karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 06:44:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-06 16:03:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Toista kertaa VHH-elämää, nyt vko 6 menossa. Ei mitään tuhkimo tarinaa painonpudotuksen kanssa ( -4kg /5vkoa). Kun olen lukenut kokemuksia olin odottanut jopa "huimempaa" pudotusta aikankin ensimmäisinä viikkoina. Tämäkin vauhti on tietysti aina alaspäin oikeaaan suuntaan. Punnitus olisi maanantai aamuna.

Eniten olen iloinen kohentuneesta olotilasta. Entinen pöhöttönyt, väsynyt ja kiukkuinen akka on poissa. Olo on kaikin puolin hyvä. Itselle sopii kultainen keskitie. Olen jättänyt ruokavaliosta viljat, sokerin, perunan, riisin ja pastan. Hedelmiä syön kerran 2viikossa. Mitään ketoosia en tavoittele. Sokerista oli todella vaikea vierottua. Ensimmäisen viikon aikana olin kuin narkkari vierotusoireiden kanssa. Koko ajan mielessä sokeri, päätä särki, mielialat heitteli kuin vuoristorata. Nyt tuntuuu hyvältä kun ei enään tee mieli karkkia tai muita sokeri pommeja päivittäin. En kuitenkaan uskalla edes maistaa, koska koukutuksen pelko on vielä niin suuri.

Syömisten suunnittelu on alkanut sujua pikku hiljaa omalla painollaan. Koko perhe on siirtynyt ihan peruskotiruokaan eikä meillä enää syödä eineksiä. Vielä kun saisi jotenkin duunin ruokalan ymmärtämään että istumätyötä tekeville voi syöttää muutakin kuin porkkanaraastetta, perunaa, pastaa, riisiä. Niin ja päivittäisen jälkiruuatkin voisi ykskantaan lopettaa lounasruokalassa.

Äitiysloman jälkeen vuosia vuosia sitten palasin päivätöihin toimistoon, painoa on kertynyt 8 vuodessa +15kg :shock: . Hätkähdin kesäkuussa "salaa" otettuihin valokuviin #-o ( aiemmin olen ansikkaasti vältellyt kameraa) Ujo tavoite on siis ensin tuo -15kg ja sen jälkeen fiiliksen mukaan on varaa lähteä vielä 5-10kg. Eli pudotettavaa todellakin on ennen kuin pääsen norrmaalipainoon. Haaveissa olisi myös maraton 2012-2013, mutta kunnon treenin aloittamiseksi pitää painon pudota tästä 10kg.

ViestiLähetetty: 2011-08-06 18:41:01 
Poissa
sintti
sintti

Hips hei, löysinhän sinunkin "päikkärn" joten tsemppiviestit jätän kans sulle :D

Eli tuohon vieroitusoireisiin...mulle se on siis odotettavissa ensi viikolla ja varmaan vielä senkin seuraanan viikon :mrgreen: Toki miehen mielestä olen nykyään aina PMS oireista kärsivä nainen :lol:

Kuva

http://myangelsnails.blogspot.com

ViestiLähetetty: 2011-08-08 08:30:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tasan 6 vkoa takana ja -5kg :P (pitää varmaan investoida kunnon vaakaan, kotona on viisari vehje joka näyttää tällä hetkellä kilon tarkkuudella lukemat. Ei varmaan kovinkaan luotettava peli :mrgreen: . Seurailen nyt lähinnä pudotuksia aloitukseen verrattuna)

Viikonloppu oli ja meni. Olimme pitkästä aikaa leffassa sunnuntaina ja olipas jännä kun ei ollutkaan mitään mässytettävää :shock: . Tuntui että koko teatteri rapisi muiden karkkipusseista. Siitäkin selvittiin ilman traumaa. Viikonloppuna on herkuteltu kaalipadalla ja lenkkeiltyä. Koulut alkaa ensi viikolla ja lopullisesti arki palaa taloon :D

Red Angel -> tsemppiä sokerin vierotukseen. Ei se kaikille onneksi ota niin kovillle :P

ViestiLähetetty: 2011-08-11 08:57:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vuosien varrella olen saanut tarpeekseni kaloreiden laskemisesta. Joten aika laiskanlaisesti olen hiilareitakin laskenut. Uteliaisuuteni kuitenkin heräsi kuinka paljon olenkaan vähentänyt hiilareita aikaisempaan elämään verrattuna.

Talvella pidin ruokapäiväkirjaa ja yritin kaventua "virallisterveellisen" ruokavalion avulla (huonolla menestyksellä). Tuolloin kituutin kohtuullisen vähillä kaloreilla, mutta hiilarit oli järjestään 130g-200g/vrk (en uskalla edes arvailla kuinka paljon olen mättänyt hiilareita naamaan mässytys aikoina :shock: ). Nyt vertailun vuoksi pidin samaa päiväkirjaa ja hiilarit ovat 50g-70g/vrk. Tällä hetkellä menee siis 1/3 hiilareita mitä tuolloin. Kohtuullisen paljon tulee nytkin hiilareita päivässä vaikka pahimmat ruoka-aineet onkin putsattu ruokavalioista pois.

