karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 06:23:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-06 21:14:41 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on kaameat määrät ylipainoa, taustalla on syömishäiriöistä käyttäytymistä, itseinhoa, myös fyysisesti huonoa oloa ja kunto on nollassa. Joten nyt tuli se kuuluisa mitta täyteen ja on uusien tuulien aika. Työkaveri löi karppikirjoja pari käteen ja ohjas tänne foorumiin, uskaltauduin rekisteröitymään joten matkani on alkanut. Nöyrästi lyön itkettävät luvut pöytään samantien

paino 124.2 :smt022
pituus 176.5
naisihminen alle neljänkymmenen vuosissa, ongelmakimppu sellainen. Sosiaalisesta elämästä tietoisesti syrjäytymässä, siihenkin vaaditaan uudistusta ettei tiedossa ole yksinäinen vanhuus jos keho kestäisi sinne asti. Tämä viesti olkoon mun muistuttaja matkalla etten unohda miltä nyt tuntuu. Tämä olkoon viimeinen kerta kun tunnen näin, suunta tästä eteenpäin on vain yksi. Nyt laihdun. Tavoitteena parempi olo fyysisesti, henkisesti.

ViestiLähetetty: 2011-06-06 21:51:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa karppilampeen! Täällä hurjimmatkin fantasiat muuttuu todeksi :D

ViestiLähetetty: 2011-06-07 05:54:36 
Poissa
sintti
sintti

2 päivää ja paino 123.1 yksinkertasella matikalla se tekee kai -1,1kg.
Löytyi hyvä ohje http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=46383 jolla sain tikkerin käyttöön. Säädin pitkään kun tuntui tavotepainon asettaminen vaikealta, ahdisti miten kaukana se on oikeasti joten laitoinkin nyt ensin lähitavoitteen joka on siirtymä pois 120 kilosista.

rantapummitar toivon että olet oikeessa, saattaa mun kohdalla vaan olla niin pitkä fantasiamatka edessä että sisua ja eteenpäin tökkimisiä tarvitaan varmasti.

ViestiLähetetty: 2011-06-07 08:39:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Fantasy kirjoitti:

rantapummitar toivon että olet oikeessa, saattaa mun kohdalla vaan olla niin pitkä fantasiamatka edessä että sisua ja eteenpäin tökkimisiä tarvitaan varmasti.

Mut ajattele kato silleen, että vuosi tästä eteenpäin tapahtuu jokatapauksessa, teit sitten asialle jotain tai et. Mutta nyt jos alottaa niin vuoden päästä oot jo ihan eri ihminen! Ja tapahtuuhan sitä muutosta siinä matkanvarrellakin, ei vain painossa, mutta muussakin. Itsetunto nousee kun kokee onnistuvansa jossain ja onnistuminen on VHH:lla helpompaa kun ei tarvita älytöntä itsekuria, mikä kuitenkin uupuu lähes kaikilta normaaleilta ihmisiltä. Fiilis paranee ja on energisempi olo.

Kyl se kuule siitä. Sano minun sanoneen, kesä 2012 on sulla jo ihan jotain muuta! Tsemppiä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-07 10:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaan Pupua!

Itse painoin reilu vuosi sitten 117 kg, itsetunto oli nollassa, eikä paljon ulos huvittanut talven jälkeen lähteä, kun piti vaatteita vähentää. Kunto oli pohjalukemissa, hengästyin helposti ja olin koko ajan väsynyt. Olin varma, etten koskaan laihtuisi.

Viimeisenä oljenkortena päätin kokeilla karppausta, vaikken siihen uskonutkaan. Niin vain kävi, että tämä kesä alkoi 25 kg kevyempänä, hyväkuntoisena, hyväntuulisena ja onnellisena. Käyn päivittäin pyöräilemässä n. 15-20 km, pisin lenkki on tähän mennessä 35 km. Ei edes harmita, vaikka paino on juminut tässä samassa jo helmikuusta lähtien. Kiinteytymistä tapahtuu koko ajan kuitenkin.

