karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 17:11:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Windy tavoite >-30 kg
ViestiLähetetty: 2009-01-23 11:40:22 
Poissa
sintti
sintti

Nyt se sitten alkoi se alakarppaaminen. Lähtöpaino oli 9.1 101 kg ja tavoite joskus tulevaisuudessa 68 kg. Pituutta ei ole kuin 165, että kehonkuva testi loi aikamoisen mallin minusta, mutta onpahan mitä pudottaa. :oops:

Tämän viikon tiistaina eli kolme päivää sitten paino oli 99.4 kg, olin siis kitukuurilla (perinteinen dieetti) saanut pois 1,6 kg kahdessa viikossa ja koko ajan väsytti ja oli nälkä ja vilutti ym. :smt101

Ja nyt kolmen päivän karppauksen jälkeen paino oli 97.1 kg, siis yli kaksi kiloa kolmessa päivässä. Jos joku vielä väittää ettei karppaamalla paino putoa niin johan on.
=D>

Tänään tuli sitten hyötyliikuntaa heti kunnolla, kun tein lumityöt heti aamusta. Kalorilaskurin mukaan siinä paloi yli 500 kaloria. \:D/

Viestin otsikko: Re: Windy tavoite >-30 kg
ViestiLähetetty: 2009-01-23 12:07:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä! Meillä on aikalailla samat lähtölukemat niin painon kuin pituudenkin suhteen. :) Itse ainakin inspiroidun kun luen miten muut laihtuvat.. :) Joten tsempataan toisiamme!

Kiva, että harrastat hyötyliikuntaa. :) Pitäisi itsekin mennä luistelemaan tai kuntosalille viimeistään maanantaina.

ViestiLähetetty: 2009-01-29 10:07:04 
Poissa
sintti
sintti

Puntari näytti tänään 95.7 kiloa, eli viikossa on painoa pudonnut yli kilo :D . Tämä on kyllä helppo ja vaivaton tapa saada painoa alemmas, verrattuna muihin joita olen yrittänyt.

Joulukuun alussa nutrasin kaksi viikkoa, ja painoa ei tippunut kuin kaksi kiloa koko aikana :evil: . Silloin todella ajattelin, että on mahdotonta laihduttaa ilman että alkaa harrastaa hirveästi liikuntaa. Kävin myös nutrauksen aikana kävelyllä ainakin kolmesti viikossa, ja kerran viikossa poljin crosstrainerilla puolituntia.

Nyt paino on tippunut jo karppaamalla 3,5 kg vähän yli viikossa, enkä liiku sen enempää kuin aikaisemminkaan. :D Tosin liikuntaa on kyllä tarkoitus lisätä, kunhan ensin pääsen uuden ruokailutavan kanssa sinuiksi. Ja uskon, että kun paino putoaa, myös motivaatio ja liikunnan helpottuminen auttavat siinä. :smt048

ViestiLähetetty: 2009-02-05 10:28:23 
Poissa
sintti
sintti

Paino oli tänä aamuna 94,7, eli ensimmäinen tavoite on saavutettu =D> . Seuraava tavoite on sitten kahdeksalla alkavat luvut, mutta sinne taitaa olla hieman pidempi matka ainakin ajallisesti, kuin tuolle ensimmäiselle etapille. :?

Vyötäröltä on kadonnut 7 cm. ja mahakin on pienentynyt lähes kymmenellä sentillä. Pepun kohdalta ei ole lähtenyt kuin sentti, mutta tuo vatsanseutu minulla onkin pahin paikka, ja turvotukset olivat hirvittäviä (ennen karppausta), joten siksi niin paljon lähtenyt senttejä sieltä. :)

Palkitsin itseni ruhtinaallisesti siitä, että olen saanut itseni liikkeelle ja ulos :smt038 . Olen käynyt hiihtämässä tällä viikolla kaksi kertaa (lainasuksilla) :smt083 . Eillen sitten ostin itselleni omat sukset, jotta ne ovat aina valmiina odottamassa, eikä voi vedota siihen, ettei ole suksia.

No nyt olisi sitten tarkoitus alkaa hiihtämään säännöllisesti ainakin neljä kertaa viikossa, mieluummin vielä enemmän. Toivottavasti hiihtokelit jatkuvat pitkään tänä vuonna, kun se tuntuu nyt olevan niin mieluinen laji. :wink:

Huomasin, että minulla raejuusto ja muutkin juustot aiheuttavat jumitusta, heti kun jätin ne vähemmälle, lähti paino taas putoamaan nopeampaa, kun se välillä pysytteli jo kolme päivää samana. Tiedän, ettei joka päivä tarvitsisi käydä puntarissa, mutta se auttaa säätämään ruokavaliota sellaiseksi, että paino putoaa. :roll:

Tsemppiä kaikille täällä kävijöille, ja lähtekää ihmeessä hiihtelemään luontoon, se on todella piristävää, ja lenkin jälkeen on mukava ja rentoutunut olo. :smt045

ViestiLähetetty: 2009-02-06 09:47:23 
Poissa
sintti
sintti

Kävin taas illalla hiihtelemässä noin tunnin kevyehkön lenkin, välillä tosin otin sellaisen spurtin, että oikein hengästyi, ja sen jälkeen taas rauhallista hiihtoa niin että hengitys tasaantui. Hiihdon jälkeen vähän venyttelyä, ja sitten saunaan. :smt044 Olo oli sen jälkeen taivaallinen.

