karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 22:09:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-25 17:29:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt alkaa riittää.. en ole koskaan painanut näin paljon! Ehkä raskaana ollessani, just ja just.. En voi käsittää mitä olen valittanut aikaisemmin. Nyt ei enää mahdu vaatteet päälle, peilikuva ahistaa, kunto on huono. Ei se paino niinkään ahdista, vaan se ruokavalio, elämäntavat jne... Rassaa, ahistaa, mäenkestä!!! Ei vaan ole hyvä olla kun ei saa mitään aikaiseksi. En jaksa välittää mitä teen tai teenkö mitään, syön mitä huvittaa ja se ei ole aina fiksuinta. Tsemppiä kaivataan ja paljon!! Olen nyt n. 15 kiloa painavampi kuin "normaalisti". Tämä on tullut ihan vaan sillä että olen syönyt huonosti, sekä vaihtanut pyöräilyn ja kävelyn autoiluun. Kuntosalista maksan joka kuukausi, mutta en käy siellä. Joskus kuitenkin on tullut treenattua joka toinen päivä. Nyt vaan makaan ja syön ja juon. Jee jee, itseinhon määrää ei voi käsittää... vedän kohta itseni kiikkuun jos en saa itseäni niskasta kiinni. Ei voi olla näin vaikeeta. Mitä mulle tapahtui?? Auttakaa joku!!!

ViestiLähetetty: 2011-07-26 09:23:51 
Poissa
sintti
sintti

Hei Mörökölli!

Kyllä sä itsesi tuosta vielä tsemppaat taas kuntoon. Tarvitaan vaan semmoinen sopiva motivaatioruiske, että pääset alkuun. Sitten kun ne tulokset alkaa näkymään ja olo tuntuu paremmalta, et malta enää lopettaa ;) Minäkin olen vasta noin pari viikkoa harjoitellut tätä karppausta, ja olo on jo nyt aivan erilainen. Olen ostanut kaikkia ihania ruokia ja nauttinut niistä, herkkujuustoja, kasviswokkia oon tehny (nyt on paljon edullisia kotimaisia kasviksia kaalia ja siihen sekaan kaikkea), kermavaahtoa ja tuoreita marjoja, tofua (kasvissyöjä) yms. On hyvä kun huomaa muutoksen nopeasti!

15 kg ei ole hirmuisen paljon kuitenkaan, se on hieno asia se. Itse asiassa mäkin olen laittanut tavoitteksi -15 kg ja sen jälkeen katson, miltä olo sitten tuntuu, haluanko jatkaa. Tykkäätkö kuntosalista? Millaisesta liikkumisesta pidät? Entä jos alkaisit kokeilla kaikkea liikkumista sillä mielellä, että hemmottelet itseäsi. Mä tein kerran äitienpäivänä sillä tavalla, että menin yksin kylpylään ja uin siellä, kävin porealtaissa ja nautin. Samoin kun käyn kuntosalilla (käyn lisäksi siellä myös jumpissa) niin nautin siitä olosta sen jälkeen, kun istun saunassa.

Elikäs mä kääntäisin koko jutun silleen, että mietit vaan miten ihana sä olet, ja alat elää sen mukaan. Etkä enää lainkaan ajattele että olet huono, tms. Osta ittelles marketista joku ihana suklaanaamio kasvoille. En tiedä kuinka motivaatiovaatteet toimii sulla, mutta mä ostin juuri semmoisen kanelinvärisen tunikan syksyksi, joka on vain yhden koon pienempi kuin nykyinen vaatekoko (ei saa vaatia liian nopeita tuloksiakaan, ettei homma kaadu siihen.)

Onnea matkaan!

ViestiLähetetty: 2011-07-26 18:19:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos tuestasi! :)

Jotenkin vaan nyppii kun ei saa mitään aikaiseksi.. kyllähän se aloittaminen on aina vaikeinta. Jostain pitäisi repiä intoa. Ehkä se siitä kun tulee syksy ja helteet loppuu.. sitten voi maksimoida vi*utuksen ja repiä itsensä salille. ;)

Kyllä se 15 kiloa tuntuu aikamoisen upottavalta suolta.. Miten sitä ennen viitsikään kitistä jostain alle viidestä "liikakilosta"?? Kamalinta tässä on se, miten helposti nämä kilot tähän hiipivät!! Ja sitten kun niitä tulee, masentuu ja ei jaksa enää välittää. Olen aiemmin kävellyt paljon, enkä ole ollut edes mikään himoliikkuja.. eli ihan sellaista hyötyliikuntaa. Nyt sen merkityksen sitten huomaa! Olen nyt hylännyt auton ja ajatellut että yritän mahd. paljon fillaroida. Syksyllä sitten taas kävelylenkeille päivittäin! Sekin hoituisi sillä kun kävelisi työ- tms. matkat.