Karppaus kannattaa!!

ViestiLähetetty: 2011-06-07 10:06:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eläppä Fantasy ole moksiskaan, olet saapunut oikeaan paikkaan =D>

Jos mikään muu ei kannusta niin katsoppas minun lähtölukujani 195cm ja 195kg. Sitä on jo vaikea kenenkään lyödä "paremmaksi". Ja karppaamalla paino putoaa, paikat kapenee ja olo/terveys paranee. Pidin itseäni toivottomana tapauksena ja makean orjana mutta toisin kävi. Tsemppiä !!

ViestiLähetetty: 2011-06-08 05:24:36 
Poissa
sintti
sintti

Nyt pitää teitä kiittää jokaista ihan yhdessä ja erikseen. Saitte mun mielen täyteen varovaisen positiivista uskoa, ehkä mäkin voisin onnistua. Kiitos PupuP, Kiitos rantapummitar, Kiitos koltta.

:smt055

Ihanaa tsemppaushenkeä, hymyilyttää teidän kommentit yhtä paljon kuin vaaka tänään. Olen ollut erittäin vetinen koska vuorokaudessa luku pieneni 900 grammalla joten alkukarmeudesta on lähtenyt 2 kiloa. Tiedän toki että vauhti hiipuu varmaan hyvinkin pian mutta nautitaan nyt koko aurinkoisen aamun annista. Vainoharhaisen mielen tehdessä kiusaa hyppään ainakin toistaiseksi joka aamu tarkistamaan lukua. Tämä siksi ettei pieni ajatusmaailma tahdo ottaa ymmärtääkseen että illalla nautittu jättipihvi maustevoineen ja kermakastikkeineen ei tee hallaa numeroihin. Ohimoissa on havaittavissa juimimista, tiedä sitten onko syyllinen aivoja talviunilta herätellyt karppausmaailmaan tutustuminen vaiko hiilariholistin vierotusoireet.

Oli pakko kurkistella mitä on Kuuma kinkku, joten alkuinnostuksella osallistuin siihenkin. Kokeillaan nyt kaikkea kun kerran intoa piisaa.

ViestiLähetetty: 2011-06-08 06:50:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fantasy kirjoitti:
Tämä siksi ettei pieni ajatusmaailma tahdo ottaa ymmärtääkseen että illalla nautittu jättipihvi maustevoineen ja kermakastikkeineen ei tee hallaa numeroihin. Ohimoissa on havaittavissa juimimista, tiedä sitten onko syyllinen aivoja talviunilta herätellyt karppausmaailmaan tutustuminen vaiko hiilariholistin vierotusoireet.

Karppiruokaa parhaimmillaan :D

Ja alussa se juiliminen kuuluu asiaan. Itsellä sitä kesti päivän verran ja sitten olo parani kaikin puolin.

ViestiLähetetty: 2011-06-09 05:59:40 
Poissa
sintti
sintti

121.5 kertoi aamun luku. Olen tainnut olla edellisessä elämässä kurkku koska nesteitä tuntuu lähtevän nyt päivittäin isoja loiskauksia.

Sinäpä sen Koltta sanoit, nyt on nautiskeltu karppiruokaa tosiaan parhaimmillaan. Toissailtana iso pihvi, eilen rasvaista grillibroileria nahkoineen päivineen ja mitähän mukavaa tänään keksisikään. Olikin hyvä kaveri kanalle kaali-porkkanaraaste jossa kastikkeeksi laitoin majoneesia ja mausteeksi pippuria myllystä. Tuli jotenkin outo tunne miten paljon vähemmällä tunsin itseni kylläiseksi, jos olisi broileri ollut pastaruuan osana, olisi sitä pitänyt syödä ihan järkyttävä määrä eilisannokseen verrattuna.