Mietinkin että jos pudottaisin HH alle 50g/vrk niin tiukkaa taitaa tehdä. Mutta voisihan sitä yrittää :?

ViestiLähetetty: 2011-08-11 20:37:45 
Poissa
sintti
sintti

Wau, olet tehokas kun jaksat pitää kirjaa hiilareista...mulle tää on vielä niin uutta että vasta totuttelen..mut ehkä minäkin joskus :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:22:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikko 8 potkaistiin käyntiin juoksemalla duuniin 4,7 km. Sopivan leppoisa aamunavaus.

Puntarillakin tuli käytyä aamulla ja JIHUUUUUUUUUUU - 6kg ja 7 viikkoa takana. vaatteissakin alkaa huomata että housut löystyy päällä =D>

Naposteluhimoon olen löytänyt paahdetut kurpitsansiemenet (HH 8g/100g ja protskua kivasti 30g/g) nämä korvasi pähkinät kertaheitolla, nami :D

ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:30:58 
Poissa
sintti
sintti

Oi, noi kurpitsansiemenet kuulostavat hyviltä! Onko ne valmiiksi paahdettu vai paahdatko ne itse? Ja mistä kaupasta niitä saa silleen helpoiten 8) ? Kauhee kysymystulva heti aamusta :lol:

Sullahan hienosti lähtenyt painoa pois =D> , mulla jumittaa ja jumittaa ja tekis mieli lopettaa kohta koko homma...tai sitten ei ehkä ihan vielä #-o

Muksaa päivänjatkoa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-08-16 09:39:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos tsempistä :D
Red Angel -> Ei nyt vielä luovuteta :!:

Mä olen näitä ostanut K-marketista ja valmiiksi paahdettuja.
Olen itsekin kokeillut paahtaa, mutta ei tullut yhtä hyvää kuin noi valmiiksi paahdetut.
http://www.lejos.fi/tuotteet/tuote/mona ... menet-150g

toimii myös salaateissa :)

ViestiLähetetty: 2011-08-24 14:33:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikkoa 9 porskutellaan menemään.
Juhannuksen jälkeen ekat "lipsumiset" koettiin vkonloppuna. Erityisesti tuo viinin kanssa läträäminen taisi kostautua :oops: pudotusta -6,5kg/ 8viikkoa

Tahti selvästi vähän hitaampaa. Juoksulenkkejä vaan 2/vko :?

Eteenpäin on pakko porskuttaa eikä periksi vieläkään anneta. Harmillisen paljon kekkereitä syksyllä, pitää varmaan mennä autolla niin ei tule lipsuttua :D

ViestiLähetetty: 2011-08-30 10:11:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vko 10, syksy alkaa hiipiä kaupunkiin

Takana siis 9vkoa ja -7kg. Vauhti hiipunut selvästi. Pudotusta viikossa -500g :? (tyhjää parempi) jotekin tuntuu pieni suvanto vaihe olevan menossa.
Olo on edelleen hyvä, ei valittamista :D Jonkinlaista muutosta alkaa ulkoisestikin olla havaittavissa, ihmiset ympärillä huomaa kaventumisen ja vaatekaapista on tullut tehtyä löytöjä =D> ei ole tarvinnut investoida uusiin vaatteisiin.
Onneksi ensi viikonloppuna ei ole pakollisia kekkereitä, niin jospa pudotuksen saisi taas ripeämpään vauhtiin [-o<

ViestiLähetetty: 2011-09-07 11:51:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Takana "uutta" elämää 10vkoa. 3kk rajapyykki alkaa lähestyä uhkaavasti. Ei tainnut 70 luku häämöttää 3 kuukaudessa :( vaikka salaa siitä haaveilinkin.
Vielä olis 5kg matkaa uudelle 10luvulle. Täytyy tavoite siirtää joululle, josko se 70 luku sieltä joulun kynnyksellä löytyy :D

Yllättävän hyvin ja kivuttamasti matkaa on tähän mennessä taitettu. On ollut monenlaista juhlaa matkan varrella ja kaikista koitoksista on selvitty tähän asti. Tästäpä onkin hyvä jatkaa samalla mallilla eteen päin.

Ensimmäistä kertaa viime vkonloppuna teki mieli pizzaa, ja päätinkin kokeilla karppi pizzapohjaa. Hyväähän se oli, mutta vatsa tuli kohtuullinen kipeäksi. En mielestäni edes kerralla kovinkaan paljon herkutellut :? parempi siis jatkossakin pysytellä tutummalla linjalla.

