karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-22 01:03:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-05-03 16:55:57 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Ammoisina aikoina tuli vuosia sitten karppailtua ja sainkin painoa pois mukavasti muutamia kiloja. Silloin en vain päässyt jotenkaan karppaukseen kiinni, vaan tiedon puutteesta johtuen homma lopahti aika pian ts. parissa kolmessa viikossa. Saldona vajaa neljä vuotta myöhemmin +25kg. Vajaan vuoden verran olen taas karpannut vaihtelevalla menestyksellä ollen aika lailla hyväkarppiporukkaa. Saldona -8kg. Nyt on kirjoja luettu metritolkulla, eikä mahdollisesta lopahtamisesta voi syyttää enää tiedonpuutetta. Tällä hetkellä oma tyyli lienee jossain Annika Dahlqvistin ja Antti Heikkilän kulmilla.

Nyt lähdin mukaan kuumaan kinkkuun. Jos tästä 50-risat kinkusta sulaisi vähän kinkkua ja kankkua tulevan kampanjan aikana. Kampanjaan lähdetään numeroista 118,8kg. Haastetta hommaan luo kakkostyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, enkä odota kovin nopeita tuloksia. Mutta jos lähtee nopeasti, niin sehän on vain plussaa.

Toivon kovasti myös muiden karppaajien tulevan juttelemaan kanssani. Hommasta tulee porukassa paljon hauskempaa.

Viestin otsikko: Re: Brilla pienenee
ViestiLähetetty: 2011-05-03 21:27:47 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Yritin etsiä alkutaipaleeni ruokapäiväkirjoja, mutta olen ne hävittänyt. Vitsit sentään! Olisi voinut katsoa, miten silloin toimin, kun paino lähti niin hyvin alussa. Nyt kun tietoa ja vähän taitoakin on enemmän, olisi voinut hyödyntää vanhoja muistiinpanoja.

Vaikkei tämä olekaan ruokapäiväkirja, ajattelin kirjailla tänne ainakin nyt alkuvaiheessa myös toteutuneita makroja.
Tänään hh 58g, r 120g, prot 118g, alko 59,4g.

Piti grilliruuan kera juoda yksi kuiva sidukka ja illalla vielä pari lasia valkkaria palan painikkeeksi. Jatkossa voisi alko-osuudet jättää vähän vähemmälle.

Nyt pitää vielä valmistella huomista ja tehdä mantelileipä valmiiksi, koska aamulla on kiireaamu eikä ehdi.

ViestiLähetetty: 2011-05-06 09:51:53 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Pienenee pienenee, vaikka hitaasti. Nyt otan vähän ketokarpimmin hetken aikaa. Hommaa tekee haastavaksi bakteeritulehdus, johon syön antibioottia ja särkylääkkeitä. Vaikuttaa selvästi myös painon putoamiseen .

Tämä aamu alkoi teellä + kookosöljyllä kotona. Töissä puolikas mantelileipää lisukkeineen. Enempää ei jaksanut.

Lounaaksi toinen mantelileivän puolikas ja purkki ehrmannia aprikoosihillonokareen kera. Ei kenties aivan oikeaoppista, mutta minulle tuo sopii, ainakin tähän hetkeen. Pienellä St. Darfour hillonokareella saa hyvän jälkkärin töissäkin helposti. Iltapäiväksi autoon ja suhautan vajaan parin sadan kilsan päähän kokoukseen. Onneksi siellä saa karppia salaattisapuskaa.

Vähän harmittaa, että sokeriliuskat ovat loppu, enkä ehdi ostamaan uusia ainakaan tänään. Menee varmaan ensi viikkoon. Tsekkaillaan sokerit vasta sitten, nyt mennään mutulla. Oon kyllä oppinut olostakin huomaamaan, milloin sokerit kohoaa liikaa, joten ei liuskattomuus ole katastrofi.

ViestiLähetetty: 2011-05-06 23:31:13 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Mä tarviin vyötärön! Nih! Löysin tänään Tampereelta aivan ihanan vaatekaupan ja siellä ikkunassa oli just mulle sopiva mekko. Siis sitten kun olen normaalipainoinen ja sutjakka. Sitä mekkoa johon ihastuin, ei nettisivuilta löytynyt, mutta laitetaan toinen aika ihana motivaatiokuvaksi. Tällaiselle lyhyenlännälle mekko saisi olla lyhyempi, mutta malli on aika bueno. Oisko pari vuotta sopiva tavoiteaika, vai olisiko realisti ja iskisi saman tien tavoiteajan neljän vuoden päähän. :mrgreen: Vyötärö ja tissinympärys saisivat kumpikin kutistua muutaman kymmenen senttiä, ennen kuin suurin mekkomalli mahtuisi päälle. Mutta tavoitteita pitää olla!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-05-07 13:21:39 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Eilisen syömiset ei ihan kaikki karppia ollut, mutta ei nyt ihan pahakaan. Muuten ihan yes, mutta juhlakalun täytekakkua piti maistaa. Tulikin hieman aiottua isompi lohkare lautaselle. Hyvää pitkästä aikaa. Hiilarit jossain 77g tietämillä. Tänään korjausliikettä siihen suuntaan, ettei tulisi noin paljoa hiilareita. Pitää etsiä sitä omaa hiilaritasoa, mutta kun pitkään on hyväkarpilla ollut, väistämättä välillä hiilarit nousee. Nyt diabeteksen vuoksi tiukempi linja hiihoiden suhteen. Opetelua vielä, mutta kyllä mä tästä opin.