Uskomatonta, että osaan nauttia kuntoilusta, olisiko se kiinni siitä, että se on täysin itsestä kiinni, eikä siitä, että on pakko mennä salille tai jumppaan kun on maksanutkin...

Tänään taas hiihtämään ja läskeille kyytiä :D

ViestiLähetetty: 2009-02-07 20:12:36 
Poissa
sintti
sintti

Tänään tuli hiihdettyä sillee rauhassa, kun oltiin lasten kanssa hiihtoretkellä, mutta sitten illalla polkasin vielä crosstrainerilla puolentunnin hiet. Kait siinä yhteensä 500 kcal kului. =D>

No tuli otettua lasi punaviiniä ruuan kanssa ja pari palaa tummaa suklaata, että jos ne sitten kompensois. :(

ViestiLähetetty: 2009-02-08 09:15:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Loistavaa Windy, kun olet päässyt liikkumisen makuun! :) ja hienosti sulla on myös paino pudonnut. Paremmin kuin mulla.. ;) Vaikka oon ihan tyytyväinen omiinkin lukemiin.

Ihan harmittaa kun en itse ole ehtinyt muuttokiireissä liikkumaan nyt juurikaan. Silloin tällöin olen käynyt luistelemassa tai kuntosalilla tunnin verran.

ViestiLähetetty: 2009-02-12 10:04:32 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Tunari, olen todellakin päättänyt liikkua joka viikko vähintään neljänä päivänä, jollen pääse hiihtämään, niin sitten crossataan, kun on tuo härvelikin tuossa sohvan vieressä muistuttamassa olemassa olostaan. [-X . On muuten tehokas keino laittaa kuntoiluvälineet näkösälle ja vielä telkkari huoneeseen. Toisaalta on ihan kiva polkea samalla kun katselee jotain sarjaa. (On takkahuoneessa ei olkkarissa)

Tämän viikon painon pudotus jäi alle puolen kilon (94,3). Olen alkanut syömään partaäijää ja puolukoita ja pari tippaa makeutusainetta. Ajattelin että vatsa toimisi paremmin niillä puolukoilla, mutta mitä kummaa, ei toimikkaan. Mutta kokemuksesta olisi jo pitänytkin tietää, että maitotuotteet aiheuttaa minulla sen, ettei paino putoa niin nopeasti. ((Laihdutin 4 vuotta sitten SBD:llä 15 kg))

Olin kyllä kuvitellut, että pudotusta olisi enemmän, kun olen liikkunutkin aika reippaasti tällä viikolla. Tämä on aika tylsää, kun nyt ei tiedä pitäisikö syödä vähemmän vai enemmän. :-k No ainakin ajattelin, että kun parttis purkki on tyhjä, en heti osta uutta(sitä tulee syötyä kerrallaan heti koko kulhollinen, kun on niin hyvää), vaan koitan vaikka rahkaa (menee vähän vähemmän) ja puolukoita. Ne sopivatkin aika hyvin yhteen. =P~

ViestiLähetetty: 2009-02-12 17:21:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kävinpä kurkkimassa miten täällä sujuu ja hyvin näyttää suksi luistavan :D
Tuo on kyllä mukavaa kun löytää sen liikkumisen ilon, mäkin löysin sen heti karppauksen alkumetreillä :) Olen kovasti itsekin harkinnut tuota josko kotiin hommaisin jonkun kuntolaitteen, mä kun olen maailman huonoin lähtemään mihinkään ihan erikseen harrastamaan sitä liikuntaa :oops:

Iloista jatkoa tulevillekin hiihto- ja karppitaipaleille, tulen kurkkimaan taas kuulumisia jossain vaiheessa :)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Tikkerin tieto ei ole tällä hetkellä ajantasainen, päivitys vasta lomailun jälkeen ja valitettavasti näyttäis painon suunta olevan ylöspäin.

ViestiLähetetty: 2009-02-18 14:13:49 
Poissa
sintti
sintti

Näyttää pahalta, että tällä viikolla tulee +++++ kiloja. Viikonloppuna olin menossa, ja sitten vielä sain flunssan, eli en ole liikkunut sitten pe illan tanssimisen jälkeen oikeastaan ollenkaan.