Olis kyllä ihana viettää pari viikkoa vaikka Katinkullassa, tmv. paikassa, reippaillen ja kylpien.. :) Ja yksin! Joku tollanen parin viikon kuntoloma omassa seurassa tekis hyvää ja sais ehkä revittyä mut tästä kuopasta...
Motivaatiovaatteet ei mulla auta, kaapissa on järkyttävän paljon kivoja vaatteita, jotka ei mahdu päälle. Mutta uusia en osta ennenku laihdun!! Eli yksinkertaisesti ei ole mitään päällepantavaa. Syksyllä ei enää voi pukeutua legginseihin.... :P Eli nyt pitäs saada itseään niskasta kiinni!

Ehkä pahin on tuo viininlipitys.. ei siinä sinänsä mitään jos pysyy kohtuudessa, mutta kun (varsinkin valkoviini) se saa ajattelemaan herkkuja... Makeat ei ole ongelma, harvoin syön esim. karkkia tai leivonnaisia.. jätskiä joskus. Mutta perunaaaaa.... voi että miten rakastan perunaa! :D Ja kun himo iskee, syön mitä vaan missä on hiilareita. Siitä kun pääsisi eroon.

Kiitos vielä tsemppauksesta, yritän ajatella olevani ihana... :) Kiva että on joku joka yrittää päästä samasta kg-määrästä eroon (vaikka ei ne kilot.. vaan se peilikuva). Ehkä siitä sais jotain tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-08-08 13:49:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, viikko takana ja kaksi kiloa lähtenyt! :) Eikä kyllä juuri tee mieli mitään hiilaripommeja.. ainakaan vielä. Aloittaminenhan se aina on vaikeinta, mutta nyt jo helpottaa!

Aika perussettiä olen syönyt (siis perussettiä itselleni nämä), eli kananmunia, tonnikalaa, kaikenlaista lihaa esim. salaatin kera, kaalimössöä (pannulla paistan kaalia, jauhelihaa, sipulia), tomaattikeittoa jne. Enemmän pitäisi jaksaa tehdä kasvisruokaakin, tai ainakin lisukkeeksi. Äsken tein kana-aurajuustokastiketta (kanan ja juuston lisäksi kermaa, sipulia, pinaattia, mausteita, sieniä), olisin kaivannut lisukkeeksi jotain, mutta en keksinyt yhtään mitään... Yleensä tuota on tullut syötyä täysjyväriisin kera, miedontaa kastikkeen vahvahkoa makua ja antaa jotain pureksittavaa kastikkeen kera.

On tullut vietettyä kavereiden kanssa aikaa, siihen on sitten kuulunut niitä alkoholipitoisia juomia enemmän kuin riittävästi... :oops: Se on kyllä ollut joko viiniä, tai sitten jotain lightsidukkaa tai -lonkeroa (eli Rainbown nollahiilarista, tai Kurko Superia).
Kerran tuli mätettyä sokerittomia namuja (Makuunista jotain pääkalloja yms) ja hyviä olivat.. mutta sain aivan järkyttäviä vatsanväänteitä. Maltitolilla makeutetut sopivat minulle paljon paremmin, jos nyt joskus makeannälkä iskee (aika harvoin).
Karppinen-leipä on ollut mukava uutuus! :) En juuri leipää muuten välitä syödä, mutta aamiaisella kaipaa välillä kahvin kanssa. Ja aina protskuja päälle!

ViestiLähetetty: 2011-08-20 14:48:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllähän muuten nyppi kun menkat iski... kaamee turvotus!! :( Onneksi meni ohi, alkoi iskeä epätoivo. Millähän sitä turvotusta saisi pois?

ViestiLähetetty: 2012-02-20 21:43:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Takapakkia tuli, mutta lähdin sitten uuteen nousuun! :) Jes, paino laskenut! Nyt en kyllä luovuta!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00