ViestiLähetetty: 2011-05-07 21:26:18 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Tänään näyttää tältä:
kcal 1833
rasva 141
prot 117
hh 25

Enemmän jo oikea suunta. En yritä tarkoituksellisesti induktiota, mutta aika vähin hiilarein kokeilen miten verensokerit muuttuvat ja alkaako paino pudota parempaan tahtiin.

aamiainen: 2 lehtileipää,voita, kinkkua, juustoa 2 kananmunaa, kurkkua, tomaattia, teetä kookosöljyllä
eilisen turkkilaisjogun loppu kermalla ja mansikoilla

lounas:
katkarapusalaatti; salaatteja, fetaa, oliiveja, katkarapuja, kananmunaa, kirsikkatomaatteja, kurkkua, oliiviöljyä ja vähän majoneesia

päivällinen: juustowilhelmiä juustolla

Illalla: karppipizzaa

ViestiLähetetty: 2011-05-08 18:29:21 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Ohhohhoo! :lol: Itkiskö vai nauraisko. Etsin jotain netistä ja löytyi yks vhh-blogi. Karppauksessa kaikki rasvat tulee koostaa ns. hyvistä rasvan lähteistä. :shock: :roll:

Lainaa:
Mikäli jokainen karppaaja ei ole tätä vielä tarpeeksi selvästi ilmaissut, niin sanotaanpa se vielä kerran: vähähiilihydraattisen ruokavalion rasvat tulee koostaa HYVISTÄ RASVAN LÄHTEISTÄ kuten oliivi- ja rypsiöljyistä ja kasvisrasvoista. Karppiruokavalio kieltää kokonaan esimerkiksi vähärasvaisten tuotteiden ja margariinien käytön juuri niiden korkean eläin- ja transrasvapitoisuuden takia. Ei se huono kolesterooli nouse mikäli sitä ei ravinnostaan saa ! Tätä LDL-nimistä kolesteroolia sisältävät eläinkunnan tuotteet eli kovat rasvat. HDL-kolesterooli taas auttaa poistamaan LDL:ää verisuonistamme. HDL:ää saadaan nimenomaan kasvisrasvoista eli pehmeistä rasvan lähteistä.

No juu, mutta tuossa on hyvät rasvan lähteet kyllä demonisoitu ihan turhaan. Mulle hyviä rasvoja ovat eläinrasvat ja oliiviöljy. :lol: Meitä on niin moneen junaan, mutta tuo linja ei sovi meikäläiselle. Liian paljon monityydyttymättömiä tuon bloginpitäjän suosituksissa. Virallinen totuus istuu vain niin syvässä. Meikäläinen sen sijaan ottaa oppinsa muualta, kuin vt-suosituksista.

ViestiLähetetty: 2011-05-08 19:22:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemejä täältä, Brilla!
Myös minun karppaukseni/vhh:ni on jotain Heikkilän ja Annika Dahlqvistin välimaastoa. Tarkkailen lähinnä makrotuksia (hiilarit 40-60g/ pv, yleensä 50g/pv, rasvat 130-140g /pv, proteiinit 80_90-100g/ pv) päivän mittaan ja muuten on sitten rennompaa... :wink:

Tänään äitienpäivänä oli sellanen hyväkarppipäivä erilaisine herkkuineen, huomenna jatkuu normilinja.

ViestiLähetetty: 2011-05-08 19:24:56 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

elliskä, kiva kun kävit. :mrgreen: Täällä myös on hieman korkeampien hiilarien päivä tänään. Varmaan jossain 70-90 tienoilla. Huomenna taas ruotuun, kuten sielläkin.

ViestiLähetetty: 2011-05-08 21:19:48 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Alakanttiin meni veikkaus. Kerrankos sitä äitienpäivän kunniaksi. :smt035 :resp:

kcal 2301
rasva 154
prot 124
hh 104

ViestiLähetetty: 2011-05-09 10:15:09 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Edistymistä tapahtuu. Viime maanantaista -700g. Pitkäsokeri nyt 5.4. Paras tulos muutamaan vuoteen.

ViestiLähetetty: 2011-05-11 21:17:39 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Vähän poskelleen meni tää päivä.

kcal 3038
rasva 169g
prosku 142g
hiilari 99g

Ei taida vaaka kiitellä tuollasten lukemien jälkeen. :roll: Jos huomenna löytyis joku tolkku tähän hommaan.