Olin aikeissa aloittaa tämän homman tiukalla linjalla mutta kun en halunnut heittää jo ostettuja ruokajuttuja roskiin, niin on tämä alku mennyt vähän toisin. Joka päivään on työlounaalle mahtunut jopa ruisleipää ja banaania/omenaa, silti nestepaino on viidennen päivän aamuna 2.7 kiloa pienempi kuin alkaessa (enemmän kuin itse uskalsin edes fantasioida). Tarkoittaa tämä sitäkin että säätövaraa asioissa on kun jossain vaiheessa varmasti tulee se vaihe että asioita pitää fiksailla. Olen siis jo muiden kokemuksista lukenut miten tavallisia ovat jumit ja muut kiusantekijät. Tuosta työlounaasta sen verran vielä että koitan sen suhteen mennä nyt karppauksen alettua enemmän omien eväiden voimin. Työpaikan ruokala kun ei ole kaikkein laadukkain paikka ja siellä tunnutaan suosivan erityisesti pasta- ja perunaruokia.

En tiedä huomaako sitä jo täällä mutta olen kirjoittaja-ihminen, se on mulle tapa pohtia asioita ja luoda tunnelmia mutta teen sitä vaan omaksi iloksi sinne pöytälaatikon puolelle. Ajattelin kuitenkin varoittaa koska vähän jo heijastuu tännekin ettei asioita osaa sanoa lyhyeksi vaan menee jaaritteluksi.

ViestiLähetetty: 2011-06-09 06:11:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä voorumille sanoja mahtuu :) selvitä ihan niin pitkästi että tulee hyvä :)

Ja alussa tosiaan sitä nestettä tuntuu lähtevän uskomattoman paljon. Muistat vaan myös juoda entistä enemmän vaikka ei aina olis niin janokaan.

ViestiLähetetty: 2011-06-09 06:48:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Fantasy kirjoitti:
En tiedä huomaako sitä jo täällä mutta olen kirjoittaja-ihminen, se on mulle tapa pohtia asioita ja luoda tunnelmia mutta teen sitä vaan omaksi iloksi sinne pöytälaatikon puolelle. Ajattelin kuitenkin varoittaa koska vähän jo heijastuu tännekin ettei asioita osaa sanoa lyhyeksi vaan menee jaaritteluksi.

Kaikki itsensä ilmaiseminen on hyvästä! Kirjoittamisen kautta omien tunteiden heijastaminen on hieno laji, eikä kaikista ole siihen.

Mutta tässäpä sulle pohdittavaksi yksi harjoitus: jätä pois kaikki negatiiviset ja itseä väheksyvät kirjoitukset ja vähitellen myös ajatukset. Ei ole erityisen helppo tehtävä, mutta jos ajattelet, ja varsinkin vielä kirjoitat, että "en osaa" tai "en pysty" tai "mahdotonta" (tai "jaarittelen"), niin alat uskomaan siihen ja lannistat itse itseäsi. Realistisista lähtökohdista kannattaa aina lähteä, mutta epäusko itseen on ihan vaan oman pääkopan sisällä eikä liity mitenkään todellisuuteen. (Ai mitenkä niin oon kuunnellu eilen Jillian Michaelsin äänikirjaa "Unlimited" :lol: )

Et sinä jaarittele. Sinä ilmaiset itseäsi erittäin sujuvasti ja pohdit asioita "ääneen", milloin hoksaa monesti sellaisia asioita mitä ei muuten välttämättä huomaiskaan!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-10 05:42:08 
Poissa
sintti
sintti

120.9 :smt119 eilisestä puolisen kiloa pois.

