Toista kertaa VHH-elämää, nyt vko 6 menossa. Ei mitään tuhkimo tarinaa painonpudotuksen kanssa ( -4kg /5vkoa). Kun olen lukenut kokemuksia olin odottanut jopa "huimempaa" pudotusta aikankin ensimmäisinä viikkoina. Tämäkin vauhti on tietysti aina alaspäin oikeaaan suuntaan. Punnitus olisi maanantai aamuna.
Eniten olen iloinen kohentuneesta olotilasta. Entinen pöhöttönyt, väsynyt ja kiukkuinen akka on poissa. Olo on kaikin puolin hyvä. Itselle sopii kultainen keskitie. Olen jättänyt ruokavaliosta viljat, sokerin, perunan, riisin ja pastan. Hedelmiä syön kerran 2viikossa. Mitään ketoosia en tavoittele. Sokerista oli todella vaikea vierottua. Ensimmäisen viikon aikana olin kuin narkkari vierotusoireiden kanssa. Koko ajan mielessä sokeri, päätä särki, mielialat heitteli kuin vuoristorata. Nyt tuntuuu hyvältä kun ei enään tee mieli karkkia tai muita sokeri pommeja päivittäin. En kuitenkaan uskalla edes maistaa, koska koukutuksen pelko on vielä niin suuri.
Syömisten suunnittelu on alkanut sujua pikku hiljaa omalla painollaan. Koko perhe on siirtynyt ihan peruskotiruokaan eikä meillä enää syödä eineksiä. Vielä kun saisi jotenkin duunin ruokalan ymmärtämään että istumätyötä tekeville voi syöttää muutakin kuin porkkanaraastetta, perunaa, pastaa, riisiä. Niin ja päivittäisen jälkiruuatkin voisi ykskantaan lopettaa lounasruokalassa.
Äitiysloman jälkeen vuosia vuosia sitten palasin päivätöihin toimistoon, painoa on kertynyt 8 vuodessa +15kg

. Hätkähdin kesäkuussa "salaa" otettuihin valokuviin

( aiemmin olen ansikkaasti vältellyt kameraa) Ujo tavoite on siis ensin tuo -15kg ja sen jälkeen fiiliksen mukaan on varaa lähteä vielä 5-10kg. Eli pudotettavaa todellakin on ennen kuin pääsen norrmaalipainoon. Haaveissa olisi myös maraton 2012-2013, mutta kunnon treenin aloittamiseksi pitää painon pudota tästä 10kg.