Pitäis varmaankin aloittaa hiilareiden vetämisellä melko alas ja katsoa, miten homma sitten skulaa. Mulla on kalorit vielä liian paljon mielessä.

ViestiLähetetty: 2011-05-14 09:21:41 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Eilisen syömisiä en merkkaillut. Muuten ei olisi valittamista, paitsi söin neljä siivua karppileipää. Tarttui mukaan kaupungissa käydessä. Pettymys oli melkoinen. Ei maun suhteen, se oli hyvä. Mutta soitin perään ja kyselin tuotetietoja. Vehnäjauhoa, ruisjauhoa, lesettä, sokeria. Hankala vaihtaa, kun löysät on jo pöksyissä. Tosin mukana oli lajitelma erinäköisiä siemeniä auringonkukasta kurpitsaan. Makrot olivat hh 35g, prot 21g ja rasva 3g. Eipähän tarvitse jatkossa tuon leivän takia kaupunkiin lähteä. Kotona saa itsetehtyä huomattavasti halvemmalla pienemmin hiilarein. Näin läskin ei auta vielä hirveästi hiilareilla hillua, kun paino ei laske silloin eikä diabetes pysy kurissa ja rouvan nuhteessa. Verensokerikin pomppasi kasiin leivän syömisen jälkeen. :roll: Tuo karppaajan leipä ei sovi vielä minulle.

ViestiLähetetty: 2011-05-14 16:21:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervehdys! :smt039 Ja tsemppiä kovasti karppailuusi! :smt023

Minä olen noita Annika Dahlqvistin kirjoja myös ajatellut lukea, mutta kirjastossa on aika pitkät varaukset niihin (niin kuin moneen muuhunkiin aiheeseen liittyvään opukseen). Mutta kaipa sinne voisi joukon jatkoksi mennä odottelemaan. :)

Tuo leipä kuulostaa kyllä aika epäkarpilta, kun on noin paljon kuitenkin jauhoja ja hiilareitakin vain hieman vähemmän kuin tavallisessa leivässä. :smt017 Minä en ole vielä kokeillut tehdä tuota mantelileipää, mutta jonain päivänä voisin kokeilla.

ViestiLähetetty: 2011-05-14 16:30:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsempit täältäkin! :D

ViestiLähetetty: 2011-05-15 09:39:10 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Heti sunnuntaiaamusta sain itseni kiukkuseksi. Tein pekonimunakasta äsken aamiaiseksi ja ihmettelin, kun pekonista ei irtoa rasva enää entiseen malliin vaan pekoni on kuivaa ja kumman sitkeää jo pannulla. Katsoin sitten tuoteselosteen ja eikös siinä ole sitä hemmetin rypsiporsasta. Saman tien sain kirjalliset kykyni käyttöön ja kirjoitin hk:lle palautteen siitä, mitä mieltä olen heidän rypsipekonistaan ja muistakin heidän pilaamistaan lihatuotteista. No, eipähän tarvitse enää sitäkään pekonia ostaa.

Kävin vaa´alla. Sama paino kuin viime maanantaina. Välillä kävi korkeammalla.

ViestiLähetetty: 2011-05-15 09:43:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Brilla kirjoitti:
Saman tien sain kirjalliset kykyni käyttöön ja kirjoitin hk:lle palautteen siitä, mitä mieltä olen heidän rypsipekonistaan ja muistakin heidän pilaamistaan lihatuotteista.

Hienoa! =D> Harmi että aamusi alkoi kiukulla, toivottavasti fiilis paranee päivän mittaan. :smt001 Täytyypä minunkin olla tarkkana pekonin suhteen.

ViestiLähetetty: 2011-05-15 13:25:26 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Onneksi hyvä ruoka ja parempi mieli. :mrgreen: Nyt jo helpotti, kun palautetta laitoin. Ensi kerralla vaan joku toinen pekonipaketti mukaan.

ViestiLähetetty: 2011-05-15 18:55:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei :)

Merkkaan sun ketjun. Suunnilleen samoista lähtölukemista tällä erää oon minäkin lähteny ja etin kanssa sitä omaa juttuani. Viime kesänä karppasin 10 kg pois tosi nopsasti, mutta jossain repsahti ja niin ne puolessa vuodessa hiipi korkojen kanssa takaisin. Nyt on seilannu tässä tän vuoden puolella +-4 kg, lähinnä repsujen syytä nuo plussat, mutta karpillakin on jumittanu. Kun löytäisin sen viimekesäisen. Makroja en laske. Tsemppiä sulle vaan kovasti :D

ViestiLähetetty: 2011-05-15 19:14:51 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Heippa PikkuHukka. :smt039 Mukava saada uusia vertaiskavereita. Onko sulla omaa ketjua jossain, niin voisin tulla vierailulle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00