Voihan sua Pupu, osuit juuri siihen ytimeen mikä mulla on ongelma, on tainnut olla joissakin asioissa aina ja siitä lupaan opetella eroon. Kirjoitit: epäusko itseen on ihan vaan oman pääkopan sisällä eikä liity mitenkään todellisuuteen. Tiedän että tulee olemaan vaikeaa uskoa etteikö se, mitä mieltä olen itsestäni liittyisi todellisuuteen mutta opetellaan! Eikä tuo epäusko vaivaa kaikissa asioissa. Niin hullua ja ristiriitaista kuin se varmaan onkin, niin työelämässä loistan. Silloin uskon tekemiseeni ja osaamiseni mutta sitten kun tullaan näihin henkilökohtaisempiin ominaisuuksiin tilanne muuttuukin päinvastaiseen. Kuvastanee osaltaan se miten pelkäsin laittaa tänne itselleni kunnon tavoitetta. Ylivarovasesti laitoin tuonkin, ekan kohteen (120 rikkomisen) ja ihan pikkuisen annoin luvan haaveilla että ehkä joskus tavoitan edes sen. Nyt on takana 3.3 kiloa ja edessä siihen rajaan enää kilo, joten kyllähän sen saavutan tässä jonain kauniina kesäaamuna. Uskon siihen ihan oikeasti ja uskon siihenkin, ettei tämä lopu siihen.

Enkä nyt kyllä häpeile sanoa tätä mutta voi karppi sentään miten hyvä olo mulla on kun ei tee kokojan mieli napostella jotain :)

ViestiLähetetty: 2011-06-10 05:44:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fantasy kirjoitti:
voi karppi sentään miten hyvä olo mulla on kun ei tee kokojan mieli napostella jotain :)

Siinä se oli lyhyesti ja ytimekkäästi. Ihan samat fiilikset :)

ViestiLähetetty: 2011-06-11 07:16:02 
Poissa
sintti
sintti

120.5 vieläkin tippuu kivasti. Huomisaamun tulos kertookin sitten mikä on ekan viikon saalis, parempi ettei tule mokattua sitten tänään mitään 8) Eilen oli grillailua ja tajusin että grillikausi taitaa olla karppaamisen kulta-aikaa, ei pahemmin tarvinnut jättää mitään herkuista väliin. Kun vielä katsoi että makkara oli kunnon lihajöötiä eikä mitään jauhopötkylää niin hyvinhän sekin herkuttelu meni.

Tuhlasin eilen ja pelkästään tämän uuden tyylin innoittamana. Helle ja jäätelö kuuluu mun mielestä yhteen ja kokonaan en pysty siitä kieltäytymään, sen arvaan jo nyt. Marssin sitten mainoksen innoittamana kauppaan ja ostin pikkusen jäätelökoneen. Kivoja reseptejä tuli jo täälläkin vastaan mutta en ala vielä mitään sellaista tekemään, vasta sitten kun on herkkuhetken vuoro ja silläkin tarkoitan karppityyliin sopivaa herkuttelua.

Kuinkahan suuren vahingon saa aikaan viikon aikana? Kun myöhemmin on ulkomaan matkaa tiedossa jossa voi syömiset ja juomiset olla vähän sitä sun tätä. Eipä sitä kai kannattane vielä surra, mennään nyt tässä ajassa eteenpäin ja nautitaan näistä saavutuksista ensin mutta toki sekin jo vähän mietityttää.

Nyt voisi lähteä ruokakaupan antimia ihailemaan, kyllä sinne saakin varata taas aikaa kun kaikki purkit ja paketit pitää katsoo läpi mitä hh lukema näyttää. Aikamoisia yllätyksiä on tullutkin jo vastaan ja lisää varmaankin tulee.

ViestiLähetetty: 2011-06-11 07:47:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fantasy kirjoitti:
Kuinkahan suuren vahingon saa aikaan viikon aikana? Kun myöhemmin on ulkomaan matkaa tiedossa jossa voi syömiset ja juomiset olla vähän sitä sun tätä. Eipä sitä kai kannattane vielä surra, mennään nyt tässä ajassa eteenpäin ja nautitaan näistä saavutuksista ensin mutta toki sekin jo vähän mietityttää.

Jos ulkomaanmatka on hotellielämää, ei pitäis ongelmia ilmetä. Ainakin mulla hotelliaamiainen on aika usein pekonia, munia ja vesimeloonia :) Päivällinen ja illallinen on helppoa kun salaatteja ja lihaleikkeleitäkin yleensä on tarjolla laidasta laitaan ja ei se miehekäs pihvi sopivin kasviksin höystettynä ole huono sekään.

