitenkin Kiloklubiin, liityin, laitoin elämäntavat aivan uusiksi ja kas vain, kesäkuun puolivälissä painoin 64,9 kg. Sitten olinkin kolme viikkoa Ranskassa kielikurssilla, palasin Suomeen ja olin lihonut jopa 200g. Hui kauhistus kyllä.

Siitä kuitenkin jatkettiin hiljalleen alemmas ja saatiin paino vakiinnutettua sinne välille 62-63 kg. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, joten karppilinjalle lähdettiin varsinaisesti tuossa maaliskuun tienoilla. Varsinaisesti laihduttaessani olin jo karsinut riisin pois ja vähentänyt leipää (pastaa tai perunaa en ole oikein koskaan oppinut syömään), millä oli jo päästy tilanteeseen hh 150 g/pv. Karppaukseen siirtyessäni ajattelin ensin, että semmoinen satanen voisi olla hyvä raja. Sitten se oli äkkiä 80 g. Sitten 60 g. Oikeastaan 50 grammaa olisi tosi hyvä! No, nyt tulee 15-45 g ja tämä saa nyt luvan olla se haitari, ettei ihan Atkinsille jouduta. Hiilarilukemia seuraan edelleen Kiloklubin ruokapäiväkirjalla, joka on minulle se tuttu ja turvallinen vaihtoehto. Ruokakulmaa en ole ymmärtänyt lainkaan, kun sitä olen vilkuillut (mikä ihmeen hakukenttä se sellainen on, ettei missään ole mitään Hae!-nappia eikä mokoma reagoi Enteriinkään?), joten pidän nyt pesää kahdessa paikassa - vieläpä samalla päiväkirjanimillä ja nimimerkillä! Ticker on sentään eri.

En muuten varmaan koskaan totu näihin pallopäähymiöihin... Aika veikeitä siitä huolimatta.
Viime lauantaina ennen tätä viimeisintä hh-vaihetta paino oli 61,8 kg, mikä oli +900 g sitä edeltävän lauantain tilanteeseen. Kun vedin la-to tiukalla hh-linjalla ja siihen päälle 1800 kalorin verran tavaraa (120-160 g rasvaa), niin oho, 59,7 kg!! Jos paino ei nyt pompsahda, vietän 18-vuotissynttäreitäni ennen kesäkuun puoliväliä ensimmäistä kertaa eläessäni viitosella alkavassa painossa. Tai siis en ole koskaan aiemmin nähnyt viitosta vaa'alla ensimmäisenä numerona, kun nelosluokallakin olin jotain 65-kiloinen. Neuvolakortti tosin sanoo, että olen painanut myös 23 kiloa, samoin 14. Tavoitteena on kuitenkin nyt 55 kg (BMI 20,3), ja sekin on vain siinä mielessä, että jokin painotavoite pitää olla, jotta jaksaisin koettaa saada reisiä pienemmäksi. Reisieni sielunelämästä kuitenkin enemmän senttikirjassani
Senttinääri korjaa reisille mennyttä tilannettaan.
// Tässä on vielä painokäyräni ajalta 4/2010 - 1/2011.

Laihdutusmekanismeina ovat runsas syöminen ja kerran viikossa sulkapallo, joka tosin saattaa tipahtaa ensi vuonna kalenteristani. Lisäksi meillä on neljä koiraa, lancashire heelereitä, jotka jakautuvat 50-60 minun ja äitini välillä. Uusin tulokas saapui juuri tuossa maanantaina, ja pikkuherrasta olisi tarkoitus tulla toinen personal trainerini.

Kovin kummoisia lenkkejä 3kk-vanhan pennun kanssa ei voi tehdä, vaikka herra kuvittelee selvästi olevansa jokin ihmeen Forrest Gump, mutta onneksi on tuo elokuussa 3v täyttävä neitikin, joka on sen verran pullukassa kunnossa (liikaa myyrästystä), että siitä nyt ainakin saa lenkkiseuraa. Onkohan koirille olemassa karppausdieettiä, kun täällä foorumilla on ollut puhetta ainakin vauvojen karppaamisesta..? Marsan omatoimikarppaus myyrillä kun ei oikein toimi.