Ai niin se paino. Harmillisesti edelleen jumittaa eli -7kg/ 10vkoa. Pitää ryhtyä tiukempiin toimenpiteisiin, jos parin päivän aikana jumi jatkuu :evil:

ViestiLähetetty: 2011-09-21 14:37:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

3kk raja rikkoontuu ihan näillä näppäimillä.
Painonpudotuksen osalta on vaan niiiiiiiiiiiiiin nihkeetä edelleen.
Pudotus -8kg/12 vkoa :? niin se vaan jumittaa. En mä enään muuta keksi kuin ruveta pienentämään annoskokoja kun ei kai tässä muuten mitään tapahdu. Täähän menee pikkuhiljaa sille puolelle että nälkä vaivaa :(

Seuraava tavoite on jouluksi -5kg :D

ViestiLähetetty: 2011-09-28 18:09:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

13 vkoa takana ja -10kg. Valitettavasti paino pudonnut ruokahalun katoamisen myötä, joka johtuu perheessä tapahtuneesta kuoleman tapauksesta :(
Ei vaan maistu ruoka :smt009

ViestiLähetetty: 2011-09-28 20:27:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voimia! :smt056

-Nalle Puh-

ViestiLähetetty: 2011-10-10 13:20:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Nasu82 :)
Välillä on parempia päiviä ja välillä on taas niitä huonompia :smt010 , mutta näinhän se elämä heittelee.

Syksy alkaa olla jo todella pitkällä ja karppauselämääkin on takana jo huimasti 15vkoa. Nyt tuntuu jo siltä että uusi elämän tapa sujuu ilman suurempia ponnistuksia ja mietintöjä. Ruokakin on alkanut taas maistua pikku hiljaa. Painonkin putoaminen on tasaantunut ja tilanne normaalisoitunut. Tällä hetkellä pudotus 10,5kg/15vkoa.
Töissä oli mahdollisuus kehonkoostumusmittaukseen ja tuloshan oli aikalailla ennalta arvattavissa :whistle: Rasvaa pitää vielä hävittää ainakin 7-10kg, jotta pääsisi ideaali lukemiin. Mutta toisaalta kehon lihasmassa oli selvästi suurempi kuin keskivertoisesti saman ikäisillä naisilla. Mittaus on toki ohjeellinen ja suuntaa antava.

Ennen kaikkea ilahduttaa se että 1,3kg pudotusta niin 70 luku häämöttää :smt041 (se oli tavoitteeni jouluksi, mutta josko se oliskin jo pikkujouluissa :smt026)

ViestiLähetetty: 2011-10-27 10:21:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

18 vkoa täynnä karppielämää. Pudotusta 12,3 kg tässä ajassa. Kauan haaveilemani 70luku olisi ihan kulman takana eli aamupaino 80,7kg. Sitkeästi joka aamu vaa"alla hyppää hän ja niin kiduttavan hitaasti tuo kymmenluvun vaihtuminen tuntuu kestävän.

Juoksurytmin oon nyt saanut ihan mukavasti päälle, ja hölkyttely tuntuukin jo aika köykäiseltä siihen kesän puuskuttamiseen verrattuna :D

ViestiLähetetty: 2011-11-09 12:44:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hihiiiiiiiiiii nyt vihdoin isoin tavoite saavutettu 70-luku :D :D
Tästä eteenpäin kaikki pudotukset on sitten kotiin päin ja maraton treeni voi alkaa vuoden vaihteen jälkeen.

ViestiLähetetty: 2011-11-29 10:03:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikot menee niin hurjaa vauhtia eteenpäin, että päivityksetkin on jääneet vähiin.
Kalenterista piti ihan tarkistaa kuinka monta viikkoa on jo karppi elämää takana- 23vkoa. Aika mukavasti syömisten kanssa sujuu. Syksyn ja pimeyden myötä on suklaata tehnyt mieli aina välillä. Ja saahan sitä toki aina välillä maistellakin :D . Olen koko ikäni ollut irttareiden suuri ystävä, tämä 5kk on varmaan pisin aikana mitä olen ollut erossa irtokarkeista :P . Tosin vieläkin pitää olla tarkkana, paluu entiseen sokerihiiren elämään voi lipsahtaa hyvinkin helposti.

Painoa on pudonnut juhannuksesta kaikenkaikkiaan 14kg. Olen tosi tyytyväinen =D> Olokin on mitä mainioin. Päivän paino 78,5kg

ViestiLähetetty: 2011-11-29 13:25:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

onnea pudotuksesta! :) hyvinhän se menee hei! :D ja ei se tokalla (kolmannella, viidennellä, ..) kerralla välttämättä yhtä nopeasti tipu toi paino. että hemmetin hyvin menee! mulla on tulos -12kg ja VUODEN PÄIVÄT. että joo...

hyvin se siitä menee! ai niin mikä se sun tavoite loppujen lopuks on? ja kuinka pitkä oot? näyttää siltä, että aika samiksia ollaan..

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-12-01 11:03:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Murrsu :D
Hyvin mennyt sullakin =D>

Lopullinen tavoite olis 72kg ja pituutta on 168cm. Ei siis mitään missin mittoja ole edes hakusessa, tuokin olisi jo ihan mukavasti. Olin ajatellut että tavoite olisi paketissa toukokuussa 2012. Alkupaino juhannuksena 2011 oli 92-94kg. Eli -20kg on siis kokonais pudotustavoite.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00