Saahan sitä pientä vahinkoa viikossakin aikaan mutta jos tarkemmin ajattelee niin ulkomaillakin voi syödä hyvin ja terveellisesti, monesti jopa pienemmällä vaivalla kuin kotona.

ViestiLähetetty: 2011-06-11 08:06:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Komppaan Kolttaa. Hotelliaamiaiset on ihania! Reippaasti vaan kananmunia eri muodoissa ja leikkeleitä ja kasviksia ja kahvia kermalla. Syö niin paljon ettei heti tule nälkä. Nälän yllättäminen se ongelma on niin kotimaassa kuin ulkomaillakin; nälissään ja hädissään sitä saattaa sitten sortua johonkin pikaratkaisuun. Mutta jos suunnittelee etukäteen vähän syömisiään silloin kun ei ole vielä nälkä, niin ei siinä pitäis mitään ongelmaa tulla. Ja jos nyt repsahtaa niin sitten repsahtaa ja sit nopeesti takas ruotuun.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-12 08:44:48 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vinkeistä, tuota mun pitääkin alkaa harrastaa jo ihan näin kotioloissakin, että etukäteen vähän suunnittelee noita syömisiä. Eilen oli hyvin lähellä etten olisi napannut hampurilaista kun oli ollut takana jo pitkä kierros, ja nälkä alkoi kiemurrella mahassa, olisi ollut niin helppo ajaa drive-in luukun kautta pikku lenkki. Mutta en toiminut vanhan toimintamallini mukaan vaan maltoin kotiin asti. Maltoinpa vielä senkin ajan että paistoin kanat wokkivihannesten kanssa, sekaan vielä kermaa niin herkkuahan siitä tuli. Jäi hyvä mieli että osasin tehdä kerrankin järkevämpää valintaa :)

Tulos tänään oli 120.5 eli tismalleen sama kuin eilen aamuna. Näin ollen ekaan viikkoon sain keventymistä aikaan 3.7 kiloa ja musta se on ihan hieno tulos. Enkä ole aikeissa lopettaa tähän joten eipä muuta kuin uuden karppiviikon kimppuun :P

ViestiLähetetty: 2011-06-15 06:43:45 
Poissa
sintti
sintti

120.0
Ei mennyt vielä ensimmäinen tavoiteraja rikki mutta lähellä se jo on. Lupaan että se tapahtuu pian, onhan se ainoastaan sadan gramman päässä. :D Sitten pitääkin miettiä mikä olisi seuraava tavoite.

On niin outoa kun tarkoituksena on laihtua mutta se ei tarkoita nälkää. On aiemminkin ollut kevennysyrityksiä jos vaikka millaisia mutta aina se on kaatunut omaan mahdottomuuteensa. Eikä auttanut varmasti sekään kun tavoitteet oli tyyliin "Sitten kun olen pudottanut 5 kiloa palkitsen itseni pizzalla". Nyt ei tuollasia ole tarvinnut miettiä kun hyvä olo tulee muusta kuin ylensyömisestä. Vaikea on uskoa että sokerihimo on helpottunut jo reilun viikon aikana. Välillä epäilen että joku aamu herään uuteen päivään ja mun koneisto on unohtanut tuon palaten vanhaan sokeri-hiilarihimoihin ilman mitään varoituksia :lol:
No kyllä joo, hölmö minä mutta ainakin jo paljon tyytyväisempi minä kuin karppailuni alkaessa.

ViestiLähetetty: 2011-06-15 06:55:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fantasy kirjoitti:
Eikä auttanut varmasti sekään kun tavoitteet oli tyyliin "Sitten kun olen pudottanut 5 kiloa palkitsen itseni pizzalla".
Mä oon palkinnut itseni pari kertaa viikossa vyötärön metsästäjän pizzapohjan avulla :lol:

ViestiLähetetty: 2011-06-15 07:07:33 
Poissa
sintti
sintti

Älä sä Koltta yllytä hullua kun kerrankin mulla on sellanen vaihe, ettei edes tee mieli pizzaa :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00