Todella harmi kun ei pääse hiihtämään, kun ilmatkin on ollut niin upeita. No huomenna olisi läskiäisriehan viikkopunnauksen aika, mutta ehkä venytän sitä vielä viikonlopulle, jos pääsisin edes +- 0 lukemiin, ei haluaisi pilata hyvää taulukkoa + lukemilla.

Kiva kun kävit "lukutoukka". Minulla se salille lähteminen on aika urakkakin, sillä en asu aivan kävely, enkä edes pyöräily matkan päässäkään lähimmältä salilta, että siksikin on pakko harrastaa sellaisia liikuntamuotoja, jotka sopivat tänne maalle.

ViestiLähetetty: 2009-02-20 19:12:58 
Poissa
sintti
sintti

No niin pakko laittaa lukemat ylös, sillä ei mulla koskaan viikonloppuna paino tee muuta kuin nousee. Siis eillen aamulla oli 95.3 eli kilo lisää viime viikkoon. Toivottavasti tää on nyt se aika kuusta. Ens viikolla on taas yritettävä entistä lujempaa.

Mies taas avas punkkupullon, ja se kun on niin hyvää, tulee tietty juotua taas pari lasia, eikä se todellakaan auta painon putoamiseen.

ViestiLähetetty: 2009-03-02 12:06:37 
Poissa
sintti
sintti

Hiihtoloma on nyt pidetty ja tulihan sitä muutamankerran jopa hiihdettyä, mutta sen lisäksi ei ruoka ollut aivan karppia, sillä tuli vietettyä laskiais tiistaita hernekeitolla ja laskiaispullalla ja sitten loppuviikosta vielä maistui täytekakku (synttäreitä vieteltiin). :smt113

No paino ei kuitenkaan noussut edelliseltä viikolta. Varmaankin hiihtäminen auttoi.

ViestiLähetetty: 2009-03-17 10:55:05 
Poissa
sintti
sintti

On ollu niin kiireistä, ettei ole edes kerinnyt kirjoittamaan tänne, mutta nyt taas kirjattava jotain ylös, jottei unohdu. :) Olen jäänyt jumiin tuohon 95 kiloon, tuntuu etten pääse sen alle millään. Nyt paino oli viimein alle sen, siis viime viikon lopulla. Olen taas jättänyt pois myös rahkan ja puolukat, koska tuntuu että jos niitä syön ei paino putoa. Tuleehan niistä kyllä hiilareita annoksesta aikalailla, vaikka käytän makeutusnestettä ainoastaan pari tippaa annokseen.

Yritän taas nipistää hiilarit vähiin, joten ruoka on sitten munia, rehuja(salaatit ja vihannekset), lihaa, kalaa ym. ei maitotuotteita(paitsi juustoa), eikä marjoja minulle vähään aikaan, katsotaan taas kuinka sujuu sitten parin viikon kuluttua.

ViestiLähetetty: 2009-03-26 09:04:06 
Poissa
sintti
sintti

Jee, nyt on paino taas lähtenyt laskemaan. Aika uskomatonta, että marjat voivat aiheuttaa tuollaisen jumituksen, vaikka niistä tulee kuitua paljon. Tarkoitan marjoilla puolukoita. Tuskin maitorahka ainakaan yksistään aiheutti painon jumittumista, ja rahkaa olen vieläkin syönyt makeutusaineella höystettynä. :oops:

Ai niin se paino oli tänä aamuna 93.2, eli aika hyvä muutos viikossa. =D>

Olen syönyt viikon aikana päivittäin suunnilleen samoin. Eli aamulla munakas, päivällä kahvin kanssa vähän leipäjuustoa tai rahkaa, iltapäivällä snelmannin tomaattivuohenjuustokeitto ja kurkkua, iltasella salaattia, fetaa ja tonnikalaa. Kalorit ovat olleet viikonajan noin 1000-1200 kalorilaskurin mukaan, jossa aloin pitää ruokapäiväkirjaa.

Tuo ruokapäiväkirjan pitäminen auttaa hyvin hahmottamaan sen mitä voi syödä päivän aikana, jotta miinuskaloreita saa kerrytettyä tarpeeksi, jotta paino putoaa. :!:

Toivottavasti saan nyt pidettyä laskua yllä, sillä tuollainen kuukauden jumitus oli kyllä aika masentava. :cry:

ViestiLähetetty: 2009-03-28 20:52:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Windy! Täällä toinen jolla on paljon pudotettavaa (-26) ja tulin tsemppaan sinua. Hyvinhän sinulla on paino pudonnut! =D> Lueskelin tuota ruokalistaasi ja tuli mieleen että millaista ruokavaliota noudatat? Jotenkin ajattelen että syötköhän riittävästi rasvaa? Eikä kalorimääräkään ole kovin kummoinen sinulla, ettei vaan heittäisi säästöliekille kun liikutkin? :shock: Minulla meni alussa 3 ekaa viikkoa paino alas hienosti, mutta sitten ei juurikaan, ennenkuin sain vinkin lisätä rasvaa :P Nyt olen myös ollut tosi vähillä hiilareilla (n 20 g) mutta syönyt surutta rasvaa (150g, usein enemmänkin), kalorit ovat olleet siellä 1800-2000 kcal ja paino tippuu silti 0,5-1,0 kg viikossa. Minulla on pituutta 171 cm eli ollaan kyllä hiukan eri kokoisia (painoa nyt 90kg). Mutta tämä vaan ihan vinkiksi, jos et ole vielä tuota rasvan määrää itse ajatellut - mutta toisaalta jos hyvin sujuu niin ehkä kannattaa jatkaa samaan malliin :)

Huhtikuu 2015 104 kg
Toukokuu 2015 101 kg

ViestiLähetetty: 2009-04-03 13:17:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Iron74:ää mukaillen, syöt todella vähän, jos kalorit on 1000-1200 kcal! Olen 10 kg painavampi ja minulla tippuu rinnuksille tuon verran, kun syömään alan :mrgreen:
Pidemmän päälle saavuttaisit varmaan parempia tuloksia lisäämällä kalorimäärää 50-100% tuosta, rasvalla tietenkin. Etenkin, kun monena päivänä näyttää liikunta kuluttavan puolet tuosta muutenkin tosi alhaisesta kalorimäärästä.

ViestiLähetetty: 2009-04-03 13:44:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Windy, mukava lukea tuo liikuntainnostus osuus, juurikin tänään kun itse päätin lisätä sen ruokavaliooni :D .
Tsemppiä toivoo Nefis

ViestiLähetetty: 2009-04-03 19:37:53 
Poissa
sintti
sintti

Vai että rasvaa pitäis lisätä. Missä muodossa te sitä rasvaa syötte. Kalorilaskurin mukaan ravinnostani on jo nyt 50-70 % rasvaa päivästä riippuen. Olen tosi tyytyväinen, kun sain painon taas lähtemään laskuun, ja ei minulla ole missään vaiheessa edes nälkä.

Tietenkin jos rasvaa lisäämällä paino laskisi nopeampaa voisi sitäkin kokeilla, mutta nyt jo lisäilen oliivioljyä salaatteihin ja kasviksiin, muualla se ei maistu. Voi olla, että kalorilaskuriin en ole aina syöttänyt näitä lisättyjä oliiviöljyjä, ja niillähän nuo päivän kalorit voivat nousta paljonkin tuosta 1200, joka on keskiarvo kolmen viikon ruokailuista.

No nyt olen kuitenkin ihan tyytyväinen, sillä taas on paino laskenut tälläviikolla, ja aamulla se oli 92,7 kg. :D

ViestiLähetetty: 2012-03-23 11:45:32 
Poissa
sintti
sintti

No niin taas olen täällä.

Tavoite on taas tuo sama -30 kg.

Ei ole tullut karpisti eleltyä, enkä tiedä miten se nyt onnistuisi. Olen aivan auttamattoman jumissa leipään.
Nyt on kylläkin tullut noita karpinpia versioita leivistä ja uskonkin, etten niistä luovu kokonaan, jottei taas leivänhimoon kaadu tämä yrittäminen.

Paino on siis jälleen yli 100 ja kuvat joita itsestä näkee yököttävät. Eli nyt pitäisi löytyä itsekuria jotta saisi itseluottamusta.

ViestiLähetetty: 2013-01-17 17:13:02 
Poissa
sintti
sintti

Heh minulla ei kyllä löydy tuota sinnikkyyttä ensinkään. Viimeksi olen jopa yhden viestin ajan laihduttanut. :lol:

Nyt olen yrittänyt kaksi viikkoa kaloreita laskemalla laihtua. Olen tiukasti pitänyt kalorit tuolla 1300-1500 kaloria päivässä ja tulos on yksi kilo miinusta. (Paino 101,1 nyt.)
Kyllästyin nyt siihen ja päätin karppaamalla yrittää, ja jos ei tälläkään saa tuon enempää kahdessa viikossa, niin sitten varmaan kilppari testiin tai en tiedä mitä keksii. Siis toivotaan nyt sitten jotain tulosta aikaiseksi. [-o<

Tänään olen kalorilaskurin (minulla on vuosi maksettuna) mukaan syönyt 14g hiilareita ja prosentit ovat 64 rasvaa, 30 prot, ja 6 hiilarit.

En ole pitkään aikaan karppaillut, ja hieman on vaikea taas muistaa miten syödä, mutta täytyy soveltaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00